


Тракане от обтегач на верига на Пасат Б-5
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пет 08 май 2009 9:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Тракане от обтегач на верига на Пасат Б-5
Здравейте! За първи път пиша в този форум. Може ли да ми помогнете? Имам Пасат Б5 - 1999г., 1,8 - 20V. Имам следния проблем: при всяко палене на колата се чува едно сериозно щракане от към веригата на разпределителните валове и след 10 секунди спира да трака. След много питане по сервизите едни ми казват да сменя обтегача на веригата, който струва 1100лв., а други че маслената помпа не прави достатъчно налягане на маслото. Имал ли е някой такъв проблем и ако го е имал и отстранил моля да ми каже какво да правя! Благодаря много!!!
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
пасат.. верига?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
valerius написа:пасат.. верига?
...двувалка!

Ангренажа задвижва единия разпределителен вал.
Другия се задвижва чрез верига, която пък се оптяга от един избутвач (избутва го нагоре двигателното масло), на върха на който има плъзгач.
Останах изненадан, че там веригата постоянно се трие в неподвижно желязо, вместо да се измисли търкалящ се лагер някакъв, ама....
- sasho_mf
- Мнения: 622
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
може би за това става на въпрос
номер 4 е около 122 евро
номер 5 е около 325 евро
номер 4 е около 122 евро
номер 5 е около 325 евро
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
Сваляш капака на клапаните и мериш дали веригате е прекалено разтегната. Ако е така - тя е за смяна.
Ако веригата е в нормите сменяш маслото.
Ако с новото масло пак го прави - мериш налягането на маслото. Ако не е в норми - маслена помпа.
Ако е в норми - чак тогава сменяш хидравличния обтегач. Ако се стигне до тук, аз бих си взел втора ръка, оригинален.
Ако веригата е в нормите сменяш маслото.
Ако с новото масло пак го прави - мериш налягането на маслото. Ако не е в норми - маслена помпа.
Ако е в норми - чак тогава сменяш хидравличния обтегач. Ако се стигне до тук, аз бих си взел втора ръка, оригинален.
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
Колега, свали капака и провери веригата и хидравличните повдигачи, защото аз имах същият проблем, но се оказаха повдигачите на клапаните.
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
sasho_mf написа:може би за това става на въпрос
номер 4 е около 122 евро
номер 5 е около 325 евро
Да не пускам нова тема ,да попитам тук.На мен ми тече масло и май се оказа от ; не знам как се казва ("блока за регулиране на разпределителните валове" или нещо такова),намира се в задната част на мотора точно под въздуховода и е хванато за цилиндровата глава с два болта ,точно под капака на клапаните.На снимката частта с номера 4 и 5.Та точно между него и цилиндровата глава май пуска масло и омаслява надолу всичко.Първо мислех ,че е гарнитура на капака на клапаните , но я сменям 2-ва пъти и пак тече.
Какво може да се направи?Има ли гарнитура там която да се сменя?http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=17523&mode=view
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пет 08 май 2009 9:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
колеги смених маслото и филтьра но тракането си остана.сега е наред да видя как е веригата.но не энам как да я проверя дали се е раэтегнала.някои энае ли как се проверява?а по схемата която е пуснал колегата "sasho_mf " става вьпрос эа номер 5, эащото буквите на мотора са " АРТ ".колега благодаря эа схемата
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Вто 10 фев 2009 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
ЕЕе... ето един ,човек същия мотор .от шест месеца чета теми из форума,но не бях срещал човек с този мотор.те са рядкост.моите също тракат,ама повдигачите и е поносимо.ако откриеш нещо пиши.аз имам друг проблем,сутрин пали от втория път,от както се стопли,при теб случвало ли се е? П.С твоят 150 к.с ли е.
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
Някой намерил ли е решение на проблема. Ще следя темата с интерес, защото и аз имам същия проблем. При мен е по зле, не само, че трака при палене ами и след това. Когато съм в движение не, но при престой на светофари или просто на място изключена от скорост пак се чува това тракане. Звучи точно като дизелов мотор.
Ще събера някой лев и ще ходя на сервиз да видим какво ще излезе. Дано да попадна на качествени майстори. Може би направо при Ваското ще ходя.
Ще събера някой лев и ще ходя на сервиз да видим какво ще излезе. Дано да попадна на качествени майстори. Може би направо при Ваското ще ходя.
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
Колеги,
Проверете си първо повдигачите, преди да пипате веригата.
Проверете си първо повдигачите, преди да пипате веригата.
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
Стана ми интересно колеги и при мен на 1.8 20V 97 го има този проблем с тракането. Не е постоянно на моменти само го чувам но не ми харесва.Ако някой знае как се проверяват повдигачите моля да сподели.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 07 окт 2008 17:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тракане от обтегач на верига на Пасат Б-5
Привет колеги,
аз до скоро имах същия проблем. Сутрин като запаля изръмжава доста силно за около 3-4 сек. и спира. След като достигне 90 градуса по светофари и седенки на свободна трака като издухана маршрутка та се не трае, но като натиснеш газта и минеш 2000 оборота тракането изчезва. Мотора ми е до болка познатия ADR 1.8 20V '97. Ето как го реших:
Ходих по много майстори за диагностика. Половината казаха, че са повдигачите а другата половина, че е от веригата или обтегача й. Говорих и с дилърите на VW за България (в Пловдив и в София) и достигнахме до заключението, че става дума за обтегача на веригата. Понеже когато е обтегач на веригата се чува САМО откъм страната на купето (точно където се намира веригата) а ако са хидр. повдигачи може да се чува по цялата дължина на двигателя (освен ако не са се разтракали само повдигачите на последния цилиндър) така, че ако се чува откъм веригата 97% е обтегача (веригата трудно се прецаква). Най-лошото е, че НЕ може да се разбере дали е дефектирал дори и да го свалиш и за това рискът е голям с нов чарколак. Та аз си намерих втора употреба свалян от автомобил с дясна дирекция (мома англичанка) на 75 000 мили. Уговорката беше ако не стане да го върна. Човека си го беляза и след като го монтирах мотора заспа. Всичко ми излезна 300 лв. за обтегача + 140 лв. за труд при един познат в Пловдив. И така вече около 300 км. Ако някой има съмнения кое точно му трака мога да дам едно ухо и да си кажа мнението - дали са повдигачи или обтегач на верига.
аз до скоро имах същия проблем. Сутрин като запаля изръмжава доста силно за около 3-4 сек. и спира. След като достигне 90 градуса по светофари и седенки на свободна трака като издухана маршрутка та се не трае, но като натиснеш газта и минеш 2000 оборота тракането изчезва. Мотора ми е до болка познатия ADR 1.8 20V '97. Ето как го реших:
Ходих по много майстори за диагностика. Половината казаха, че са повдигачите а другата половина, че е от веригата или обтегача й. Говорих и с дилърите на VW за България (в Пловдив и в София) и достигнахме до заключението, че става дума за обтегача на веригата. Понеже когато е обтегач на веригата се чува САМО откъм страната на купето (точно където се намира веригата) а ако са хидр. повдигачи може да се чува по цялата дължина на двигателя (освен ако не са се разтракали само повдигачите на последния цилиндър) така, че ако се чува откъм веригата 97% е обтегача (веригата трудно се прецаква). Най-лошото е, че НЕ може да се разбере дали е дефектирал дори и да го свалиш и за това рискът е голям с нов чарколак. Та аз си намерих втора употреба свалян от автомобил с дясна дирекция (мома англичанка) на 75 000 мили. Уговорката беше ако не стане да го върна. Човека си го беляза и след като го монтирах мотора заспа. Всичко ми излезна 300 лв. за обтегача + 140 лв. за труд при един познат в Пловдив. И така вече около 300 км. Ако някой има съмнения кое точно му трака мога да дам едно ухо и да си кажа мнението - дали са повдигачи или обтегач на верига.
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тракане от оптегач на верига на Пасат Б-5
paulos написа:Стана ми интересно колеги и при мен на 1.8 20V 97 го има този проблем с тракането. Не е постоянно на моменти само го чувам но не ми харесва.Ако някой знае как се проверяват повдигачите моля да сподели.
Сваляш капака. Превърташ валовете, така че кобилиците да сочат нагоре. С един твърд предмет (неметален)започваш да натискаш повдигача с не голямо усилие. Така за всичките. Ако има ход повече от 2мм е за смяна.
Re: Тракане от обтегач на верига на Пасат Б-5
Най-накрая реших да оправя проблема. И при мен се оказа същото /обтегача/. Четири дни чакане за доставка, 1045лв. и Пасата вече мърка като котенце.