Компресор на климатроник на Б5 - Решено

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Компресор на климатроник на Б5 - Решено

Мнениеот fena_vd » Съб 14 май 2011 18:34


Здравейте колеги, интересува ме за всички Б5 компресорите на климатроници са еднакви, доколкото разбрах има разлика само в тези на 2,5 моторите. http://avto-pazar.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=7303&category_id=742&option=com_virtuemart&Itemid=71 така като гледам в тази страница изглежда сa еднакви. Проблем е че колата ми е необходима и нямам време да свалям този на колата за да го видя точно какъв е, отдолу свалях кората но нищо не пише а отгоре само това (HFC-134a)(USE FOR HFC-134a) Колата е пасат 1,9 тди 2000г AHU мотор.

Последна промяна от fena_vd на Чет 19 май 2011 17:29, променено общо 1 път.




sklimoto
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
Автомобил: Passat 9 Elegance
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Компресор на климатроник на Б5

Мнениеот sklimoto » Съб 14 май 2011 19:44


Преди 3г сменях моя и до колкото си спомням се казваше ДЕНЗО или нещо подобно.В магазина ми изкаха апсолютно точно какво пише по компресора.А между другото се смъква много лесно.Като гледам цената тука е доста надута.Аз преди 3г го взех за 800лв НОВ с доста връзки от познати.


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Компресор на климатроник на Б5

Мнениеот fena_vd » Съб 14 май 2011 19:55


Не мисля да купувам нов, намерих 2 ра ръка за 150 лв. Може ли да се свали отдолу без да се разкачва броня и тн.


sklimoto
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
Автомобил: Passat 9 Elegance
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Компресор на климатроник на Б5

Мнениеот sklimoto » Съб 14 май 2011 20:05


Само кората под двигатела и е на удобно място.Втора употреба и до година пак на ново.УСПЕХ.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Компресор на климатроник на Б5

Мнениеот zfa159 » Съб 14 май 2011 22:45


Може да си взмеш втора употреба,но така наричаните "рециклирани",струват около 250-300лв и печелиш това,че са със сменени оплътнения,лагер и т.н. и няма да текат.Колко ще изкара никой не може да каже,то не случайно и чисто новия няма гаранция.Чисто нов по спомен е 600-700лв вече. Причини да се счупи има много - спира перката отпред и компресора вдига огромно налягане,което го чупи (В5 и В5.5 нямат защита от свръхналягане,за разлика от В3 и В4 :screwy ),също така има една дюза,която е и цедка и седи горе при сервизните накрайници,тя редовно се задръства с мизерия и става като тапа в системата...компресора помпа помпа и се чупи от високото налягане.
Компресора се сваля елементарно - сваляш кората ако имаш,охлабваш обтяжната ролка на ремъка на компресора (два болта шестограмни 6мм),после развиваш тръбите от компресора (ест. системата трябва да е празна),след това развиваш 4 болта с глава 13мм и компресора ти пада на главата.Ако си с V6,по-добре се самоубии ритуално от колкото да се мъчиш да гио сваляш...трябва да попилееш половината кола,за да се докопаш до него.
Не е достатъчно само да сложиш новия и газ,понеже стружките от стария са по цялата ти система и новия ще изкара месец-два максимум.Свалят се всички части от системата с изключение на изарителя и се почистват,понеже стружките от стария компресор са в предния радиатор и по тръбите.Съответно след като всичко е почистено (задължително с вещество,което не съдържа влага т.е. спирт не става) се сменя така наречената капилярна тръбичка,която е въпросната дюза и седи горе при сервизните накрайници за фреона.Преди да сложиш новия компресор,му отвиваш пробката и му източваш маслото,след това му наливаш ново пак през пробката - според модела на компресора има дебели книги,където пише какво и колко масло се сипва там.
Като си готов,зареждаш системата с фреон и масло и караш 3-4 седмици,после изпразваш на ново и проверяваш какво е състоянието на цедката,ако трябва се сменя пак.
:beer


Потребителски аватар
kretenia
Мнения: 111
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Компресор на климатроник на Б5

Мнениеот kretenia » Нед 15 май 2011 21:04


(В5 и В5.5 нямат защита от свръхналягане,за разлика от В3 и В4 :screwy ),
С цялото ми уважение към Стефан няма да се съглася с това,че компресорите на б5.5 нямат защита от свръх налягане и Стефан го знае,щото това беше проблема при мен и той го отстрани,но сигурно е забравил.Става въпрос за един клапан на компресора,който сработва при някакво свръхналягане и шунтира компресора-той си работи,но не нагнетява налягане в системата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Компресор на климатроник на Б5

Мнениеот zfa159 » Нед 15 май 2011 21:20


Ами всъщност не е така,клапана в компресора регулира налягането на фреона така,че да остава постоянно,при промяна на оборотите на двигателя,за да няма драстична промяна в налягането на фреона при 2000 и при 5000 оборота примерно.Този клапан не може да предпази компресора от това да нагнети дори 50 бара фреон,понеже предназначението му е съвсем друго.Той дефектира,като остава отворен и тогава компресора не прави никакво налягане,понеже всичко се байпасира...основно заради някое боклуче остава отворен. Аз говоря за електрическия датчик,който спира компресора аварийно при запушване на системата или отпадане на охлаждането на кондензатора.При старите датчици на Пасат В3 и на В4,датчика има 3 режима - ниско налягане - сработва под 2 бара и не дава на системата да тръгне,високо налягане - сработва над 16-17 бара и пуска по-сериозно охлаждане (втора степен на перките),свръхналягане - стработва на 31 бара и спира аварийно цялата система за да не се взриви нещо или да не се разпадне компресора. За това той се казва "трипозиционен пресостат" (tripple pressure switch) .При Пасат В5 и първите години на В5.5 се води "двупозиционен пресостат" (dual pressure switch) и защитата за над 31 бара е премахната. Единственото спасение за компресора остава неговия механичен клапан,който сработва на 40 бара и изпуска фреона в атмосферата.Обикновено охлаждането на колата е достатъчно,за да се поддържа налягане от сорта на 35 бара (виско перката все пак помага до някъде да се охлажда ситуацията),което почупва компресора за много кратко време на експлоатация без добро охлаждане на кондензатора.
:beer


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Компресор на климатроник на Б5

Мнениеот fena_vd » Нед 15 май 2011 22:16


Колеги темата беше дали някай знае има ли разлика в компресорите на различните б5. Защото утре ми предстой купуване на втора ръка. Интереса ми беше мога ли да се уповавам на линка в началото при закупуването на такъв. Благодаря.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Компресор на климатроник на Б5

Мнениеот zfa159 » Нед 15 май 2011 23:00


Извинявам се,че се отклонихме от темата :)
Според дебелите книги за Пасат В5 се използват следните компресори :
-комресор Зексел с орогинален номер 8D0 260 805 D се използва за двигатели - ADP,ADR,AEB,AFY,APT,ARG,APU,ANB, и съответно дизелите - AFN,AHU,AHH,AFF и AFG.

-комресор Denso с орогинален номер 8D0 260 805 J се използва при двигатели - AHL,APV,ANA,ARM и дизелите - AJM и ATJ .

За V6 и за VR5 двигателите,са съвсем други.
При Пасат В5.5 за 4 цилиндров двигател,се използва само втория вариант на Denso.
:beer


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено

Мнениеот fena_vd » Сря 18 май 2011 15:19


И така какво се оказа на практика. Климатроника не изстудяваше но компресора се включваше, отидох на майстор изкара от системата около 300гр фреон. От тръбата за зареждане започна да бъка и да изкарва сива течност, майстора вика че имало стружки, и затова не можела съчмата да затвори добре. Отидох при друг майстор според който в система на колата има не 300 а 612 грама фреон. Източиха го и промиха системата с азот, смениха капилярната тръбичка и досипаха 100гр фреон и о чудо заработи. На въпросната капилярна тръбичка имаше много стружки. При промивката ми обясниха че компресора на колата държал налягане били го пробвали с азот - ако съм разбрал правилно. Покарах колата около 100 км с пуснат климатроник (въпреки че не беше горещо) работи нормално. Благодаря на всички за мненията и най вече на колегата zfa 159 за точните и изчерпателни отговори. :beer Имам да черпя.


s_marinov
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 21 фев 2010 19:02
Автомобил: VW Sharan 02-1998 19TDI
Двигател: AFN 110k
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено

Мнениеот s_marinov » Съб 04 юни 2011 23:22


Здравейте :) Реших да пиша тук, че ми се видя "по-прясна" темата. Цяла зима не съм ползвал климатроника (двузонов) на Sharan 1.9 TDI AFN 110Hp 02'98. Сега, като се стопли времето, го пускам и не работи. Забелязах, че когато паля колата, мига 15 пъти със включени всички символи, след което индикацията е нормална, скоростта на вентилация е нормална, обаче въздухът е топъл. Не намерих изгорял бушон, ще проверя релетата едно по едно, че не знам кое е за компресора. Замервах акумулатора, при палене пада до 10V, след това се вдига до 14V, но пак не се включва компресора. Има една букса с два проводника върху компресора, лесно достъпна е като се отвори предния капак на колата, дава 0V. Сега се сещам, че зимата ударих колата отпред в дясно при теглича, но освен спукан десен фар отдолу при закрепването, други поражения нямаше. Може ли компресора да не се включва заради изтекъл фреон - т.е. няма налягане в системата, или е електрически проблема? :?
Благодаря ви за съветите :D


Потребителски аватар
bigmiro
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Свищов

Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено

Мнениеот bigmiro » Нед 05 юни 2011 6:57


А колко точно фреон трябва да има в системата на Б5, че по спомени четох някъде мнение на zfa159, че е около 1000-1100 гр? Освен чрез източване и претегляне, по налягане (ниска и висока страна на компресора) може ли да се прецени какво е състоянието на системата?
Поздрави!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено

Мнениеот zfa159 » Нед 05 юни 2011 8:25


Така,1000-1100 грама събират Пасат В3 и Пасат В4,при Пасат В5 събира 700 или 750 грама,според системата.При В5.5 събира 650 или 700 според системата.
За капилярката - редовно се задръства и заради нея спира да работи климатика,понеже тя е дифузьора на фреона към системата.Сивата течност и стружките там,са белег,че ще ти трябва друг компресор и то в не много далечно бъдеще...общо взето карай колкото изкара,после промиваш цялата система,сменяш капилярката,дехидратора и компресора и караш :)
За проверката - и 100 грама и 700 грама фреон в статично състояние (затворени в системата) показват едно и също налягане - около 5-6 бара според околната температура.Съответно не е възможно само по налягането да се определи количеството фреон.
В твоя случай първия майстор ти е източил фреона (иначе няма как да каже колко е и да види цвета на маслото),след това го е напълнил пак....втория пък е източил напълненото от първия (за това е било значително повече).Това с дюзите не е невъзможно,понеже се скапват от стружките...като покараш ще се види дали изпуска от тях.
За Шаран-а...вероятно няма фреон или има ел. проблем.Щом мигат символите,значи има записана грешка в климатроника и трябва да се прочете и да се види каква е.Или няма фреон или имаш ел. проблем.При Шаран до края на 99-та година,точно под фара и мигача минава едната тръба на климатика,точно под тях пък е филтър-дехидратора на системата (на 5-6 см зад бронята).Вероятно си откъртил нещо и колата е останала без фреон.
:beer


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено

Мнениеот fena_vd » Нед 05 юни 2011 15:56


bigmiro написа:А колко точно фреон трябва да има в системата на Б5, че по спомени четох някъде мнение на zfa159, че е около 1000-1100 гр? Освен чрез източване и претегляне, по налягане (ниска и висока страна на компресора) може ли да се прецени какво е състоянието на системата?
Поздрави!

При мен събира 700 гр.


Потребителски аватар
bigmiro
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Свищов

Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено

Мнениеот bigmiro » Съб 09 юли 2011 13:12


Здравейте пак, днес ходих на диагностика на климатроника. Източиха системата, притеглиха я и се оказа, че имам 590 гр. фреон. По това което машината показа, че необходимото количество фреон за моя модел(Б5) е 600 гр. Филтрова изпомпеното количество и плюс малко масло го върна пак обратно. След тази манипулация изходящия въздух бе на 7 градуса. Трябваше ли да настоявам да налее 700 гр?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 28 госта