


Компресор на климатроник на Б5 - Решено
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Компресор на климатроник на Б5 - Решено
Здравейте колеги, интересува ме за всички Б5 компресорите на климатроници са еднакви, доколкото разбрах има разлика само в тези на 2,5 моторите. http://avto-pazar.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=7303&category_id=742&option=com_virtuemart&Itemid=71 така като гледам в тази страница изглежда сa еднакви. Проблем е че колата ми е необходима и нямам време да свалям този на колата за да го видя точно какъв е, отдолу свалях кората но нищо не пише а отгоре само това (HFC-134a)(USE FOR HFC-134a) Колата е пасат 1,9 тди 2000г AHU мотор.
Последна промяна от fena_vd на Чет 19 май 2011 17:29, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Passat 9 Elegance
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Компресор на климатроник на Б5
Преди 3г сменях моя и до колкото си спомням се казваше ДЕНЗО или нещо подобно.В магазина ми изкаха апсолютно точно какво пише по компресора.А между другото се смъква много лесно.Като гледам цената тука е доста надута.Аз преди 3г го взех за 800лв НОВ с доста връзки от познати.
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Компресор на климатроник на Б5
Не мисля да купувам нов, намерих 2 ра ръка за 150 лв. Може ли да се свали отдолу без да се разкачва броня и тн.
-
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Passat 9 Elegance
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Компресор на климатроник на Б5
Само кората под двигатела и е на удобно място.Втора употреба и до година пак на ново.УСПЕХ.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Компресор на климатроник на Б5
Може да си взмеш втора употреба,но така наричаните "рециклирани",струват около 250-300лв и печелиш това,че са със сменени оплътнения,лагер и т.н. и няма да текат.Колко ще изкара никой не може да каже,то не случайно и чисто новия няма гаранция.Чисто нов по спомен е 600-700лв вече. Причини да се счупи има много - спира перката отпред и компресора вдига огромно налягане,което го чупи (В5 и В5.5 нямат защита от свръхналягане,за разлика от В3 и В4
),също така има една дюза,която е и цедка и седи горе при сервизните накрайници,тя редовно се задръства с мизерия и става като тапа в системата...компресора помпа помпа и се чупи от високото налягане.
Компресора се сваля елементарно - сваляш кората ако имаш,охлабваш обтяжната ролка на ремъка на компресора (два болта шестограмни 6мм),после развиваш тръбите от компресора (ест. системата трябва да е празна),след това развиваш 4 болта с глава 13мм и компресора ти пада на главата.Ако си с V6,по-добре се самоубии ритуално от колкото да се мъчиш да гио сваляш...трябва да попилееш половината кола,за да се докопаш до него.
Не е достатъчно само да сложиш новия и газ,понеже стружките от стария са по цялата ти система и новия ще изкара месец-два максимум.Свалят се всички части от системата с изключение на изарителя и се почистват,понеже стружките от стария компресор са в предния радиатор и по тръбите.Съответно след като всичко е почистено (задължително с вещество,което не съдържа влага т.е. спирт не става) се сменя така наречената капилярна тръбичка,която е въпросната дюза и седи горе при сервизните накрайници за фреона.Преди да сложиш новия компресор,му отвиваш пробката и му източваш маслото,след това му наливаш ново пак през пробката - според модела на компресора има дебели книги,където пише какво и колко масло се сипва там.
Като си готов,зареждаш системата с фреон и масло и караш 3-4 седмици,после изпразваш на ново и проверяваш какво е състоянието на цедката,ако трябва се сменя пак.


Компресора се сваля елементарно - сваляш кората ако имаш,охлабваш обтяжната ролка на ремъка на компресора (два болта шестограмни 6мм),после развиваш тръбите от компресора (ест. системата трябва да е празна),след това развиваш 4 болта с глава 13мм и компресора ти пада на главата.Ако си с V6,по-добре се самоубии ритуално от колкото да се мъчиш да гио сваляш...трябва да попилееш половината кола,за да се докопаш до него.
Не е достатъчно само да сложиш новия и газ,понеже стружките от стария са по цялата ти система и новия ще изкара месец-два максимум.Свалят се всички части от системата с изключение на изарителя и се почистват,понеже стружките от стария компресор са в предния радиатор и по тръбите.Съответно след като всичко е почистено (задължително с вещество,което не съдържа влага т.е. спирт не става) се сменя така наречената капилярна тръбичка,която е въпросната дюза и седи горе при сервизните накрайници за фреона.Преди да сложиш новия компресор,му отвиваш пробката и му източваш маслото,след това му наливаш ново пак през пробката - според модела на компресора има дебели книги,където пише какво и колко масло се сипва там.
Като си готов,зареждаш системата с фреон и масло и караш 3-4 седмици,после изпразваш на ново и проверяваш какво е състоянието на цедката,ако трябва се сменя пак.

- kretenia
- Мнения: 111
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Компресор на климатроник на Б5
(В5 и В5.5 нямат защита от свръхналягане,за разлика от В3 и В4
),
С цялото ми уважение към Стефан няма да се съглася с това,че компресорите на б5.5 нямат защита от свръх налягане и Стефан го знае,щото това беше проблема при мен и той го отстрани,но сигурно е забравил.Става въпрос за един клапан на компресора,който сработва при някакво свръхналягане и шунтира компресора-той си работи,но не нагнетява налягане в системата.

С цялото ми уважение към Стефан няма да се съглася с това,че компресорите на б5.5 нямат защита от свръх налягане и Стефан го знае,щото това беше проблема при мен и той го отстрани,но сигурно е забравил.Става въпрос за един клапан на компресора,който сработва при някакво свръхналягане и шунтира компресора-той си работи,но не нагнетява налягане в системата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Компресор на климатроник на Б5
Ами всъщност не е така,клапана в компресора регулира налягането на фреона така,че да остава постоянно,при промяна на оборотите на двигателя,за да няма драстична промяна в налягането на фреона при 2000 и при 5000 оборота примерно.Този клапан не може да предпази компресора от това да нагнети дори 50 бара фреон,понеже предназначението му е съвсем друго.Той дефектира,като остава отворен и тогава компресора не прави никакво налягане,понеже всичко се байпасира...основно заради някое боклуче остава отворен. Аз говоря за електрическия датчик,който спира компресора аварийно при запушване на системата или отпадане на охлаждането на кондензатора.При старите датчици на Пасат В3 и на В4,датчика има 3 режима - ниско налягане - сработва под 2 бара и не дава на системата да тръгне,високо налягане - сработва над 16-17 бара и пуска по-сериозно охлаждане (втора степен на перките),свръхналягане - стработва на 31 бара и спира аварийно цялата система за да не се взриви нещо или да не се разпадне компресора. За това той се казва "трипозиционен пресостат" (tripple pressure switch) .При Пасат В5 и първите години на В5.5 се води "двупозиционен пресостат" (dual pressure switch) и защитата за над 31 бара е премахната. Единственото спасение за компресора остава неговия механичен клапан,който сработва на 40 бара и изпуска фреона в атмосферата.Обикновено охлаждането на колата е достатъчно,за да се поддържа налягане от сорта на 35 бара (виско перката все пак помага до някъде да се охлажда ситуацията),което почупва компресора за много кратко време на експлоатация без добро охлаждане на кондензатора.


- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Компресор на климатроник на Б5
Колеги темата беше дали някай знае има ли разлика в компресорите на различните б5. Защото утре ми предстой купуване на втора ръка. Интереса ми беше мога ли да се уповавам на линка в началото при закупуването на такъв. Благодаря.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Компресор на климатроник на Б5
Извинявам се,че се отклонихме от темата 
Според дебелите книги за Пасат В5 се използват следните компресори :
-комресор Зексел с орогинален номер 8D0 260 805 D се използва за двигатели - ADP,ADR,AEB,AFY,APT,ARG,APU,ANB, и съответно дизелите - AFN,AHU,AHH,AFF и AFG.
-комресор Denso с орогинален номер 8D0 260 805 J се използва при двигатели - AHL,APV,ANA,ARM и дизелите - AJM и ATJ .
За V6 и за VR5 двигателите,са съвсем други.
При Пасат В5.5 за 4 цилиндров двигател,се използва само втория вариант на Denso.


Според дебелите книги за Пасат В5 се използват следните компресори :
-комресор Зексел с орогинален номер 8D0 260 805 D се използва за двигатели - ADP,ADR,AEB,AFY,APT,ARG,APU,ANB, и съответно дизелите - AFN,AHU,AHH,AFF и AFG.
-комресор Denso с орогинален номер 8D0 260 805 J се използва при двигатели - AHL,APV,ANA,ARM и дизелите - AJM и ATJ .
За V6 и за VR5 двигателите,са съвсем други.
При Пасат В5.5 за 4 цилиндров двигател,се използва само втория вариант на Denso.

- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено
И така какво се оказа на практика. Климатроника не изстудяваше но компресора се включваше, отидох на майстор изкара от системата около 300гр фреон. От тръбата за зареждане започна да бъка и да изкарва сива течност, майстора вика че имало стружки, и затова не можела съчмата да затвори добре. Отидох при друг майстор според който в система на колата има не 300 а 612 грама фреон. Източиха го и промиха системата с азот, смениха капилярната тръбичка и досипаха 100гр фреон и о чудо заработи. На въпросната капилярна тръбичка имаше много стружки. При промивката ми обясниха че компресора на колата държал налягане били го пробвали с азот - ако съм разбрал правилно. Покарах колата около 100 км с пуснат климатроник (въпреки че не беше горещо) работи нормално. Благодаря на всички за мненията и най вече на колегата zfa 159 за точните и изчерпателни отговори.
Имам да черпя.

-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Нед 21 фев 2010 19:02
- Автомобил: VW Sharan 02-1998 19TDI
- Двигател: AFN 110k
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено
Здравейте
Реших да пиша тук, че ми се видя "по-прясна" темата. Цяла зима не съм ползвал климатроника (двузонов) на Sharan 1.9 TDI AFN 110Hp 02'98. Сега, като се стопли времето, го пускам и не работи. Забелязах, че когато паля колата, мига 15 пъти със включени всички символи, след което индикацията е нормална, скоростта на вентилация е нормална, обаче въздухът е топъл. Не намерих изгорял бушон, ще проверя релетата едно по едно, че не знам кое е за компресора. Замервах акумулатора, при палене пада до 10V, след това се вдига до 14V, но пак не се включва компресора. Има една букса с два проводника върху компресора, лесно достъпна е като се отвори предния капак на колата, дава 0V. Сега се сещам, че зимата ударих колата отпред в дясно при теглича, но освен спукан десен фар отдолу при закрепването, други поражения нямаше. Може ли компресора да не се включва заради изтекъл фреон - т.е. няма налягане в системата, или е електрически проблема?
Благодаря ви за съветите


Благодаря ви за съветите

- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено
А колко точно фреон трябва да има в системата на Б5, че по спомени четох някъде мнение на zfa159, че е около 1000-1100 гр? Освен чрез източване и претегляне, по налягане (ниска и висока страна на компресора) може ли да се прецени какво е състоянието на системата?
Поздрави!
Поздрави!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено
Така,1000-1100 грама събират Пасат В3 и Пасат В4,при Пасат В5 събира 700 или 750 грама,според системата.При В5.5 събира 650 или 700 според системата.
За капилярката - редовно се задръства и заради нея спира да работи климатика,понеже тя е дифузьора на фреона към системата.Сивата течност и стружките там,са белег,че ще ти трябва друг компресор и то в не много далечно бъдеще...общо взето карай колкото изкара,после промиваш цялата система,сменяш капилярката,дехидратора и компресора и караш
За проверката - и 100 грама и 700 грама фреон в статично състояние (затворени в системата) показват едно и също налягане - около 5-6 бара според околната температура.Съответно не е възможно само по налягането да се определи количеството фреон.
В твоя случай първия майстор ти е източил фреона (иначе няма как да каже колко е и да види цвета на маслото),след това го е напълнил пак....втория пък е източил напълненото от първия (за това е било значително повече).Това с дюзите не е невъзможно,понеже се скапват от стружките...като покараш ще се види дали изпуска от тях.
За Шаран-а...вероятно няма фреон или има ел. проблем.Щом мигат символите,значи има записана грешка в климатроника и трябва да се прочете и да се види каква е.Или няма фреон или имаш ел. проблем.При Шаран до края на 99-та година,точно под фара и мигача минава едната тръба на климатика,точно под тях пък е филтър-дехидратора на системата (на 5-6 см зад бронята).Вероятно си откъртил нещо и колата е останала без фреон.

За капилярката - редовно се задръства и заради нея спира да работи климатика,понеже тя е дифузьора на фреона към системата.Сивата течност и стружките там,са белег,че ще ти трябва друг компресор и то в не много далечно бъдеще...общо взето карай колкото изкара,после промиваш цялата система,сменяш капилярката,дехидратора и компресора и караш

За проверката - и 100 грама и 700 грама фреон в статично състояние (затворени в системата) показват едно и също налягане - около 5-6 бара според околната температура.Съответно не е възможно само по налягането да се определи количеството фреон.
В твоя случай първия майстор ти е източил фреона (иначе няма как да каже колко е и да види цвета на маслото),след това го е напълнил пак....втория пък е източил напълненото от първия (за това е било значително повече).Това с дюзите не е невъзможно,понеже се скапват от стружките...като покараш ще се види дали изпуска от тях.
За Шаран-а...вероятно няма фреон или има ел. проблем.Щом мигат символите,значи има записана грешка в климатроника и трябва да се прочете и да се види каква е.Или няма фреон или имаш ел. проблем.При Шаран до края на 99-та година,точно под фара и мигача минава едната тръба на климатика,точно под тях пък е филтър-дехидратора на системата (на 5-6 см зад бронята).Вероятно си откъртил нещо и колата е останала без фреон.

- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено
bigmiro написа:А колко точно фреон трябва да има в системата на Б5, че по спомени четох някъде мнение на zfa159, че е около 1000-1100 гр? Освен чрез източване и претегляне, по налягане (ниска и висока страна на компресора) може ли да се прецени какво е състоянието на системата?
Поздрави!
При мен събира 700 гр.
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Компресор на климатроник на Б5 - Решено
Здравейте пак, днес ходих на диагностика на климатроника. Източиха системата, притеглиха я и се оказа, че имам 590 гр. фреон. По това което машината показа, че необходимото количество фреон за моя модел(Б5) е 600 гр. Филтрова изпомпеното количество и плюс малко масло го върна пак обратно. След тази манипулация изходящия въздух бе на 7 градуса. Трябваше ли да настоявам да налее 700 гр?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 28 госта