Иде реч за пасатора на родителите ми - б5.5 комби 1.9ТДИ
Колата е с предно. Наскоро като сменявахме накладки и предни дискове ни направи впечатление, че задните гуми са видимо износени от вътрешната им страна. Значи отзад е разчекната колата. От изчетено по форуми и в интернет разбрах, че ако са пренапомпани се износват по средата, така че това отпада. Външно се износват в случай, че са прекалено меки (или бъркам). Очевадно е, че има проблем и той явно не се касае до атмосферите в тях... Баща ми има съмнения за амортисьорите, като главни виновници, те действително са за смяна. Но може ли от тях така да ги яде? Аз също съм сменял задни на джетата, но гумите не бяха изядени. Отзад окачването е цяла греда, от което следва, че дори и амортисьорите да са заминали, задните гуми няма как да се разчекнат като на Ситроен с торсион отзад.
Гумите са 225/40/18, ако това е от значение. След кратък съвет с колега от форума си мисля, че дори и да му сменим амортисьорите проблемът няма да се реши, а предстои купуване на зимни гуми и ще е малко неприятно да ги изяде и тях (тези летните сме ги прежалили, понеже ще намалим цолажа за другото лято). На тези автомобили тъй като са с изцяло зависимо задно окачване изобщо подлежи ли на някакъв реглаж на задния мост и оправяне на сходимостта на колелата? Не ми се мисли, ако излезе, че главините са за смяна, че като видях колко струва бройката и леко ми прилоша.
Хапва задните гуми отвътре
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хапва задните гуми отвътре
Ако е с цял мост,може да е крив.При мене поне беше така.Крив заден мост и ги ядеше отвътре.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хапва задните гуми отвътре
За да се изкриви трябва да претърпи произшествие. Ей така от само себе си не ми се вярва да се изкриви Сигурно премълчава някой от тях и спестява подробностите, щото като се кара от двама човека една кола всеки вика "другия я строши"
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Хапва задните гуми отвътре
Крив мост със сигурност. Аз вече смених един. Сега пак ще го сменям-пак е крив. Кривят се от претоварване.
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Хапва задните гуми отвътре
А може ли да са сложени износени гуми втора употреба?Лично съм монтирал доста по желание на клиента(щото предницата била кофти оправил я ама като няма кинти за нови само ги врътка и така за задни докато станат за кофата)
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хапва задните гуми отвътре
И двамата казвате крив мост ама:
1. Как се криви мост така, че да вкара горната част на гумата навътре? Малко трудно ми се чини това.
2. Претоварване - това е по-вероятно, но все пак колата се ползва за обемисти, но ЛЕКИ товари не ми се вярва така отведнъж да стане.
Ако допуснем, че е крив моста как ще се изкриви така, че и двете гуми да се износят почти равномерно? Малко невероятно ми се струва да се изкриви баш на средата
Гумите не са нови, действително. Но са избирани доста време и със сигурност не са били износени преди монтажа им. Колата е карана зимата с чисто нови Континентал ТС830 3 сезона и на тях няма ни най-малка следа от кофти износване. Също така поради големината на размера на летите джанти за летния сезон НЕ са купувани нови гуми, като сегашните мисля ги търкалят втори сезон, през първия нямаха такива изяждания от вътрешната страна, значи това е започнало да става някъде от Март-Април насам.
Дано не се окажа лош пророк, ама от коментарите на различни познати и гледайки структурата на задното окачване - цяла греда, си мисля, че само от главините може да идва това износване. А едната е 200 лева от магазина нова
1. Как се криви мост така, че да вкара горната част на гумата навътре? Малко трудно ми се чини това.
2. Претоварване - това е по-вероятно, но все пак колата се ползва за обемисти, но ЛЕКИ товари не ми се вярва така отведнъж да стане.
Ако допуснем, че е крив моста как ще се изкриви така, че и двете гуми да се износят почти равномерно? Малко невероятно ми се струва да се изкриви баш на средата
Гумите не са нови, действително. Но са избирани доста време и със сигурност не са били износени преди монтажа им. Колата е карана зимата с чисто нови Континентал ТС830 3 сезона и на тях няма ни най-малка следа от кофти износване. Също така поради големината на размера на летите джанти за летния сезон НЕ са купувани нови гуми, като сегашните мисля ги търкалят втори сезон, през първия нямаха такива изяждания от вътрешната страна, значи това е започнало да става някъде от Март-Април насам.
Дано не се окажа лош пророк, ама от коментарите на различни познати и гледайки структурата на задното окачване - цяла греда, си мисля, че само от главините може да идва това износване. А едната е 200 лева от магазина нова
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Хапва задните гуми отвътре
Градски, първият ми мост се изкриви при преминаване през пресечен напряко път на ширина 1 лопата, със скорост 90 км/ч., с товар в колата от около 500кг. Видимо на моста няма нищо, обаче почти след 200км. изминати и гумите започнаха да си ходят отвътре - разкрачва се. Последва смяна на шенкелите, лагерите и подложих шайби под горните 3 болта от всяка страна - те са общо по 6 на шенкел. След измерване с мост от автоморга се оказа, че моят е " мръднал" ... но не умствено...а физически на по 7мм. от всяка страна - сам се сети, по колко прави това на гума от 14 цола към радиуса й. Сегашният ми е крив от лявата страна след удар странично в бордюр - един дядо ми сече пътя до голямата Била...пак си купих мост втора ръка от пасат с КР мотора -имат една стабилизираща щанга дето е доста по-дебела от моята -13мм. За 20лв.,но поне го мерих и гледах и знам, че е прав...сега нямам време да го сменям и пак карам с шайби отляво...ако те интересува как се слагат и как се мери мога да ти помогна...
Последна промяна от nepreklonniq на Нед 21 авг 2011 21:28, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Хапва задните гуми отвътре
Един мой колега сменя заден мост на Б5 цена 60 лв. от Бонев, но взе три преди да намери истински прав...Кривят се като кашкавалени...
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Хапва задните гуми отвътре
Става въпрос за пасат 5,5 Ицо
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хапва задните гуми отвътре
Мерси за мненията, Христо !!!
Но колата не е товарена с такива килограми, цитирани от теб. Обикновено се вози един пасажер (майка ми) с багаж, който не тежи повече от 100-ина килограма. То трябва от кашкавал да е тоя мост, че да се изкриви. Иначе е логично ако е била претоварена да разкрачи малко гумите. Свеждаме вариантите до - претоварена, криви оси на лагерите. Бих се радвал ако наистина удариш рамо по някакъв начин да го проверим дали е крив самия мост.
Но колата не е товарена с такива килограми, цитирани от теб. Обикновено се вози един пасажер (майка ми) с багаж, който не тежи повече от 100-ина килограма. То трябва от кашкавал да е тоя мост, че да се изкриви. Иначе е логично ако е била претоварена да разкрачи малко гумите. Свеждаме вариантите до - претоварена, криви оси на лагерите. Бих се радвал ако наистина удариш рамо по някакъв начин да го проверим дали е крив самия мост.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Хапва задните гуми отвътре
На Б5 и на б5,5 мисля са еднакви задните мостове.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хапва задните гуми отвътре
Абсолютно са еднакви и според мен. Като цяло концепцията е същата дори и с по-старите модели - цяла греда отзад.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Хапва задните гуми отвътре
За сходимостта на моста трябва да отидеш на стенд. Защото дори и да е малко отклонението, гумите ще се износват отвътре. При Б5 и б5,5 отзад са с лагер-главина заедно и не можеш да смениш едното без другото...доста са като цена...Втората употреба е на късмет...Но първо прежали едни 15-20 лв. за стенд и тогава решавай какво ще правиш...
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хапва задните гуми отвътре
Лично татко е остъргал колата на бордюр на морето.Моста яде гумите когато се удари отпред назад по спомен.Криви се лесно като цяло Лично съм си правил експеримент с чук и мост от 2ка или 3ка крив,не беше трудно да го нагъна още. А сега си представи колата е тон и нещо и дупка с голяма скорост
Видимо едва ли ще има разлика,но ако се сложи нещо по-право ще си личи.На бащата по спомен беше ударен в десният край отпред.
Видимо едва ли ще има разлика,но ако се сложи нещо по-право ще си личи.На бащата по спомен беше ударен в десният край отпред.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Хапва задните гуми отвътре
Не ги прамят вече от желЕзо деа Да не са му съсипани тампоните на тоя мост!?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 180 госта