тропане при ляв завой

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
sa6o
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 10 окт 2006 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

тропане при ляв завой

Мнениеот sa6o » Вто 10 окт 2006 23:27


Здравейте колеги.
От около две години и половина имам пасат комби '91 година 1,8 .
За тези две години и 35 хиляди километра не се е налагало да пипна нищо по сериозно по колата. Освен нормалните неща масла, филтри и накладки, съм сменил един тампон на десния преден амортисьор.
За последния месец обаче колата се срина...
Първо започна като ми отказа помпата за бензина (за нея по нататъка ако се налага ще питам засега я карам само на газ).
После продължи с една слабост в пасатите (както колеги ми казаха), изля ми се охладителната течност в краката, от казанчето на парното.
Понеже сам си го сменях, мога да помагам по този въпрос....
Работата е за около 2 дни :maaad: . Ама се справих.

Сега обаче се появи едно чукане на ляв завой което немога да определя от какво е. Ходих на предница, огледаха я отдолу и видяха скъсан преден десен маншон. Казаха че е каре. Смених го ама нищо чукането си го има.
Проявява се при ляв завой на скорост м/у 40 и 70 км/ч на 3 или 4 предавка.
Или при ляв завой с малка 20-30км/ч скорост ако има неравности по пътя. Интересно е че чукането следва вътренето на колелото т.е. ако скороста е по висока чукането е учестено.

:037:




Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Сря 11 окт 2006 9:24


Каретата са по две на полуоска. Като го въртиш на ръка чува ли се?


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 11 окт 2006 10:05


Колега, трудно е да се определи кое каре не е е наред. Аз имах случай при който ми смениха и четерите докато разбрахме кое е сдало багажа. Щом ти тропа на завой би трябвало да ти е външно, така че си провери и лявото външно. Скъсан маншон на каре е достатъчна причина за да се разхлопа, но при теб за съжаление или не , не се е оказало същото.


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Сря 11 окт 2006 10:24


Карето обикновено чука при подаване на газ и мисля, че няма значение дали е ляв или десен завоя. Маншона ако го хванеш навреме няма да прецака карето. Шом си сменил единия маншон, чакай скоро и другия.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 11 окт 2006 11:31


Boro написа:Карето обикновено чука при подаване на газ....

Не съм съвсем съгласен, колега! Точни при завой се усеща, защото тогава съчмите минават по друга, неизносената още траектория и тогава си трака.
sa6o написа:...

Колега, има недобросъвестни търговци, които пълнят разбитите карета с грес, смесена с дървени трици и ти го продават като годно, макар и втора употреба. Ако си взел 2-ра ръка, вероятността да си попаднал на такова е голяма! Отделен въпрос е дали новото е оригинално или оргиналдъ!
Наистина, ако хванеш навреме маншон, не е задължително да се е сдухало карето. Аз мисля, че си бях хванал моето навреме, но въпреки всичко си го разглобих карето, старателно миене с корисилин, ново гресиране и тогва монтаж!
Провери освен това и тампони на макферсона (има теми по въпроса, погледни как) Сменяй ги заедно с лагерчетата, че да ти е мирна главата! Те и моите тамони са за смяна, ама за сега си правя пас!, че нещо ме мързи!


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 11 окт 2006 12:05


Колега нема да се плашиш. От време на време нещо трябва да се сменя по колата. А иначе карето има три фази на износване-чука на обратен завой, после почва да чука на обикновен завой и като вземе да чука на прав участък вече е страшно.Може маншона да ти е здрав и пак да ти е тръгнало карето и обратното.
Сменявай си бензиновата помпа че иде зимата.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Сря 11 окт 2006 14:08


Колега, и на мен ми тропат от доста време и един майстор ми каза "Ако не даваш много газ в завойте може да изкарат още много" !


Потребителски аватар
slavi tsvetkov
Мнения: 936
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
Автомобил: 2023 VW TIGUAN ELEGANCE
Двигател: 2023
Местоположение: Harlow, UK
Контакти:

Мнениеот slavi tsvetkov » Сря 11 окт 2006 17:13


passi1 написа:Колега, и на мен ми тропат от доста време и един майстор ми каза "Ако не даваш много газ в завойте може да изкарат още много" !

Абе ти я си го смени и не вярвай много на тия приказки!


Потребителски аватар
sa6o
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 10 окт 2006 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот sa6o » Сря 11 окт 2006 18:23


Благодаря за отговорите на всички... :roll:

За карето съм сигурен защото го взех от приятел на който му имам доверие. Явно е че ще тртябва да сменям каретата докато се разбере от къде е...

За помпата наистина се замислям и тази седмица ще се занимавам с нея. Казха ми че може да не е изгоряла а само да е заклинила или нещо такова.
ще я извадя и ще видя :D
Ако имам нужда от помощ ще пиша...

Страхотен форум :bowdown


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Сря 11 окт 2006 21:08


аз само да питам - като се чува тропане при ляв завой главно, няма ли проблемът да е отдясно - лагери и тн, както е писано в темата?


Потребителски аватар
sa6o
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 10 окт 2006 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот sa6o » Чет 12 окт 2006 19:19


така трябва да е.... ама де да знаеш човек го е правил. :D

Познайте кво стана вчера..... и водната помпа протече...

ЕЕЕЕЕЕ тая кола се скапа. Обаче ще я праим щото си я обичам :oops:


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Чет 12 окт 2006 20:00


kaloyan22 написа:Колега нема да се плашиш. От време на време нещо трябва да се сменя по колата. А иначе карето има три фази на износване-чука на обратен завой, после почва да чука на обикновен завой и като вземе да чука на прав участък вече е страшно.Може маншона да ти е здрав и пак да ти е тръгнало карето и обратното.
Сменявай си бензиновата помпа че иде зимата.


Ей Калоянка по добре човек ада го сменя та да нема ядове,да не чака тези 3 фази.При мен имаше страшен парадокс,та:Вчера сменям съединител и реших че се свалят полуоските така и така да зема да смена и карето.Гледахая мог ада заява много добри специалисти и викат карето от ляво,то си тракаше и на ляв и на десен завой но го чувах от към лявата страна , а и беше аналогично щото маншон асе беше скапал и цялата джанта беше в графитена грес.Та свалям маншона има грес верно не е много ама има ,карето нема луфт,викам такаи така съм го почнал ше го сменям и го смених,НО преди да къча и дясната полуоска гледам че има немно грес около външния ръб на маншона и рекох да зема да смена само скобата,махам я и квода вида вътре никва грес,аре имаше мнооого малко,кво да направа в 23.00часа,зех лявото и го сложих на дясното на мястото което беше много разбито -пред разпадане събрах полуоската и я качих.Пробвах и нема никъкав шум вече да трака,такаче не винаги от където се чува е от там за смяна карето .Дори и минимални случей има такива повервайтеми :wink: :D


Потребителски аватар
master
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 22 сеп 2006 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот master » Пет 13 окт 2006 7:13


На мен същто ми чукаше нещо.Не можах да разбера какво е и я закарах на майстор. Майстора ми каза "каре". Смених ги и 2 те и пак продължаваше да чука. Имах чувството че си играем на тото. Започна едно сменяне на макферсони,карета ...! Продължаваше пак да чука !!! Накрая смених майстора :) Закарах я на друг майстор човека ми смени шарнир и накрайник и колата заспа!!! На днешно време си принуден да си майстор сам а не някой да се учи на колата ти! От пишман майстори яко вадиш кинти.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 13 окт 2006 8:03


Ми то за това се ходи на стенд или майстор да го чуе. Щото трудно се обяснява звук-тропане ли е чукане ли е-при мен когато се обаждаше карето на Вектрата на завой, звука беше чукане с голяма честота като бръмчене :076:


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пет 13 окт 2006 8:33


master написа:На мен същто ми чукаше нещо.Не можах да разбера какво е и я закарах на майстор. Майстора ми каза "каре". Смених ги и 2 те и пак продължаваше да чука. Имах чувството че си играем на тото. Започна едно сменяне на макферсони,карета ...! Продължаваше пак да чука !!! Накрая смених майстора :) Закарах я на друг майстор човека ми смени шарнир и накрайник и колата заспа!!! На днешно време си принуден да си майстор сам а не някой да се учи на колата ти! От пишман майстори яко вадиш кинти.

Е то само това е останало... :lol:

А иначе и моя съвет е да смени майстора. А колкото до колата, на тези години е нормално да се изисква сериозна поддръжка, още повече като гледам че не си си сменил бензиновата помпа, скоро очакваи ядове и от изпарителя на газовата ....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 125 госта