За старите климатици
За старите климатици
Забелязах, че дъщеря ми си ползва климатика като едновременно включва на около 1/4 оборот врътката за отоплението. Резултата е добър-сруята не е толкова остро студена,но се питам дали няма да се получи някаква повреда. Прегледах в ръководствата разни картинки на въздушните потоци но не намерих някакъв конфликт. Все пак не съм сигурен и реших да да се посъветвам тук.
- Ivaile
- Мнения: 562
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: За старите климатици
Излишен преразход на гориво!
Вместо това да насочи струята хладен въздух към предния прозорец /от врътката/, охлаждането е индиректно и по-приятно от духане в лицето.
Вместо това да насочи струята хладен въздух към предния прозорец /от врътката/, охлаждането е индиректно и по-приятно от духане в лицето.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За старите климатици
Никаква повреда няма да настъпи заради това,защото принципа на действие е следния - въздуха влиза от отвън или от вътре ако работи клапата за вътрешна циркулация,после въздуха минава през вентилатора,от него минава през изпарителя (радиатора,който прави студеното) и ако климатика е пуснат,се охлажда,ако не е пуснат,просто си минава.След това постъпва в частта с клапите,където вече положението на врътките определя дали въздуха ще се затопля (ако ще се затопля,минава и през отоплителния радиатор) и от къде ще вее.Съответно въздуха така или иначе се охлажда и климатика си изпълнява ролята,вече от там нататък няма проблем да се затопля и отново от отоплителния радиатор,но просто както каза колегата,е малко безсмислено. За да се постигне оптимален разход на гориво при едно и също охлаждане на купето,е по-добре да се остави да вее максимално студено но на ниска скорост или да духа на друго място,от колкото да се смесва с топъл възух,защото колкото по-ниска е степента на вентилатора,толкова по-малко въздух минава за еиница време през изпарителя и толкоа по-малка мощност е нужна,за да се охлади,което води до по-ниско налягане в климатичната система (тя има обратна връзка и според това колко студен излиза фреона (а това зависи от това колко горещ и колко като количество въздух охлажда),определя под какво налягане да влиза,което определя колко се товари компресора и съответно автомобила,което влияе пряко на разхода на горивото).
Дори при климатрониците в режим на отопление,пак се използва климатика,за да се намали влажността на входящия въздух и така примерно да се подобри махането на влагата от предния прозорец.Дори повечето климатроници са направени автоматично да си пускат компресора,когато се настрои да вее на предния прозорец. Колегите с климатик могат да пробват,пролетно и есенно време,като се запоти предния прозорец,да пуснат вентилатора да вее там топло и да пуснат и копчето AC,да видят колко добър ефект има когато климатика изсушава въздуха,който отива към прозореца - влагата се маха за нула време

Дори при климатрониците в режим на отопление,пак се използва климатика,за да се намали влажността на входящия въздух и така примерно да се подобри махането на влагата от предния прозорец.Дори повечето климатроници са направени автоматично да си пускат компресора,когато се настрои да вее на предния прозорец. Колегите с климатик могат да пробват,пролетно и есенно време,като се запоти предния прозорец,да пуснат вентилатора да вее там топло и да пуснат и копчето AC,да видят колко добър ефект има когато климатика изсушава въздуха,който отива към прозореца - влагата се маха за нула време


- Ivaile
- Мнения: 562
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: За старите климатици
Zfa159



Re: За старите климатици
Благодаря за коментарите. Съгласен съм но проблема идва когато се кара с по-висока скорост и тогава и да е пуснат вентилатора на малка скорост струята на въздуха е силна.
- Yu
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пет 20 юли 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За старите климатици
Повечето духалки могат да се затварят например или да се променя посоката на въздуха.Тъпо е да се охлажда и след това да се затопля направо ме изумихте.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: За старите климатици
Хмм..
Наистина шантава ситуация се получава:)
Скоро ходих до Гърция и като карах там бях си пуснал климатика, но понеже навън беше 27 - 29 градуса в колата стана доста студено, хем бях пуснал да духа в предното стъкло и на степен 2. Спрях климатика и пускам въздух отвън ама стана пък жега за нула време, айде пак климатика на ON, и така няколко пъти:)
Накрая си викам бе да му се не види, не става така, само пусни-запри та и температурата постоянно е на никъде, компресора ще си прецакам и тем подобни, и накрая смесих наполовина студен + топъл въздух.
Тогава вече всичко си дойде на място с температурата в купето, просто нямаше друго правилно решение тогава, получи се идеално:)

Скоро ходих до Гърция и като карах там бях си пуснал климатика, но понеже навън беше 27 - 29 градуса в колата стана доста студено, хем бях пуснал да духа в предното стъкло и на степен 2. Спрях климатика и пускам въздух отвън ама стана пък жега за нула време, айде пак климатика на ON, и така няколко пъти:)
Накрая си викам бе да му се не види, не става така, само пусни-запри та и температурата постоянно е на никъде, компресора ще си прецакам и тем подобни, и накрая смесих наполовина студен + топъл въздух.
Тогава вече всичко си дойде на място с температурата в купето, просто нямаше друго правилно решение тогава, получи се идеално:)
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: За старите климатици
Климатикът/троникът и т.н са направени за да ми е комфортно в колата. Ако ми е най-комфортно като съм пуснал малко топъл въздух, значи така ще си го ползвам.
НЕ Е най-икономично когато е пуснато студеното и вентилаторът е на най-ниска степен! Най-икономично е, когато изобщо не пускаш климатик, даже още по-добре, ако изобщо нямаш, щото тогава и колата е по-евтина!
НЕ Е най-икономично когато е пуснато студеното и вентилаторът е на най-ниска степен! Най-икономично е, когато изобщо не пускаш климатик, даже още по-добре, ако изобщо нямаш, щото тогава и колата е по-евтина!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За старите климатици
Не самоо по-евтина,ами и по-лека с едни 100 кила
Иначе да,точно така е и на климатика не му печи.Климатроника така или иначе той така си е направен,целия въздух се охлажда максимално и после се затопля според това колко студен е нужно да постъпва в купето за да поддържа зададената температура вътре.При тези системи не се търси икономичност или да е евтино,цели се само комфорт.Ако идеята е била да е икономично и евтино,нямаше да им слагат климатици изобщо и аз щях да умра в глад и мизерия


Иначе да,точно така е и на климатика не му печи.Климатроника така или иначе той така си е направен,целия въздух се охлажда максимално и после се затопля според това колко студен е нужно да постъпва в купето за да поддържа зададената температура вътре.При тези системи не се търси икономичност или да е евтино,цели се само комфорт.Ако идеята е била да е икономично и евтино,нямаше да им слагат климатици изобщо и аз щях да умра в глад и мизерия


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта