Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК

Мнениеот stypkata » Вто 20 сеп 2011 9:30


Знам,че е разисквано много,но не се справям с търсачката.Може ли някой малко да ми помогне със свалянето на хидравличната помпа -развих всички болтове от долу и не помърда.Знам,че трябва да се свали предната дясна гума и пласмасовият капак около ремъка ,но немога да сваля тези кръгли щифтове ,които го държат.Те само с дърпане ли се изваждат или има някакъв начин? И помпата колко болта я държат? По спомени от четеното из нета знам,че е само 1 болт и после помпата увисва за да може да се стигне до термостата.Благодаря




Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК

Мнениеот Ivajlo82 » Вто 20 сеп 2011 17:05


viewtopic.php?f=1&t=27559&start=45
Моя пасат е с АЕК мотора и този линк ми свърши работа, мисля че ще ти помогне и на теб. Термостата си сменях сам /60лв от Порше Изток/. Мой съвет не се лъжи да миеш блока и охладителните писти с каквито и да е прехвалени добавки. Аз сипах някаква "манджа" в антифриза преди да го сменям заедно с термостата и резултата беше нова водна помпа и пластмасов тройник, е верно че след това антифриза ми 2ра година си стои още със син цвят, но този лукс ми излезе скъпо.


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК

Мнениеот lambi » Вто 20 сеп 2011 19:16


хидравликата се държи на 3 болта,имаш един дълък на алумиевата лапа която ти пречи за махането на термостата,аз не съм махал никакви пластмаси и гуми,легнах пред колата и всичко си вървеше както трябва.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК

Мнениеот stypkata » Чет 22 сеп 2011 8:29


За 3 дена изчетох цяла планина глупости и така и не намерих как се сваля тази хидравлична помпа .Видях за един друг двигател на тройка,но неговата беше много по-лесна.Трябва да ви снимам моята помпа за да ми покажете кои болтове точно се развиват


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12160
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 23 сеп 2011 20:07


Хм, а трябва ли изобщо да се сваля помпата или само планката над нея!? Аз имам снимана на Б3 планката на която са болтовете, но едва ли би ти свършила работа.
Това е планката която пречи на термостата.
Изображение
Сините стрелки са двата болта на които се крепи самата хидравлична помпа, жълтата стрелка е болт който държи планката към блока, точно над картера, с червената стрелка съм отбелязал болта който най-често се пропуска и не се вижда от никъде, освен с огледалце. Но пак казвам, това е на Б3 с двигател ПФ


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК

Мнениеот stypkata » Съб 24 сеп 2011 14:29


Ha B3 няма двигател АЕК.Моята планка/помпа е съвсем различна


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК

Мнениеот bachest » Нед 25 сеп 2011 20:26


stypkata написа:...и пласмасовият капак около ремъка ,но немога да сваля тези кръгли щифтове ,които го държат.Те само с дърпане ли се изваждат или има някакъв начин?


Ето от тука ти тръгват проблемите. Свали пластмасовия капак и после ще може да огледаш хубаво хидравликата и какво още я държи. Ако не се лъжа единия край беше с винтче. Като го отвиеш, после се накланяше капака и другия край излизаше от щифтовете. Но карам по спомени, понеже мнооооооого отдавна сменях термостата. Тогава бях горе-долу като теб - мерака за смяната и познанията бяха на два противоположни полюса. :lol:


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК

Мнениеот stypkata » Пон 26 сеп 2011 9:00


Пластмасовия капак го свалих.Просто вкарвам права отверка в отворчетата на кърлите ламаринки,които държат капака и ги развивам с отверката.Но пак хидравликата след развиване на всички възможни болтове не помръдва на никъде....Само един горен болт,който минава през горната част на помпата не съм развил.


Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК

Мнениеот Ivajlo82 » Пон 26 сеп 2011 14:46


Колега не ми стана ясно, ти сваляш ли изобщо трапецовидния ремък? Имаш демонтаж на предна десна гума, сваляне на пластмасовия капак, охлабване и сваляне на ремъка/трапецовидния/, след това бяхо три болта на прословутата конзола/планка и след това две болчета на пластмасата при термостата. Ще ме караш да легна под моя дарак да снимам болтовете за демонтаж и самата планка:lol: . Невярвам след 95-та да са сменили вида на планката и начина на захващане.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта