Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК
Знам,че е разисквано много,но не се справям с търсачката.Може ли някой малко да ми помогне със свалянето на хидравличната помпа -развих всички болтове от долу и не помърда.Знам,че трябва да се свали предната дясна гума и пласмасовият капак около ремъка ,но немога да сваля тези кръгли щифтове ,които го държат.Те само с дърпане ли се изваждат или има някакъв начин? И помпата колко болта я държат? По спомени от четеното из нета знам,че е само 1 болт и после помпата увисва за да може да се стигне до термостата.Благодаря
- Ivajlo82
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
- Контакти:
Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК
viewtopic.php?f=1&t=27559&start=45
Моя пасат е с АЕК мотора и този линк ми свърши работа, мисля че ще ти помогне и на теб. Термостата си сменях сам /60лв от Порше Изток/. Мой съвет не се лъжи да миеш блока и охладителните писти с каквито и да е прехвалени добавки. Аз сипах някаква "манджа" в антифриза преди да го сменям заедно с термостата и резултата беше нова водна помпа и пластмасов тройник, е верно че след това антифриза ми 2ра година си стои още със син цвят, но този лукс ми излезе скъпо.
Моя пасат е с АЕК мотора и този линк ми свърши работа, мисля че ще ти помогне и на теб. Термостата си сменях сам /60лв от Порше Изток/. Мой съвет не се лъжи да миеш блока и охладителните писти с каквито и да е прехвалени добавки. Аз сипах някаква "манджа" в антифриза преди да го сменям заедно с термостата и резултата беше нова водна помпа и пластмасов тройник, е верно че след това антифриза ми 2ра година си стои още със син цвят, но този лукс ми излезе скъпо.
Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК
хидравликата се държи на 3 болта,имаш един дълък на алумиевата лапа която ти пречи за махането на термостата,аз не съм махал никакви пластмаси и гуми,легнах пред колата и всичко си вървеше както трябва.
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК
За 3 дена изчетох цяла планина глупости и така и не намерих как се сваля тази хидравлична помпа .Видях за един друг двигател на тройка,но неговата беше много по-лесна.Трябва да ви снимам моята помпа за да ми покажете кои болтове точно се развиват
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12160
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК
Хм, а трябва ли изобщо да се сваля помпата или само планката над нея!? Аз имам снимана на Б3 планката на която са болтовете, но едва ли би ти свършила работа.
Това е планката която пречи на термостата.

Сините стрелки са двата болта на които се крепи самата хидравлична помпа, жълтата стрелка е болт който държи планката към блока, точно над картера, с червената стрелка съм отбелязал болта който най-често се пропуска и не се вижда от никъде, освен с огледалце. Но пак казвам, това е на Б3 с двигател ПФ
Това е планката която пречи на термостата.

Сините стрелки са двата болта на които се крепи самата хидравлична помпа, жълтата стрелка е болт който държи планката към блока, точно над картера, с червената стрелка съм отбелязал болта който най-често се пропуска и не се вижда от никъде, освен с огледалце. Но пак казвам, това е на Б3 с двигател ПФ
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК
Ha B3 няма двигател АЕК.Моята планка/помпа е съвсем различна
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК
stypkata написа:...и пласмасовият капак около ремъка ,но немога да сваля тези кръгли щифтове ,които го държат.Те само с дърпане ли се изваждат или има някакъв начин?
Ето от тука ти тръгват проблемите. Свали пластмасовия капак и после ще може да огледаш хубаво хидравликата и какво още я държи. Ако не се лъжа единия край беше с винтче. Като го отвиеш, после се накланяше капака и другия край излизаше от щифтовете. Но карам по спомени, понеже мнооооооого отдавна сменях термостата. Тогава бях горе-долу като теб - мерака за смяната и познанията бяха на два противоположни полюса.

- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК
Пластмасовия капак го свалих.Просто вкарвам права отверка в отворчетата на кърлите ламаринки,които държат капака и ги развивам с отверката.Но пак хидравликата след развиване на всички възможни болтове не помръдва на никъде....Само един горен болт,който минава през горната част на помпата не съм развил.
- Ivajlo82
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
- Контакти:
Re: Mалко помощ за смяна на термостат на д-л АЕК
Колега не ми стана ясно, ти сваляш ли изобщо трапецовидния ремък? Имаш демонтаж на предна десна гума, сваляне на пластмасовия капак, охлабване и сваляне на ремъка/трапецовидния/, след това бяхо три болта на прословутата конзола/планка и след това две болчета на пластмасата при термостата. Ще ме караш да легна под моя дарак да снимам болтовете за демонтаж и самата планка:lol: . Невярвам след 95-та да са сменили вида на планката и начина на захващане.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта