Пасат б3 помпа съединител

Техническа и сервизна информация за Passat
lordzofbrooklyn
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: General Toshevo

Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот lordzofbrooklyn » Нед 02 окт 2011 11:21


Писах една тема за проблем със скоростите(1 ва скорост прихърква понякога)и един познат ми акза че,може да имам въздух в системата.Четох из форума за обезвъздушаване на помпите,и до колкото разбрах на долната помпа има щуцер който се развива за обезвъздушаване.Така и направих развих щуцера потече течност (не го одвих напълно просто го разхлабих и като влеезнах да напомпам съдеинителя педаа потъна и толкова.Къде бъркам и какво трябва да направя че така не става да се кара,даже и до сервиз не мога да я заккарам




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот zfa159 » Нед 02 окт 2011 12:52


Така,оссвен щуцер долу,имаш и щуцер горе на горната помпа.
Преди да пипаш каквото и да е,наливаш течност в казанчето за спир. течност до горе,защото съединителя взима течност от доста високо и ако течността ти е малко,дърпа въздух.
След това хващаш някой да ти попма педала,ти си действаш отпред на щуцера.Щуцера е завит,човека вътре натиска педала,ти развиваш щуцера,изтича течност,после човека вътре вдига с ръка педала до горе (има една пружина ама трябва да го побутне,за да тръгне да се връща) и пак натиска,ти пак развиваш щуцера долу и така докато не потече чиста течност и педала не си стане ок.
Прихъркването на 1-ва няма да се оправи,не е от това,да знаеш ;)
:beer


lordzofbrooklyn
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: General Toshevo

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот lordzofbrooklyn » Нед 02 окт 2011 13:13


Благодаря колега.Ти имаш предвид щуцера на долната помпа а не на горната.Значи течнос има между мин и максумума.Като развия щуцера на долната теква течност,но като развия щуцера на готранта помпа нищо не теква.За това питам от кой щуцер да обезвъздушавам.А въпросното прехърване може ли да се окаже от не сменяна спирачна течност или от не добре обезвъздушена и тя прехърква като я вкарам по бързо.Смисъл искам да отстераня всички възможности заради което прехърква и за накрая да остане евентуално сваляне на соростната утия.


Потребителски аватар
MAXXYY
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: обл.Търговище

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот MAXXYY » Нед 02 окт 2011 17:30


Колега и аз имам същият проблем само че при превключване от 1 на 2 и прехърква особено при по високи обороти а при превключване от свободна на 2ра не хърка и ми казаха че е от кутията -синхронизатори.Отначало си мислех че е от съединител но май е от кутията.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот zfa159 » Нед 02 окт 2011 17:56


От долната обезвъздушаваш в твоя случай.Горната помпа се обезвъздушава,когато се сменя с нова.Общо взето прехъркването се случва в движение с ниска скорост,когато предавката или не влиза или влиза,но със зор,това е синхронизатор.При тези коли с хидравличен съединител е нормално,ако много бързо натиснеш съединителя и набиеш предавката,да ти изхърка,защото съединителя е малко бавен (все пак е хидравличен),а и валовете имат инерция и не са напълно спрели в момента на зацепването (като добавим и заминалия синхронизатор,става още по-зле).
За преключването от 1 на 2 при високи обороти - почти всички го имаме,пак говорим за синхронизатор,само че на 2-ра скорост.За такова нещо според мен няма смисъл да се бута кутията изобщо и да се отваря и да се рови вътре,все пак е 20 годишна,няма какво повече да искаме от нея :)
:beer


lordzofbrooklyn
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: General Toshevo

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот lordzofbrooklyn » Нед 02 окт 2011 18:59


Ясно колега ама защо горанта се обезвъздушава като се смени с нова,до преди да отвия щуцера на долната помпа всичко си бачкаше ок.Значи казваш да налея течност и само от долната да обезвъзждушавам.Благодаря все пак колега за съветите ,утре ще го пробвам.Прехъркването се случва на място като включвам на първо и то само като натисна скоростния лост малко по бързо,като е бавно няма проблем.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот zfa159 » Нед 02 окт 2011 19:51


Новата горна помпа е 100% пълна с въздух и бавно се обезвъздушава,ако не отвориш горната цифка,но все пак се обезвъздушава,понеже течността избутва въздуха постепенно към долната и рано или късно обезвъздушаваш системата и от там,заради което новите горни помпи нямат и цифки (отделно,че там се обезвъздушава машинно за 10 секунди :) ).
В твоят случай наливаш течност в казанчето и поддържаш нивото така,че да е над щуцера,от който тръгва маркуча към помпата за съединителя и си обезвъздушаваш през долната по гореописания начин :)
Нещата са се прецакали,понеже като отвиеш щуцера,започва да тече течност и тя постепенно изпразва маркуча между двете помпи (но не и горната напълно).Съответно после трябва да помпаш известно време,докато прекара течност и избута въздуха и си готов (драмата е,че долната помпа е долу и въздуха се катери по тръбичката нагоре и се събира горе непосредствено преди горната помпа и така дефакто ако си действаш сам,докато стегнеш щуцера и се върнеш да напомпаш пак,въздуха пак е горе и само си го местиш нагоре-надолу по тръбичката :) ).
:beer


lordzofbrooklyn
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: General Toshevo

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот lordzofbrooklyn » Нед 02 окт 2011 20:17


Благодаря утре ще напиша какво е станало.И между другото това е полезно,защото го няма толкова подорбно описвано (или аз поне не видях) как се обезвъздушава помпи на съединител.Още едно голямо благодая :) :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот zfa159 » Нед 02 окт 2011 21:59


Истината е,че най-добре става машинно,понеже в сервиза го правя за 2 минути,а иначе може да ти се отели вола от помпане.То помпането не е най-гадната работа,а това,че педала не се връща и трябва да се навеждаш и да си го дърпаш и пак да натискаш и пак да си го дърпаш и така до края на света :) Както вече казах,един човек е невъзможно да се справи,понеже колкото и да е бърз,е твърде бавен и въздуха си се качва обратно горе и ефекта е една огромна нула :)
:beer


lordzofbrooklyn
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: General Toshevo

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот lordzofbrooklyn » Пон 03 окт 2011 7:44


Еми за това ги има приятелките,не само да се возят :beer


lordzofbrooklyn
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: General Toshevo

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот lordzofbrooklyn » Пон 03 окт 2011 15:43


Така днес направих процедурата с обезвъздушаването.Купих преди това половин литър спирачна течност и напълних казанчето до горе.След това помпане и отвиване на шуцера на долната попма докато течноста в казанчето стане на макс.Разликатае голяма незнам заради кое(Имало е въздух в системата или може би заради частичната подмяна на течноста,но сега съединителя е по мек отделя малко по доло от преди а преди беше ама кажи речи накрая хем е нов съединителя,и на последно но най-важното е че не прехърква на първа като я вкаравам рязко,закоето съум много щаслив.Благодаря на колегата zfa159 за подкрепата. :beer


lordzofbrooklyn
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: General Toshevo

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот lordzofbrooklyn » Вто 04 окт 2011 12:18


Добър ден.Отново проблема с прехъркването се появи.Най странното е че като я обезвъздуша отново съединителя в началото няма никакъв проблем и след известно време пак така и пак започва по горе да отделя съединителя,Ведна след като е обезвъздушена съединителя отделя по доло и някак си по плавно.Започвам да си мисля че дърпа от някъде въздух май някоя от помпите си аминава ама не мога да разбера коя.Ако има някакъв начин да рзбера коя моля помогнете.Струва ми се че горанта помпа малко е омаслена дали е от нея или тия симптоми са за долната.Благодаря.Днес смених и цялата спирачна течност,ако това има някакво значение


fuklyoto270
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 20 юли 2011 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот fuklyoto270 » Вто 04 окт 2011 15:43


колега имам същия проблем,горната помпа я спасих,но долната тече,яко.преди е текла но не се е забелязвало.и прехърква на първа и другите(понякога)проблема е от теч,вероятно малък които не се забелязва.аз доливам и карам.защото помпа няма.неможах да намеря.


Потребителски аватар
Yu
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот Yu » Вто 04 окт 2011 16:27


Може и притискателния диск да е с уморени пружини.


lordzofbrooklyn
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: General Toshevo

Re: Пасат б3 помпа съединител

Мнениеот lordzofbrooklyn » Вто 04 окт 2011 18:10


Съединителят е нов нов коллега.Нямам загуба на течност.Днес си направих един есперимент с едно прозрачно маркуче надянах го на щуцера за обезвъздушаване на долната помпа и го пуснах в съда за спирачна течност да не изтича,като помпя тчността по маркуча е с много малки балончета ис и мисля да не би да дърпа от някъде въздух.Така като гледам май така ще се кара докато не откаже.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 48 госта