Маншон

Техническа и сервизна информация за Passat
ivaivalito
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 03 яну 2006 19:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Маншон

Мнениеот ivaivalito » Съб 21 окт 2006 12:18


Имам Въпрос вътрешният маншон на полуоската на моят Пасат 91 год.Комби 1.6ТД е скъсан,Как се сменя трябва ли да вадя цяла та полуоска ?Или само външното каре и от там да нахлузвам.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 21 окт 2006 12:54


Само външното каре!
И дано не са ти клеасали болтовете, като при мен, че и с въздушен пистолет едвам го развиха!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 21 окт 2006 13:50


не се правете на интересни ами смъквайте каретата, разглобявайте ги мийте ги и ги оглеждайте задължително на чисто!! после ги прегресирайте и ги сглобявайте. така само ще знаеш колко ти е читаво карето и дали и какво...
другото е мързелива работа и не го признавам изобщо! карето се сглобява лесно но има вероятност и възможност да се сглоби грешно и не мърда в тоя случай. ако не знаеш как става-иди някъде да ти го направят та да видиш поне.


ivaivalito
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 03 яну 2006 19:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот ivaivalito » Съб 21 окт 2006 14:52


Доколкото знам полуоската се Държи за С кутия с едни болтове .По точно торсове ли или там както има викат тях трябва ли да махам ???Или ога само искарам накрайника и да извадя шенкела от шарнира и да си освободя главината след Това да изкарам карето вътре с Зегер ли е после вадя външия .Вадя и вътрешния .Слагам вътрешния после слагам и външния?Без да разглобявам всичко???


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 21 окт 2006 15:08


Ъъъъъъ... Нещо не схванах напълно, но вероятно това, дето му викаш кутия е вътрешното каре. Ако искаш да свалиш само външното, махаш шенкела и при развита централна гайка освобождаваш карето от главината. След това махаш маншона и с торк, да, развиваш болтовете на карето. 6 са на брой. От там вече ще видиш как да извадиш всичко, така, че да можеш да свалиш и скъсания маншон. След почистването и ново гресиране на карето провери като го закривиш ( все едно завива колата) може ли да се върти.
Не е много сложно. Запомни кое как сваляш, че и маркирай с маркерче и ще стане!
Успех!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 21 окт 2006 16:50


правилното название е TORX или торкс. но това е осмостен (викат му еврейска звезда). за тия болтове на полуоските е нужен дванадесетостен 8мм. ще рече че радо с тоя торкс с който си се мъчил-само си омазал болтовете и затва ти е било гадно. много е важно освен правилния инструмент да се изчисти много внимателно болта отвътре са да се осигури правилния захват на правилния инструмент-след това е лесно и безпроблемно вече. :wink:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 21 окт 2006 17:20


Послушай vaskoto1, аз мойто като го сменях (само, че външно ) го разглобих и го измих с етилиран бензин и после гресиране на ново.

Според мен работата ще стане и по следния начин:

Отвиваш полуоската от към скоростите, отвиваш гайката на главината ( на външното каре ), отвиваш шарнира ( за да "отвориш" окачването ) и я вадиш цялата полуоска с каретата.После си работиш на спокойствие :)

ПП: и си купи подходящия инструмент, защото ще прецакаш болтовете и после ....... ми е мъка.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 21 окт 2006 21:24


vaskoto1 написа:правилното название е TORX или торкс. но това е осмостен (викат му еврейска звезда). за тия болтове на полуоските е нужен дванадесетостен 8мм....

Мислех, че се водят под едно и също име! :oops: А иначе имам комплект с еврейски звезди и дванадесетостени, така, че използвах правилния. Под клеясал болт имах предвид тези, дето държат спирачния апарат. Нали трябва да се отвие, за да можеш да свалиш шенкела...
:) Поне научих правилното наименование, нали :)


Meister
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 15 окт 2006 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Мнениеот Meister » Съб 21 окт 2006 21:32


като купуваш маншон, в кутията трябва да има нова гайка за полуоската, която след като монтираш всичко трябва да стегнеш с 265 Nm, ако в кутията няма нова гайка, не купувай този маншон(менте)


Потребителски аватар
theater
Мнения: 93
Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот theater » Нед 22 окт 2006 9:16


Аз преди половин година сменях въпросния маншон(не лично естествено) и ми обясниха в магазина, че задължително тези болтове се сменят с маншона и трябва да вървят комплект с него при покупката. Иначе имало опасност да се скъса при завиването или нещо такова.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Нед 22 окт 2006 19:17


vaskoto1 написа:не се правете на интересни ами смъквайте каретата, разглобявайте ги мийте ги и ги оглеждайте задължително на чисто!! после ги прегресирайте и ги сглобявайте. така само ще знаеш колко ти е читаво карето и дали и какво...
другото е мързелива работа и не го признавам изобщо! карето се сглобява лесно но има вероятност и възможност да се сглоби грешно и не мърда в тоя случай. ако не знаеш как става-иди някъде да ти го направят та да видиш поне.

Евала Васе само така.
Колеги слушайт е ЖОКЕРА :wink: така е правилно,само внимавай колега при сглобяването на карето ако имаш ядове звънкаи на Васето :wink: ,аз така се мъчих 2-3 часа една вечер,щото ме беша срам да звънна на специалиста :oops: :wink:


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Нед 22 окт 2006 20:19


Така и така ще сменяш вътрешен маншон на полуоска.
На 10-тина см от него има един семеринг на скоростната кутия, който често изпуска. (Не знам при другите колеги как е, но при мен, на три различни VW семеринга отдясно протече с времето)
Та ако видиш пресни течове оттам, няма какво да се замисляш, сега е момента да смениш и семеринга. Ако имаш следи от стари течове, провери си нивото на маслото в скоростната кутия и ако е малко, то пак го смени (семеринга).
Всъщност и в двата случая си провери количеството на маслото в скоростната кутия.

ПС. Не знам как точно се пише - семеринК или семеринГ. По ми прилича да е семеринг - от "ринг" (ринг - пръстен, халка и т.н)


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 22 окт 2006 20:34


ПС. Не знам как точно се пише - семеринК или семеринГ. По ми прилича да е семеринг - от "ринг" (ринг - пръстен, халка и т.н)

подробности колега ! :wink: като имаш в предвид, че таканаречените "сайлент " ( тихи) гумено- метални втулки масово и от" столетия "в БГ се наричат " селенови втулки" едно сложено не на място К е нищо :) интересно е от къде по дяволите е селена там....... :lol: :lol: :lol:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта