Здравейте колеги. Вчера се случи нещо, което малко ме притесни. Значи тръгвам си от работа, излизам на задна от паркинга и си карам нормално до нас. Спирам пред блока, понечвам да включа на задна за да паркирам и ядец - не ще да включи. Лоста слиза надолу, отива в ляво, но не иска да отиде напред, за да вкара предавката. Не се чува дори и хъркане. Същото го прави и на загасен двигател. Тогава опитах да включа задна откъм двигателя. Натиснах вилката надолу и опитах да я завъртя, за да влезе задна - не ще. Оказа се, че не слиза достатъчно надолу и нещо опира. Като я поразклатих малко, влезе до долу и включи. Тогава натиснах съединителя, запалих и си паркирах нормално. След това си поиграх малко, включвах, изключвах по този начин, разклащах вилката, но чрез скоростния лост така и не искаше да включи - вилката не слизаше достатъчно надолу. И след половин час гавра от моя страна по тоя начин с механизма, изведнъж се оправи. Задна започна да си влиза пак мазно чрез скоростния лост. Някой може ли да ми даде идея на какво може да се дължи този временен за сега проблем.
Става въпрос за двигател 1.8 Mi ABS и механична 5 степенна скоростна кутия 02A CGX или 02A CCM - по каталог дават, че и двете се монтират на този двигател. Предавката от скоростния лост до кутията е с жила.
Благодаря Ви.
Проблем с включване на задна скорост
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Значи докато се пробвах да включвам задна и не можеше, всички останали скорости си включваха нормално. Сега задна пак си включва, както и всички останали, но ми се ще да разбера причината за проблема. Защото по закона за всемирната гадост, пак може да откаже в най-неподходящия момент.
А и друго ми направи впечатление - когато натискам вилката върху скоростната кутия с ръка надолу, тогава действието на жилото се елиминира, просто тя не потъваше достатъчно, сякаш нещо отдолу я подпираше. После сякаш това препятствие изчезна и вичко се оправи.
А и друго ми направи впечатление - когато натискам вилката върху скоростната кутия с ръка надолу, тогава действието на жилото се елиминира, просто тя не потъваше достатъчно, сякаш нещо отдолу я подпираше. После сякаш това препятствие изчезна и вичко се оправи.
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:37
- Автомобил: VW PASSAT B5 TDI
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
и аз имах такъв пряблем.оказа се 4е съединителя бил малко калпав и месесец по късно блокира
но преди това наистина не вклзчвах задна и първа като хората.но ходих в един сервиз на ул.хан кубер момчетата ми смениха цялата ос със дат4ика за 35лв. много са добри на скоро пак ми се наложи да ходя и пак там много съм доволенако има интерес 6те обясня по точно

- blackpearl
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 11:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Ами вилката се държи е едно болтче.Зъбчатката се движи по отделна ос.Вилката просто я мърда към другата зъбчатка.На вилката има пружина.
Винаги включвай с натиснат съединител 1-ва и 2-ра преди да включиш задна.Ако и това не помогне - първа и мърдаш съвсем леко напред ( ако има възможност, но са достатъчни и 5 см.).И на мен ми се е случвало, но с описания метод по-горе никога не е имало ядове.
Винаги включвай с натиснат съединител 1-ва и 2-ра преди да включиш задна.Ако и това не помогне - първа и мърдаш съвсем леко напред ( ако има възможност, но са достатъчни и 5 см.).И на мен ми се е случвало, но с описания метод по-горе никога не е имало ядове.
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:37
- Автомобил: VW PASSAT B5 TDI
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
надолу наистина има 1 ос и забчатка сас 1 сачма при мен беше разбита тая сачма и наранени зъбците ако ти сложат само съчма е 10лв. ако питаш мен отиди там и не се занимаваи с глупости.ина4е някои беше писал ка се настроиват скоростите.изклучваш от скорост отвиваш болта на горното жило размърдваш скоростния лост напред назад наляво и на дясно оставяш го в покои и стягаш болта внимателно.има успех и аз съм пробвал,но оста си беше дала фира.
Щом си я включил отпред, значи има вероятност проблема да е в лоста или жилата. Разгледай ги. На лоста има една загерка която се чупи и се разместват пласмасите които го фиксират. Жилата могат да се регулират и на око. Някой превключва 3-та и 4-та за напред назад и 5-та и задна за ляво дясно и гледаш при двигателя да оста дали се върти и дали влиза и излиза достатъчно. Когато отидеш в крайно положение отхлабваш съответното жило и целиш лоста да има малък аванс, тоест ограничението да идва от скоростите а не от лоста. Иначе има специализиран фиксатор за лоста, ама къде ще го търсиш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: akashy_87 и 46 госта