Проблем с включване на задна скорост

Техническа и сервизна информация за Passat
GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Проблем с включване на задна скорост

Мнениеот GVG » Чет 26 окт 2006 9:32


Здравейте колеги. Вчера се случи нещо, което малко ме притесни. Значи тръгвам си от работа, излизам на задна от паркинга и си карам нормално до нас. Спирам пред блока, понечвам да включа на задна за да паркирам и ядец - не ще да включи. Лоста слиза надолу, отива в ляво, но не иска да отиде напред, за да вкара предавката. Не се чува дори и хъркане. Същото го прави и на загасен двигател. Тогава опитах да включа задна откъм двигателя. Натиснах вилката надолу и опитах да я завъртя, за да влезе задна - не ще. Оказа се, че не слиза достатъчно надолу и нещо опира. Като я поразклатих малко, влезе до долу и включи. Тогава натиснах съединителя, запалих и си паркирах нормално. След това си поиграх малко, включвах, изключвах по този начин, разклащах вилката, но чрез скоростния лост така и не искаше да включи - вилката не слизаше достатъчно надолу. И след половин час гавра от моя страна по тоя начин с механизма, изведнъж се оправи. Задна започна да си влиза пак мазно чрез скоростния лост. Някой може ли да ми даде идея на какво може да се дължи този временен за сега проблем.
Става въпрос за двигател 1.8 Mi ABS и механична 5 степенна скоростна кутия 02A CGX или 02A CCM - по каталог дават, че и двете се монтират на този двигател. Предавката от скоростния лост до кутията е с жила.
Благодаря Ви.




One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 26 окт 2006 9:34


пробвай преди да включиш задна да вкараш втора и след това задна
имах същия проблем
правих така известно време и сега директно си включвам задна без проблем
дано това помогне ако не си трябва центровка на жилата


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Чет 26 окт 2006 9:42


Значи докато се пробвах да включвам задна и не можеше, всички останали скорости си включваха нормално. Сега задна пак си включва, както и всички останали, но ми се ще да разбера причината за проблема. Защото по закона за всемирната гадост, пак може да откаже в най-неподходящия момент.
А и друго ми направи впечатление - когато натискам вилката върху скоростната кутия с ръка надолу, тогава действието на жилото се елиминира, просто тя не потъваше достатъчно, сякаш нещо отдолу я подпираше. После сякаш това препятствие изчезна и вичко се оправи.


Потребителски аватар
jiovanni
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DEATH STAR
Контакти:

Мнениеот jiovanni » Чет 26 окт 2006 10:28


Не знам дали може, но реших да ползвам тази тема, за да задам и аз един подобен въпрос:
Значи... Преди да тръгна 1-ва и задна влизат много трудно - минавам през 2-ра, за да ги включа. След като покарам малко - всичко си е ОК и така до следващата сутрин...
Какъв според вас може да е проблема???


aron1
Мнения: 224
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:37
Автомобил: VW PASSAT B5 TDI
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот aron1 » Чет 26 окт 2006 14:30


и аз имах такъв пряблем.оказа се 4е съединителя бил малко калпав и месесец по късно блокира :twisted: но преди това наистина не вклзчвах задна и първа като хората.но ходих в един сервиз на ул.хан кубер момчетата ми смениха цялата ос със дат4ика за 35лв. много са добри на скоро пак ми се наложи да ходя и пак там много съм доволенако има интерес 6те обясня по точно


Потребителски аватар
blackpearl
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 11:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот blackpearl » Чет 26 окт 2006 16:41


А как се прави центровка на жилата?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 26 окт 2006 17:09


blackpearl написа:А как се прави центровка на жилата?


Не е философия, но има една "джаджа", която се слага на скоростния лост и се фиксира положението му.
Обяснено е с картинки във volkswagen.msk.ru

ПП: като свалях скоростите, отбелязах положението на жилата и нямаше проблеми после


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Чет 26 окт 2006 17:41


Колеги, все пак някой знае ли или пък да предположи какво има в скоростната кутия под оста на вилката и какво би пречило на оста да влезе достатъчно надолу, за да се завърти и да включи задна. Със сигурност в моя случай това не са жилата.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 26 окт 2006 18:45


Ами вилката се държи е едно болтче.Зъбчатката се движи по отделна ос.Вилката просто я мърда към другата зъбчатка.На вилката има пружина.
Винаги включвай с натиснат съединител 1-ва и 2-ра преди да включиш задна.Ако и това не помогне - първа и мърдаш съвсем леко напред ( ако има възможност, но са достатъчни и 5 см.).И на мен ми се е случвало, но с описания метод по-горе никога не е имало ядове.


aron1
Мнения: 224
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:37
Автомобил: VW PASSAT B5 TDI
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот aron1 » Чет 26 окт 2006 18:55


надолу наистина има 1 ос и забчатка сас 1 сачма при мен беше разбита тая сачма и наранени зъбците ако ти сложат само съчма е 10лв. ако питаш мен отиди там и не се занимаваи с глупости.ина4е някои беше писал ка се настроиват скоростите.изклучваш от скорост отвиваш болта на горното жило размърдваш скоростния лост напред назад наляво и на дясно оставяш го в покои и стягаш болта внимателно.има успех и аз съм пробвал,но оста си беше дала фира.


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Съб 28 окт 2006 14:34


Щом си я включил отпред, значи има вероятност проблема да е в лоста или жилата. Разгледай ги. На лоста има една загерка която се чупи и се разместват пласмасите които го фиксират. Жилата могат да се регулират и на око. Някой превключва 3-та и 4-та за напред назад и 5-та и задна за ляво дясно и гледаш при двигателя да оста дали се върти и дали влиза и излиза достатъчно. Когато отидеш в крайно положение отхлабваш съответното жило и целиш лоста да има малък аванс, тоест ограничението да идва от скоростите а не от лоста. Иначе има специализиран фиксатор за лоста, ама къде ще го търсиш.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: akashy_87 и 46 госта