Чудех се дали тук или в OFF-a да питам, но нали все пак е за Пассат...
Та сутрин усещам как доста по-трудно ми се движи лоста на скоростите.Могат ли жилата да се гресират и от къде? Гледам, че няма гресьорки...
И най-вече, има ли смисъл, разбира се!
Смазват ли се жилата за смяна на скорости?
- Nikunata
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пет 06 май 2005 11:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Аз процедирам така:пръскам с vd 40 там kъдето свършват жилата така:включвам на първа-пръскам,включвам втора-пръскам и така всички скорости.След това вдигам кожухчето на скоростния лост и пръскам там където може.След всичките тези процедури изреждам още три пъти включването на скоростите и карам.Това е.
Привет на форумците.Често чета въпросите и повечето компетентни отговори тук докато реших и аз да се регистрирам.Сега за смазването на жилата за смяна на скоростите. Аз имам същия проблем на Пасата RP-90-та г.През студените зимни дни лоста буквално замръзва.Мога да го движа само напред-назад,но не наляво-надясно,докато колата не позагрее след около 5 мин.работа на място.Имах съмнения,че маслото на скор.кутия не е читаво или много гъсто,но след смяната му положението беше същото.Най-вероятно смазката между жилото(това,което действа при движение на лоста в ляво -дясно) и защитния му кожух е клеясало и за смяна.Опитах да разглобя тази връзка и промия кожуха,но не зная как да стигна до вътрешния край на жилото(откъм лоста) .Някаква идея?Благодаря!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19564
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Коко написа:... не зная как да стигна до вътрешния край на жилото(откъм лоста) .Някаква идея?Благодаря!
Уфффф... даже не си го и мсля, че е толкова играчкаааа...
Сваля се ауспуха, после предпазната ламарина и чак тогава имаш достъп!
А иначе на Трабантутника така на няколко пъти му кривих педала на газта. Той е от една тънка ламаринка... И като запаля в някоя ледена сутрин, и като скоча на педала като припука двигателя (щото той така се пали: смукач и като припука, риташ яко, да сработи обогатителната помпа) и педала се огъне!
С 300 зора палех и чаках 10-15 мин да се размраси вътре жилото!
Обаче свалях го, мих го, в масло го киснах, даже и подгрято на 50-60*- пак така...
Накрая продадох Трабанта...
Та и да ги промиеш жилата, не знам дали ще има ефект! При мен такова замръзване чак обаче не се е сллучвало на Пашо.
Nikunata написа:Аз процедирам така:пръскам с vd 40 там kъдето свършват жилата така:включвам на първа-пръскам,включвам втора-пръскам и така всички скорости.След това вдигам кожухчето на скоростния лост и пръскам там където може.След всичките тези процедури изреждам още три пъти включването на скоростите и карам.Това е.
Извинявай за лаишкия въпрос, ма...кво е vd 40 ? Питам щото и аз искам да пръскам с това чудо.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19564
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
radi4 написа:... ма...кво е vd 40 ? Питам щото и аз искам да пръскам с това чудо.
Това е едно спрейче, което трябва да помага за развиване на клеасали болтове, по принцип. Определено, помага, да!
Представлява някакъв вид молибденова смазка, която се разпрашава Не съм убеден обаче, че няма и киселинен ефект! Снощи щях да проверявам, но не можах да намеря лакмусува хартия...
Така, че, колеги, бих препоръчал да се замислите преди употреба! Ако е киселинно това чудо, за момента ще помогне, но после ще нанесе още повече поразии!
Ако може някой да пробва и да каже, моля.
Допълнение в 20.20
Проверих спрейчето с лакмусува хартия!
БЕЗВРЕДЕН!!!
Неутрално рН
Незнам колко е положително действието му на WD40. По принцип и аз го ползвам тук таме, но искам да спомена че той като пръснеш някъде разяжда мърсотията и оставя един тънък мазен слой. Та в този смисъл се съмнявам че има възможност да има и не толкова положителен ефект. Около година и половина карах едно Рено 19. Като всички френски трошляци си имаше неговите болки. Централното почваше да си отключва някои врати или да ги заключва когато позастудее когато на него му хареса. Та му пръсках машинките отгоре и се раздвижваха но след време пак та ефекта неее много дълготраен. Мой личен съвет относно смазване на места където има влага е силиконова смазка. Има ги с различен вискозитет. Мажеш и забравяш защото тя отблъсква водата и според зависи от греста издържа на по високи температури и няма как да се стопли да изкапе да изсъхне и клеяса. Така че смазвай качествено да няма през месец да пръскаш наляво надясно
Успех !
Успех !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта