
Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
Колеги проблема е следния: По време на движение (баща ми пътуваше за провинцията) чува силно изтропване и пушек под капака, при което колатга угасва и никакво палене. Оказа се (след обаждания по майстори) че маслената помпа е отказала, вследствие на което (вътре по картера и вала не знаеме какво е станало) видимо - изкривено делко и изхвърлено масло. Не е карал по дупки (Е-79) за да е ударил картера - пътя е перфектен както всички знаеме. Питането ми е какво може да се е умазало по двигателя и колко е сериозен проблема... Ясно е че белята сигурно е голяма но някой може ли да каже какво да очакваме след като свалиме картера... Аз си мисля че мазалото ще е голямо ... 

-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
Ами изкривеното делко звучи доста страшничко 
Свалете картера и вижте какво е положението,какво се е случило.Иначе ако е отказала маслената помпа,няколко секунди преди да се разпадне двигателя,ще светне лампата за маслото и той евентуално може да бъде спасен.
Приципно ако се се е прецакало делкото или маслената помпа е блокирала,спира да се върти паразитния вал,съответно обаче кол. вал си продължава,защото колата се движи и ангренажният ремък остава без зъби,ако не се скъса или изпадне.Тогава мотора така или иначе вероятно е за боклука,защото биелните лагери остават без смазване,докато двигателя спре,както и вероятността да е изтресло клапаните не е малка.
Свали ангренажа и виж какво му е положението,свалете деелкото,маслената помпа,вижте какво е състоянието.Преди да взимаш друг двигател,разглоби този и виж какво се случва,ако ремонта не си заслужава - следващите 90к.с. (може и повечко,с леки изменения) влизат в конюшнята и си караш


Свалете картера и вижте какво е положението,какво се е случило.Иначе ако е отказала маслената помпа,няколко секунди преди да се разпадне двигателя,ще светне лампата за маслото и той евентуално може да бъде спасен.
Приципно ако се се е прецакало делкото или маслената помпа е блокирала,спира да се върти паразитния вал,съответно обаче кол. вал си продължава,защото колата се движи и ангренажният ремък остава без зъби,ако не се скъса или изпадне.Тогава мотора така или иначе вероятно е за боклука,защото биелните лагери остават без смазване,докато двигателя спре,както и вероятността да е изтресло клапаните не е малка.
Свали ангренажа и виж какво му е положението,свалете деелкото,маслената помпа,вижте какво е състоянието.Преди да взимаш друг двигател,разглоби този и виж какво се случва,ако ремонта не си заслужава - следващите 90к.с. (може и повечко,с леки изменения) влизат в конюшнята и си караш


-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
zfa159 написа:Ами изкривеното делко звучи доста страшничко
Свалете картера и вижте какво е положението,какво се е случило.Иначе ако е отказала маслената помпа,няколко секунди преди да се разпадне двигателя,ще светне лампата за маслото и той евентуално може да бъде спасен.
Приципно ако се се е прецакало делкото или маслената помпа е блокирала,спира да се върти паразитния вал,съответно обаче кол. вал си продължава,защото колата се движи и ангренажният ремък остава без зъби,ако не се скъса или изпадне.Тогава мотора така или иначе вероятно е за боклука,защото биелните лагери остават без смазване,докато двигателя спре,както и вероятността да е изтресло клапаните не е малка.
Свали ангренажа и виж какво му е положението,свалете деелкото,маслената помпа,вижте какво е състоянието.Преди да взимаш друг двигател,разглоби този и виж какво се случва,ако ремонта не си заслужава - следващите 90к.с. (може и повечко,с леки изменения) влизат в конюшнята и си караш![]()
Лампата не е светвала защото ако тя се размига, има зумер ли кво е и пищи че няма масло нищо не е дало признак че ще откаже ... Но спомена че на климатроника от тръгването в София е пишело -2 градуса не знам дали има връзка с тая история ... просто исках да питам какво може да се очава след като отвориме картера

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
Това за климатроника едва ли има нещо общо,то си беше студено,цял ден в София моят пишеше -2 / -3
.Принципно в картера най-вероятно не ви очаква нищо хубаво.Виж ангренажа как е на първо време,защото ако той не е добре,ще трябва да видиш и над буталата какво става (да се свали главата).Едно отваряне на биелни лагери за да ги видиш как са (след което трябва да се сменят така или иначе според книгите) и демонтаж,шлайф и монтаж на главата обратно,ако случайно има крив клапан,надхвърля стойността на готов цял здрав двигател и се обезсмисля.
Дай някоя снимка на това криво делко,защото аз такова чудо не съм виждал


Дай някоя снимка на това криво делко,защото аз такова чудо не съм виждал


- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
И какво се случва като тръгнете да въртите на стартер?
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
zfa159 написа:Това за климатроника едва ли има нещо общо,то си беше студено,цял ден в София моят пишеше -2 / -3.Принципно в картера най-вероятно не ви очаква нищо хубаво.Виж ангренажа как е на първо време,защото ако той не е добре,ще трябва да видиш и над буталата какво става (да се свали главата).Едно отваряне на биелни лагери за да ги видиш как са (след което трябва да се сменят така или иначе според книгите) и демонтаж,шлайф и монтаж на главата обратно,ако случайно има крив клапан,надхвърля стойността на готов цял здрав двигател и се обезсмисля.
Дай някоя снимка на това криво делко,защото аз такова чудо не съм виждал
Ангренажа е добре гледал го е още на пътя. Но снимка няма как да дам - не е при мен. По негови думи се е било изкривило към двигателя.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
А от къде е извряло маслото,което се вижда по двигателя?
Принципно паразитният вал има зъбно колело почти в края си, то върти зъбното колело на делкото, което вече върти оста на делкото,а в нея отдолу влиза шлиц, който върти маслената помпа.При проблем с тези две колела или с оста на делкото,спира и маслената помпа и делкото.
Махнете делкото,вижте какво е положението със зъбното колело на делкото и на паразитния вал,вижте палчето на маслената помпа дали си е на мястото си и дали се върти лесно, ако всичко е ок,сложете ново делко и завъртете да видите дали ще запали и следите лампите за маслото (зацепвате си го по белезите на ангренажа,както пише по книгите,ако запали и работи,тогава има смисъл да гласите предварението).Вероятно ще си запали,както описваш нещата.Няма смисъл да сваляш картери и т.н. при това положение.Сваляш,гледаш,ако е ок,слагаш делко и въртиш,то ще си каже
Принципно паразитният вал има зъбно колело почти в края си, то върти зъбното колело на делкото, което вече върти оста на делкото,а в нея отдолу влиза шлиц, който върти маслената помпа.При проблем с тези две колела или с оста на делкото,спира и маслената помпа и делкото.
Махнете делкото,вижте какво е положението със зъбното колело на делкото и на паразитния вал,вижте палчето на маслената помпа дали си е на мястото си и дали се върти лесно, ако всичко е ок,сложете ново делко и завъртете да видите дали ще запали и следите лампите за маслото (зацепвате си го по белезите на ангренажа,както пише по книгите,ако запали и работи,тогава има смисъл да гласите предварението).Вероятно ще си запали,както описваш нещата.Няма смисъл да сваляш картери и т.н. при това положение.Сваляш,гледаш,ако е ок,слагаш делко и въртиш,то ще си каже

-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
zfa159 написа:А от къде е извряло маслото,което се вижда по двигателя?
Принципно паразитният вал има зъбно колело почти в края си, то върти зъбното колело на делкото, което вече върти оста на делкото,а в нея отдолу влиза шлиц, който върти маслената помпа.При проблем с тези две колела или с оста на делкото,спира и маслената помпа и делкото.
Махнете делкото,вижте какво е положението със зъбното колело на делкото и на паразитния вал,вижте палчето на маслената помпа дали си е на мястото си и дали се върти лесно, ако всичко е ок,сложете ново делко и завъртете да видите дали ще запали и следите лампите за маслото (зацепвате си го по белезите на ангренажа,както пише по книгите,ако запали и работи,тогава има смисъл да гласите предварението).Вероятно ще си запали,както описваш нещата.Няма смисъл да сваляш картери и т.н. при това положение.Сваляш,гледаш,ако е ок,слагаш делко и въртиш,то ще си каже
Проблема е че колата остана в провинцията нямаше как д я върнеме - върнахме се с моЙто пасат


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
Ами гледате зъбите на делкото и на вала,гледате и палчето за маслената помпа,ако всичко изглежда ок,набивате новото делко на място,гласите му белезите и живот и здраве си я прибирате до София на ход 
Ще отнеме макс. час според мен и за колата ще е много по-добре, от колкото да я оставите да не се движи,докато се затопли.

Ще отнеме макс. час според мен и за колата ще е много по-добре, от колкото да я оставите да не се движи,докато се затопли.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
нещо ми отсвири въпроса...
мотора не е разглобен, делкото е извадено- проверихте ли мотра дали се върти- било на стартер или на ръка. Веднага ще се разбере има ли поражения- компресия, лагери и т.н. Неможе да разхвъриш цял мотор ей така без да опиташ да диагностицираш каквоо става
мотора не е разглобен, делкото е извадено- проверихте ли мотра дали се върти- било на стартер или на ръка. Веднага ще се разбере има ли поражения- компресия, лагери и т.н. Неможе да разхвъриш цял мотор ей така без да опиташ да диагностицираш каквоо става
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS
pe6kata написа:нещо ми отсвири въпроса...
мотора не е разглобен, делкото е извадено- проверихте ли мотра дали се върти- било на стартер или на ръка. Веднага ще се разбере има ли поражения- компресия, лагери и т.н. Неможе да разхвъриш цял мотор ей така без да опиташ да диагностицираш каквоо става
извинявам се колега

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov и 41 госта