Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот Mish87 » Пет 23 дек 2011 21:43


Колеги проблема е следния: По време на движение (баща ми пътуваше за провинцията) чува силно изтропване и пушек под капака, при което колатга угасва и никакво палене. Оказа се (след обаждания по майстори) че маслената помпа е отказала, вследствие на което (вътре по картера и вала не знаеме какво е станало) видимо - изкривено делко и изхвърлено масло. Не е карал по дупки (Е-79) за да е ударил картера - пътя е перфектен както всички знаеме. Питането ми е какво може да се е умазало по двигателя и колко е сериозен проблема... Ясно е че белята сигурно е голяма но някой може ли да каже какво да очакваме след като свалиме картера... Аз си мисля че мазалото ще е голямо ... :cry:




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот Теодор » Пет 23 дек 2011 21:53


viewtopic.php?f=45&t=294454
Ориентирай се към този вариант :idea:


Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот Mish87 » Съб 24 дек 2011 9:41


maikomila толкова ли ще да е зле .... :( двигател има от друг такъв но чак толкова ли да е зле че двигател да се сменя :(


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот zfa159 » Съб 24 дек 2011 10:30


Ами изкривеното делко звучи доста страшничко :)
Свалете картера и вижте какво е положението,какво се е случило.Иначе ако е отказала маслената помпа,няколко секунди преди да се разпадне двигателя,ще светне лампата за маслото и той евентуално може да бъде спасен.
Приципно ако се се е прецакало делкото или маслената помпа е блокирала,спира да се върти паразитния вал,съответно обаче кол. вал си продължава,защото колата се движи и ангренажният ремък остава без зъби,ако не се скъса или изпадне.Тогава мотора така или иначе вероятно е за боклука,защото биелните лагери остават без смазване,докато двигателя спре,както и вероятността да е изтресло клапаните не е малка.
Свали ангренажа и виж какво му е положението,свалете деелкото,маслената помпа,вижте какво е състоянието.Преди да взимаш друг двигател,разглоби този и виж какво се случва,ако ремонта не си заслужава - следващите 90к.с. (може и повечко,с леки изменения) влизат в конюшнята и си караш :drinking:
:beer


Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот Mish87 » Съб 24 дек 2011 10:38


zfa159 написа:Ами изкривеното делко звучи доста страшничко :)
Свалете картера и вижте какво е положението,какво се е случило.Иначе ако е отказала маслената помпа,няколко секунди преди да се разпадне двигателя,ще светне лампата за маслото и той евентуално може да бъде спасен.
Приципно ако се се е прецакало делкото или маслената помпа е блокирала,спира да се върти паразитния вал,съответно обаче кол. вал си продължава,защото колата се движи и ангренажният ремък остава без зъби,ако не се скъса или изпадне.Тогава мотора така или иначе вероятно е за боклука,защото биелните лагери остават без смазване,докато двигателя спре,както и вероятността да е изтресло клапаните не е малка.
Свали ангренажа и виж какво му е положението,свалете деелкото,маслената помпа,вижте какво е състоянието.Преди да взимаш друг двигател,разглоби този и виж какво се случва,ако ремонта не си заслужава - следващите 90к.с. (може и повечко,с леки изменения) влизат в конюшнята и си караш :drinking:
:beer



Лампата не е светвала защото ако тя се размига, има зумер ли кво е и пищи че няма масло нищо не е дало признак че ще откаже ... Но спомена че на климатроника от тръгването в София е пишело -2 градуса не знам дали има връзка с тая история ... просто исках да питам какво може да се очава след като отвориме картера :(


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот zfa159 » Съб 24 дек 2011 10:44


Това за климатроника едва ли има нещо общо,то си беше студено,цял ден в София моят пишеше -2 / -3 :) .Принципно в картера най-вероятно не ви очаква нищо хубаво.Виж ангренажа как е на първо време,защото ако той не е добре,ще трябва да видиш и над буталата какво става (да се свали главата).Едно отваряне на биелни лагери за да ги видиш как са (след което трябва да се сменят така или иначе според книгите) и демонтаж,шлайф и монтаж на главата обратно,ако случайно има крив клапан,надхвърля стойността на готов цял здрав двигател и се обезсмисля.
Дай някоя снимка на това криво делко,защото аз такова чудо не съм виждал :)
:beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот pe6kata » Съб 24 дек 2011 10:46


И какво се случва като тръгнете да въртите на стартер?


Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот Mish87 » Съб 24 дек 2011 10:49


zfa159 написа:Това за климатроника едва ли има нещо общо,то си беше студено,цял ден в София моят пишеше -2 / -3 :) .Принципно в картера най-вероятно не ви очаква нищо хубаво.Виж ангренажа как е на първо време,защото ако той не е добре,ще трябва да видиш и над буталата какво става (да се свали главата).Едно отваряне на биелни лагери за да ги видиш как са (след което трябва да се сменят така или иначе според книгите) и демонтаж,шлайф и монтаж на главата обратно,ако случайно има крив клапан,надхвърля стойността на готов цял здрав двигател и се обезсмисля.
Дай някоя снимка на това криво делко,защото аз такова чудо не съм виждал :)
:beer



Ангренажа е добре гледал го е още на пътя. Но снимка няма как да дам - не е при мен. По негови думи се е било изкривило към двигателя.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот zfa159 » Съб 24 дек 2011 11:06


А от къде е извряло маслото,което се вижда по двигателя?
Принципно паразитният вал има зъбно колело почти в края си, то върти зъбното колело на делкото, което вече върти оста на делкото,а в нея отдолу влиза шлиц, който върти маслената помпа.При проблем с тези две колела или с оста на делкото,спира и маслената помпа и делкото.
Махнете делкото,вижте какво е положението със зъбното колело на делкото и на паразитния вал,вижте палчето на маслената помпа дали си е на мястото си и дали се върти лесно, ако всичко е ок,сложете ново делко и завъртете да видите дали ще запали и следите лампите за маслото (зацепвате си го по белезите на ангренажа,както пише по книгите,ако запали и работи,тогава има смисъл да гласите предварението).Вероятно ще си запали,както описваш нещата.Няма смисъл да сваляш картери и т.н. при това положение.Сваляш,гледаш,ако е ок,слагаш делко и въртиш,то ще си каже :)


Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот Mish87 » Съб 24 дек 2011 12:21


zfa159 написа:А от къде е извряло маслото,което се вижда по двигателя?
Принципно паразитният вал има зъбно колело почти в края си, то върти зъбното колело на делкото, което вече върти оста на делкото,а в нея отдолу влиза шлиц, който върти маслената помпа.При проблем с тези две колела или с оста на делкото,спира и маслената помпа и делкото.
Махнете делкото,вижте какво е положението със зъбното колело на делкото и на паразитния вал,вижте палчето на маслената помпа дали си е на мястото си и дали се върти лесно, ако всичко е ок,сложете ново делко и завъртете да видите дали ще запали и следите лампите за маслото (зацепвате си го по белезите на ангренажа,както пише по книгите,ако запали и работи,тогава има смисъл да гласите предварението).Вероятно ще си запали,както описваш нещата.Няма смисъл да сваляш картери и т.н. при това положение.Сваляш,гледаш,ако е ок,слагаш делко и въртиш,то ще си каже :)


Проблема е че колата остана в провинцията нямаше как д я върнеме - върнахме се с моЙто пасат :( Делкото видимо изглежда наред но каза че като го е извадил са паднали някакви стружки вътре... Съмнява ме да запали ама ще видиме когато се затопли времето защото сега няма как да пипаме че е в селския двор а там сервизи май НЕМА :D само селските батки псевдо разбирачи...Най - кофти ще е ако трябва на репатрак да я караме обратно в София


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот zfa159 » Съб 24 дек 2011 16:36


Ами гледате зъбите на делкото и на вала,гледате и палчето за маслената помпа,ако всичко изглежда ок,набивате новото делко на място,гласите му белезите и живот и здраве си я прибирате до София на ход :)
Ще отнеме макс. час според мен и за колата ще е много по-добре, от колкото да я оставите да не се движи,докато се затопли.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот pe6kata » Съб 24 дек 2011 17:09


нещо ми отсвири въпроса...

мотора не е разглобен, делкото е извадено- проверихте ли мотра дали се върти- било на стартер или на ръка. Веднага ще се разбере има ли поражения- компресия, лагери и т.н. Неможе да разхвъриш цял мотор ей така без да опиташ да диагностицираш каквоо става


Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Сериозен проблем на Пасат Б4 - ABS

Мнениеот Mish87 » Съб 24 дек 2011 19:46


pe6kata написа:нещо ми отсвири въпроса...

мотора не е разглобен, делкото е извадено- проверихте ли мотра дали се върти- било на стартер или на ръка. Веднага ще се разбере има ли поражения- компресия, лагери и т.н. Неможе да разхвъриш цял мотор ей така без да опиташ да диагностицираш каквоо става


извинявам се колега :) не пали... на ръка се бута но не иска да завърти то и дистрибуторната капачка май беше станала на сол само палеца оцеля и немаше как и да опитаме да я палиме



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov и 41 госта