как се сваля еърбега на пасат б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

как се сваля еърбега на пасат б5

Мнениеот sportul » Съб 17 дек 2011 19:10


как се сваля еърбега на пасата ще го тапицирам (четирилъчев)




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: как се сваля еърбега на пасат б5

Мнениеот zfa159 » Съб 17 дек 2011 20:22


Откачаш акумулатора,после завърташ волана на една страна и отзад има две дупки във волана,в тях има два болта за шестограм 4 или 5 (не помня точно).Развиваш и вадиш напред,откачаш лентовия кабел и си готов с махането на бег-а.
Ако ще сваляш волана,има още играчка - сваляш пластмасата под лостчетата за мигачи и т.н. за да откачиш лентовия кабел от другата му страна (демонтира се заедно с волана).После развиваш гайката на волана и бележиш как е седял волана на шлиците (има заводски белег,възможно е да не е точен обаче т.е. да е местен вече при някой реглаж на предница).После махаш волана.При свалянето на волана лентовия кабел се заключва т.е. не можеш неволно да го завъртиш и да го разместиш,няма да се притесняваш за това (важно е иначе да не го завъртиш,при други коли,където няма самозаключване,защото после вече при завиването може да се опъне много и да се скъса).После си правиш каквото искаш по волана и събираш по обратния ред.
Ако докато е откачен еърбега,закачиш акумулатора,дори без да даваш на контакт,ще запише грешка,че го няма и после трябва да я чистиш с ВАГ-Ком (понеже е система за сигурност,се инициализира и без даване на контакт при някои В5,а при всички ако запише грешка веднъж,не се оправя с повторно откачене на акумулатора,само през ВАГ-Ком).

За другата версия на волани (не съм запознат кой колко лъчев е,ама съм свалял всякакви :) ) няма болтове отзад в дупките на волана,а има метална скоба вътре,която държи бег-а на място.Пъхат се две отвертки и с много псуване и ръчкане настрани, се откопчава металната скоба.Всичко останало е по същия начин.
:beer


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: как се сваля еърбега на пасат б5

Мнениеот brum » Пон 19 дек 2011 16:27


Какъв е заводския белег за положението на волана? Че аз като свалих моя не белязах и сега още си го карам леко крив. Моя е трилъчев ако има разлика.

А, при трилъчев волан няма болтчета, а са скоби. Бърка се в тези дупки, натискат се скобите и еърбега изскача сам. Ама е много бъркане, ръчкане и псуване докато го оцелиш първият път ...


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: как се сваля еърбега на пасат б5

Мнениеот sportul » Пон 19 дек 2011 16:44


ако няма двоен шлиц на око го слагаш



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта