Колеги, значи проблема е следния: Преди известно време колата изведнъж почна да прегрява яко и да изхвърля антифриза от разширителния съд. Радиатора на охлаждането обаче остава студен. Естествено първия заподозрян беше термостата. Свалих го и покарах колата без него. Както и очаквах всичко беше ок, системата си върти нормално и всичко е наред. Вчера смених термостата с нов (BEHR 16лв.) налях вода за проба, обезвъздуших системата и ужас. След като колата позагрее маркуча от двигателя към радиатора започва да се втвърдява от налягането в системата, в същото време като го стискам не усещам в него да има вода (докато карах без термостата при стискане в този маркуч ясно се усещаше наличието на вода. За съжаление нямам спомени как беше преди да се появи този проблем.
Въпреки това обаче след като поработи колата и достигне до към 90 градуса (поне според стрелката) перките на радиатора се включват, което ме кара да мисля, че все пак вода в него циркулира. Интересното е, че след като повъртят перките налягането в маркуча сякаш спада.
Въпроса ми е нормално ли е това или може да има някъкъв дръг проблем? Страх ме е да наливам нов антифриз преди да съм сигурен, че всичко е ок, защото не е от най евтиния.
mod edit: wili98
Охлаждане - проблем или внушение.-РЕШЕНО
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ммммм... кофти тръпка!
Сега, като отвориш капачката на разширителния съд изхвърля ли ти антифриз?
Въпроса цели да останови дали има зачатъци на издухана гарнитура. Със същия мотор съм и преди година скъсах ремък на водна помпа. Спрях още преди да светне лампата, стрелката показваше около 100-105*, но гарнитурата беше заминала!
Ако надува от някой цилиндър, общо взето нормално е да не усещаш циркулацията на водата, защото маркучите ще ти се издуват допълнително
Дано обаче не е това, де, щото хич не е далаверка....
Сега, като отвориш капачката на разширителния съд изхвърля ли ти антифриз?
Въпроса цели да останови дали има зачатъци на издухана гарнитура. Със същия мотор съм и преди година скъсах ремък на водна помпа. Спрях още преди да светне лампата, стрелката показваше около 100-105*, но гарнитурата беше заминала!

Ако надува от някой цилиндър, общо взето нормално е да не усещаш циркулацията на водата, защото маркучите ще ти се издуват допълнително
Дано обаче не е това, де, щото хич не е далаверка....
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Значи като отворя капачката на разширителния съд тръгва да изхвърля малко, но за оклоло 2-3 секунди и край. Аз също мислих за вариант с гарнитура, но ако е от нея, защо при отстранен термостат всичко си работи нормално? Системата си циркулира без да се надува или да изхвърля течност изобщо. Мисля, че ако беше от гарнитура, системата щеше да се надува независимо от това, дали има или няма термостат. Термостата си работи нормално, даже го пробвах във вряща вода - отваря си гадината.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Да, прав си, че дали има или няма термостат, ако надува, ще е еднакво!
А иначе за момент да излезне малко антифриз след отваряне на капачката според мен е нормално. И на мен ми излиза, а после, като включи перката си се дръпва надолу.
Ако не стават прекалено твърди маркучите и щом вентилатора ти включва, вероятно няма проблем, просто не усещаш водата.
Дано е така!
А иначе за момент да излезне малко антифриз след отваряне на капачката според мен е нормално. И на мен ми излиза, а после, като включи перката си се дръпва надолу.
Ако не стават прекалено твърди маркучите и щом вентилатора ти включва, вероятно няма проблем, просто не усещаш водата.
Дано е така!
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Системата на Пасат работи под налягане.Нормално е мъркучите да са твърди, но не прекалено много.
Все си мисля, че ако имаше заминала гарнитура щеше да потдържа високо налягане дори и след отваряне на термостата.
За да си сигурен отиди на сержиз да замерят налягането на охладителната система.Трябва да е 1.3 - 1.5 бара.Имат и някакъв реактив който показва за наличието на газове ( симптом на заминала гарнитура ).
Щях да забравя - не престегвай капачката на разширителния съд.Не се стяга "зверски", а с умерено усилие.
Все си мисля, че ако имаше заминала гарнитура щеше да потдържа високо налягане дори и след отваряне на термостата.
За да си сигурен отиди на сержиз да замерят налягането на охладителната система.Трябва да е 1.3 - 1.5 бара.Имат и някакъв реактив който показва за наличието на газове ( симптом на заминала гарнитура ).
Щях да забравя - не престегвай капачката на разширителния съд.Не се стяга "зверски", а с умерено усилие.
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Така, ето и последните новини по темата:
Значи всичко се оказа само въпрос на обезвъздушаване. Прибирайки се от работа веднага се захванах с колата - след като вчера я оставих с отворена капачка на разширителния съд, днес преди да почна всичко останало, първо махнах тапичката пред датчика за температурата (горе долу следвах метода на Доктора) - излезе доста въздух и маркуча към радиатора се напълни целия, дори долях още около половин литър вода. След като колата поработи налягането в маркуча към парното пак се усети, но този път вече много по-слабо, след като термостата отвори и след като перките завъртяха всичко си дойде на място. Дори при стискане на маркуча усещах водата в него.
Понеже параноята вече ме беше подгонила, реших да повторя експеримента - източване на системата и ново зареждане с вода. Този път обаче постъпих по друг начин. Още преди пълненето отворих тапичката пред датчика за температурата и пълних докато от там потече вода, след което го затворих. Запалих колата и продължих да наливам вода докато нивото се закрепи между двете черти (min max). Форсирах няколко пъти, за да качи вод към радиаторчето на парното и зачаках резултата. След десетина минути работа, налягането се вдигна, а нивото в разширителния съд се покачи с околко 1,5 см. Загсих двигателя, и бавно отвих капачката на разширителния съд, така че постепенно да изпусна налягането, но без да изливам вода, след като я развих до край, отворих тапичката пред датчика за температурата и от там с бълбукане излезе прилично количество въздух. В крайна сметка се получи следното - след още 15 мин. работа на място налягането в системата остава в границите на нормалното (поне на пипане), а след загасяне на двигателя и отвиване на капачката на разширителния съд, от него се чува само леко просъскване, нивото на водата се повдига малко, но без да излиза и след минута две пак спада.
След като окончателно скъсах с параноята (което освен всичко
ми костваше и едно шише автършейв и яко душене на ауспуха), заредих колата с антифриз и резултата, от цялата одисея е
плюс зверски силно парно.
И така, в заключение искам да благодаря на всички които се отзоваха, а админите ако преценят да слагат
на темата
Значи всичко се оказа само въпрос на обезвъздушаване. Прибирайки се от работа веднага се захванах с колата - след като вчера я оставих с отворена капачка на разширителния съд, днес преди да почна всичко останало, първо махнах тапичката пред датчика за температурата (горе долу следвах метода на Доктора) - излезе доста въздух и маркуча към радиатора се напълни целия, дори долях още около половин литър вода. След като колата поработи налягането в маркуча към парното пак се усети, но този път вече много по-слабо, след като термостата отвори и след като перките завъртяха всичко си дойде на място. Дори при стискане на маркуча усещах водата в него.
Понеже параноята вече ме беше подгонила, реших да повторя експеримента - източване на системата и ново зареждане с вода. Този път обаче постъпих по друг начин. Още преди пълненето отворих тапичката пред датчика за температурата и пълних докато от там потече вода, след което го затворих. Запалих колата и продължих да наливам вода докато нивото се закрепи между двете черти (min max). Форсирах няколко пъти, за да качи вод към радиаторчето на парното и зачаках резултата. След десетина минути работа, налягането се вдигна, а нивото в разширителния съд се покачи с околко 1,5 см. Загсих двигателя, и бавно отвих капачката на разширителния съд, така че постепенно да изпусна налягането, но без да изливам вода, след като я развих до край, отворих тапичката пред датчика за температурата и от там с бълбукане излезе прилично количество въздух. В крайна сметка се получи следното - след още 15 мин. работа на място налягането в системата остава в границите на нормалното (поне на пипане), а след загасяне на двигателя и отвиване на капачката на разширителния съд, от него се чува само леко просъскване, нивото на водата се повдига малко, но без да излиза и след минута две пак спада.
След като окончателно скъсах с параноята (което освен всичко


И така, в заключение искам да благодаря на всички които се отзоваха, а админите ако преценят да слагат

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
да обездушават се автоматично, но доколкото си спомням имаше една дупчица на тънката тръбичка на пластмасовият фланец.. тя се запушвала, според Васили1 тя се разпробивала наново с една 2-3 мм бургиика и нещата били ток.
При полото това не действаше, но за сметка на тва нов фланец заспа
има много писано по този въпрос тук, и широки дискусии..
потърси/прочети и ще видиш
замключвам
При полото това не действаше, но за сметка на тва нов фланец заспа

има много писано по този въпрос тук, и широки дискусии..
потърси/прочети и ще видиш
замключвам
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта