Охлаждане - проблем или внушение.-РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Passat
Shadow_GL
Мнения: 113
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Охлаждане - проблем или внушение.-РЕШЕНО

Мнениеот Shadow_GL » Пон 06 ное 2006 11:07


Колеги, значи проблема е следния: Преди известно време колата изведнъж почна да прегрява яко и да изхвърля антифриза от разширителния съд. Радиатора на охлаждането обаче остава студен. Естествено първия заподозрян беше термостата. Свалих го и покарах колата без него. Както и очаквах всичко беше ок, системата си върти нормално и всичко е наред. Вчера смених термостата с нов (BEHR 16лв.) налях вода за проба, обезвъздуших системата и ужас. След като колата позагрее маркуча от двигателя към радиатора започва да се втвърдява от налягането в системата, в същото време като го стискам не усещам в него да има вода (докато карах без термостата при стискане в този маркуч ясно се усещаше наличието на вода. За съжаление нямам спомени как беше преди да се появи този проблем.
Въпреки това обаче след като поработи колата и достигне до към 90 градуса (поне според стрелката) перките на радиатора се включват, което ме кара да мисля, че все пак вода в него циркулира. Интересното е, че след като повъртят перките налягането в маркуча сякаш спада.

Въпроса ми е нормално ли е това или може да има някъкъв дръг проблем? Страх ме е да наливам нов антифриз преди да съм сигурен, че всичко е ок, защото не е от най евтиния.
mod edit: wili98




Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Пон 06 ное 2006 11:42


Какъв е пасата/двигателя ?


Shadow_GL
Мнения: 113
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Shadow_GL » Пон 06 ное 2006 11:45


Да забравих да допълня - пасата е `92год. 2Е мотор


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 06 ное 2006 13:16


Ммммм... кофти тръпка!
Сега, като отвориш капачката на разширителния съд изхвърля ли ти антифриз?
Въпроса цели да останови дали има зачатъци на издухана гарнитура. Със същия мотор съм и преди година скъсах ремък на водна помпа. Спрях още преди да светне лампата, стрелката показваше около 100-105*, но гарнитурата беше заминала! :bishop
Ако надува от някой цилиндър, общо взето нормално е да не усещаш циркулацията на водата, защото маркучите ще ти се издуват допълнително
Дано обаче не е това, де, щото хич не е далаверка....


Shadow_GL
Мнения: 113
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Shadow_GL » Пон 06 ное 2006 14:20


Значи като отворя капачката на разширителния съд тръгва да изхвърля малко, но за оклоло 2-3 секунди и край. Аз също мислих за вариант с гарнитура, но ако е от нея, защо при отстранен термостат всичко си работи нормално? Системата си циркулира без да се надува или да изхвърля течност изобщо. Мисля, че ако беше от гарнитура, системата щеше да се надува независимо от това, дали има или няма термостат. Термостата си работи нормално, даже го пробвах във вряща вода - отваря си гадината.


aron1
Мнения: 224
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:37
Автомобил: VW PASSAT B5 TDI
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот aron1 » Пон 06 ное 2006 14:59


бате да не те плаша и аз бях така ,смених кво ли не и се оказа гарнитура .смених я тоест маистора де и се оправи


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 06 ное 2006 15:06


Да, прав си, че дали има или няма термостат, ако надува, ще е еднакво!
А иначе за момент да излезне малко антифриз след отваряне на капачката според мен е нормално. И на мен ми излиза, а после, като включи перката си се дръпва надолу.
Ако не стават прекалено твърди маркучите и щом вентилатора ти включва, вероятно няма проблем, просто не усещаш водата.
Дано е така!


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 06 ное 2006 19:03


Системата на Пасат работи под налягане.Нормално е мъркучите да са твърди, но не прекалено много.
Все си мисля, че ако имаше заминала гарнитура щеше да потдържа високо налягане дори и след отваряне на термостата.
За да си сигурен отиди на сержиз да замерят налягането на охладителната система.Трябва да е 1.3 - 1.5 бара.Имат и някакъв реактив който показва за наличието на газове ( симптом на заминала гарнитура ).
Щях да забравя - не престегвай капачката на разширителния съд.Не се стяга "зверски", а с умерено усилие.


Shadow_GL
Мнения: 113
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Shadow_GL » Вто 07 ное 2006 0:54


Така, ето и последните новини по темата:
Значи всичко се оказа само въпрос на обезвъздушаване. Прибирайки се от работа веднага се захванах с колата - след като вчера я оставих с отворена капачка на разширителния съд, днес преди да почна всичко останало, първо махнах тапичката пред датчика за температурата (горе долу следвах метода на Доктора) - излезе доста въздух и маркуча към радиатора се напълни целия, дори долях още около половин литър вода. След като колата поработи налягането в маркуча към парното пак се усети, но този път вече много по-слабо, след като термостата отвори и след като перките завъртяха всичко си дойде на място. Дори при стискане на маркуча усещах водата в него.
Понеже параноята вече ме беше подгонила, реших да повторя експеримента - източване на системата и ново зареждане с вода. Този път обаче постъпих по друг начин. Още преди пълненето отворих тапичката пред датчика за температурата и пълних докато от там потече вода, след което го затворих. Запалих колата и продължих да наливам вода докато нивото се закрепи между двете черти (min max). Форсирах няколко пъти, за да качи вод към радиаторчето на парното и зачаках резултата. След десетина минути работа, налягането се вдигна, а нивото в разширителния съд се покачи с околко 1,5 см. Загсих двигателя, и бавно отвих капачката на разширителния съд, така че постепенно да изпусна налягането, но без да изливам вода, след като я развих до край, отворих тапичката пред датчика за температурата и от там с бълбукане излезе прилично количество въздух. В крайна сметка се получи следното - след още 15 мин. работа на място налягането в системата остава в границите на нормалното (поне на пипане), а след загасяне на двигателя и отвиване на капачката на разширителния съд, от него се чува само леко просъскване, нивото на водата се повдига малко, но без да излиза и след минута две пак спада.
След като окончателно скъсах с параноята (което освен всичко :077: ми костваше и едно шише автършейв и яко душене на ауспуха), заредих колата с антифриз и резултата, от цялата одисея е :drive плюс зверски силно парно.

И така, в заключение искам да благодаря на всички които се отзоваха, а админите ако преценят да слагат :lock: на темата


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 07 ное 2006 8:37


Пасатите се обезвъздушават автоматично, като покараш може да се наложи да долееш-нема да се плашиш :wink:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 07 ное 2006 9:11


да обездушават се автоматично, но доколкото си спомням имаше една дупчица на тънката тръбичка на пластмасовият фланец.. тя се запушвала, според Васили1 тя се разпробивала наново с една 2-3 мм бургиика и нещата били ток.
При полото това не действаше, но за сметка на тва нов фланец заспа ;)

има много писано по този въпрос тук, и широки дискусии..
потърси/прочети и ще видиш
замключвам



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта