Здравейте колеги, искам да попитам знае ли някой къде са намира байпасния клапан за парното на RP двигател? И още нещо ме интересува от къде (в каква посока) се пълни радиаторчето на парното т.е. от горния или от долния маркуч? След разгловяване онзи ден оставам, с впечатлението, че нямам нормална циркулация на антифриз през радиаторчето за парното, и може би за това нямам и парно.
Благодаря предварително!
Пак да си поговорим за топлото в колата!!!
Пак да си поговорим за топлото в колата!!!
Последна промяна от passi1 на Сря 08 ное 2006 15:58, променено общо 1 път.
Re: Пак да си поговорим за топлото в колата!!!
passi1 написа:Здравейте колеги, искам да попитам знае ли някой къде са намира байпасния клапан за парнота на RP двигател? И още нещо ме интересува от къде (в каква посока) се пълни радиаторчето на парното т.е. от горния или от долния маркуч? След разгловяване онзи ден оставам, с впечатлението, че нямам нормална циркулация на антифриз през радиаторчето за парното, и може би за това нямам и парно.
Благодаря предварително!
клапана е в маркуча който отива в тройника на малкото маркуче което отива в разширитела,точно там където е вулканизирано маркучето е клапана.Извади малкото маркуче от разширитела и надуй за да се отвори клапана /щото заяждал/ и го нанижи ,системата се обезвъздушава сама. Тва ми го е казвал Ваското 1
droopy написа:Същия проблем го имам и аз колега, горния маркуч ...
Аз го промивах като му включих един маркуч и пуснах да тече вода от чешмата, но водата си течеше добре, а антифриза нещо се затруднявя:banghead:
vladtod написа: клапана е в маркуча който отива в тройника на малкото маркуче което отива в разширитела,точно там където е вулканизирано маркучето е клапана.Извади малкото маркуче от разширитела и надуй за да се отвори клапана /щото заяждал/ и го нанижи ,системата се обезвъздушава сама. Тва ми го е казвал Ваското 1
vladtod, е там май нямаше да го потърся никога

Re: Пак да си поговорим за топлото в колата!!!
passi1 написа:Здравейте колеги, искам да попитам знае ли някой къде са намира байпасния клапан за парнота на RP двигател? И още нещо ме интересува от къде (в каква посока) се пълни радиаторчето на парното т.е. от горния или от долния маркуч? След разгловяване онзи ден оставам, с впечатлението, че нямам нормална циркулация на антифриз през радиаторчето за парното, и може би за това нямам и парно.
Благодаря предварително!
Действително,когато се отвори байпасния клапан парното изчезва,но това става когато температурата на водата стигне около 80С.Преди това парното трябва да е О.К.
Аз между охладителните ситеми на RP и ABS двигателите не намирам съществена разлика, ако има нека някой специалист ме поправи, единственото, което открих е в тройника, на RP малкото маркуче (към разширителният съд) е залято и излиза от големия хоризонтален маркуч, който свързва главата с горния щутцер на радиатора, а при ABS мотора е отделно и влиза в пластмасовия тройник.
Та входящата и изходяща връзки на радиаторчето на парното са на едно ниво (как точно се движи топлоносителя ще погледна довечера на старото ми радиаторче). Прегледах един куп схеми в ETOS и в сайта на братушките, но не открих никакви зачатъци на 'байпас' на радиаторчето на парното. Възможните други причини (извън отворен байпас на радиаторчето на парното) да нямаш добро отопление в купето могат да бъдат (но не само):
1. липса на достатъчно охладителна течност в системата;
2. развалена клапа (топло/студено, определя пътя на въздуха, който постъпва в купето);
3. затлачено радиаторче на парното по пътя на охлаждащата течност;
4. затлачено радиаточе по пътя на въздуха.
5. наличие на въздушна възглавница в охладителната система, която се дължи на някакъв проблем на самата система, най-често запушване на някой елемент, в следствие на което системата не може да се самообезвъздуши;
6. друго.
Без да те подценявам, моят съвет е да порърсиш в 'сервизи' на форума някой, който му разбира и да отидеш да си решиш проблема, така ще си спестиш един куп неприятности (имаш проблем в охладителната система в крайна сметка), през които аз за около десетина месеца вече минах.
Успех
Та входящата и изходяща връзки на радиаторчето на парното са на едно ниво (как точно се движи топлоносителя ще погледна довечера на старото ми радиаторче). Прегледах един куп схеми в ETOS и в сайта на братушките, но не открих никакви зачатъци на 'байпас' на радиаторчето на парното. Възможните други причини (извън отворен байпас на радиаторчето на парното) да нямаш добро отопление в купето могат да бъдат (но не само):
1. липса на достатъчно охладителна течност в системата;
2. развалена клапа (топло/студено, определя пътя на въздуха, който постъпва в купето);
3. затлачено радиаторче на парното по пътя на охлаждащата течност;
4. затлачено радиаточе по пътя на въздуха.
5. наличие на въздушна възглавница в охладителната система, която се дължи на някакъв проблем на самата система, най-често запушване на някой елемент, в следствие на което системата не може да се самообезвъздуши;
6. друго.
Без да те подценявам, моят съвет е да порърсиш в 'сервизи' на форума някой, който му разбира и да отидеш да си решиш проблема, така ще си спестиш един куп неприятности (имаш проблем в охладителната система в крайна сметка), през които аз за около десетина месеца вече минах.
Успех
passi1 написа:Emo, благодаря за отговора. Причини 2, 3, и 4 ми изглеждат най-вероятни. Но как да разбера дали и коя от тях ми прави мизерии?
Провери температурата на входа и изхода на 'радиаторчето на парното' при работещ загрял автомобил, ако температурата е съизмерима с тази на останалите връзки по охладителната система, а не духа топло, значи имаш читава циркулация, остава клапата да е заминала (2).
Ако при превключване топло/студено имаш значителна промяна в силата (дебита) на въздуха, значи клапата е (относително) читава, а радиаторчето е затлачено и то възпрепятства преминаването на въздуха през него, но пък преминаващия въздух ще е бая топъл.
Аз това бих напрвил, ама най-добре я закарай при някого.
Успех.
Маркуча който излиза от главата , но не този към тройника на антифриза (с датчика ) от него влиза водата в радиаторчето.Та значи палиш двигателя и хващаш този маркуч и чакаш да загрее в горната си част до входа на радиатарчето на парното.Когата загрее там проверяваш другият маркуч , който излиза от радиаторчето ( на парното) дали започва да загрява.
Ако :
1-маркуча които подава толла течност на парното не загрява чак до входа на радиаторчето - то имаш въздух в ситемата , и по-точно в частта радиаторче на парно.
2-маркуча които подава толла течност на парното загрява чак до входа на радиаторчето , а този на изхода е студен - имаш запушено радиаторче
3-и двата маркуча са топли - търси си причината в клапите , а също и радиаторчето
В моят Пасат ABS мотор съм правил тази процедура да проверя дали системата е обезвъздушена и мога да се похваля с прекрасно парно, но незная да имам клапанче , просто от тройника ми излиза маркуче към разширителното казанче , което служи за обезвъздушаването на системата и винаги при работещ двигател от него трябва да "църка" течност.
Ако :
1-маркуча които подава толла течност на парното не загрява чак до входа на радиаторчето - то имаш въздух в ситемата , и по-точно в частта радиаторче на парно.
2-маркуча които подава толла течност на парното загрява чак до входа на радиаторчето , а този на изхода е студен - имаш запушено радиаторче
3-и двата маркуча са топли - търси си причината в клапите , а също и радиаторчето
В моят Пасат ABS мотор съм правил тази процедура да проверя дали системата е обезвъздушена и мога да се похваля с прекрасно парно, но незная да имам клапанче , просто от тройника ми излиза маркуче към разширителното казанче , което служи за обезвъздушаването на системата и винаги при работещ двигател от него трябва да "църка" течност.
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: Чет 15 юни 2006 11:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
STOIAN ANDREEV написа:...... Махнах клапана и за проба сложих водопроводна тръба. Ефекта беше поразяващ топлото чак взе да ми пари на очите .
Благодаря ви много за отговорите. STOIAN ANDREEV, не разбрах как точно си махнал клапана и на негово място си сложил водопроводна тръба? Предполагам, че си махнал някакъв маркуч или част от него? Ако е така, кой точно е този маркуч? Питам толкова на широко, защото никога не съм го виждал този клапан.
Благодаря предварително!
карах пасат преди 3 год и ако не се бъркам тоя клапан представлява метална джаджа (алуминиева) с два входа и един изход. като колата не е загряла достатъчно "топлото се взима" от блока на двигателя а като загрее клапана се отваря/затваря и топлото е от големия охладителен гръг. Та проблема при мен беше колата загрява имам хладко парно, колата е загряла -парно ник'во. незнам къв точно е твоя проблем.
та аз мисля че ако е възможно да се замени с водопроводни части и проблема е в клапана разбирасе, тогава ОК
(аз свалих моя и принудително го оставих отворен )
та аз мисля че ако е възможно да се замени с водопроводни части и проблема е в клапана разбирасе, тогава ОК
(аз свалих моя и принудително го оставих отворен )
cacho написа:... Та проблема при мен беше колата загрява имам хладко парно, колата е загряла -парно ник'во...
И аз имах такъв проблем доскоро.
Поради проблеми с охладителната система и съответните ремонти, цяло лято доливах вода. Често и по много.
Проблема с топлото изчезна, сега след напълването на системата с антифриз. Вероятно по-добрите вискозитетни качества на антифриза спрямо водата направиха така, че охладителната течност да циркулира нормално и през парното. Всъщност досега не се бях замислял над тоя въпрос.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта