Здравейте,
Отдавна не съм писал, то не е защото колата става 'се по-'здрава' - не! Разваля се много, откак станА пълнолетна, но както и да е.
Бая почетох, но не намерих нищо, освен един колега с едно Венто с неясен проблем по централното, моят е следният:
ЛСД диспеля на часовника на таблото започна да губи контраст от време на вереме, докато шофирах, след известно време плафона на тавана (до предното стъкло) започна да примигва (като лампа над гробищна алея - знаете как), и накрая най-лошото централното спря да работи и запалката също - няма миризми на изгорели кабели, няма спраскан бушон. Просто диспеля на часовника няма контраст, 'се е'но някой му е спрял токовете, даже часовникът се ресетва, инак 'сичко друго работи подсветки, ламби и въобще всичко. Интересно е, че като мина през дупка изведнъж часовникът се оправя и аз веднага пробвам дали централното ще сработи като натисна бутона на шофьорската врата, обаче ядец, часовникът веднага избледнява.
Въпроса ми е, ако някой се е сблъсквал с подобна шъшкания да метне малко акъл, 'щото аз прегледах бушоните, а и апропо кой точно е (21 ли?), и разни кабеляци, но дотам, за да избледнява диспеля се ми се струва, че има отечка в кръга, но къде да я търся нямам никаква идея.



Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
Emo написа:... а и апропо кой точно е (21 ли?), ...
Ъхъ! Баш същия, при това е този за всички посочени от теб магарии!


viewtopic.php?f=17&t=25706&start=0&hilit=%D0%B1%D1%83%D1%88%D0%BE%D0%BD%2A
Или гнездото в бушониерата се е разшлякало и предпазителя не контактува добре (ама щеше на крачетата му да почне малко по малко да се появява нагар), или си имат обща маса (много вероятно - над бушониерата, горе-долу зад ключа на фаровете се пада - кръгло, медно, с множество пинчета за автопера по края му
Re: Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
Не са се разкрачили перата на бушониерата, аз ги прегледах оня ден, то от какво да се разшлякат, аз бушон съм сменял един път за 8-9 години.
Сещам се за 'таралежа' зад таблото, мислиш да не съм 'загубил' маса? Сега като се замисля и друга гадост ми прави от доста време, но аз вече съм и свикнал и зат'ва не и обърнах внимание: приборите за температура и ниво в резервоара като че ли губят захранване и стрелките им 'падат' чат-пат, после пак тръгват, но какво показват само те си знаят. Чудя се дали има връзка с 'чисто новите' проблеми.
radotom написа: . . . или си имат обща маса (много вероятно - над бушониерата, горе-долу зад ключа на фаровете се пада - кръгло, медно, с множество пинчета за автопера по края му
Сещам се за 'таралежа' зад таблото, мислиш да не съм 'загубил' маса? Сега като се замисля и друга гадост ми прави от доста време, но аз вече съм и свикнал и зат'ва не и обърнах внимание: приборите за температура и ниво в резервоара като че ли губят захранване и стрелките им 'падат' чат-пат, после пак тръгват, но какво показват само те си знаят. Чудя се дали има връзка с 'чисто новите' проблеми.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
Да, за маси си мисля.
Това веднъж си го предизвиках сам
На капака на клапаните имам едно болтче с 2 кафеви кабела (маса). Не помня какво правих, но забравих да ги закача.
В последствие се оказа, че като дам на контакт уредите за температурата и бензина работеха.
Запаля ли - веднага падаха на 0
Закачих си кабелчетата и всичко се оправи
Не зная има ли общо с новите магарийки. Възможно е, но леко се съмнявам. За двете уредчета по-скоро бих набедил спойки на куплунга на таблото
Emo написа:... приборите за температура и ниво в резервоара като че ли губят захранване и стрелките им 'падат' чат-пат, ...
Това веднъж си го предизвиках сам

На капака на клапаните имам едно болтче с 2 кафеви кабела (маса). Не помня какво правих, но забравих да ги закача.
В последствие се оказа, че като дам на контакт уредите за температурата и бензина работеха.
Запаля ли - веднага падаха на 0

Закачих си кабелчетата и всичко се оправи

Не зная има ли общо с новите магарийки. Възможно е, но леко се съмнявам. За двете уредчета по-скоро бих набедил спойки на куплунга на таблото
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
Радо пак пишеш глупости - това не е болтче а шпилка 6 мм , с още една шпилка отдолу се закрепва пластмасарията която е на главата а не на капака на клапаните ,(хващам те на няколко пъти с подвеждащи мнения- ще ти дърпам ушите
. Така ме подведе и за бобината че смених здрава бобина -135лв нахалост
.) т.е изхода за парното от главата .това наистина е маса но не помня за какво беше.


- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
angel1223 написа: - това не е болтче а шпилка 6 мм , с още една шпилка отдолу се закрепва пластмасарията която е на главата а не на капака на клапаните ,...
Прав си!


Та това, значи, е била причината да развия кабелчетата.
А се обърках, защото 'изврътках' болтче на мястото на шпилката, а кабелчетата забих на споменатия болт на главата:
http://media.snimka.bg/2652/011558788.jpg?r=0
Re: Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
В крайна сметка има ли някакво значение от къде е взета масата... 

Re: Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
radotom написа:. . . http://media.snimka.bg/2652/011558788.jpg?r=0 . . .
Ахаааа, знам ги тези кафевите 'спагети', редовно си играх с тях наверемето (моя мотор е ABS), сега 'ше ги среша отново и тръгвам 'по жицата' до дет' стигна. Снощи като се замислих, т'ва избледняване на LCD-то на часовника и примигването на плафона, много 'зе да ми обажда на утечка, нeкъде във захранваната от бушон 21 верига има много голям пад на напрежение. Зат'ва мисля да изключа (да отделя галаванично) последователно секой консуматор, ако 'дъ проблем персистс', 'начи е некъде по връзките (кабели, клеми . . . табла).
Само едно ме притеснява - не мога да отворя багажника, заключен е и само централното го отключваше, от години не съм вкарвал ключ и сега влиза на около 5-6 mm, пълно е с кал. Та, за да стигна до централното през купето 'ше требва да заема много уязвимо и съблазнително положение на телото, имам опасения, че ако ме види некой, дет' не му е прегорел нощеска мръсния огън тея проблеми, дет' сега си ги мисла за големи, 'ше ми се видат, кат' пролетен дъжд. Живота е пълен с рискове!
Re: Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
Emo написа:radotom написа:. . . http://media.snimka.bg/2652/011558788.jpg?r=0 . . .
Ахаааа, знам ги тези кафевите 'спагети', редовно си играх с тях наверемето (моя мотор е ABS), сега 'ше ги среша отново и тръгвам 'по жицата' до дет' стигна. Снощи като се замислих, т'ва избледняване на LCD-то на часовника и примигването на плафона, много 'зе да ми обажда на утечка, нeкъде във захранваната от бушон 21 верига има много голям пад на напрежение. Зат'ва мисля да изключа (да отделя галаванично) последователно секой консуматор, ако 'дъ проблем персистс', 'начи е некъде по връзките (кабели, клеми . . . табла).
Само едно ме притеснява - не мога да отворя багажника, заключен е и само централното го отключваше, от години не съм вкарвал ключ и сега влиза на около 5-6 mm, пълно е с кал. Та, за да стигна до централното през купето 'ше требва да заема много уязвимо и съблазнително положение на телото, имам опасения, че ако ме види некой, дет' не му е прегорел нощеска мръсния огън тея проблеми, дет' сега си ги мисла за големи, 'ше ми се видат, кат' пролетен дъжд. Живота е пълен с рискове!
имах такъв проблем бушона не помна кои е май 21 пада се от дясно на ляво 2 -ри или 3-ти


Re: Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
Да си приключа темата, както си требва! Проблема е отсранен
!
Установих, че като разклатя бушона и земе да присветва, плафон, диспей на часовника и прочее умрели консуматори, Та теших, че проблема е в бушонното табло, или контактни пластини, или писти (не дай си боже), или куплунги и прочее. Вчера се 'фърлих в боя, бех готов да разколачвам до дупка . . . и започнАх, вече бех бая напреднал, когато за около 1895-ти път прегледах 15 амперовия оригинален бушон 21 (параграф 22) и видех, че нещо не ми харесва, нещо му се клатеха мн. лекинко краката в различни посоки - инак си беше ОК!
И тогава ми светнА, че проблемата е в бушона, беше се прекъснал в края към единия крак, не беше горял. Смених го, сичко тръгна, както си требва, и с леко раздразнение сглобих 'легото'. Да споделя и изводите, до които стигнАх за бушоните вселената и . . . :
1. При проблем с електриките винаги задълбочена проверка на бушоните, ама винаги, щото е най-лесно;
2. Смяна на бушон с оригинален (втора ръчица) не е надеждно решение, така да се каже 18 годишният бушон не го бива;
Благодаря на всички за съветите и успех.

Установих, че като разклатя бушона и земе да присветва, плафон, диспей на часовника и прочее умрели консуматори, Та теших, че проблема е в бушонното табло, или контактни пластини, или писти (не дай си боже), или куплунги и прочее. Вчера се 'фърлих в боя, бех готов да разколачвам до дупка . . . и започнАх, вече бех бая напреднал, когато за около 1895-ти път прегледах 15 амперовия оригинален бушон 21 (параграф 22) и видех, че нещо не ми харесва, нещо му се клатеха мн. лекинко краката в различни посоки - инак си беше ОК!
И тогава ми светнА, че проблемата е в бушона, беше се прекъснал в края към единия крак, не беше горял. Смених го, сичко тръгна, както си требва, и с леко раздразнение сглобих 'легото'. Да споделя и изводите, до които стигнАх за бушоните вселената и . . . :
1. При проблем с електриките винаги задълбочена проверка на бушоните, ама винаги, щото е най-лесно;
2. Смяна на бушон с оригинален (втора ръчица) не е надеждно решение, така да се каже 18 годишният бушон не го бива;
Благодаря на всички за съветите и успех.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пасат Б3 - централно, часовник, плафон
То за това хората са измислили уред, да се замерят бушоните секой един от тях и щеше да го фатиш!!!!
Важното е, че си се оправил и всичко е ОК.
Важното е, че си се оправил и всичко е ОК.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 40 госта