радиатор на климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

радиатор на климатроник

Мнениеот kristian112 » Сря 08 ное 2006 17:08


извинявам се на модераторите ако има писано по въпроса.Аз не можах да намеря!

Имах малко ПТП.Климатроника си работеше след това - специално го пробвах! нещо перката опираше някъде като го пуснех (незнам точно къде щото капака на двигателя не се отваряше от удара) но със сигурност работеше!
След поредното посещение днес в сервиза да попитам дали ми е готова колата (казаха една седмица) според мен нямаше повече от три дена работа по колата и въпреки това вече 2 седмици и 3 дена все още ме мотаят, ми казаха че са ми сменили радиатора на климатика и трябвало да му правят нова резба щото стария бил алуминиев а новия бил железен ????????

Въпросите ми са следните:
1.много ли съм прецакан с този железен радиатор или не толкова много!
2.при положение че климатроника ми работеше дори и да е бил малко крив самия радиатор задължително ли е да се сменя или е можело да се остави!
3.когато съм с пълно каско и ми правят колата в доверен сервиз имам ли правото да изисквам от тях да ми я правят с оригинални части или могат да ми слагат каквито си поискат турски ментета????
4.Може ли някой да ми каже как мога да проверя с какъв вид фреон трябва да се зарежда климатроника на колата ми и до колко фатално е ако са сложили друг вид? смятам да отида във фирмата където е даден за пълнене и да се поинтересувам какво са ми сипали вътре

Помагайте моля! Така съм им набрал че незнам............

Последна промяна от kristian112 на Сря 08 ное 2006 17:59, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Сря 08 ное 2006 17:18


аз железен радиатор не съм виждал :shock да не слагат радиатор за дома ,че да е железен :shock
и мен ме мотаха 3 дена за одраскана броня със счупен халоген,но оригинален ми сложиха/тва служ.кола/


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian112 » Сря 08 ное 2006 17:38


Ами и аз знам че по принцип са алуминиеви! но това явно е някакво гнусно менте.освен това ми казаха че и някаква резба трябвало да се преправя щото не пасвало на маркучите ??? направо са за разтрел теа!!!!!
все едно не си вземат парите от ДЗИ ами и с колите на хората се гаврят.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 08 ное 2006 18:43


1. За пръв път чувам за такъв радиатор за клима.
2. Като се напасне всичко /разбирай изправи/ е 99% сигурно че ще протече. Явно затова са го сменили.
3. Идея си нямам, но мисля че нищо не можеш да им кажеш.
4. Фреона ти е R134 /трябва да пише на самия компресор/. А ако са сложили друг просто няма да работи доколкото знам. R12 и R134 не са взаимозаменяеми.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 08 ное 2006 19:13


Фреона ти е r134.Не може да работи с друг фреон.Не може да се сменя.Всеки фреон има различна плътност и системата си е направена за r134.Маслото в компресора също е за r134.

Само с фреона не си прави експерименти, защото после или се прощаваш с климата, или се ръсиш с яко пари.

Оригиналния радиатор е алуминиев ( по-точно някаква алуминиева сплав ).За стоманен радиатор за първи път чувам.Климатичните системи се правят от нерактивни метали ( мед, алуминии или сплави на алуминия ).Попитай в някой магазин за справка дали има такива радиатори.Тия от сервиза нещо послъгват май.

Може да се кара с поогънат кондензатор стига да не пречи на другите машинарии и да не пуска фреон.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 08 ное 2006 19:48


Нека да добавя, че не е толкова страшно, ако кондензатора е "железен" важното е да е направен както трябва. Проблемите на такива кондензатори е че имат лека склоност да правят ръжда малко :wink: топлообмена е малко по лош, а технологията ( за добра направия) е трудна , защото не могат да използват традиционите методи за "раздуване " на тръбите и затягане на "ламелите" за добър контакт - алуминия и медта са доста по меки :) всъщност какво значи "железен " в твоя случай ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта