Пасат б3.93г. проблем с ръчната спирачка
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 02 дек 2011 19:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pernik
Пасат б3.93г. проблем с ръчната спирачка
колеги извинявам се ако се дублира темата но не намерих нищо,проблема е такъв че смених всичко по спирачната система това са цилиндерчета,накладки предни и задни,търбички до кантарната ос(мисля че така се казва).Въпроса ми е дали има нещо което се регулира,колата си има спирачки но са малко слаби възду не е ръчната държи малко когато лоста на ръчната е почти изправен,ако има някои да каже дали е възможно тая кантарна ос да се махне и какво може да се направи.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б3.93г. проблем с ръчната спирачка
това е сложна тема 
За да е добре ръчната и крачната спирачка,трябва всичко да работи екстра отзад.Вероятно си с барабани,както чета нещата.Масово самият барабан се износва отвътре,увеличава му се диаметъра и вече нито ръчната,нито крачната са ок.Това се мери,ако е износен над допуска,се сменя (180лв са двата,от най-евтините):) .Иначе вътре има самореглаж,който работи и то добре,но се изисква да се регулира ръчната и от жилата (откъм лоста се прави за всяко колело отделно).Тогава чак може да е в ред и ръчната и крачната спирачка.А за кантара - за мен е най-добре да го няма,но различните хора имаме различни възгледи по този въпрос за тази expensivе unneeded part


За да е добре ръчната и крачната спирачка,трябва всичко да работи екстра отзад.Вероятно си с барабани,както чета нещата.Масово самият барабан се износва отвътре,увеличава му се диаметъра и вече нито ръчната,нито крачната са ок.Това се мери,ако е износен над допуска,се сменя (180лв са двата,от най-евтините):) .Иначе вътре има самореглаж,който работи и то добре,но се изисква да се регулира ръчната и от жилата (откъм лоста се прави за всяко колело отделно).Тогава чак може да е в ред и ръчната и крачната спирачка.А за кантара - за мен е най-добре да го няма,но различните хора имаме различни възгледи по този въпрос за тази expensivе unneeded part


-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 02 дек 2011 19:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pernik
Re: Пасат б3.93г. проблем с ръчната спирачка
да колега с барабани е и мисля че след смяната на цилиндърчетата се получи тоя проблем,а и как мога да изолирам кантара защо един майстор нещо пипа там ама нищо не направи 

- пинко
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
- Автомобил: passat b4
- Двигател: 1.8 abs 1994
- Местоположение: софия
Re: Пасат б3.93г. проблем с ръчната спирачка
atk9020 написа:да колега с барабани е и мисля че след смяната на цилиндърчетата се получи тоя проблем,а и как мога да изолирам кантара защо един майстор нещо пипа там ама нищо не направи
аз лично си обрах луфта на кантара на ненатоварена кола и сега спирачките са много по добре а преди това при по рязко спиране оставях спирачен път 10-12метра, а сега като имам и задни спирачки е по добре, колега погледни си кантара
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Пасат б3.93г. проблем с ръчната спирачка
...а като толкова искаш го махаш и слагаш обикновен трипътник,както казва колегата проблема най вероятно е в него.Но крачната и ръчната спирачка нямат връзка-освен самите накладки и барабани,така че за ръчна си опъни жилата ако са читави.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б3.93г. проблем с ръчната спирачка
Zlatina написа:...а като толкова искаш го махаш и слагаш обикновен трипътник,както казва колегата проблема най вероятно е в него.Но крачната и ръчната спирачка нямат връзка-освен самите накладки и барабани,така че за ръчна си опъни жилата ако са читави.
Брей


Ръчната участва доста стабилно в определянето на хода на педала (влияе пряко на положението на накладките спрямо барабана,което иначе трябва да обира със цилиндъра т.е. педала има така наречения празен ход),както и за да работи добре саморегулирането,трябва ръчната да е регулирана чудесно,защото такава е спецификата на пружинките и ламаринките вътре

Ако жилата случайно са по-хлабави,никога няма да има читави спирачки,както крачна,така и ръчна.Това е така и за дисковите и за барабанните спирачки при VW (при дисковете е така пак заради саморегулирането,ама там не се усеща толкова много по хода на педала,защото системата е малко по-различна)

За кантара - трябва да е трипътник,ако колата е с АБС,защото тогава отзад отива една тръба и тя се раделя в кантара на две за двете задни колела.Ако е с обикновена помпа,до отзад отиват две тръби,минават си през кантара двете,независимо една от друга и трябват само две снадки,на мястото на кантара.
Лично моето мнение е,че кантара трябва да се изхвърли,защото е дърт и не работи,както трябва,отделно спирачките и без него,без него не разпределят по равно усилието на преден и заден мост,защото има разлика в дебита към двете колела,в диаметъра на спирачния цилиндър отзад и отпред,в накладките,в ефективността на диска и барабана и т.н. и няма никакъв шанс отзад да повлече,преди да повлече отпред,от което хората се притесняват фактически.По онова време всяка една кола е имала кантар и затова имат и те,иначе при по-новите модели (Голф 4,В5,Ауди А3 и А4 и т.н.) няма и помен от кантара дори колата да няма ABS


-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Пасат б3.93г. проблем с ръчната спирачка
Не съм съгласен с колегата по първа точка.Аз съм казал кое е общото.От там на татък всеки си тълкува.Не е вярно,че ръчната участва в определяне хода на педала.Доказателство-при опъната ръчна спирачката има или няма ход?Втори пример-сменяш накладки.Прибираш буталата ръчно.После с няколко напопвания ги изкарваш на позиция до усилие.Буталото не се връща на зад,понеже няма какво да го натиска и да преодолява налягането в системата.Така,че то обира основния луфт.Това е при предните спирачки.Там няма друг регулатор освен самото бутало.
За положението на накладките да са близо до барабана се грижат както и механизми за саморегулиране,така и при по-старите модели-ексцентрици с ръчно управление.Да,те влияят на хода на ръчната,но да се твърди обратното....че ръчната влияе на крачната е
ък ако беше така,то нямаше да има нужда от регулировка на жилата.Просто саморегулиращото винаги ще държи накладките близо до барабана, и винаги рчната ще си лови на втория зъб....
По втора точка-за хлабавите жила-също не съм съгасен.Аз съм карал с откачени жила на ръчната и съм си имал нормалната крачна.Лично аз не виждам никаква логика в това изказване.
По третата точка-за трипътника,ще кажа следното.Не разбирам много каква е разликата с или без АБС,но знам,че двете системи нямат нищо общо,още повече общото да е спирачната магистрала.За това пък не мога да споря точно на пасата какво е,на Аудито ми сложих трипътник,но нямах АБС.А дали е трипътник или четирипътних мисля няма ко да коментираме.От друга страна пак си мисля,че кантарното позволяваше настройка все едно го няма,сиреч става трипътник/четирипътник/Което обезмисля манипулациите по отстраняването му.
Свсичко останало казано от колегата мога да се съглася,особено марки и модели.Това което съм написал по-горе е вследствие на практика и собствени заключения.Може и да не са верни...
За положението на накладките да са близо до барабана се грижат както и механизми за саморегулиране,така и при по-старите модели-ексцентрици с ръчно управление.Да,те влияят на хода на ръчната,но да се твърди обратното....че ръчната влияе на крачната е

По втора точка-за хлабавите жила-също не съм съгасен.Аз съм карал с откачени жила на ръчната и съм си имал нормалната крачна.Лично аз не виждам никаква логика в това изказване.
По третата точка-за трипътника,ще кажа следното.Не разбирам много каква е разликата с или без АБС,но знам,че двете системи нямат нищо общо,още повече общото да е спирачната магистрала.За това пък не мога да споря точно на пасата какво е,на Аудито ми сложих трипътник,но нямах АБС.А дали е трипътник или четирипътних мисля няма ко да коментираме.От друга страна пак си мисля,че кантарното позволяваше настройка все едно го няма,сиреч става трипътник/четирипътник/Което обезмисля манипулациите по отстраняването му.
Свсичко останало казано от колегата мога да се съглася,особено марки и модели.Това което съм написал по-горе е вследствие на практика и собствени заключения.Може и да не са верни...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 37 госта