Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Техническа и сервизна информация за Passat
stativ jelqzkov
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 ное 2011 2:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: earth

Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот stativ jelqzkov » Пон 06 фев 2012 1:43


Здравейте! Имам Пасат комби 2002г. 4motion V6 2.8L закупен не отдавна, и тъи като днес се рових за пръв път под капака, тъи като нещо не ми включва компресора на климатика... Реших и да погледна дали е сменян ангренажа и с ужас установих, че не е и има леки цепки по него. Гледах в е-bay продават китове ремъци, ролки, оптегач, водна помпа и какво ли още не включено в него, но незнам към каква марка да се оринтирам на частите? Има Dayco, Contitech,Goodyer и още какви ли не? Моля препоръчаите марка и каквото се сетите още като информация за смяната на тези консумативи и дали изобщо да се сменят всичките !?




Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот ak_47 » Пон 06 фев 2012 11:44


Здравей Колега,

И аз съм отскоро с подобен мотор( APR е моя ), само че на B5. На мен ми сложиха Conti( може би е това Contitech, за което пишеш ), май са някакви италиански, около 500 лв. излезе пълен комплект( без водна помпа, защото ми казаха че мойта е ок ). Засега около 5 хил. няма проблеми( не че би трябвало да има проблеми за тези километри де :) ).

Поздрави,
Сашо.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот dancing_niki » Пон 06 фев 2012 11:54


Водната помпа според мен си я сменяйте. Незнам на какъв пробег сменявате ангренаж, на моя 2.5 го дават на 120к, а помпата ми замина за 50к, може да са ми сложили ментак при смяната, но... може и въобще да не са я пипнали :)


andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот andrey_hr » Пон 06 фев 2012 11:58


Сменяйте и водната помпа, че после 2 пъти ще се прави една и съща процедура и дано имаш късмета като мене да те хване на 1-2км от сервиза. Хубава германска помпа беше около 75-80лв(б5, АФН). Не си заслужава според мене евентуалното спестяване на тези пари :!:


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот dancing_niki » Пон 06 фев 2012 12:13


Помпата на 2.8 е като на 2.5 и такава на HEPU струва приблизително 120 лева.


hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот hristopenov78 » Пон 06 фев 2012 20:02


Contitech не са италиански а са Made in Germany и съм виждал чисто ново ауди А6 с такава марка ремъци от завода.Добри са.За мен има само 2 марки за ремъци - Contitech и Gates като фаворита ми е първия.Водна помпа само оригинална с композитна перка от PPS-GF40 защото са добре балансирани и не товарят лагерите - тези с метални отляти перки не са балансирани,тежки са,бият много и виждат сметката на лагерите на помпата и почва да тече.Преди композитните перки бяха от материала PPE които се чупеха и от там тръгна лошата слава на помпите с пластмасови перки.Сега нещата са други и всички автопроизводители слагат такива на новите коли и с тях няма проблем.
Ето малко инфо по въпроса с помпите:
http://www.blauparts.com/vw_water_pump_ ... versy.html


stativ jelqzkov
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 ное 2011 2:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: earth

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот stativ jelqzkov » Вто 07 фев 2012 5:18


Благодаря за бързите и точни отговори и особенно на hristopenov78, снощи гледах филмчета в youtube да видя за какво иде реч (да се подготвя теоретически и психически) тъи като мисля сам да съм си майстор :) и тамън се бях засилил да си купувам водна помпа с метална перка и прочетох поста на колегата... :) В краина сметка си взех кит на Continental/Contitech/CRP - Germany + Behr термостат тъи като и тои е заврян до водната помпа и препоръчват и тои да се смени(така и така е разглобена половината кола, сменяи на воля!)

това са номерата на КИТ-овете на различните производители:
PP297LK1 - CONTITECH ( с метална перка на водната помпа)
TB297LK1 - CONTITECH ( с композитна перка на водната помпа)
WP297K1A - DAYCO ( с композитна перка на водната помпа)
GTKWP297 - GOODYEAR ( с композитна перка на водната помпа)
1.180.87.302 - Behr ( термостат - не съм убеден, че това му е точният номер и дали изобщо е това което е написано в Е-bay)

ето тук може да си гледате за номера и части
CRP -http://www.showmetheparts.com/crp/
DAYCO - http://www.accessdayco.com/vin.aspx
GOODYER -http://www.vindecipher.com/veyance/

Ако някои знае какъв размер е ключа за охлаждащата перката, нека сподели :) и ако нещо съм оплескал по нагоре не се сърдете а ме поправете :)


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот dancing_niki » Вто 07 фев 2012 10:26


Това с перките е абсолютен мит. Старата ми беше точно с пластмасово работно колело. Една помпа ако е качествена работното колело няма абсолютно никакво значение от какъв материал е. Виското имам спомен че се сваляше с 2 ключа 32, но не съм на 100% сигурен.


pa4oni
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 06 дек 2009 13:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: strajica

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот pa4oni » Вто 07 фев 2012 10:51


stativ jelqzkov написа:Здравейте! Имам Пасат комби 2002г. 4motion V6 2.8L закупен не отдавна, и тъи като днес се рових за пръв път под капака, тъи като нещо не ми включва компресора на климатика... Реших и да погледна дали е сменян ангренажа и с ужас установих, че не е и има леки цепки по него. Гледах в е-bay продават китове ремъци, ролки, оптегач, водна помпа и какво ли още не включено в него, но незнам към каква марка да се оринтирам на частите? Има Dayco, Contitech,Goodyer и още какви ли не? Моля препоръчаите марка и каквото се сетите още като информация за смяната на тези консумативи и дали изобщо да се сменят всичките !?

Колеги аз да попитам.Карам ван 99г.с 2,8 VR6 174ks.първо не разбирам защо ти е да се вкл. компресора на климатика в тоя студ второ за какъв ангренаж става на въпрос,този двигател има за ангренаж верига която е от страна на скор.кутия,от страна на компресора при мен е един пистов ремък намотон през всички шаиби.Да не би тези 2,8 на пасата да са с ангренажен ремък от страна на компресора,хидравликата,водната помп.Направо съм изумен от тази тема


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот dancing_niki » Вто 07 фев 2012 11:06


Ти си с VR6, а колегата си е с "конвенционален" V-образен мотор. Твоя е напречно разположен, а неговия надлъжно.


hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот hristopenov78 » Вто 07 фев 2012 21:15


dancing_niki написа:Това с перките е абсолютен мит. Старата ми беше точно с пластмасово работно колело. Една помпа ако е качествена работното колело няма абсолютно никакво значение от какъв материал е. Виското имам спомен че се сваляше с 2 ключа 32, но не съм на 100% сигурен.



Мит ли?Виж малко снимки на оригинални помпи от стария материал PPE.
_IGP0682.jpg
2011-10-25 08.25.17.jpg
95v1bb.jpg
5pd1.jpg
DSCN0526.JPG


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот vaskoto1 » Вто 07 фев 2012 21:44


не е мит че се чупят, пич, мит е че са разбалансирани и блабла, дето го писа по горе, ако били с метални.
:idea:


hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот hristopenov78 » Вто 07 фев 2012 22:45


Виждал съм много такива с метални отляти тежки перки и не се вижда да са балансирвани т.е няма малки дупки от бургия понеже ако са минали балансировка ще има такива(така знам че се балансирват отливки с отнемане на материала на нужните места).Все пак колите са си ваши и който не вярва няма да го обеждавам в обратното - да прави кой каквото си знае.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот vaskoto1 » Вто 07 фев 2012 23:09


човече, ти с колко оборота си мислиш че се върти тая помпа?
в повечето от случаите не превишава 3-4000. най много да се завърти с 5-6000 оборота, но много рядко.
това да не ти е турбина, та ше я балансираш? сачмения лагер понася много повече, отколкото си мислиш че може. но има лимит на оборотите. затова не може да го използваш в турбо-иначе е идеален. но тия обороти не го плашат. а дължината на оста и диаметъра на перката не са толкова големи, че да предизвикат адски вибрации.
още повече-не забравяй че това не се върти в газ, а в течност. самата тя го разбалансира, защото потока дава съпротивление... и т.н. 300 чуда, върху които не си се замислял, нали?
баланс на водна помпа... направо си за бисерите... :kissy: mhihi


hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 2.8 V6 - Препоръчаите марка ангренажен комплект!

Мнениеот hristopenov78 » Сря 08 фев 2012 10:06


vaskoto1 прегледай pdf-а и по-специално там където е подточка 3.
Plastic-Impellers2.pdf
(175.9 KиБ) Свален 250 пъти



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта