смяна на реле за бензинова помпа на Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
dixy
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 10 яну 2012 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

смяна на реле за бензинова помпа на Б3

Мнениеот dixy » Сря 25 яну 2012 10:10


Здравейте,колеги!
Преди два дена забелязох,че релето за бензиновата помпа/Б3 1,8 моно 1992./е с окислено до черно краче/пин/и реших да го сменя.Релето е 25А,но по магазините за същия номер на релето по каталог излиза реле със същата схема,но 40А.Купих 40А реле и го смених.След един ден ми изгоря бензиновата помпа.Някой може ли да ми каже има ли връзка между подмяната на релето и изгарянето на помпата или това е просто съвпадение?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: смяна на реле за бензинова помпа на Б3

Мнениеот radotom » Чет 26 яну 2012 0:13


Със сигурност конкретния факт е съвпадение.
Тока, който може да комутира максимално релето (в случая 40А) определя колко мощен може да бъде консуматора, а не колко ще стане, след монтирането на съответното реле.
Иначе казано, ако помпата консумира 10А (горе-долу толкова е) то дали релето ще е 20А или 200А е без значение за нея, само дето второто ще е доста по-скъпо и обемисто.
Ако се сложи реле 10А то би било на границата и бързо ще изгори.
Ако се сложи реле 5А то най-вероятно ще успее да включи 4-5 пъти и до там!

Все пак може би има някаква връзка между двете събития, но тя със сигурност (ако я има!) е в обратна посока - помпата е била пътник, силно е натоварвала релето и за това то е нагоряло :?
Но това последното си е голо предположение



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта