Майстор на климатици Силистра

Техническа и сервизна информация за Passat
nobreak
Мнения: 144
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Майстор на климатици Силистра

Мнениеот nobreak » Чет 26 яну 2012 10:05


Здравейте. Не знам в кой раздел на форума да пиша и за това пиша в този с надеждата, че някой специалист по климатиците от Силистра ще го прочете. Моят пасат е с присаждан климатроник, но същевременно и радиаторите на климатика и водния са по малки и вентилатора е 1. Търся някой, който да ми направи следните работи:

1. Смяна водния, климатичния/кондензатора/ радиатори и перката с двойната.
2. Смъкване на таблото, облепяне на клапите с ал. тиксо, почистване на вътрешното тяло на климатика.

Частите ги имам, но като питам някой от майсторите тук все много работа имат и ме мотат. Моля и някой ако знае към кого да се обърна да пише.
Благодаря.




Потребителски аватар
plamenpet81
Мнения: 353
Регистриран на: Пон 26 окт 2009 21:27
Автомобил: Vento
Двигател: ABS
Местоположение: Пловдив

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот plamenpet81 » Чет 26 яну 2012 10:50


Обърни се към този колега от форума.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=109721


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот zfa159 » Чет 26 яну 2012 13:08


Абе малко съм му далеч,иначе не е проблем mhihi
Това не е толкова просто,колкото си го мислиш и ти трябват доста повече неща.
1. при Пасат със заводски климатик,радиатора е по-дълъг,но е и по-висок и заради това,гредата отдолу е друга (изнесена е по-надолу) и ще трябва да си смениш и нея.
2. Маркучите за антифриза при такъв радиатор идват по друг начин и трябва да си вземеш и маркучите от кола-донор.
3. Трябва ти нова решетка в предната броня (пластмасовата долу),защото в твоята няма толкова отвори,колкото трябва (за по-малък радиатор е).
4. Трябва ти и големия въздухозаборник,който е пред климатичния радиатор отпред (сега,ако изобщо са оставили някакъв,е малкия).
5. маркучите за фреона няма да паснат и ще трябва да се преправят.Резбите са други,както и наклоните на тръбите и накрайниците.
И да поясня - това няма да доведе до по-прилична работа на климатика ти,защото проблемът при насажданите е,че изпарителя (вътрешния климатичен радиатор) е с големина грубо 2/3 от оригиналния (съответно като ефективност е яко надолу).Това ще реши проблемите на колата със загряването,ако има такива,но климатика няма да завее кой знае колко по-добре.
:beer


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот K » Чет 26 яну 2012 14:19


plamenpet81 написа:Обърни се към този колега от форума.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=109721


Разлика м/у Силистра и София правиш ли? :mrgreen:

nobreak, ако искаш мога да ти дам телефон да звъннеш и да питаш дали човека ми ще може да ти свърши работа.


nobreak
Мнения: 144
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот nobreak » Сря 01 фев 2012 9:52


zfa159 написа:Абе малко съм му далеч,иначе не е проблем mhihi
Това не е толкова просто,колкото си го мислиш и ти трябват доста повече неща.
1. при Пасат със заводски климатик,радиатора е по-дълъг,но е и по-висок и заради това,гредата отдолу е друга (изнесена е по-надолу) и ще трябва да си смениш и нея.
2. Маркучите за антифриза при такъв радиатор идват по друг начин и трябва да си вземеш и маркучите от кола-донор.
3. Трябва ти нова решетка в предната броня (пластмасовата долу),защото в твоята няма толкова отвори,колкото трябва (за по-малък радиатор е).
4. Трябва ти и големия въздухозаборник,който е пред климатичния радиатор отпред (сега,ако изобщо са оставили някакъв,е малкия).
5. маркучите за фреона няма да паснат и ще трябва да се преправят.Резбите са други,както и наклоните на тръбите и накрайниците.
И да поясня - това няма да доведе до по-прилична работа на климатика ти,защото проблемът при насажданите е,че изпарителя (вътрешния климатичен радиатор) е с големина грубо 2/3 от оригиналния (съответно като ефективност е яко надолу).Това ще реши проблемите на колата със загряването,ако има такива,но климатика няма да завее кой знае колко по-добре.
:beer


Здравей. По точка 1 - имам и климатичен и воден радиатор на тези размери, но тази греда я нямам. По точка 2 имам и маркучи. По тока 3 - решетката е най малкия проблем, най малкото могат да се отворят на старата. Точка 4 - въздухозаборника го имам. По точка 5 - маркучите и другите работи нали майстора трябва да си ги мисли.
Проблеми със загряването нямам, имал съм само един път загряване на 100 градуса и то беше по едни баири и завои на 2-3 скорост. Като взех колата и ми я напълниха с фреон, си духаше около 10 градуса. Като мина малко време клапите сдадоха багажа - изхвърчаха им дунапренчетата и вече не духаше както трябва. После ходих по майстори, всеки със собствена хипотеза. Ти какво би ме посъветвал да направя? Възможно ли е присаждан климатроник да духа читаво? Да дам да ми смъкнат таблото, да облепях клапите и да почистят вътрешното тяло и да пробвам така?

K написа:
plamenpet81 написа:Обърни се към този колега от форума.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=109721


Разлика м/у Силистра и София правиш ли? :mrgreen:

nobreak, ако искаш мога да ти дам телефон да звъннеш и да питаш дали човека ми ще може да ти свърши работа.


Да, пусни ми го на л.с. моля.

Благодаря и на двамата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот zfa159 » Сря 01 фев 2012 10:24


Проблемът на насажданите аз го обясних,ама пак ще го обясня :)
Самия вътрешен радиатор (изпарителя),който дефакто охлажда въздуха,е малък като габаритни размери спрямо оригиналния и съответно охладителната му мощност е по-малка.Също така цялата система събира по-малко фреон от заводската (заводски имаме 1150 грама ,тук имаме макс. 800) и това води до нуждата компресора да е с по-добър дебит,за да може за единица време да извърта достатъчно фреон през системата така,че да може да охлажда прилично.Там е втория недостатък - компресорите,които ползват не само не са с по-голям,но дори са с по-малък дебит от заводските (примерно слагат по-малките модели на Sanden или Harrisson). Общо взето добавяме в картинкат е по-малкия кондензатор отпред,който води до по-калпаво охлаждане на фреона,който компресора нагнетява и резултата е неприличен.
Дори да преправиш кондензатора и да сложиш две перки и т.н. ,ще подобриш охлаждането на фреона и съответно ще му смъкнеш малко работното налягане,но няма да започне да духа значително по-добре.
Моят примерно,който е заводски и смея да твърдя,че е в доста добро състояние,лятно време след 4-5 минути работа на място (трябва му,за да изкара жегата от под таблото и да охлади въздуховодоите),прави 4 градуса на духалките,при 39 външна (мери се на вътрешна циркулация,вентилатора пуснат на максимум,двигателя на 2000 оборота).Иначе зависи как си измерил 10-те градуса,при каква външна температура и какви условия,но 10 е горната граница,която може да се приеме горе-долу за задоволителна.
:beer


nobreak
Мнения: 144
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот nobreak » Сря 01 фев 2012 10:34


Ясно, че оригиналният вътрешен радиатор няма да мога да го навра на мястото на този. Какъв съвет ще ми дадеш тогава? Да не пипам нищо отпред, а само да облепя клапите и да почистя вътрешното тяло и да си търся компресор с по голям дебит? Това няма ли да реши въпроса с охлаждането?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот zfa159 » Сря 01 фев 2012 11:01


Зависи колко пари си готов да налееш.Аз ако съм на твоето място,ще изхвърля насаждания климатик и ще бодна един оригинален на цяло.Защото днес ще смениш компресора,утре предния радиатор,другиден маркучите ще започнат да се пукат,по-другиден ще се задръсти дехидратора,след една година ще се разтече компресора,който си сложил и т.н. и като теглиш чертата,ще си се увътрил с една кофа с пари и климатика пак няма да е такъв,какъвто трябва :)
Намираш си Пасат В4 на части (двигател,който е максимално близък до твоя) и си пазаруваш от него,каквото си нямаш - компресор,вътре под таблото цялото тяло с все изпарителя,ел. мотора и т.н. Отвън си взимаш всичко,което ще ти трябва - електро,стойка за компресора,крепежи за тръбите,всичко до последното болтче.Ти за отпред си се подготвил - кондензатора,въздуховод,воден радиатор,перките.
Слагаш си всичко (от В4 на В3 става без почти никакви разлики) и си готов със заводски климатик,който няма да ти прави ядове постоянно и има части и информация за него.Причината да ти казвам да си търсиш от Пасат В4 е,че на В3 климатик,който е за фреон 134,се слага само около година от производството (от 7-ми месец 92-ра до края на модела В3) и се намира значително по-трудно.
Преди да си сложиш компресора на място,си го ремонтираш (сменя се клапан,гарнитури,осев уплътнител) и поне знаеш за какво си си дал парите.
Този компресор е за пистови ремъци,така че може да ти се наложи да посмениш и още няколко неща по колата,ако в момента не си за пистови ремъци.
:beer


nobreak
Мнения: 144
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот nobreak » Сря 01 фев 2012 11:08


Точно това е, че не ми се наливат вече много пари в тази стара кола. И без това живота става все п о скъп, че да и наливам и на нея. Чудя се как може да се направи да духа задоволително, без много пари и търся варианти. И тия италианци все пак няма да го сложат, че да не върши никаква работа...Просто се чудя къде е проблема...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот zfa159 » Сря 01 фев 2012 11:22


италианците го слагат,за да вземат някоя Лирета за тая работа и да ти кажа,никак не им дреме дали и каква работа ще върши :) Общо взето те така си работят тези климатици и проблемът им е,че никой не ги смята спопред купето,а се слага каквото има и като радиатори и като компресори и като всичко и каквото дойде - такова,на никой не му дреме :) Духа ли там някакво студено - духа - за тях това значи,че работи добре.
Щом не ти се дават кой знае колко пари,тогава си направи една профилактика на тялото под таблото (облепяне на клапи,почистване на изпарителя и т.н.),сложи си отпред по-големия кондензатор и водния радиатор,за да не ти грее колата и да подобриш малко охлаждането на климатика и общо взето това е.Влезеш ли във филма със смяна на компресора,ще ти излезе една кофа с пари (там крепеите не са еднакви,маркучите не са еднакви,съосие трябва да докараш за ремъка...).
Вече като си я сглобил и я напълните с фреон,вижте на какви налягания работи,как се държи,какво духа,какво се случва,за да се знае дали всичко и е ок :)
:beer


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот Namesata » Сря 01 фев 2012 12:04


Ако искаш климатик купи си чарковете от друг пасат и ги сложи на твоя.Тоя боклук никога няма да духне като хората.Ако си държиш да имаш климатроник можеш да насадиш клапите на оригиналната кутия както направих аз.


nobreak
Мнения: 144
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот nobreak » Сря 01 фев 2012 12:45


Namesata написа:Ако искаш климатик купи си чарковете от друг пасат и ги сложи на твоя.Тоя боклук никога няма да духне като хората.Ако си държиш да имаш климатроник можеш да насадиш клапите на оригиналната кутия както направих аз.


То че няма да духа като оригинален ясно, но както писах по-горе не ми се наливат много пари в цялата работа. Все пак летните жеги не са много тук и се налага 5-6 пъти да го ползвам...Ако взема да сменям всичко с труда ще ми излезе колкото още една B3-ка да си купя :) Не ме разбирай погрешно, не че искам за 100 лв. да стане всичко, но не искам да ми излезе 1000 лв.
Поздрави.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот zfa159 » Сря 01 фев 2012 13:43


А,аз добре те разбирам :) Понеже преди години и аз бях пред такава дилема,махнах стария В3 и си взех следващия В3 :) Само че при мен нямаше климатик изобщо и щеше да ми излезе поне 1000лв да си сложа (за да е наред всичко) и реших,че е по-разумно просто да сменя Пасат-а с друг,който си има всичко и готово :) Така че ясно,че не ти се дават толкова много пари.
С по-скромен бюджет това,което можеш да направиш е да оправи отпред радиаторите,другото веч е финансово безсмислено,ако тази кола няма да я караш още 10 години после :)
:beer


nobreak
Мнения: 144
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re: Майстор на климатици Силистра

Мнениеот nobreak » Сря 01 фев 2012 14:50


zfa159 написа:А,аз добре те разбирам :) Понеже преди години и аз бях пред такава дилема,махнах стария В3 и си взех следващия В3 :) Само че при мен нямаше климатик изобщо и щеше да ми излезе поне 1000лв да си сложа (за да е наред всичко) и реших,че е по-разумно просто да сменя Пасат-а с друг,който си има всичко и готово :) Така че ясно,че не ти се дават толкова много пари.
С по-скромен бюджет това,което можеш да направиш е да оправи отпред радиаторите,другото веч е финансово безсмислено,ако тази кола няма да я караш още 10 години после :)
:beer


За това говоря. Не ми се занимава да продавам и купувам. До преди няколко години сменях колите често, но вече гледам да ми върши работа, да и е евтина поддръжката и ако може и това климатиче да се позакърпи :) си е единствената екстра, която искам. Тази така съм я стегнал, че няма за къде да се хванеш, няма ръжда, окачването е супер, ще взема друга и какво...наново стягай и климатроника не се знае на какво ниво ще е т.н.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 62 госта