Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот Emo » Сря 01 фев 2012 18:19


Калинка (Пасат 93 'Арива', комби, ABS 1.8 Mi) минА 18 лазарника и почнА да прави к'вот' си иска. Всъщност истината е, че я разцепвам от каране напоследък (около 1200/1300 км на седмица) и 'сичко почнА да сдава багажа. А аз от две седмици се разцепвам от четене във форума, но не намирам некои отговори, зат'ва питам колегите с по-екзактен експириънс:

1. Имам странично биене при движение направо, появи се некакси отсамосебе си, въпроса ми е: може ли това да е от нещо различно от крива джанта/гума?
2. При преминаване през неравност имам чувството, че предният и задният мост са от две различни коли (аз разбира се стискам здраво волана, щото гледам да остана в предната част - по обесними причини), като че ли колата за момент излиза от направлението на движение и след т'ва след около три и половина затихващи колебателни полупериода (лево-десно-пак лево) се установява отново в желаната от мен посока, въпроса ми е това само задно окачване ли е, тампони на заден мост, амортесьори и прочее или има нещо 'гнило' и отпред?
3. Купих си втора ръка обслужен заден мост (тампони, лагери, накладки) и два живи амортесьора от един колега, но се въздържам от смяна, защото вероятно (100%) пружините ми са леш (обеснението е - две деца, куче и съпруга, може би не в тази последователност), спрасках се от четене за пружини и силно ми допадна ценово ($$) варианта с предни пружини от лада/жигула, но много бегло обяснено, въпроса ми e: в магазина за части за какъв модел ВАЗ пружини да поискам, и още, трябва ли да преправям нещо допълнително, за да ги 'вкарам', 'дето им е мястото (моля некой колега, който е извършил тая процедура да 'фърли некъ'в акъл).

Благодаря предварително и нека на всички Ви палят колите в тоя студ :)!




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот radotom » Сря 01 фев 2012 23:04


Бате Емчо, ако това за биенето е от последните 2-3 дни - може да имаш и лед някъде по периферията на джантата.
А по втория въпрос - на задно ляво пружина нЕам! Има едно хубаво ледено стълбче! :shock
И повярвай - вече съм сигурен, че не желая спортно окачване! mhihi
Т'ва ми разхвърля всичкия инструмент из багажника, вече взе на подскоци, на подскоци да идва при мен един гаечен ключ 14/15 и комплект отверки! mhihi
Като ти се върже моста за купето на твърдо (като на каруца) - много е трудно да кажеш това отскачане от песачинка ли беше или от канара! Стискам геврека с 2 лапи, даже понякога и с колянце си помагам!


shimbi
Мнения: 101
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 7:49
Автомобил: джета 2012г
Двигател:
Местоположение: центъра на Славовци
Контакти:

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот shimbi » Сря 01 фев 2012 23:37


по повод омекналите пружини,подложи под твоите кеф ти тампон кеф ти тръба от скеле ф50 под чашката на пружината и си готов.пасатчо става по-висок и по твърд.аз съм с тампон гумен с височина 3см. и сам доволен.трети варянт-от стар амортесиор вземи чашката ркоято е под пружината и е сложи в/у твоята и не се занимавай да купуваш ладови пружини.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот kr1s0 » Чет 02 фев 2012 0:29


ладовите няма проблем с тях,но самата хамалогия в този момент от годината е доста .. (поне за мен) иначе трябва освен ладовата пружина един тампон,който да се сложи накрая ,защото ако не се лъжа ладовата завършва под наклон,а при нас трябва наравно да завърши при чашката :roll:


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот Emo » Чет 02 фев 2012 10:28


Здравейте приятели,

Радо да ти кажа, отдавна се появи т'ва странично биене, не ще да е било от лед, обаче тая сутрин предна лева беше на мекица, отидох да я видят, не беше спукана, била изпускала по джантата, нацапаха я с 'черното', балансираха я и воала - спре да бие - изчезнА така какато се появи (абе секо зло за добро . . . и обратното).
Като я вдигнАха на крика аз веднага се заврех под задния калник да вида пружините - имат ли точки къв' цвет са и въобще к'ви са - точки не се виждаха, 'прашника' на амортесьора беше накъсан и паднал върху чашата, пружината в горната си част имаше три, повтарям 'цели три' плътно долепени навивики - некъде един колега беше написал (не помна вече къде - много четох напоследък), че т'ва 'ше да е щото са спец. ниски пружини.

Обаче вече мн. се изнервИх, 'секой момент очаквам задницата да ме прескочи (така люлее), а и тоя заден мост в багажника ми омръзнА да го гледам, 'ше зема да го метна на колата, само малко да позатопли, търса некой гараж с канал из Пловдив, абе може и без канал и 'ше я разколача целата отзад, т'ва веднага 'ше си покаже к'ви са пружините и прочее неизвестни.

Поздрави


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот passenger » Чет 02 фев 2012 12:11


Emo написа:Здравейте приятели,

Радо да ти кажа, отдавна се появи т'ва странично биене, не ще да е било от лед, обаче тая сутрин предна лева беше на мекица, отидох да я видят, не беше спукана, била изпускала по джантата, нацапаха я с 'черното', балансираха я и воала - спре да бие - изчезнА така какато се появи (абе секо зло за добро . . . и обратното).
Като я вдигнАха на крика аз веднага се заврех под задния калник да вида пружините - имат ли точки къв' цвет са и въобще к'ви са - точки не се виждаха, 'прашника' на амортесьора беше накъсан и паднал върху чашата, пружината в горната си част имаше три, повтарям 'цели три' плътно долепени навивики - некъде един колега беше написал (не помна вече къде - много четох напоследък), че т'ва 'ше да е щото са спец. ниски пружини.

Обаче вече мн. се изнервИх, 'секой момент очаквам задницата да ме прескочи (така люлее), а и тоя заден мост в багажника ми омръзнА да го гледам, 'ше зема да го метна на колата, само малко да позатопли, търса некой гараж с канал из Пловдив, абе може и без канал и 'ше я разколача целата отзад, т'ва веднага 'ше си покаже к'ви са пружините и прочее неизвестни.

Поздрави

Според мен това което си описал в т.2 са предали богу дух задни амортисьори. Същото поведение имах и аз и като ми свалиха амортисьорите просто сами се събираха и разгъваха в зависи коя посока ги обръщах. Варианти да ги тестваш има, дали в сервиз, дали с подскачане върху колата, но според мен е желателно засега да стиснеш зъби и да почакаш да се "размрази" малко времето, да паднат от колата всички биоклуци и буци лед и тогава с тестове, смяна работа и т.н.
А прахоуловителите/празниците стават като лучени кръгчета на скара точно на втората седмица след смяната им.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот Emo » Чет 02 фев 2012 13:34


Passinger, така е, амортесьорите (лично монтирания от мен маслен Закс) са абс. мъртви, т'ва което продължава сега е гавра с труп. Само да те питам, на теб като ти бяха заминали задните амортесьори имаше ли усещането като че колата тръгва в друга посока след преминаване през неравност, направо все едно някой ти е преместил задницата с 10 см настрани?

Поздрави


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот Dpop » Чет 02 фев 2012 14:02


Здрасти Емо.
Щом са ти скъсани прахоловителите е въпрос на време да влезе вода, луга и какво ли не в тялото на аморт. и като замръзне при малко по-сериозна дупка или неравност може да се счупи. С изтървали аморт. ще се люлееш като лодка, така че сменяй ги по-скоро. Не изключвай и възможността тампоните, които са връзката на задния мост с купето да са понапукани/закъсани и от тях да идва допълнително нестабилността, особенно в завои.
Това е за Б5, но симптомите са аналогични: viewtopic.php?f=6&t=281158&start=0&hilit=%D0%BD%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BD+%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8C%D0%BE%D1%80%D0%B8


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот Emo » Чет 02 фев 2012 14:38


Да Добри и тампоните са се зацепили надлъжно и те са мертъвци. Но аз имам подготвен мост - обслужен, сега седи в багажника. Само с пружините съм в малък 'Х', да ги сменям ли, да не ги ли сменям . . .


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот passenger » Чет 02 фев 2012 16:44


Emo написа:Само да те питам, на теб като ти бяха заминали задните амортесьори имаше ли усещането като че колата тръгва в друга посока след преминаване през неравност, направо все едно някой ти е преместил задницата с 10 см настрани?

Поздрави

Точно така.
Ще се опитам да обясня със следния пример макар и не много правилен. На колата има 4 опорни точки, когато махнеш 2 какво става ? Когато карах със скапалите се амортисьори когато задницата минеше през някоя дупка гумата влиза в дупката след това се удря в отсрещната страна на дупката подскача нагоре и понеже амортисьора не работи няма кой да я върне на земята.
Със сигурност колкото и да е кратък момента колата ти остава на земята само на предните 2 колела. На моменти съм имал чуството че ще се завърти отсамо себе си на едно място. КОгато не работят амортисцорите колата остава само върху пружините, хайде представи си сега за какво люлеене иде реч.
Но пак казвам, проверяваш преди да пристъпиш към действие.
Когато е натоварена не е толкова осезаемо, но при малко по висока скорост беше кошмарно.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот Dpop » Чет 02 фев 2012 23:38


В момента стойката на автомобила добра ли е? Ако задницата е наравно с предницата или е малко по-висока си ги остави тези. А и така или иначе ще ги свалиш, сложи ги една до друга наравно и виж дали са еднакви като височина.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот Ivaile » Съб 04 фев 2012 16:51


ЕМО,
Имаш Л.С. :deal


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 04 фев 2012 23:46


Здравей колега!Ще ти кажа аз какво направих.И веднага всички ще ме плюят.Моите стари пружини беха заминали.Амовете и те.Купих си нови.обаче преди 3 год. бех втъкал едни гумни тампони между витките на пружините.Беха сложени набързо,в работно положение.Кат си слагах новите Амове,тея тампони ги прекарах нагоре по витките на пружината.Ми стана като нова.


Sundzu
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 7:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот Sundzu » Пон 06 фев 2012 9:53


Моят Б4 не е комби, но когато му "умряха" задните амортисьори започна да върти задницата като бразилка :D .
Смених ги и всичко е ОК. Та съветът ми е - не се занимавай със смяна на моста и пружините!!!

Смени си амортисьорите с тампоните и маншоните, и ако след това не си доволен мисли за пружините. Ще си спестиш излишен, според мен, труд, а от опит знам, че пружините се "предават" последни!


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса по окачването на В3 1993, комби

Мнениеот vpetrovbg » Сря 08 фев 2012 16:06


Sundzu написа:Моят Б4 не е комби, но когато му "умряха" задните амортисьори започна да върти задницата като бразилка :D .
Смених ги и всичко е ОК. Та съветът ми е - не се занимавай със смяна на моста и пружините!!!

Смени си амортисьорите с тампоните и маншоните, и ако след това не си доволен мисли за пружините. Ще си спестиш излишен, според мен, труд, а от опит знам, че пружините се "предават" последни!

Колега, при положение, че ще сменя амовете - никакъв труд не е смяната на пружините.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта