Здравейте, пиша за първи път във форума, така че ако нещо не е наред моля да ме извините. Става въпрос за Пасат Б 5.5; 4motion; 2001г. ,1.9 тди, 131 к.с. Вчера запалвайки двигателя за първи път през деня, и решавайки за пусна климатроника на топло, констатирах че той не тръгва. Дори при пуснати фарове на къси светлини дисплея и копчетата на панела на климатроника не се осветиха, съответно в синьо и червено. Иначе всичко друго по таблото и копчетата по вратите се светеше. Липсваше и традиционният надпис на дисплея OFF. Пасата не е пален 4 дни преди това. Покарах колата 20 мин., след което я изгасих за 15 мин. престой. При повторното запалване на двигателя на дисплея на климатроника вече се изписа OFF, и можех реално да го пусна и настроя.
Карам пасата от почти половин година, но досега такъв проблем не е имало. Бихте ли ми помогнали? Има ли реално проблем, и ако да, как да го разреша?



Пасат Б 5.5 проблем с климатроник
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пет 02 дек 2011 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с климатроник на Пасат Б 5.5
Здравей колега! И на мен ми се е случвал 4-5 пъти този проблем, но като изгася двигателя и махна контактния ключ за няколко минути ... се оправя. Незнам на какво се дължи това, ако някой знае да сподели



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на Пасат Б 5.5
Случвало ми се е само още веднъж пак на В5.5 подобно нещо (а с това се занимавам) и се оказа,че има общо със студа по някаква причина (не стана ясно каква).Когато температурата е много ниска и колата не е ползвана известно време,климатроника не тръгва,след като поработи колата и се постопли или тръгва сам или като изгасиш и запалиш колата отново.Явно става дума за някакъв проблем на някой електронен компонент в модула на климатроника,ама никак няма да е лесно да се разбере кой точно е.Онзи Пасат го правеше всеки път при студ над -15 градуса (и като не се ползва 2-3 дни,за да изстине вътре на камък...).Онзи модул не даваше никакви грешки при диагностиката,явно самият му процесор не запалва изобщо...
Не мога да помогна с повече информация,защото такъв проблем се бори много трудно,поради това,че го прави само в началото и само на много студено...

Не мога да помогна с повече информация,защото такъв проблем се бори много трудно,поради това,че го прави само в началото и само на много студено...

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 30 окт 2011 16:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с климатроник на Пасат Б 5.5
Благодаря. Интересното е, че до момента дори при далеч по-ниски температури не бе се появил този проблем. Преди седмица или десетина дни имаше дори сутришни температури до -25 градуса. В сравнение с това предходните 3-4 дни, преди вчера да се случи температурите не бяха чак толкова ниски.
Помислих си дали не е някакъв проблем със захранващия кабел /куплунга отзад/, с който се управлява климатроника? Лоша връзка, лоша маса или нещо такова. С две думи проблем с ел. инсталацията, който за в бъдеще да създаде по-голям проблем, да не говорим да даде някога накъсо.
Помислих си дали не е някакъв проблем със захранващия кабел /куплунга отзад/, с който се управлява климатроника? Лоша връзка, лоша маса или нещо такова. С две думи проблем с ел. инсталацията, който за в бъдеще да създаде по-голям проблем, да не говорим да даде някога накъсо.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на Пасат Б 5.5
Измислено е така,че няма как да даде на късо,а и там са предимно сигнални кабели,няма нещо сериозно.Казваш,че не е тръгнал изобщо,което едва ли е ел. проблем,защото тогава би трябвало всеки път да го прави т.е. минаваш през дупка,спира,после при следващата тръгва и т.н.,защото примерно ако няма добър контакт между буксите,ще се влияе от неравностите по пътя (също и ако е спукана спойка).
Случвало ми се е на Ауди А4 обаче при слаб акумулатор,колата да си запали,но климатроника да не тръгне,след това се гаси колата и при следващото палене си тръгва (първоначално не му достига напрежение и не запалва и след това трябва да се рестартира,за да запали).
Нямам и за кой знае колко добро обяснение,но зимно време се случва да правят така понякога...

Случвало ми се е на Ауди А4 обаче при слаб акумулатор,колата да си запали,но климатроника да не тръгне,след това се гаси колата и при следващото палене си тръгва (първоначално не му достига напрежение и не запалва и след това трябва да се рестартира,за да запали).
Нямам и за кой знае колко добро обяснение,но зимно време се случва да правят така понякога...

Re: Проблем с климатроник на Пасат Б 5.5
Колега откри ли нещо по въпроса с непаленето на климатроника.
При мене ми се случи вчера на 7 градуса и при последвало палене се оправи.
Стори ми се че релето което дава + на модула не бе сработило. Поради което нямаше кой да стартира модула. То се чува отчетливо при контакт и има закъснение от няколко секунди до сработването му. Можеби чисто механично не е могло да залепне или и то не е получило добро захранване.
Та аз натам се насочих да търся проблема.
Като паля ще слушам дали цъка това реле и после дали всичко е ОК.
При мене ми се случи вчера на 7 градуса и при последвало палене се оправи.
Стори ми се че релето което дава + на модула не бе сработило. Поради което нямаше кой да стартира модула. То се чува отчетливо при контакт и има закъснение от няколко секунди до сработването му. Можеби чисто механично не е могло да залепне или и то не е получило добро захранване.
Та аз натам се насочих да търся проблема.
Като паля ще слушам дали цъка това реле и после дали всичко е ОК.
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с климатроник на Пасат Б 5.5
kossis написа:Колега откри ли нещо по въпроса с непаленето на климатроника.
При мене ми се случи вчера на 7 градуса и при последвало палене се оправи.
Стори ми се че релето което дава + на модула не бе сработило. Поради което нямаше кой да стартира модула. То се чува отчетливо при контакт и има закъснение от няколко секунди до сработването му. Можеби чисто механично не е могло да залепне или и то не е получило добро захранване.
Та аз натам се насочих да търся проблема.
Като паля ще слушам дали цъка това реле и после дали всичко е ОК.
Провери си и предпазитела мисля че беше 25-ти,може да не прави добър контакт

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта