
датчик за входящ въздух Б3 1,8 моно
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 07 фев 2012 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: petrich
датчик за входящ въздух Б3 1,8 моно
разбрах че този датчик ми е изгорял,какво съпротивление мога да сложа за да замести датчика,мисля да сложа 200 ома 

Последна промяна от gr_kanev на Чет 01 мар 2012 23:26, променено общо 2 пъти.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: датчик за входящ въздух
Ти си нямаш идея колко датчика за входящ въздух би могло да има по колата ти 
Сега бъди така добър да кажеш коя година е Пасат-а,с какъв двигател е (код на мотора),за кой датчик по-точно питаш - предполагам,че за датчика за входящ въздух на двигателя,но със същия успех може да питаш за някой от 3-те датчика за входящ въздух на климатроника,примерно
Тогава някой може и да ти отговори какво трябва да се направи и дали има смисъл да правиш нещо въобще


Сега бъди така добър да кажеш коя година е Пасат-а,с какъв двигател е (код на мотора),за кой датчик по-точно питаш - предполагам,че за датчика за входящ въздух на двигателя,но със същия успех може да питаш за някой от 3-те датчика за входящ въздух на климатроника,примерно

Тогава някой може и да ти отговори какво трябва да се направи и дали има смисъл да правиш нещо въобще


-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 07 фев 2012 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: petrich
Re: датчик за входящ въздух
колата е 1988 година моно сложих 270 ома съпротивление сега е добре
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: датчик за входящ въздух
Ти хубаво си сложил съпротивление, ама то не се променя. А както знаеш, работата на датчика е да следи даден параметър в реално време.
С други думи - сега компирът ти ще предполага, че температурата е каквато отговаря на 270 ома съпротивление, а реално това няма да е така. Така сместа няма да е особено коректна.
С други думи - сега компирът ти ще предполага, че температурата е каквато отговаря на 270 ома съпротивление, а реално това няма да е така. Така сместа няма да е особено коректна.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: датчик за входящ въздух
Принципно този датчик при моното,няма голямо значение.Дори много хора казват,че няма смисъл от него,защото внася много минимална корекция в параметрите.
Ако все пак приемем,че му трябва,има доста теми за това какво му се прецаква и как да се оправи.Мери се на самата пъпка дали тя е здрава (самият датчик) и ако да,се пускат два проводника от нея,до буксата,защото заводските проводници се късат по път до пъпката и затова датчика спира да работи.Аз карах стария ми Пасат (със същия двигател,като твоя) с неработещ датчик,около 2 години,после го оправих,нямаше абсолютно никаква промяна нито във вървежа,нито в разхода,нито в нищо,ама айде,нали са го сложили,нека да си е в ред

Ако все пак приемем,че му трябва,има доста теми за това какво му се прецаква и как да се оправи.Мери се на самата пъпка дали тя е здрава (самият датчик) и ако да,се пускат два проводника от нея,до буксата,защото заводските проводници се късат по път до пъпката и затова датчика спира да работи.Аз карах стария ми Пасат (със същия двигател,като твоя) с неработещ датчик,около 2 години,после го оправих,нямаше абсолютно никаква промяна нито във вървежа,нито в разхода,нито в нищо,ама айде,нали са го сложили,нека да си е в ред


-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 07 фев 2012 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: petrich
Re: датчик за входящ въздух
преди давеше сега не се дави
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Re: датчик за входящ въздух Б3 1,8 моно
Аз също ремонтирах този датчик, като сложих външни проводници, защото оригиналните се бяха прекъснали някъде в пластвасовия корпус. Осезаема промяна в работата на двигателя не усетих.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Вто 07 фев 2012 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: petrich
Re: датчик за входящ въздух Б3 1,8 моно
нормално ли е докато е студена като напомпа гаста колата се задавя леко,и свещите ми са черни сухи нормално ли е 

- Plamen Spasov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 24 дек 2010 16:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: датчик за входящ въздух Б3 1,8 моно
Колега Манолев,
моля те за повече инфо относно този датчик. Как се разбира, че не работи или са скъсани кабелите. От къде се "дърпат" кабели, ако се наложи.
Замислих се, че може би това е моя "неразрешим" за много майстори проблем:
Б3 ABS - когато е на бензин има симптоми на давене в ниските обороти, дори на моменти, когато е студена, поработва неравномерно (на по - малко цилиндри). В движение, при подаване на газ първо леко "заглъхва" двигателя, а после поема. На газ нямам проблеми. Нещата които прочетох във форума, като възможни - свещи, компресия, кабели, моторче за празен ход са проверени (някои от тях и сменени). Анализа на изгорели газове на бензин показва богата смес.
Предварително благодаря!
моля те за повече инфо относно този датчик. Как се разбира, че не работи или са скъсани кабелите. От къде се "дърпат" кабели, ако се наложи.
Замислих се, че може би това е моя "неразрешим" за много майстори проблем:
Б3 ABS - когато е на бензин има симптоми на давене в ниските обороти, дори на моменти, когато е студена, поработва неравномерно (на по - малко цилиндри). В движение, при подаване на газ първо леко "заглъхва" двигателя, а после поема. На газ нямам проблеми. Нещата които прочетох във форума, като възможни - свещи, компресия, кабели, моторче за празен ход са проверени (някои от тях и сменени). Анализа на изгорели газове на бензин показва богата смес.
Предварително благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: датчик за входящ въздух Б3 1,8 моно
Ако самият датчик е повреден,тогава трябва да се смени горната част на моното,ако проблемът е в кабелите,се оправя лесно и бързо.Видях,че си от София,така че докато успея да намеря темата и ти обясня какво се прави,ще го направя
.Даже пари не искам,то е работа за 15 минути,какво ли не прави човек за една бира
Само че,както обясних и горе - няма да ти се реши проблемът.Причината за това е съвсем друга и тя е карането на газ.
Сега ще псоледва въпросът защо - ами защото компютъра си има горивни карти и по тях си определя всичко - следи си температурата на антифриза,за да знае колко е загрял двигателя,следи си ламбда сондата,следи си предварението на запалването и още разни неща и по това си определя колко гориво да пуска дюзата.Когато го караш на бензин,всичко е чудесно,стига ламбдата да е жива и да го управлява добре.Темп. сензор за въздуха дава корекция от +- 1 градус на запалването и дефакто комп-а не го интересува много много.Да обаче тези карти са адаптивни т.е. не са с константни параметри и комп-а се самоубочава според информацията от датчиците по двигателя.Когато го караш на газ,настъпва мазало,защото ламбдата му казва,че сместа е бедна (при горенето на газ остава повече кислород от колкото при горенето на бензин,което води до показание постоянно много кислород т.е. бедна на гориво смес и то през 90% от времето на работа на двигателя) и комп-а си записва в горината карта,че при дадените условия (90% от времето на движение на колата),горивото му е било малко и се опитва да налива повече,само че няма как да стане,защото той няма контрол над подаването на гориво (зависи от изпарителя в случая и няма нищо общо с комп-а).Той вдига ръце и записва грешка "mixture adaptation" ,понеже не може да си нагоди горивната смес (той не знае,че гориш алтернативно гориво все пак).
Да обаче после го обръщаш на бензин и той следвайки гореописаната,чудесно омазана горивна карта,започва да сипва тонове гориво,понеже си знае - сместа му в дадения момент предния път е бедна и предполага,че и сега е такава.Да де ама този бензин е твърде много за нормална работа на двигателя и води до следните неща - диагностиката на изгорели газове казва,че сместа е много богата,защото наистина е такава,ламбда сондата реве на комп-а,че сместа е страшно бедна и той се чуди защо,като предния път даже е била богата и постепенно започва да намалява горивото (заглъхването,което казваш е точно,докато комп-а обмисля какво да прави със почти задавения двигател).Същото е много силно изразено на студен двигател,защото тогава освен,че горивото е много,защото по горивна карта трябва да е много,всъщност е още повече,защото е студено и комп-а обогатява сместа още повече...затова отзад мирише на пролет
Всеки пробва с рестиране на комп-а в заводски настройки (или през Ваг-ком или с откачане на акумулатора) и казва "ми то няма ефект"...ами да ама повечето хора пропускат следния момент - след ресетиране на комп-а,той има период на обучение от около 100км,през които не върви,пуши,харчи 20Л/100 бензин,пали по-трудно,тресе се,заглъхва и т.н. След това вече си адаптира горивните карти според реалната ситуация и започва да работи доста по-добре.Само че никой не го чака 100км за да се обучи,а минава на газ след 10-тиня километър и ефекта се повтаря.
Моят сегашен Пасат винаги е бил с работещ IAT (въпросния датчик) и има същите симптоми при работа на бензин,защото се кара нон стоп на газ.Преди,когато нямаше газ,работеше чудесно на бензин.Сега също работи чудесно на бензин,ако го ресетна и после 100км не помирисва газ...ама не му се случва често
Старият ми Пасат пък нямаше работещ IAT доста време (така го купих),защото ме мързеше да го оправя,а и не виждах смисъл предвид колко излишен е реално.Работеше си перфектно на бензин дори на -20 градуса зимата,само че никога не е имал газ.После му оправих IAT-a от спортна злоба и нищичко не се промени в работата на двигателя.После го продадох,сложиха му газ и стана както е сегашния ми - при палене на бензин,работи като стар съветски трактор



Само че,както обясних и горе - няма да ти се реши проблемът.Причината за това е съвсем друга и тя е карането на газ.
Сега ще псоледва въпросът защо - ами защото компютъра си има горивни карти и по тях си определя всичко - следи си температурата на антифриза,за да знае колко е загрял двигателя,следи си ламбда сондата,следи си предварението на запалването и още разни неща и по това си определя колко гориво да пуска дюзата.Когато го караш на бензин,всичко е чудесно,стига ламбдата да е жива и да го управлява добре.Темп. сензор за въздуха дава корекция от +- 1 градус на запалването и дефакто комп-а не го интересува много много.Да обаче тези карти са адаптивни т.е. не са с константни параметри и комп-а се самоубочава според информацията от датчиците по двигателя.Когато го караш на газ,настъпва мазало,защото ламбдата му казва,че сместа е бедна (при горенето на газ остава повече кислород от колкото при горенето на бензин,което води до показание постоянно много кислород т.е. бедна на гориво смес и то през 90% от времето на работа на двигателя) и комп-а си записва в горината карта,че при дадените условия (90% от времето на движение на колата),горивото му е било малко и се опитва да налива повече,само че няма как да стане,защото той няма контрол над подаването на гориво (зависи от изпарителя в случая и няма нищо общо с комп-а).Той вдига ръце и записва грешка "mixture adaptation" ,понеже не може да си нагоди горивната смес (той не знае,че гориш алтернативно гориво все пак).
Да обаче после го обръщаш на бензин и той следвайки гореописаната,чудесно омазана горивна карта,започва да сипва тонове гориво,понеже си знае - сместа му в дадения момент предния път е бедна и предполага,че и сега е такава.Да де ама този бензин е твърде много за нормална работа на двигателя и води до следните неща - диагностиката на изгорели газове казва,че сместа е много богата,защото наистина е такава,ламбда сондата реве на комп-а,че сместа е страшно бедна и той се чуди защо,като предния път даже е била богата и постепенно започва да намалява горивото (заглъхването,което казваш е точно,докато комп-а обмисля какво да прави със почти задавения двигател).Същото е много силно изразено на студен двигател,защото тогава освен,че горивото е много,защото по горивна карта трябва да е много,всъщност е още повече,защото е студено и комп-а обогатява сместа още повече...затова отзад мирише на пролет

Всеки пробва с рестиране на комп-а в заводски настройки (или през Ваг-ком или с откачане на акумулатора) и казва "ми то няма ефект"...ами да ама повечето хора пропускат следния момент - след ресетиране на комп-а,той има период на обучение от около 100км,през които не върви,пуши,харчи 20Л/100 бензин,пали по-трудно,тресе се,заглъхва и т.н. След това вече си адаптира горивните карти според реалната ситуация и започва да работи доста по-добре.Само че никой не го чака 100км за да се обучи,а минава на газ след 10-тиня километър и ефекта се повтаря.
Моят сегашен Пасат винаги е бил с работещ IAT (въпросния датчик) и има същите симптоми при работа на бензин,защото се кара нон стоп на газ.Преди,когато нямаше газ,работеше чудесно на бензин.Сега също работи чудесно на бензин,ако го ресетна и после 100км не помирисва газ...ама не му се случва често

Старият ми Пасат пък нямаше работещ IAT доста време (така го купих),защото ме мързеше да го оправя,а и не виждах смисъл предвид колко излишен е реално.Работеше си перфектно на бензин дори на -20 градуса зимата,само че никога не е имал газ.После му оправих IAT-a от спортна злоба и нищичко не се промени в работата на двигателя.После го продадох,сложиха му газ и стана както е сегашния ми - при палене на бензин,работи като стар съветски трактор


- Plamen Spasov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 24 дек 2010 16:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: датчик за входящ въздух Б3 1,8 моно
Благодаря за изчерпателния отговор! Нямам думи да опиша радоста си от компетентно и подробно мнение, написано на лесен за разбиране език.
Доколкото разбрах трябва да свиквам със симптомите (то аз вече съм посвикнал).
Бирата не се губи - само малко по - нататък, че сега покривам двама липсващи колеги и съм почти постоянно на работа.
Доколкото разбрах трябва да свиквам със симптомите (то аз вече съм посвикнал).
Бирата не се губи - само малко по - нататък, че сега покривам двама липсващи колеги и съм почти постоянно на работа.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: датчик за входящ въздух Б3 1,8 моно
Ами аз след вече 5-6 години собственик на Пасат-и 1.8 моно,имам наблюдения,пък и нали с това се занимавам (е,не точно с тези темп. датчици,ама все пак
) и имам наблюдения какво се случва 
Ако се кара постоянно на бензин,няма да има никакви от гореописаните проблеми с работата и с и без този темп. датчик за входящия въздух,защото той дава много слаба корекция на работата на двигателя.Когато обаче се намеси алтернативно гориво и то с обикновена система,която не е съвършена като газовия инжекцион,става страшно
За бирата - няма проблеми,като ти оправя датчика,тогава,сега не съм заслужил още



Ако се кара постоянно на бензин,няма да има никакви от гореописаните проблеми с работата и с и без този темп. датчик за входящия въздух,защото той дава много слаба корекция на работата на двигателя.Когато обаче се намеси алтернативно гориво и то с обикновена система,която не е съвършена като газовия инжекцион,става страшно

За бирата - няма проблеми,като ти оправя датчика,тогава,сега не съм заслужил още


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта