Passat 1.8T 150 к.с. AEB - ремонт на турбокомпресора

Техническа и сервизна информация за Passat
HTS950W
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 25 мар 2012 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat 1.8T 150 к.с. AEB - ремонт на турбокомпресора

Мнениеот HTS950W » Нед 25 мар 2012 21:02


Здравейте,
от скоро съм горд собственик на VW Passat 1.8T, 150 к.с., с AEB мотор, 1998г :). За съжаление турбото престана да работи. След като го демонтирах се оказа, че клапата на Wastegate valve липсва. На тази снимка се вижда въпростана клапичка, която при мен е "отлетяла":
http://hts950w.snimka.bg/hobby/shemi.47 ... 711858.big
Иначе турбинката и компресора изглеждат добре. Вала няма нито радиални, нито аксиални луфтове. Няма и омасляване. Та въпроса ми е поправим ли е дефекта и ако да има ли в София някой, който да се справи с такъв ремонт?
Благодаря предварително! :beer




Bill
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 07 апр 2012 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat 1.8T 150 к.с. AEB - ремонт на турбокомпресора

Мнениеот Bill » Пет 13 апр 2012 22:45


Първо честито за колата, много и безпроблемни километри след отстраняването на този проблем. Предполагам е паднала само кръглата част и ако още си с катализатор би трябвало да се намира там. По принцип би трябвало да може да се направи и ще бъде икономически по изгодно, щом като турбото е без сериозни луфтове, може да изкара още доста километри. За майстори някой от клубните може би??


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Passat 1.8T 150 к.с. AEB - ремонт на турбокомпресора

Мнениеот dancing_niki » Съб 14 апр 2012 18:36


viewtopic.php?f=24&t=284846
Някъде по страниците в тази тема има препратка към Ауди форума, където един колега е отремонтирал корпуса на топлата част, така че там може даполучиш информация. Късмет!


HTS950W
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 25 мар 2012 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat 1.8T 150 к.с. AEB - ремонт на турбокомпресора

Мнениеот HTS950W » Вто 24 апр 2012 20:28


Благодаря за съветите!
За съжаление след детаилен оглед се оказа, че освен липсваща клапа и корпуса на турбината е спукан. Доколкото разбрах това е често срещан дефект при AEB мотора. Отидох в Реал Турбо, за да ми сменят само топлата част с нова, за което ми поискаха 300лв. След като разглобиха турбокомпресора ми казаха, че лопатките на турбината са износени. Аз лично не видях износване, но се доверих на човека и в крайна сметка кихнах 780лв за рециклиран турбокомпресор (като оставих стария). Дадоха ми 6 месеца гаранция. Монтирах го и засега няма проблем (вече изминах около 1000км). Не знам дали постъпих правилно, но не ми се занимаваше повече.


Bill
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 07 апр 2012 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat 1.8T 150 к.с. AEB - ремонт на турбокомпресора

Мнениеот Bill » Вто 24 апр 2012 20:39


По принцип за коли с турбо е препоръчително след като е поддържана по-висока средна скорост, след приключване на пътуването, да се изчака 1-2 минути на тихи обороти и след това да се загаси двигателя. Като ако средната скорост е била по-висока това време съответно да е по-дълго, с цел щадене на турбото. Едва ли го спазват повечето хора.
Това че има пукнатина на топлата част на турбото не е фатално. Ако турбото няма луфтове и по него не е имало предишни интервенции, няма как да са му износени лопатките. Когато турбото остане без мазане, приключва своя живот много бързо. Но може да се запуши само отвора на бронзовата втулка(дупчицата е около 2 мм, не си спомням точно), в която се опира оста на турбото. Тогава се получава осово изместване и лопатките започват да допират в корпуса, което е съпроводено с характерно виене. При подаване на повече газ виенето се увеличава и обратното. Ако се разглоби такова турбо това ясно се вижда, както по лопатките, така и по вътрешната страна на отвора(на студената част) за входящ въздуш. Също ще личи и в топлата част, защото лопатките ще са опирали и там.

Много важно за турбото е да не остане без мазане с масло, тоест да няма някъде запушване.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 110 госта