Днес се опитах да запаля, но... Акумулатора ми е Bosch Silver, 55 Ah, на 6 години, необслужваем, но няма прозорче /или "оченце"/ което да показва дали още става или не. Въпросът ми е - дали този тип акумулатори стават за зареждане. Ако стават колко часа да го зареждам /имам зарядно-от старите, руски/. Има ли смисъл от това или ..нов.
P.S. Не знам дали има значение, но колицата е Пасат, Mi, 89 г., ABS
акумулатор Bosch Silver
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10433
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
основният проблем е че не караш колата редовно, през зимата-ниската температура направо разказва играта на акумулатора.пробвай да го заредиш мисля че ще стане.аз бях с AcDelco необслужваем с оченце, един хубав ден си забравих халогените (бях ги вързал с директен +) и вечерта няма палене, заредих го (е оченцето никога повече не стана зелено) но колата си палеше без проблем.
Имам същия Бош Силвър.
Не бях карал 4 дена (когато беше първият сняг преди месец ...), запалих успешно и мръднах за 2 километра нагоре - данолу. На следващата сутрин не пожела да драсне, въртя - въртя и умря. Взех от приятел старо руско зарядно и го боднах някъде за 7-8 часа (беше се позатоплил лекичко, но е нормално). От тогава върти като луд! Зареждай и ако ти направи пак грижа се оглеждай за нов
Не бях карал 4 дена (когато беше първият сняг преди месец ...), запалих успешно и мръднах за 2 километра нагоре - данолу. На следващата сутрин не пожела да драсне, въртя - въртя и умря. Взех от приятел старо руско зарядно и го боднах някъде за 7-8 часа (беше се позатоплил лекичко, но е нормално). От тогава върти като луд! Зареждай и ако ти направи пак грижа се оглеждай за нов

- blackpearl
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 11:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
6 години е добър срок за да е свършил. Провери дали се зарежда добре и дали не се разрежда от нещо. Ако го дозареждаш е хубаво да е със стабилизиран токоизточник 13.8V. Ако не стабилизиран след достигане на 14.2V ще влезе в презаряд и ще се скапе допълнително. Амперчасовете намаляват при дълга експлоатация и времето за заряд не може да се изчисли.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Това не е съвсем вярно. При по ниска температура има повишено съпротивление на мотора при палене и респективно акумулатора се натоварва повече, но саморазряда на акумулатора е по-малък. Така че е по добре да стои навън отколкото в къщи на топло. Така пише в дебелите книги.handycam написа:основният проблем е че не караш колата редовно, през зимата-ниската температура направо разказва играта на акумулатора.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Баща ми има на неговата таратайка Монбат 55Аh обслужваем с капачки.Купен е 99' декември.Баща ми не си кара редовно колата ( минава по 2 -3 к км на година ).Имало е случай зимата колата да не се кара по 1 месец.Сяда старшията върти ключа и пали.
До колкото си спомням на Бош Силвър електролита е желеподобен.Пробвай да го заредиш .... ако не помогне нов
До колкото си спомням на Бош Силвър електролита е желеподобен.Пробвай да го заредиш .... ако не помогне нов
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Наистина 6 години не са малко, вероятно си заминава вече.
Но все пак пробвай да го заредиш. Щом е 55 А/ч значи оптималния ток за заряд е 1/10, т.е. 5.5А. Може и по-малък, важното е да не е по-голям. Даже имайки предвид че акумулатора е стар е желателно да се зарежда с по-малък ток ако зарядното има такава възможност.
Не се лъжи да го оставяш да се зарежда за определен брой часове - това е валидно само за чисто нов акумулатор, и то ако е напълно разреден. Иначе не се знае колко.
Напрактика трябва да следиш напрежението. Докато се зарежда то ще се покачва плавно. Ако спре да се покачва (примерно в рамките на един час) значи се е заредил, колкото е могъл.
Това са стабилизирания източник на 13.8 не е съвсем вярно. Зарядното устройство е желателно да поддържа стабилен *тока* а не напрежението. Вярно е че в колата се поддържат 13.8, но това е опростена схема за заряд, а и там има и други съображения.
Ако поддържаш 13.8 на много разреден акумулатор тока на заряд става много голям.
Но все пак пробвай да го заредиш. Щом е 55 А/ч значи оптималния ток за заряд е 1/10, т.е. 5.5А. Може и по-малък, важното е да не е по-голям. Даже имайки предвид че акумулатора е стар е желателно да се зарежда с по-малък ток ако зарядното има такава възможност.
Не се лъжи да го оставяш да се зарежда за определен брой часове - това е валидно само за чисто нов акумулатор, и то ако е напълно разреден. Иначе не се знае колко.
Напрактика трябва да следиш напрежението. Докато се зарежда то ще се покачва плавно. Ако спре да се покачва (примерно в рамките на един час) значи се е заредил, колкото е могъл.
Това са стабилизирания източник на 13.8 не е съвсем вярно. Зарядното устройство е желателно да поддържа стабилен *тока* а не напрежението. Вярно е че в колата се поддържат 13.8, но това е опростена схема за заряд, а и там има и други съображения.
Ако поддържаш 13.8 на много разреден акумулатор тока на заряд става много голям.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта