акумулатор Bosch Silver

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
aisd
Мнения: 36
Регистриран на: Вто 07 фев 2006 19:25
Автомобил: пасат
Двигател: AVF 2005
Местоположение: София

акумулатор Bosch Silver

Мнениеот aisd » Съб 02 дек 2006 19:09


Днес се опитах да запаля, но... Акумулатора ми е Bosch Silver, 55 Ah, на 6 години, необслужваем, но няма прозорче /или "оченце"/ което да показва дали още става или не. Въпросът ми е - дали този тип акумулатори стават за зареждане. Ако стават колко часа да го зареждам /имам зарядно-от старите, руски/. Има ли смисъл от това или ..нов.
P.S. Не знам дали има значение, но колицата е Пасат, Mi, 89 г., ABS




Потребителски аватар
ivo8181
Мнения: 556
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:51
Автомобил: MK 4 GTI
Двигател: 1.8 TURBO
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ivo8181 » Съб 02 дек 2006 19:15


Аз мисля че неподлижи на зарядка и трябва да взимаш нов :roll:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 02 дек 2006 19:20


Може да опиташ да го заредиш 12ч. но и аз мисля че ще ти трябва нов.


Потребителски аватар
aisd
Мнения: 36
Регистриран на: Вто 07 фев 2006 19:25
Автомобил: пасат
Двигател: AVF 2005
Местоположение: София

Мнениеот aisd » Съб 02 дек 2006 19:52


Забравих да кажа, че след като запалих /дадоха ми ток разбира си/ и карах около 30 км. акумулатора се зареди и пали от раз. Обаче не знам докога. Колицата не я карам често /1-2 пъти в седмицата/. Не знам кога ще ме остави пак. Ще взема на всеки два дена да я припалвам, за да зарежда.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 02 дек 2006 19:56


Няма да стане само с припалване. Пробвай да го заредиш, ако после пак откаже на боклука и нов.


Потребителски аватар
ivo8181
Мнения: 556
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:51
Автомобил: MK 4 GTI
Двигател: 1.8 TURBO
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ivo8181 » Съб 02 дек 2006 20:01


Не разчитай на този няма да изкара дьлго време- взимай нов :yeaha:


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10433
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Съб 02 дек 2006 20:18


основният проблем е че не караш колата редовно, през зимата-ниската температура направо разказва играта на акумулатора.пробвай да го заредиш мисля че ще стане.аз бях с AcDelco необслужваем с оченце, един хубав ден си забравих халогените (бях ги вързал с директен +) и вечерта няма палене, заредих го (е оченцето никога повече не стана зелено) но колата си палеше без проблем.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Съб 02 дек 2006 20:19


Делиш 55Ah на зарядния ток на зарядното устройство (има някъде по него табелка, ще я намериш, там пише големината на зарядния ток в ампери, ще се ориентираш) и разбираш колко часа да зареждаш акумулатора. Това е, зареждаш и перкаш спокойно.

Успех.


mk3
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mk3 » Съб 02 дек 2006 22:06


Имам същия Бош Силвър.
Не бях карал 4 дена (когато беше първият сняг преди месец ...), запалих успешно и мръднах за 2 километра нагоре - данолу. На следващата сутрин не пожела да драсне, въртя - въртя и умря. Взех от приятел старо руско зарядно и го боднах някъде за 7-8 часа (беше се позатоплил лекичко, но е нормално). От тогава върти като луд! Зареждай и ако ти направи пак грижа се оглеждай за нов :lol:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 02 дек 2006 22:16


Да направи един опит за възбуждане щом имаш зарядно - има шанс, ако пак те предаде директно в кофата.


Потребителски аватар
blackpearl
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 11:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот blackpearl » Съб 02 дек 2006 22:28


Това, че е БОШ не значи, че е с доживотна гаранция. Отиваи и купувай нов, защото ако тръгнеш да го "буждаш" съм сигурен, че в някоя по-студена сутрин ще се възбудиш ...


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Съб 02 дек 2006 22:36


6 години е добър срок за да е свършил. Провери дали се зарежда добре и дали не се разрежда от нещо. Ако го дозареждаш е хубаво да е със стабилизиран токоизточник 13.8V. Ако не стабилизиран след достигане на 14.2V ще влезе в презаряд и ще се скапе допълнително. Амперчасовете намаляват при дълга експлоатация и времето за заряд не може да се изчисли.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Нед 03 дек 2006 10:51


handycam написа:основният проблем е че не караш колата редовно, през зимата-ниската температура направо разказва играта на акумулатора.
Това не е съвсем вярно. При по ниска температура има повишено съпротивление на мотора при палене и респективно акумулатора се натоварва повече, но саморазряда на акумулатора е по-малък. Така че е по добре да стои навън отколкото в къщи на топло. Така пише в дебелите книги.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 03 дек 2006 11:31


Баща ми има на неговата таратайка Монбат 55Аh обслужваем с капачки.Купен е 99' декември.Баща ми не си кара редовно колата ( минава по 2 -3 к км на година ).Имало е случай зимата колата да не се кара по 1 месец.Сяда старшията върти ключа и пали.

До колкото си спомням на Бош Силвър електролита е желеподобен.Пробвай да го заредиш .... ако не помогне нов


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Нед 03 дек 2006 11:45


Наистина 6 години не са малко, вероятно си заминава вече.
Но все пак пробвай да го заредиш. Щом е 55 А/ч значи оптималния ток за заряд е 1/10, т.е. 5.5А. Може и по-малък, важното е да не е по-голям. Даже имайки предвид че акумулатора е стар е желателно да се зарежда с по-малък ток ако зарядното има такава възможност.

Не се лъжи да го оставяш да се зарежда за определен брой часове - това е валидно само за чисто нов акумулатор, и то ако е напълно разреден. Иначе не се знае колко.

Напрактика трябва да следиш напрежението. Докато се зарежда то ще се покачва плавно. Ако спре да се покачва (примерно в рамките на един час) значи се е заредил, колкото е могъл.

Това са стабилизирания източник на 13.8 не е съвсем вярно. Зарядното устройство е желателно да поддържа стабилен *тока* а не напрежението. Вярно е че в колата се поддържат 13.8, но това е опростена схема за заряд, а и там има и други съображения.
Ако поддържаш 13.8 на много разреден акумулатор тока на заряд става много голям.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта