
Съвет за амортисьоритте на задният капак на багажника
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Славяново
Съвет за амортисьоритте на задният капак на багажника
Автомобилът е 1.9 TDI 90 к.с. Расат комби. Амортисьорите на задният капак на багажника са изпусна ли и го държа на ръка. Въпросът ми е подлежат ли на ремонт или трябва да си купя нови. Какъв е принципът на действие на тези амортисьори дали трябва да се налее масло (газ) Когато едната тръбичка излезе от другата в един момент задържа такава тежест като капака на какво се дължи тази товароподемност и то в едно положение на отворено? Ще бъда благодарен някой да ми разясни принципът на действие.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
това не е амотрисьор а газова пружина.
НЕ се опитвай да ги дупчиш, ремонтираш, отваряш или каквото и да е-налягането вътре дори и изпуснали е напълно достатъчно да те осакати нещо!
вземи си нови-не са скъпи-40тина кинта са 2та по спомени.
A Principle of operation:
As shown in the following Figure,high-pressure gas is sealed in the cylinder gas chamber of the free type gas spring,while the Piston Rod is compressed.For this reason,the Piston Rod always carries repulsive power in the direction of expansion.Hence,the degree of repulsive power is dependent upon the pressure inside the gas chamber and the outer diameter of the Piston rod.
¡¡•Pressure(P)applied to A creates Force(F)
¡¡•As Piston rod is pressed,Gas Chamber of Cylinder is reduced as much as volume of Piston Rod and Gas is expanded,therefore pressure increases.
A:EXTENDED LENGTH B:STROKE LENGTH C:BODY LENGTH F:LIFT FORCE F:FIXED POINT H:HINGE POINT OF OBJECT C:CENTER OF GRAVITY OF THE OBJECT G:DISTANCE BETWEEN H AND C S:DISTANCE BETWEEN H AND POINT OF GAS LIFT ON THE OBJECT. Fx:HORIZONTAL DISTACE BETWEEN H ANDF Fy:HORIZONTAL DISTACE BETWEEN H AND F ¦È1:CLOSING ANGLE ¦È2:OPENING ANGLE
НЕ се опитвай да ги дупчиш, ремонтираш, отваряш или каквото и да е-налягането вътре дори и изпуснали е напълно достатъчно да те осакати нещо!
вземи си нови-не са скъпи-40тина кинта са 2та по спомени.
A Principle of operation:
As shown in the following Figure,high-pressure gas is sealed in the cylinder gas chamber of the free type gas spring,while the Piston Rod is compressed.For this reason,the Piston Rod always carries repulsive power in the direction of expansion.Hence,the degree of repulsive power is dependent upon the pressure inside the gas chamber and the outer diameter of the Piston rod.
¡¡•Pressure(P)applied to A creates Force(F)
¡¡•As Piston rod is pressed,Gas Chamber of Cylinder is reduced as much as volume of Piston Rod and Gas is expanded,therefore pressure increases.

A:EXTENDED LENGTH B:STROKE LENGTH C:BODY LENGTH F:LIFT FORCE F:FIXED POINT H:HINGE POINT OF OBJECT C:CENTER OF GRAVITY OF THE OBJECT G:DISTANCE BETWEEN H AND C S:DISTANCE BETWEEN H AND POINT OF GAS LIFT ON THE OBJECT. Fx:HORIZONTAL DISTACE BETWEEN H ANDF Fy:HORIZONTAL DISTACE BETWEEN H AND F ¦È1:CLOSING ANGLE ¦È2:OPENING ANGLE
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12124
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
asenko написа:при мен маи са маслени а не газови.
я пак провери-да не се окаже че са койлоувъри случайно-нещо по спортно така...
защо не си направи труда поне да прочетеш че това е газова пружина?
няма маслена пружина-тва не е окачване. всички са едни и същи-няма руски, няма китайски, няма северновиетнамски...
а от москвич не ги дават също по два за лев... няма да е лошо да си проверите оригиналните-пак казвам не са безумна цифра!
vaskoto1 написа:
A Principle of operation:
As shown in the following Figure,high-pressure gas is sealed in the cylinder gas chamber of the free type gas spring,while the Piston Rod is compressed.For this reason,the Piston Rod always carries repulsive power in the direction of expansion.Hence,the degree of repulsive power is dependent upon the pressure inside the gas chamber and the outer diameter of the Piston rod.
¡¡•Pressure(P)applied to A creates Force(F)
¡¡•As Piston rod is pressed,Gas Chamber of Cylinder is reduced as much as volume of Piston Rod and Gas is expanded,therefore pressure increases. ..........
ами ти като си голям специалист "защо не си направи труда" да си пуснеш обясненията на български а не на "руски, китайски или северновиетнамски", че и ние да не си мисли "че са койлоувъри случайно-нещо по спортно така..."
личи си че и другите участници също са те разбрали:
wanven написа:БЛАГОДАРЯ vaskoto1!!!!! Макар че принципа на действие не ми стана ясно
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
vaskoto1 написа:това не е амотрисьор а газова пружина.
обожавам да ме цитират избирателно...
колега-поправи ме ако греша но не помня да съм ти длъжен с нещо?
явно четеш БГ-писал съм какво е това на чист БГ.
явно че не хвърляш на компютъра хляб да не те хапе-ми намери си инфото на какъвто искаш език.
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Васе,
като видях кака ти работи капака на багажника мн се изкефих.Т.Е. да го отваряш с дистанционото на алармата.
Но сега като гледам графиката на сработване на газовете пружини,се оказва че все пак не си прав да се отваря веднага.Има по 5 мм от двете крайни положения дето не трябва да вдигат или да спускат капака.Най вече за това с вдигането.Да се отвори с дистанционото ДА,но да се вдигне веднага НЕ.
P.S. Тези от москвич стават за голф че му е по лек капака.За Passat не стават.
като видях кака ти работи капака на багажника мн се изкефих.Т.Е. да го отваряш с дистанционото на алармата.
Но сега като гледам графиката на сработване на газовете пружини,се оказва че все пак не си прав да се отваря веднага.Има по 5 мм от двете крайни положения дето не трябва да вдигат или да спускат капака.Най вече за това с вдигането.Да се отвори с дистанционото ДА,но да се вдигне веднага НЕ.
P.S. Тези от москвич стават за голф че му е по лек капака.За Passat не стават.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
хихих ми той вече не се вдига сам... ше ги сменям...
моите са от сеат и ми даваха много ядове-по яко са от необходимото и се наложи да им прекроявам захватите че ми изкъртиха една тапа за 16 кинта от юнито (чума да ги тръшне!
).
но сега няма шанс да изкъртят и като сложа новички-па ше има шоу...
апропо-напълно изпуснали от пасат, сложени на Г2 ше ти избият зъбите! не е истина как хвърлят вратата на голфа при положение че на пасата грам не могат да задържат в никакво положение!
пробвано е...

моите са от сеат и ми даваха много ядове-по яко са от необходимото и се наложи да им прекроявам захватите че ми изкъртиха една тапа за 16 кинта от юнито (чума да ги тръшне!

но сега няма шанс да изкъртят и като сложа новички-па ше има шоу...

апропо-напълно изпуснали от пасат, сложени на Г2 ше ти избият зъбите! не е истина как хвърлят вратата на голфа при положение че на пасата грам не могат да задържат в никакво положение!
пробвано е...

- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
А нещо влага, студ... не им ли влияе. Преди седмица-две вдигам задната врата на комбито да сложа едни продукти и ми се стовари на главата... пробвах няколко пъти да е задържа в горно положение- никакъв ефект, пада си сама. И аз си казах, че са ми за смяна, но на следващия ден всичко беше О.К. и до сега нямам проблем, явно нещо е позамръзнало.
Това май ми прилича на случаите когато в големите есенни или пролетни дъждове се напълва форума с теми от рода на тече ми вода в купето, или първите есенни влажни и мъгливи дни - изпотяват ми се стъклата и т.н.
Дано проблема ти е от този род
Това май ми прилича на случаите когато в големите есенни или пролетни дъждове се напълва форума с теми от рода на тече ми вода в купето, или първите есенни влажни и мъгливи дни - изпотяват ми се стъклата и т.н.
Дано проблема ти е от този род

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 30 сеп 2007 19:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
--------------------------------------------------------------------------------
Автомобилът е 1.9 TDI 90 к.с. Расат комби. Амортисьорите на задният капак на багажника са изпусна ли и го държа на ръка. Въпросът ми е подлежат ли на ремонт или трябва да си купя нови. Какъв е принципът на действие на тези амортисьори дали трябва да се налее масло (газ) Когато едната тръбичка излезе от другата в един момент задържа такава тежест като капака на какво се дължи тази товароподемност и то в едно положение на отворено? Ще бъда благодарен някой да ми разясни принципът на действие.
Колега преди време притежавах голф 2 лично аз си смених тези амортисьори на задната врата. Тогава станаха от алеко и бяха около 5-6лв. Изкараха ме 2,5 години без никакви забележки и с тях продадох Голфа.Сега имам Пасат Б5 и преди 20 дни имах същия проблем. На моя модел такива за алеко не стават. Важно е да съблюдаваш тежеста написана на самия аморисьор в "Nm". Незнам от каква марка автомобил ми паснаха имаше и малка разлика в числата за които ти писах преди малко, купих си с малко по усилени (ако моите са били 1800Nm аз съм си купил 2000Nm). Бройката сега беше по 11.20лв. от същия магазин от който бях купил и предишните. Между другото магазина е за авточасти "лада и москвич" в гр Смолян. Дано съм бил полезен успех колега

Автомобилът е 1.9 TDI 90 к.с. Расат комби. Амортисьорите на задният капак на багажника са изпусна ли и го държа на ръка. Въпросът ми е подлежат ли на ремонт или трябва да си купя нови. Какъв е принципът на действие на тези амортисьори дали трябва да се налее масло (газ) Когато едната тръбичка излезе от другата в един момент задържа такава тежест като капака на какво се дължи тази товароподемност и то в едно положение на отворено? Ще бъда благодарен някой да ми разясни принципът на действие.
Колега преди време притежавах голф 2 лично аз си смених тези амортисьори на задната врата. Тогава станаха от алеко и бяха около 5-6лв. Изкараха ме 2,5 години без никакви забележки и с тях продадох Голфа.Сега имам Пасат Б5 и преди 20 дни имах същия проблем. На моя модел такива за алеко не стават. Важно е да съблюдаваш тежеста написана на самия аморисьор в "Nm". Незнам от каква марка автомобил ми паснаха имаше и малка разлика в числата за които ти писах преди малко, купих си с малко по усилени (ако моите са били 1800Nm аз съм си купил 2000Nm). Бройката сега беше по 11.20лв. от същия магазин от който бях купил и предишните. Между другото магазина е за авточасти "лада и москвич" в гр Смолян. Дано съм бил полезен успех колега


- Dan4o
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 25 сеп 2004 16:58
- Автомобил: Golf VII Highline
- Двигател: 2.0 TDI DSG
- Местоположение: София
- Контакти:
А има ли значение как са монтирани амортисьорите - с буталото нагоре или с буталото надолу?
Че моите старите бяха с буталото нагоре и преди време като ги сменях, така сложих и новите. Напоследък обаче се заглеждам по другите коли и виждам, че всички са с буталото надолу.
Като са с буталото нагоре има ли по-голяма вероятност да се намокрят с вода, която влиза отстрани на капака в затворено положение и при отварянето му?
P.S. В Юнитрейд преди 2 години бяха към 60 лв./бройката.

Като са с буталото нагоре има ли по-голяма вероятност да се намокрят с вода, която влиза отстрани на капака в затворено положение и при отварянето му?

P.S. В Юнитрейд преди 2 години бяха към 60 лв./бройката.
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 15:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта