B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Сря 11 апр 2012 14:41


Нека първо да ви обесня какво съм сменял по колата за да може да ме светнете къде да търся неизправността в колата.Имах проблем с радиятора, смених го с нов смених капачка на разширителя. Днес смених и термостата,преди това го тествах, добре е. Колата веднъж за 5г. е стигала до 100г.температура.След като привърших с ремонта,налях антифриз запалих и чаках да загрее колата.Перката се включи първо на 80г. после долях течност пак се включи на 90г.и в същия момент взе да трака като на желязо .Тракането идваше от към 4 цилиндър. Подадох и газ но тракането не изчезна, погледнах аспуха излизаше капки вода и пушеше .Угасих колата и погледнах в разширителя нямаше антифриз.Докато работеше колата и пипах маркучите,и долния и горния не бяха твърди.Пипах ги за да разбера дали влиза антифриз в радиятора. Огледах да не би да има теч от неправилно монтиран термостат,беше добре спирах и пусках парното за да разбера дали се е обезвъздушила имаше парно.Маслито не можах да го разбера защото мотора е още топъл. Четох че се гледат свещите за необичаен цвят но познанията ми стигат до тук. Дайте идея в какво е проблема :bowdown :banghead: :banghead:




axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот axeon » Сря 11 апр 2012 15:05


Така като слушам май е издухала гарнитура на глава между водна магистрала и 4рти цилиндър.Ако е станало това то свеща на този цилиндър ще е мокра ако си с антифриз от аспуха ще стане като димна завеса от бял пушак.Лощо си направил с даването на газ дано не е изкрвила някоя биела от водната възглавница която е направила на тракащия цилиндър.Когато стана това колата почна ли да ти работи на 3 цилиндъра.Това че не надува маркучите не е меродавно ,просто както се казва гори вода хвърля я в изпускателните тръби но си мисля че маслото трябва да е пресечено при това положение


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Сря 11 апр 2012 15:20


току що ходих и я запалих все едно и няма нищо пак подадох газ и се осети отново да чатка но в пъти по малко,изглежда като загрее тогава може да се усили .Отзаде е един светъл сифкав пушек, пазвих капачката беше цялата в пяна маслото ми се видя добре, казаха ми че антифриза не може да го пресече,най вероятно ми вдига нивото в картера и ми се видяха финни стружки. Утре ще разглобя капака че като бръкна с пръст нещо вътре се мести.


axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот axeon » Сря 11 апр 2012 15:24


emil210378 написа:току що ходих и я запалих все едно и няма нищо пак подадох газ и се осети отново да чатка но в пъти по малко,изглежда като загрее тогава може да се усили .Отзаде е един светъл сифкав пушек, пазвих капачката беше цялата в пяна маслото ми се видя добре, казаха ми че антифриза не може да го пресече,най вероятно ми вдига нивото в картера и ми се видяха финни стружки. Утре ще разглобя капака че като бръкна с пръст нещо вътре се мести.
Напълни водната система на максимум,и виж утре дали ще е загубила вода и колко и ще разбереш какво става.Притеснява ме това че го прави като е топла ако е гарнитура ще го прави и топла и студена но само топло може да е лоша новина глава,блок.Пожелавам ти да е нещо дребно и бързо да я оправиш че иначе само разходи и ядове в тая скапана криза


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Сря 11 апр 2012 15:40


Ако, е паднало нивото,значи ли че е гарнитура.А ако си стой значи ли че е спукана глава или блок.Утре сутринта излизам от работа и ще констатирам. А ако се окаже гарнитура трябва ли да се шлайфа главата,и как стои въпроса с клапаните да се прирасват ли или да не се бута нищо по главата.


axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот axeon » Сря 11 апр 2012 15:50


emil210378 написа:Ако, е паднало нивото,значи ли че е гарнитура.А ако си стой значи ли че е спукана глава или блок.Утре сутринта излизам от работа и ще констатирам. А ако се окаже гарнитура трябва ли да се шлайфа главата,и как стои въпроса с клапаните да се прирасват ли или да не се бута нищо по главата.
И при двата вариянта ще е паднало нивото разширителния съд и ще се е вдигнало нивото в картера.За мен обезателен шлайф на главата обезателно пасване на клапаните и смяна на гумичките им не прави компромис с тези неща гумички и пасване не хвърлят много пара но ще ти спестят много бъдещи ядове.Гарниттура на главата минимум виктори ренц като качество или нещо по висок клас от нея .Не прави компромис с шлайфа на главата,пасването на клапаните и смяната на гумичките на клапаните и гарнитурата на главата.Преди да разхвърлиш колата я оглеедай хубаво за течове и се консултирай с майстор защото все пак не става да правим коли по нета ти може да не си обеснил както трябва,може аз да не съм разбрал както трябва и да стане някой фал.Ако палиш колата и се чуе силно тракане не я карай така прибери я на буксир ако вкарва вода в цилиндъра ще направи възглавница и ядовете ще са още повече


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Сря 11 апр 2012 16:00


Като казваш теч имаш впредвид антифриз,а орентировъчно за кви пари говорим:ГАРНИТУРА,ШЛАЙФ,ГАРНИТУРА КАПАК,ГУМИЧКИ.И недай бог клапани. Май великден ще се кара на мускули баси м......та :banghead:


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот vladovelin » Сря 11 апр 2012 18:08


Емиле,
това ми се случи 2007г есента.Смених антифриза с нов и след 2-3 дни ауспуха пропуши бяла пара.В сервиз ми замериха газове в разширителното казанче и казаха - гарнитура.На два-три пъти се усетиха хидравлични чукания в мотора.
Ремонта ми излезе 750лв в сервиз.Шлайфаха главата нови гарнитури-всички, семеринги,гумички на клапаните и поисках да сложат нови сегменти 100лв, което ми вдигна сметката за труд с 200лв.
От тогава сменям маслото през 10000 км. без да се налага да доливам, а ауспуха е чист,без никакъв нагар по него.След ремонта съм изминал 65000км.


Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Сря 11 апр 2012 19:24


Сега не мога да коментирам,утре след работа ще разглобявем и ще коментирам. На всички лека вечер.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот radotom » Чет 12 апр 2012 10:27




Потребителски аватар
emil210378
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот emil210378 » Чет 12 апр 2012 16:33


Значи колата е карана в БГ 5г. от мен, никой не бе пипал нищо по мотора. След разглобяване на двигателя стигнах до заклячение че от как е станал на мотор не е претърпявал ремонт.Не ме питайте как пазвих двуцефката до меката връзка :banghead: .Свалихме главата и нищо по нищо не личеше да е вкарвала антифриз в мотора.Купих спрей който след напръскване показва дали има спукана глава или блок никакви забележки, всичко си е добра .Обаче гарнитурата от амортозация беше все едно че виждаш въглен.Ронлива,изпечена. Видимо нямаше пробив по нея но в единия край на 4-ти ц-ър забелязах че подкожушването е повечр от отворите на цялата г-ра.Поразрових с отверка и всичко стана на пепел,друго не открих. Аз си го обеснявам така след загряване на мотора водата влиза в цилиндъра .посредством пробив на двата пласта на гарнитурата .


Потребителски аватар
Layman
Мнения: 148
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот Layman » Чет 12 апр 2012 17:40


Вчера седнах да пиша в темата ти и .... всъщност осъзнах, че няма какво толкова ново да напиша. :roll:

Единственото което беше притеснително и нелогично беше тракането на мотора и не пресеченото масло.
Когато антифриз влезне в маслото, то си заминава (става на боза/майонеза), а с него и мотора.
Много често пробива е към водна/антифриз магистрала - губиш антифриз и надува маркучите.

Аз съм точно така от зимата (АБС мотор)и карам без капачка на разширителният съд на сравнително къси разтояния. Но вече е топло и почна да хвърля водата/антифриза и отдавна си му е време да запрятам ръкави - вдруги ден обезглавявам. Единствените проблеми са, че стурин пали неуверено (3 цилиндъра) докато изхвърли натеклият се през ноща антифриз. :да:

И пак, чудя се от какво е било това тракане :?: Дано ремонта при теб е минал безпроблемно и всичко е наред за напред.
ПП: Какъв е този спрей за проверка за спуканост - глава/блок?
Идвай на местните сбирки да обменяме идеи, опит и части :wink:


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот vladovelin » Чет 12 апр 2012 20:18


При моя случай пробива беше между водната риза и трети цилиндър.В маслото антифриз нямаше много.При един или два опита за палене се получи хидравличен удар в трети цилиндър.Иначе двигателя работеше - ходих до Пловдив и обратно / с доливане на вода в системата /. От зад пушеше като самовар.
От тези хидравлични удари които усетих сегментите в трети цилиндър бяха спукани на няколко парчета/затова слагахме нови/.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот Iezekil » Чет 12 апр 2012 21:07


Замерва се в казанчето с газ анализатор или реактив,който реагира на изгорели газове в антифриза.Само по себе си пушенето на бял пушек или пара нищо не значи.Първо се проверява нивото на антифриза а после и свещите за да се хване на време един такъв пробив.Обслужването на главата не трябва да минава 200 лева,но звиси от много фактори.


Потребителски аватар
Layman
Мнения: 148
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: B3 115 k.с.От беля по голяма беля

Мнениеот Layman » Пет 13 апр 2012 7:39


Layman написа::

И пак, чудя се от какво е било това тракане :?:

Станах рано тази сутрин и потърсих разни неща из този и други форуми за "хидравличен удар".
Значи ако през ноща се натече в цилиндъра обем антифриз/вода по-голям от обема на камерата (когато буталото е в горна мъртва точка)когато буталото е било под ГМТ. Тогава отивайки нагоре буталото няма как да свие водата и става ДУМ. Споменават се за пръснати блокове и счупени биели. scare



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта