


компресор климатик б5
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 17 фев 2011 20:45
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Пазарджик
компресор климатик б5
Здравейте. Ако фреона с системата на Пасат б5 е по малко от колкото е предвидено примерно е 300-400-500 грама това усеща ли се по работата на перката и по компресора в смисъл да работи по шумно. Лятото мисля да направя една профилактика, но забелязвам че като го пусна на 18-20 градуса и карам градско или оставя колата на место да работи перката върти доста силно и се чува силно от вън.и друг въпрос при какво количество фреон системата спира да работи изцяло. При дозареждане ще има ли някаква промяна в работата
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: компресор б5
Колко шумно работи компресора,зависи от механичното му състояние - луфтове,количество масло,състояните на буталната група.Това няма отношение към количеството фреон.
Перката - тръгва на по-бавната си степен (1-ва),когато нялягането на фреона в системата е под 18 атмосфери (при 20 градуса предвид наличието на виско перка,няма как да добуташ дори 15 бара,камоли 18,при изправна система).При по-висока околна температура (25-6-30 градуса),налягането на фреона се увеличава и перката започва да работи доста по-бързо и значително по-шумно (на 2-ра степен,бученето е доста силно).Ако фреона е по-малко,налягането е високото налягане е по-ниско,от колкото при предписаното количество фреон и перката би включвала по-рядко бързата си степен и за по-кратко време.Това не е така,ако колата е пълна с фреоните менте,които плъзнаха преди 3-4 години почти навсякъде,защото то е газ,който е всичко друго,ама не и фреон и свойствата му като зависимост температура/налягане и т.н.,нямат нищо общо с истината.
По повод количеството фреон - системата следи налягане,защото няма как да следи грамаж,ако налягането падне под 2 атмосфери,датчика спира компресора.Количеството фреон не може да се определи по налягането,защото и 100 грама и 700 грама държат почти еднакво налягане в статично положение (около 5-6 бара при 20 градуса).
Принципно системата трябва да се изпразни,за да се разбере колко фреон има в нея,после се сменя капилярната тръбичка (дюза за преход от високо към ниско налягане и филтър за боклуците в системата),да се зареди системата с нужното количество фреон и масло.
Като се свали капилярната тръбичка,се вижда какво е състоянието на цялата система - стружки,цвят на маслото,боклуци и т.н.
Прочети това,ще ти е от полза по повод въпросите ти ->
viewtopic.php?f=17&t=195202

Перката - тръгва на по-бавната си степен (1-ва),когато нялягането на фреона в системата е под 18 атмосфери (при 20 градуса предвид наличието на виско перка,няма как да добуташ дори 15 бара,камоли 18,при изправна система).При по-висока околна температура (25-6-30 градуса),налягането на фреона се увеличава и перката започва да работи доста по-бързо и значително по-шумно (на 2-ра степен,бученето е доста силно).Ако фреона е по-малко,налягането е високото налягане е по-ниско,от колкото при предписаното количество фреон и перката би включвала по-рядко бързата си степен и за по-кратко време.Това не е така,ако колата е пълна с фреоните менте,които плъзнаха преди 3-4 години почти навсякъде,защото то е газ,който е всичко друго,ама не и фреон и свойствата му като зависимост температура/налягане и т.н.,нямат нищо общо с истината.

По повод количеството фреон - системата следи налягане,защото няма как да следи грамаж,ако налягането падне под 2 атмосфери,датчика спира компресора.Количеството фреон не може да се определи по налягането,защото и 100 грама и 700 грама държат почти еднакво налягане в статично положение (около 5-6 бара при 20 градуса).
Принципно системата трябва да се изпразни,за да се разбере колко фреон има в нея,после се сменя капилярната тръбичка (дюза за преход от високо към ниско налягане и филтър за боклуците в системата),да се зареди системата с нужното количество фреон и масло.
Като се свали капилярната тръбичка,се вижда какво е състоянието на цялата система - стружки,цвят на маслото,боклуци и т.н.
Прочети това,ще ти е от полза по повод въпросите ти ->
viewtopic.php?f=17&t=195202

-
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 17 фев 2011 20:45
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Пазарджик
Re: компресор б5
zfa159 написа:Колко шумно работи компресора,зависи от механичното му състояние - луфтове,количество масло,състояните на буталната група.Това няма отношение към количеството фреон.
Перката - тръгва на по-бавната си степен (1-ва),когато нялягането на фреона в системата е под 18 атмосфери (при 20 градуса предвид наличието на виско перка,няма как да добуташ дори 15 бара,камоли 18,при изправна система).При по-висока околна температура (25-6-30 градуса),налягането на фреона се увеличава и перката започва да работи доста по-бързо и значително по-шумно (на 2-ра степен,бученето е доста силно).
По повод количеството фреон - системата следи налягане,защото няма как да следи грамаж,ако налягането падне под 2 атмосфери,датчика спира компресора.Количеството фреон не може да се определи по налягането,защото и 100 грама и 700 грама държат почти еднакво налягане в статично положение (около 5-6 бара при 20 градуса).
Принципно системата трябва да се изпразни,за да се разбере колко фреон има в нея,после се сменя капилярната тръбичка (дюза за преход от високо към ниско налягане и филтър за боклуците в системата),да се зареди системата с нужното количество фреон и масло.
Като се свали капилярната тръбичка,се вижда какво е състоянието на цялата система - стружки,цвят на маслото,боклуци и т.н.
Прочети това,ще ти е от полза по повод въпросите ти ->
viewtopic.php?f=17&t=195202
При първа степен по принцип си работи тихо компресор перка, при втора става доста шумно от вън от въртенето при по високи обороти предполагам. Карам на баща ми пежото 307 при него няма толкова силен шум и в големите жеги. забелязал съм и че при други аудита а4 и пасати минаващи покрай мен се чува силно работата на климатроника. Мисълта ми беше дали е нормално това и дали при наличие на по малко фреон перката върти на по високи обороти за да компенсира ниското количество
мерси за отговора

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: компресор б5
Не,перката се регулира от налягането на фреона (когато системата работи,системата се дели на две части - част с високо и част с ниско налягане).Датчика,който регулира перката,следи високото налягане.При по-малко фреон,налягането е малко по-ниско и перката ще тръгва по-рядко и по-за кратко,от колкото при напълно заредена система.
При Ауди А4 и Пасат В5 и В5.5,заради виско перката,тази ел. перка е с доста малки габаритни размери,а пък защото двигателя е надлъжен,се налага и да е доста тънка,за да има място за нея.За да постигнеш нужното охлаждане на радиаторите с хем малка,хем тънка перка,единствения вариант е да я направиш да се върти безумно бързо и така да създава нужното охлаждане,както е в случая на въпросните коли
При Пежото според коя година е,положението с перката е по-сложно.При по-новите,се регулира електронно и не е на степени - според налягането на фреона и регулират захранването и тя се върти на различни %-ти от максималните си обори и максималните си ги достига на 20 атмосфери примерно,за сметка на това пък при 10,когато е студено навън,въобще не тръгва (и реално не е нужно да тръгва).Това няма толкова голямо значение за нашата тема на разговора за оборотите на перката.Там идеята е друга - перката седи отпред и е значително по-голяма габаритно от тази на Пасат-а и по-дебеличка (т.е. с доста по-сериозни витла).Първото,което е,тя има по-сериозен дебит при по-ниски обороти,в сравнение с тази на Пасат-а,второто и по-важното - тя е отпред,лепната директно на кондензатора (предния климатичен радиатор,който реално искаме да охлаждаме) и го охлажда доста по-ефективно, от колкото тази при Пасат-а,която е зад кондензатора и при която има и воден радиатор между тях и тази конструктивна разлика изисква по-здрава охладителна мощност зад водния радиатор,за да се случват нещата

При Ауди А4 и Пасат В5 и В5.5,заради виско перката,тази ел. перка е с доста малки габаритни размери,а пък защото двигателя е надлъжен,се налага и да е доста тънка,за да има място за нея.За да постигнеш нужното охлаждане на радиаторите с хем малка,хем тънка перка,единствения вариант е да я направиш да се върти безумно бързо и така да създава нужното охлаждане,както е в случая на въпросните коли

При Пежото според коя година е,положението с перката е по-сложно.При по-новите,се регулира електронно и не е на степени - според налягането на фреона и регулират захранването и тя се върти на различни %-ти от максималните си обори и максималните си ги достига на 20 атмосфери примерно,за сметка на това пък при 10,когато е студено навън,въобще не тръгва (и реално не е нужно да тръгва).Това няма толкова голямо значение за нашата тема на разговора за оборотите на перката.Там идеята е друга - перката седи отпред и е значително по-голяма габаритно от тази на Пасат-а и по-дебеличка (т.е. с доста по-сериозни витла).Първото,което е,тя има по-сериозен дебит при по-ниски обороти,в сравнение с тази на Пасат-а,второто и по-важното - тя е отпред,лепната директно на кондензатора (предния климатичен радиатор,който реално искаме да охлаждаме) и го охлажда доста по-ефективно, от колкото тази при Пасат-а,която е зад кондензатора и при която има и воден радиатор между тях и тази конструктивна разлика изисква по-здрава охладителна мощност зад водния радиатор,за да се случват нещата


-
- Мнения: 82
- Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: компресор б5
Извинявам се на колегата ,че ползвам темата му .При включване на ауто ел. перката и компресора се включват веднага,а не вее хлад.Това признак за недостатъчно фреон ли е или имам друг проблем?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: компресор б5
Може да е признак за малко фреон,за запушване в системата,за износен компресор,който не прави нужното налягане,проблем с управлението на клапата под таблото,която определя дали да вее топло или студено,защото ако смесва студен с топъл въздух,тогава никога няма да вее студено,дори при напълно изправна климатична система.
Принципно при околна температура от сорта на 20 градуса,вътре трябва да вее 3-4 градуса (на максимална степен на вентилатора) при празен ход на двигателя.

Принципно при околна температура от сорта на 20 градуса,вътре трябва да вее 3-4 градуса (на максимална степен на вентилатора) при празен ход на двигателя.

-
- Мнения: 82
- Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: компресор б5
При тест климатроникът ми дава единствено грешка за датчик за външна температура 30б ,клапите ги усещам че се движат ,значи остава фреон или запушване.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта