Въпрос за климатик B5.5 - как да извадя маслото от с-мата...

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Въпрос за климатик B5.5 - как да извадя маслото от с-мата...

Мнениеот _Technics » Нед 15 апр 2012 15:03


Здравейте колеги! [Христос Воскресе! Дано донесе вяра в по-доброто бъдеще у всички ни!]
Т.к. топлия сезон идва и се наложи да си пусна и без друго слабия климатик.... се оказа, че още по-слабо се представя -> почти никак!
Искам да се опитам сам да вникна в нещата и да коригирам проблема, ако ще и лято за лято да е! Занимавам се с ремонт на японски инверторни климатици (и не само) но за домашна употреба и офис машини. С автомобилни опит нямам, но имам голям мерак да мога поне моя си автомобил да поправя....
.... по темата: купих си бързи връзки, фреон R134A, имам си манометри, вакуум помпа... закачих си манометрите и измерих Hi=7bar (като стрелката мърда бързо в обхват +/-0.5bar); Low=2.2bar при включен компресор и при спрян компресор наляганията се изравняват на 5 bar-a. Пипайки тръбичките усещам, че след капилярката има охлаждане но слабо (дори не запотява) на изхода от вътрешния топлообменик темп. е = на външния въздух. Изтичане има, то е ясно. Колата съм я купил 08.2009г. със слабо работещ климатик и до момента не е дозареждана, но вече нивото е паднало критично и съм решил да коригирам нещата.
Изчел съм доста теми, като съм поразбрал някой неща благодарение предимно на колегата zfa159 - [за знанията на който :bowdown] трябва да се прегледа капилярка, задължително допълване с масло, желателно поставяне на оцветител, вакуумиране, зареждане с фреон и ако стъпковите моторчета са проверени и изправни всичко ще е готино.
Въпрос: Как да източа маслото от системата, какво масло да купя за да го допълня или по-добре подменя ? Нямам стенд за автомобилни климатици и затова питам има ли друг вариант ? Благодаря предварително за компетентните мнения
love.vw




Станимир 45
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Въпрос за климатик B5.5 - как да извадя маслото от с-мата...

Мнениеот Станимир 45 » Пет 20 апр 2012 16:31


Моя климатик беше същия ,вчера закарах колата Пасат 5 АФН за профилактика.Оказа се тотално задръстена капилярна тръбичка.След източване ,почистване на тръбичката ми заредиха 700гр фреон ,наляха масло направо в картера на компресора и студеното дойде.Ако си със същия компресор ,имаш пробка.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за климатик B5.5 - как да извадя маслото от с-мата...

Мнениеот zfa159 » Пет 20 апр 2012 19:21


Принципно зависи :)
Най-добрия и научен метод за смяна на 100% от маслото е да се свали компресора,да му се развие пробката и да се източи картера му,после да се налее ново масло,колкото и каквото предписва производителя.След това се промива цялата системата с вещество,което разлага климатичното масло и не оставя влага в системата (специално е за тази работа),като само изпарителя не може да се промие,защото тръбите влизат и излизат отгоре и няма как,без да се свали (заради което трябва да се разглоби цялото табло).Това цялото упражнение не е необходимо,ако се ползва стенд за климатични системи,защото там системата се източва през дюзите и при източването на фреона,машината си издърпва и маслото и остава малка част от маслото в системата (примерно 30%).След това се долива ново масло (след като с-мата се вакуумира,за да няма остатъци от влага и пари вътре) и системата има 70% ново масло.След 2-3 редовни смени,което са 2-3 години,остава минимална част от старото,което не е никакъв проблем (по принцип е синтетично и вечно,но дърпа влага от околната среда и се цапа от механични остатъци,заради което се сменя реално).Именно поради тази причина никъде в книжките на колите няма да видите,да пише,че климатика се обслужва или има някакво масло там вътре и т.н.Картера на компресора е свързан с останалата част от системата и той също се изпразва,когато се празни системата и не се налага да се рови по компресора специално.Ако има проблем с компресора и той се сваля така или иначе от колата (за смяна на г-ри и т.н.),после се пълни картера с масло,защото иначе го чака сух старт,докато фреона разнесе всичкото масло,което е налято с машината по тръбите и то стигне до буталната група (при обслужванията,в компресора остават около 10% от старото масло,което е достатъчно,за да не стартира на сухо след наливането на новия фреон и масло).
Общо взето е това.
Когато се работи без стенд,най-лесно е да се избутва маслото с налягне,само че обикновено остава голяма част от него при този метод.


Дани___Д
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 01 май 2009 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Въпрос за климатик B5.5 - как да извадя маслото от с-мата...

Мнениеот Дани___Д » Нед 22 апр 2012 19:16


При треперене на стрелката за високо налягане и слаб климатик обикновено има проблем с работата на някой от цилиндрите на компресора. При стружки в капилярката е добре да се отвори компресора и да се промие системата.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pac_man и 164 госта