Здравейте колеги, нуждая се от помощ! Пасат В3 2Е мотор 1991 г. с ABS -Вчера както си карам ми направи впечатление че при натискане на спирачката за няколко секунди ми светва лампата на таблото за спирачките заедно с лампата на ABS(помислих че е малко течността)карах извън градско тъкмо влязох в населено место натискам педала на спирачките, педала твърд на камък и спиране почти няма. Покарах още няколко минути за да намеря къде да спра маслото ОК течове няма и спирачки също. Чудих се звънях на приятели-проверих релета 78 и 79 работят, бушон за ABS здрав. След 1 час чудене тръгнах да се прибирам спирачките работят но при натискане на педала светват за 2-3 сек. двете лампи(ABS и спирачките) същия ден още 1-2 ми направи този номер да се удърви педала и през другото време си спира нормално. Днес откачих компютъра на ABS под задната седалка за 2-3 часа и като го закачих разликата беше че не ми свети лампата ABS при спиране, но това беше за известно време и пак започна. Тествах колата - ABS не работи, гумите влачат.Като дам на контакт се чува че електромоторчето на ABS върти. Карам колата от 2 год. и преди време като набия спирачки в някоя дупка светкаше ABS и докато не се угаси колата не гаснеше лампата(това го прави известно време) но от половин година и повече не го е правило. Спирачна течност не съм сменял. Нямам на представа в Монтана(от там съм) има ли някой който може да го закачи за да видя дали ще изпише някаква грешка. Дайте съвет от къде да тръгна,взех от морга целия блок на спирачките, но се опасявам че проблема може да е от друго място и се не знае този блок колко работи. Помагайте
Здравей колега! Преди време имах същия проблем.Пишеш, че имаш моторче на ABSа, което ме навежда на мисълта, че е TEVES, който е без вакумен усилвател. Лампата на ABSа свети понеже помпата задвижвана от моторчето не вдига нужното налягане иначе ще ти омекне педала. Провери дали при подаване на контакт тръгва моторчето и до десетина секунди би трябвало да ти угасне лампата, а моторчето да спре. Ако не гасне лампата при работещо моторче и то продължава да си върти без да спира, помпата не ти създава нужното налягане. Също така мисля, че е нормалмо при светеща лампа да не работи ABSa. Дано да съм ти помогнал, че и аз имах големи ядове с тая помпа. Нито ФОРУМА, нито АВТОТРЕЙД ми помогнаха. Успех!
Благодаря колега krassen777 за бързата реакция. Направих тест: подавам контакт, лампата за АБС не свети лампата за спирачките на таблото свети, моторчето върти около 4-5 сек. и спира и тогава изгасва лампата на таблото, натискам педала на спирачките и лампата на таблото светва пак, моторчето завърта за няколко секунди и двете спират. Не знам какво ще рече това, но като се замисля би значело че не се потдържа достатъчно налягане в системата. Не ме притеснява това че не работи АБС а това,както ми се случи да се надърви педала и да нямам спирачки. Чета във форума и се чудя кое е най-доброто решение на проблема: ремонт или премахване на АБС.
Помпата на АБС е готова да даде фира.Не прави достатъчно налягане и педала се одървя.Моита помпа е рециклираха и сега си работи перфектно/иначе нова е 500лв./Има вероятност и хидроакумолатора или датчика за налягането да са сдали багава,но е малко вероятно.Проблема при този модел АБС са много малко хората които му разбират/колата ми стоя повеяе от месец докато намеря точния майстор/По добрия вариант/според гурутата в този форум-вярвам им/е да го смени- с по новия модел който слагат на пасата/ако се интересуваш ще ти напиша какво ти е необходимо за ъпдейта./
Благодаря за отговора Nikunata, относно Ъпдейта за интересуване интересува ме, но въпроса е какво ще ми струва тази модификация и другия ми проблем е, че едва ли ще се справя сам тоест - още пари за да го направи някой.
Здравейте колеги, имам същия пасат б3 *93 2Е със ABS, когато купих колата преди 3 години от Австрия имаше перфектни спирачки, всичко работеше, но до тая зима, от тогава имам същия проблем, ще следя темата, дано някой който вдева нещата да каже какво да правим, май май най евтиния вариант е серво със обикновенна помпа и си решаваме проблемите!
След прочетеното до тук и ровене във форума започнах да се замислям повече за обикновен серво-усилвател основно заради това че ще имам спирачки и при възникнал проблем откриването и отстраняването му е много лесно. Ъпгрейд на спирачките е добро решение, но аз лично нямам нерви, време и вече желание да се ровя по тая кола. РЕШЕНО- слагам обикновенно серво и ще махам колата.
Пасата вече е с обикновен серво-усилвател, спира доста прилично, но съм го пробвал само празен. Тези дни ще пробвам натоварен как ще спира-не съм прекарвал допълнителен кръг към задните колела а използвах стария като затапих един от изводите на помпата. Ако някой му се занимава да ремонтира прословутия АБС и му трябват части, веднага му го давам целия както съм го свалил само срещу някоя бира. По мое мнение и на един майстор проблема на въпросния АБС е че неможе да подържа постоянно налягане, моторчето си работи нормално-СЛАГАЙТЕ БИРАТА ДА СЕ СТУДИ И ЗВЪНКАЙТЕ
Хубаво си направил със смяната. Мисля, че ремонта ще е неудачен, а и доста скъп. Ако държиш на ABSa, втора ръка е около 100-120лв. но не се знае колко ще искара. Лека и безаварийна колеги!