Здравейте колеги!
Имам да сменям преден десен горен носач.
Искам да попитам лесно ли се сменя само той?
Нужно ли е да се свалят всички носачи от дясната страна за да се смени?
Предварително благодаря!!!
Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
- zdrash
- Мнения: 681
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
- Автомобил: Touareg 7P
- Двигател: CVWA
- Местоположение: RED village
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
Сваля се амортисьора - иначе болта който държи предния горен носач няма как да излезе (задния може).
(поне на Б5 е така)
Успех
(поне на Б5 е така)
Успех
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kazanlak
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
Ако няма усложнения,за около 1 час.Сваля се целия амортисьор-не е толкова страшно колкото изглежда. Елементарно е,но има изисквания които трябва да се спазят,като например ъгъла под който трябва да се монтира новия носач. 

- joro^
- Мнения: 327
- Регистриран на: Нед 05 ное 2006 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоeвград
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
Колега би ли разяснил за този ъгъл на монтиране.
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kazanlak
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
За същото става въпрос,само че си помислих,че без снимка по лесно ще се разбере за какво става въпрос ,като се употреби "ъгъла на носача спрямо амортисьора".Между другото в ръководството от което аз гледах,това растояние беше дадено 55мм+2.В домашни условия ми се вижда почти невъзможно да се измери с такава точност.Аз направих следното-след като извадих амортисьора,свалих предния носач,сложих новия и го нагласих по задния,след това смених задния и го нагласих по предния и нещата мисля че се получиха.А относно това да се затягат в работно положение-срещал съм го някъде из форумите,но не и в техническата литература,затова не знам дали този начин е правилен и какво се получава.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
Проблема е в болта ,който минава през шенкела и държи двете горни рамена към него.Обикновено е запекъл здраво и става ужасно,
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
В ръководството го дават,ама за нова кола,а не за кола с провиснали пружини
това много измества ъгъла,по който застава носача и ако направиш 10 такива коли,ще имаш 10 различни ъгъла 
Затова принципът е,че всичко се стяга в работно положение,така,както ще работи. Това със затягането на единия носач по другия също е вредно,защото не знаеш дали предния път са стегнати правилно и дали няма да стегнеш и новите на криво.
горните два болта ако са сложени както трябва (отвън облтовете,отвътре гайките),не излизат без да се свали амортисьора (аз поне не съм успял).Най-големия проблем е именно болта,за който каза и колегата - дългия,който крепи двата горни шарнира към шенкела.На 10-тина коли вече ми се налага да свалям целия шенкел и на пресата да избивам болта по 1-2см,да го режа през отворите и така да си играя по 2 часа. Когато сглобяваш - задължително си слагаш новите болтове,които трябва да имаш в комплекта с носача,както и обилно омазваш навсякъде,където пипаш с медна смазка,за да не запича повече и после да е по-лесно.



Затова принципът е,че всичко се стяга в работно положение,така,както ще работи. Това със затягането на единия носач по другия също е вредно,защото не знаеш дали предния път са стегнати правилно и дали няма да стегнеш и новите на криво.
горните два болта ако са сложени както трябва (отвън облтовете,отвътре гайките),не излизат без да се свали амортисьора (аз поне не съм успял).Най-големия проблем е именно болта,за който каза и колегата - дългия,който крепи двата горни шарнира към шенкела.На 10-тина коли вече ми се налага да свалям целия шенкел и на пресата да избивам болта по 1-2см,да го режа през отворите и така да си играя по 2 часа. Когато сглобяваш - задължително си слагаш новите болтове,които трябва да имаш в комплекта с носача,както и обилно омазваш навсякъде,където пипаш с медна смазка,за да не запича повече и после да е по-лесно.

-
- Мнения: 82
- Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
А това за стягането в работно положение важи ли и за долните носачи ? Питам защото в петък сменях ляв долен заден и го стегнах както си висеше във въздуха.Ще има ли полза ако сега отпусна и стегна на ново тампона в работно положение или вече се е усукал ?
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kazanlak
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
Моите си бяха оригиналните и предполагам че в завода са ги сложили правилно.А относно болтове и гайки(в смисъл клеясване,запичане и т.н.)не съм имал никакви проблеми. 

- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
Станимир 45 написа:А това за стягането в работно положение важи ли и за долните носачи ? Питам защото в петък сменях ляв долен заден и го стегнах както си висеше във въздуха.Ще има ли полза ако сега отпусна и стегна на ново тампона в работно положение или вече се е усукал ?
Колега целта за стягане в работно положение важи за всички носачи,защото иначе се усуква тампона и има голяма вероятност да се скъса.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
Ако нямаш болтове влизаш в ЕТКА и им сваляш размерите и после си ги купуваш с якост минимум 10.9, може по една шайба да подложиш на главите на болтовете, а гайките законтрящи с шайба, незнам точно как се наричат такива гайки. Ако се сменя целия комплект, крепежите за цялото окачване е около 50 лева. Всичко в работно положение и медната смазка е задължителна, но ако не се прекалява със затягането на болта който крепи двата носача към шенкела няма проблеми да излезне. Болта се вади със скоба или подобно приспособление, а не се ръчка в отворите за да се разделечат и да отпуснат. После може леко да се почисти отвора за болта и след смазката няма да има проблеми при повторна подмяна.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???
Joto50 написа:Моите си бяха оригиналните и предполагам че в завода са ги сложили правилно.А относно болтове и гайки(в смисъл клеясване,запичане и т.н.)не съм имал никакви проблеми.
Да,ама тогава Пасат-а ти е бил поне 3-4 см по-висок и тогава са били както трябва,обаче към днешна дата,пружините са се сплескали и колата вече има различна стойка



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта