Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Техническа и сервизна информация за Passat
SladurVW
Мнения: 78
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот SladurVW » Вто 01 май 2012 21:01


Здравейте колеги!
Имам да сменям преден десен горен носач.
Искам да попитам лесно ли се сменя само той?
Нужно ли е да се свалят всички носачи от дясната страна за да се смени?
Предварително благодаря!!!




Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот zdrash » Вто 01 май 2012 21:22


Сваля се амортисьора - иначе болта който държи предния горен носач няма как да излезе (задния може).
(поне на Б5 е така)
Успех


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 01 май 2012 21:32


HE


Joto50
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kazanlak

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот Joto50 » Сря 02 май 2012 6:55


Ако няма усложнения,за около 1 час.Сваля се целия амортисьор-не е толкова страшно колкото изглежда. Елементарно е,но има изисквания които трябва да се спазят,като например ъгъла под който трябва да се монтира новия носач. :да:


Потребителски аватар
joro^
Мнения: 327
Регистриран на: Нед 05 ное 2006 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоeвград

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот joro^ » Сря 02 май 2012 11:29


Колега би ли разяснил за този ъгъл на монтиране.


Потребителски аватар
Rosenirs
Мнения: 328
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот Rosenirs » Сря 02 май 2012 12:47


Най вероятно колегата е гледал това на 6-та страница 2-рата снимка.Ето ти едно клипче за Audi a6 да видиш за какво става въпрос.Когато сменях моето окачване стягах всичо в работно положение без да гледам ъгли.


Joto50
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kazanlak

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот Joto50 » Сря 02 май 2012 17:15


За същото става въпрос,само че си помислих,че без снимка по лесно ще се разбере за какво става въпрос ,като се употреби "ъгъла на носача спрямо амортисьора".Между другото в ръководството от което аз гледах,това растояние беше дадено 55мм+2.В домашни условия ми се вижда почти невъзможно да се измери с такава точност.Аз направих следното-след като извадих амортисьора,свалих предния носач,сложих новия и го нагласих по задния,след това смених задния и го нагласих по предния и нещата мисля че се получиха.А относно това да се затягат в работно положение-срещал съм го някъде из форумите,но не и в техническата литература,затова не знам дали този начин е правилен и какво се получава.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот vasko__2 » Сря 02 май 2012 20:20


Проблема е в болта ,който минава през шенкела и държи двете горни рамена към него.Обикновено е запекъл здраво и става ужасно,


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот zfa159 » Сря 02 май 2012 20:52


В ръководството го дават,ама за нова кола,а не за кола с провиснали пружини :) това много измества ъгъла,по който застава носача и ако направиш 10 такива коли,ще имаш 10 различни ъгъла :)
Затова принципът е,че всичко се стяга в работно положение,така,както ще работи. Това със затягането на единия носач по другия също е вредно,защото не знаеш дали предния път са стегнати правилно и дали няма да стегнеш и новите на криво.
горните два болта ако са сложени както трябва (отвън облтовете,отвътре гайките),не излизат без да се свали амортисьора (аз поне не съм успял).Най-големия проблем е именно болта,за който каза и колегата - дългия,който крепи двата горни шарнира към шенкела.На 10-тина коли вече ми се налага да свалям целия шенкел и на пресата да избивам болта по 1-2см,да го режа през отворите и така да си играя по 2 часа. Когато сглобяваш - задължително си слагаш новите болтове,които трябва да имаш в комплекта с носача,както и обилно омазваш навсякъде,където пипаш с медна смазка,за да не запича повече и после да е по-лесно.
:beer


Станимир 45
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот Станимир 45 » Сря 02 май 2012 22:20


А това за стягането в работно положение важи ли и за долните носачи ? Питам защото в петък сменях ляв долен заден и го стегнах както си висеше във въздуха.Ще има ли полза ако сега отпусна и стегна на ново тампона в работно положение или вече се е усукал ?


Joto50
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kazanlak

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот Joto50 » Чет 03 май 2012 6:44


Моите си бяха оригиналните и предполагам че в завода са ги сложили правилно.А относно болтове и гайки(в смисъл клеясване,запичане и т.н.)не съм имал никакви проблеми. :да:


Потребителски аватар
Rosenirs
Мнения: 328
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот Rosenirs » Чет 03 май 2012 12:02


Станимир 45 написа:А това за стягането в работно положение важи ли и за долните носачи ? Питам защото в петък сменях ляв долен заден и го стегнах както си висеше във въздуха.Ще има ли полза ако сега отпусна и стегна на ново тампона в работно положение или вече се е усукал ?

Колега целта за стягане в работно положение важи за всички носачи,защото иначе се усуква тампона и има голяма вероятност да се скъса.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот dancing_niki » Чет 03 май 2012 13:05


Ако нямаш болтове влизаш в ЕТКА и им сваляш размерите и после си ги купуваш с якост минимум 10.9, може по една шайба да подложиш на главите на болтовете, а гайките законтрящи с шайба, незнам точно как се наричат такива гайки. Ако се сменя целия комплект, крепежите за цялото окачване е около 50 лева. Всичко в работно положение и медната смазка е задължителна, но ако не се прекалява със затягането на болта който крепи двата носача към шенкела няма проблеми да излезне. Болта се вади със скоба или подобно приспособление, а не се ръчка в отворите за да се разделечат и да отпуснат. После може леко да се почисти отвора за болта и след смазката няма да има проблеми при повторна подмяна.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Лесно ли се сменя само един от предните носачи на В5,5???

Мнениеот zfa159 » Чет 03 май 2012 23:34


Joto50 написа:Моите си бяха оригиналните и предполагам че в завода са ги сложили правилно.А относно болтове и гайки(в смисъл клеясване,запичане и т.н.)не съм имал никакви проблеми. :да:

Да,ама тогава Пасат-а ти е бил поне 3-4 см по-висок и тогава са били както трябва,обаче към днешна дата,пружините са се сплескали и колата вече има различна стойка :) точно това се опитах да обясня малко по-нагоре,където писах,че трябва да се стягат в работно положение към сегашното положение на окачването,а не както е било заводски (понякога се сменят пружини,правят се модернизации,сваля се,вдига се,какво ли не,затова се гледа към деня на ремонта да се стегнат в работното им положение,пък как са били заводски,преди 500 000км,няма никакво значение :) ).
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта