здравейте колеги
имам проблем с климатроника на пасат 1.8 99г.на студено духа топъл въздух, а тръбите който влизат към купето са ледени(компресора работи).къде може да е проблема и къде могат да го оправят?
Проблем с климатроника на пасат Б5 99г - решен
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на пасат Б5 99г
Ако е това,което си мисля,когато я запалиш първоначално преди да е загряла,трябва да духа студено.Щом тръбите навътре са студени,значи климатика си работи и си охлажда и вътре трябва да вее поне хладно (не е зле да видиш все пак какви налягания държи).Ако с фреона всичко е ок,тогава остава да имаш проблем с клапата за топло-студено.Реално тя миксира въздуха и определя какво да духа.Управлява се от ел. мотор,който се управлява от контролера на климатроника.Трябва да се закачи на диагностика и да се види дали дава грешка за тази клапа и дали тя се мести на тестовете.Ако е сдала багажа,трябва да се разглоби цялата кола,за да се смени,понеже се намира на май*ата си под таблото и трябва да се разкости всичко вътре. Но ако е от нея,поне първите 2-3-5 минути ще имаш студено,докато не загрее колата и не започне да затопля въздуха.


-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Съб 05 май 2012 19:09
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с климатроника на пасат Б5 99г
точно това се получава.беше на сервиз заредиха фреона и ми казаха че може да е от клапата но не са сигурни понеже не се занимават с тези ремонти.четох че имаш сервиз и видях много добри отзиви за работата ви.с какво работно време работите да ви посетя или трябва да е с предварителна заявка,че не съм от софия.ако може да ми кажеш колко излиза ремонта ако е този проблем.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроника на пасат Б5 99г
Е,то няма какво друго да е,принципно при такова положение 
Идеята при автоклиматика е,че въздуха,който влиза,задължително минава през питата на охлаждащия радиатор,която е студена,ако компресора е пуснат,иначе си е на нормална температура.Съответно после клапата определя дали този въздух да излиза леден от духалката или да се затопля през отоплителния радиатор,който пък топли,ако двигателя е загрял поне на 40-50 градуса.
Реално ако клапата спре в средно или в топло положение,колкото и да охлажда компресора,няма да има студено,ако двигателя е загрял,а докато е студен,топлия радиатор също е студен и въздуха си е студен.Затова те попитах дали когато запалиш за 1-ви път вее студено
То е най-лесното да ми я докараш,ама няма за какво да биеш 2х 180км до тук,за да направим само диагностика на проблема.Пусни самодиагностика на климатроника като за начало,кажи какви грешки дава,кажи като ги изтриеш (описано е как) след 2-3 пускания какви грешки дава (за да си сигурен,че няма някакви стари) :
След това добре,ще знаем с какво се борим,ама има друг проблем - ако мотора на клапата е умрял (99% вероятно),тогава той трябва да се смени.Трябва или да се намери от морга или да се поръча нов.По номера на рамата мога да извадя нов,ама идва за една седмица от Германия и струва към 160-70лв.Лошото е,че в моргата ще ти кажат "дай мостра",а мострата ти седи на май*ата си под таблото на колата. Искам да кажа,че ако я разглобим,за да имаш мостра,оставаш без кола,докато не намериш в моргата друго.При В5.5 са 2-3 различни вида,според типа система на климатроника (Бер/Хела и Валео се слага)...
Иначе няма проблем,ние се занимаваме с такива неща - предвиждаш си една вечер в София,защото ремонта отнема 2 работни дни и нямаш никакъв проблем с ремонтирането.Ест. мога и за 2 часа да го сменя,ама таблото после ще се разпадне,защото има 6 тона пластмасови щипки по него,които трябва да се пазят много.


Идеята при автоклиматика е,че въздуха,който влиза,задължително минава през питата на охлаждащия радиатор,която е студена,ако компресора е пуснат,иначе си е на нормална температура.Съответно после клапата определя дали този въздух да излиза леден от духалката или да се затопля през отоплителния радиатор,който пък топли,ако двигателя е загрял поне на 40-50 градуса.
Реално ако клапата спре в средно или в топло положение,колкото и да охлажда компресора,няма да има студено,ако двигателя е загрял,а докато е студен,топлия радиатор също е студен и въздуха си е студен.Затова те попитах дали когато запалиш за 1-ви път вее студено

То е най-лесното да ми я докараш,ама няма за какво да биеш 2х 180км до тук,за да направим само диагностика на проблема.Пусни самодиагностика на климатроника като за начало,кажи какви грешки дава,кажи като ги изтриеш (описано е как) след 2-3 пускания какви грешки дава (за да си сигурен,че няма някакви стари) :
След това добре,ще знаем с какво се борим,ама има друг проблем - ако мотора на клапата е умрял (99% вероятно),тогава той трябва да се смени.Трябва или да се намери от морга или да се поръча нов.По номера на рамата мога да извадя нов,ама идва за една седмица от Германия и струва към 160-70лв.Лошото е,че в моргата ще ти кажат "дай мостра",а мострата ти седи на май*ата си под таблото на колата. Искам да кажа,че ако я разглобим,за да имаш мостра,оставаш без кола,докато не намериш в моргата друго.При В5.5 са 2-3 различни вида,според типа система на климатроника (Бер/Хела и Валео се слага)...
Иначе няма проблем,ние се занимаваме с такива неща - предвиждаш си една вечер в София,защото ремонта отнема 2 работни дни и нямаш никакъв проблем с ремонтирането.Ест. мога и за 2 часа да го сменя,ама таблото после ще се разпадне,защото има 6 тона пластмасови щипки по него,които трябва да се пазят много.

-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Съб 05 май 2012 19:09
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с климатроника на пасат Б5 99г
проблема е отстранен смених капилярката ,която беше много задръстена и сега вече имам студ
Re: Проблем с климатроника на пасат Б5 99г - решен
Колега, ако обичащ разкажи по подробно къде е бил проблема.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта