Теч на диференциално масло от трансмисионна кутия 01М

Техническа и сервизна информация за Passat
georgi6

Теч на диференциално масло от трансмисионна кутия 01М

Мнениеот georgi6 » Вто 08 май 2012 2:02


Както повечето от вас знаете трансмисионата кутия 01М съдържа отделен сектор с диференциала. Именно от там имаше теч от гарнитурата. Според едни ръководсва тя трябва да съдържа трансмисионната течност а според други синтетично масло 75W90.
Необходими инструменти.
13мм вложка с 1/4" ключ, 13мм гаечен за 1 долен болт.
Одеалце, столче
гарнитура
Изображение
Изображение


и заемате позиция номер1

Изображение

както се досещате аз не си послах одеалце и 3 дни ме болят ребрата дето лежах върху двигателя.

Изображение

разхлабвате отдолу и маслото изтича във ваничка - пробка няма, защото Ханс е решил че никой няма да прави тази операция - направо си купуваме нова кола същия модел.

Изображение

сваляме капачето

Изображение

и го забърсваме, поставяме на всяко болче от пастата за фиксиране на болтове
ето и старите са имали нещо (обезмасляваме ги с препарат за почистване на авточасти)

Изображение

после заемате отново позиция 1
аз налях маслото през пробката , чийто отвор е като сламка и ми отне 40 мин.

Изображение
По въпроса за маслото:
В 2 документа намерих , че за кутия 01М трябва да е трансмисионно масло като трансмисията - G 052 162 A2 и майстора каза това.
На 1 място намерих, че трябва да е G 052 145 s2 ( или синтетично 75W90) и се обадих на 3 сервиза на ФВ, които са на същото мнение. Аз налях 75W90 и се надявам , ако съм налял грешното да не навреди.
Налях 0,75мл според бюлетина. Между другото източеното масло беше 1,4л - 2х повече.

Мен ме достраша да развия сензора и това което е под него, за да не се счупи като го развивам, че е пластмасово и като му се турят 15години...
Колегата ivchoto се отзова на моята молба за помощ и се оказа, че се сваля сензора за скорост и привода, върху който се крепи. Този привод служи и като щека за мерене на маслото и място за наливане.
Тези дни ще го развия и ще стане ясно 0,75 ли е правилното количество или от завода са му наляли двойно повече.

Последна промяна от georgi6 на Сря 09 май 2012 0:52, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Теч на диференциално масло от трансмисионна кутия 01М

Мнениеот ivchoto » Вто 08 май 2012 20:11


IMG_8598z - Copy.jpg

Колега 1 откачаш буксата;2 развиваш датчика на скоростомера и 3 отвиваш самия привод.И смело моя "кубрик" сигорно е 4-5 години по стар от твоята и се развиха мн.лесно.


georgi6

Re: Теч на диференциално масло от трансмисионна кутия 01М

Мнениеот georgi6 » Чет 10 май 2012 6:11


Наистина лесно се развиха двете части.

Неоходими инструменти: вложка 27мм за сензора и дълбока вложка 22мм(7/8) за привода, тресчотка 1/2"

Изображение

Изображение

сензора отдолу

Изображение

"щеката" мин и макс. Мери се като се завие и после се отвива за проверка. Аз налях около 0,8л и белега е точно по средата, което доказва , че от завода са наляли двойно повече.

Изображение

Всички тези части са от пластмаса.
Сложих от уплътнителя по ръба на сензора и привода. Завих ги на ръка - не намерих никъде норма за затягане.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта