Скъсано маркуче, Passat '99, APR, V6, 2.8 - Решен

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Скъсано маркуче, Passat '99, APR, V6, 2.8 - Решен

Мнениеот ak_47 » Съб 02 юни 2012 16:54


Здравейте Колеги,

Днеска си играх да чистя дросела, понеже наскоро сложих газов инжекцион, и майстора не беше доволен от празния ход. Та всичко приключи почти успешно, изхабих една опаковка мокри кърпички, бая мръсотия падна, сега оборотите са значително по-добре. Обаче като завивах посления болт на една "плочка" отгоре върху дросела, и скъсах едно малко маркучле, предполагам че е някакъв вакуум. Въпросното маркучле влиза в едно нещо, което според мен е някакъв датчик.

На снимката е оградено със синьо( снимките са от DIY темата http://www.audizine.com/forum/showthread.php/233061-C5-A6-Cleaning-throttle-body-on-2.8-30V-ACK-engine само съм добавил моите маркери със синьо )

Изображение

Там влиза и едно друго маркучле. Засега съм го побългарил с малко изолация( запуших го с каквото имах подръка ).

Скъсаното маркучле на снимката е оградено със синьо:

Изображение

След това карах колата, и видимо няма някакво влияние.

Въпроса ми е : какво е това нещо и откъде мога да взема ново ?

П.С. Забравих да добавя че гадинката е направена от някаква гумо-пластмаса, която с времето се е втвърдила
и всъщност се е счупило точно там където влиза в датчика и няма как да го ремонтирам с някакво друго маркуче или с някакъв щуцер. Трябват ми самия датчик и маркучето.

Отоговора след доста ровичкане в гугъл и наляво-надясно: тези мотори имат система за променливи пътища на входящия въздух - при ниски обороти входящия въздух минава по "дълги" пътища, при високи обороти минава по "къси" пътища. Има клапа която се управлява чрез вакум, която регулира пътя на въздуха през колекторите. Въпросното нещо е клапан N156 който регулира вакуума за тази клапа. Това обяснява защо като я тествах след чистенето на дросела, и я настъпих на 2-ра от почти спряло положение малко се позамисли в един момент и след това вече се засили както трябва.
Явно засега мога да си карам така, докато си намеря kit за смяна на маркучите, просто при по-ниски обороти няма да има толкова тяга и евентуално разхода ще е малко по-висок, но поне не е нещо критично за двигателя.




Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта