Проблем с климатроник Passat B5 1.9 tdi AFN 110 к.с.

Техническа и сервизна информация за Passat
tremors68
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 14 яну 2011 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Проблем с климатроник Passat B5 1.9 tdi AFN 110 к.с.

Мнениеот tremors68 » Пет 08 юни 2012 16:13


Здравейте, колеги!
С настъпването на по-топлото време се започна да изгаря предпазител номер 5 (от малките 10 А), когато включа климатроника на охлаждане. Не изгаря винаги, но забелязах, че го прави когато е доста топло навън, както стана днес, на 8 юни. Когато изгори предпазителя и дам на контакт, таблото на климатроника светва със всички индикатори, както в сервизен режим, и се чува перката на климатроника да работи на висока скорост. Включвайки двигателя, духа студено, но се чуват чести прищраквания на едно от релетата, което е зад панела с предпазители. При смяна на предпазителя с нов, положението се нормализира, но след време, отново гори номер 5. След поставянето на нов предпазител правя тест на климатроника, изчиствам грешките, включвам го да работи и не показва нови грешки.
Гледах по схемите, че предпазител 5 го дават за няколко неща, включително и за климатроника. При изключен климатроник този бушон не създава проблеми, което означава, че останалите потребители по линията не товарят веригата. В частта на климатроника този предпазител е свързан с "AC pressure switch" и оттам с релето за ниски обороти на перката и самата перка.
Някой да е имал подобен проблем или да има познанията и опита да сподели?
Дали е самата перка, някое от релетата?
Благодаря предварително




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник Passat B5 1.9 tdi AFN 110 к.с.

Мнениеот zfa159 » Съб 09 юни 2012 0:37


А какви предпазители слагаш,има разни евтини,дето изгарят доста по-рано,от колкото трябва.Разгледах схемата и положението е такова - предпазителя захранва контролера (самия електронен блок) и пресостата,който е за налягането на фреона. Вариантите са няколко :
1. кофти предпазител,който гори по-рано (евтините,които се продават навсякъде по бензиностанции и хипермаркети).
2. проблем с кабелите за пресостата - редовно при смяна на ангренаж или нещо друго,свързано с демонтаж/монтаж на предницата,се защипва целия кабелен сноп с кабелите за пресостата,претриват се и окъсяват един в друг или към корпус.
3. проблем с пресостата - той вътре представлява два механични ел. ключа,които сработват на различни налягания.Според схемата за В5,единия ключ работи по + (този за ниското налягане),а втория работи по маса (за втора степен на перката).Ако окъсява от време на време единия към другия,е нормално да гори предпазителя.
Друго така наизуст не се сещам,ама е едно добро начало. Предвид честото щракане на реле,докато работи и въртенето на перката на 2-ра степен,залагам по-скоро на варианти 2 и 3 :)
:beer


tremors68
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 14 яну 2011 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с климатроник Passat B5 1.9 tdi AFN 110 к.с.

Мнениеот tremors68 » Пон 11 юни 2012 8:30


Колега, благодаря за изчерпателното мнение. По отношение на вариантите, които сте предложили, бих искал да коментирам следното:
1. Предпазителите, които вземам са наистина от магазини за автоаксесоари и бензиностанции. По всяка вероятност не са предназначени за стойностите, които са изписани и са некачествени. Ако мога да попитам къде бих могъл да закупя по-добри, тъй като качеството на нашия пазар за много неща е доста съмнително. Преди обаче да експериментирам със смяна на разни предпазители бих пробвал с измерителен уред, включен като амперметър, за да видя каква консумация показва преди и след включване на климатроника. За по-голяма сигурност ще свържа последователно и предпазител 10 А ако консумацията превиши критични стойности, да изгори "менте" бушона.
2. По отношение смяната на ангренажния ремък сте абсолютно прав. Април сменях комплекта. Напълно възможно е да се е получило прещипване и евентуално окъсяване. Ще проверя.
3. И аз прегледах ел.схема и видях че предпазител 5 комуникира с пресостата. Ще проверя и тази версия. За всеки случай ще разглобя и перката за профилактика.
И в края бих искал да спомена, че се усеща осезателна промяна мощността на двигателя при включване на климатроника. Говоря за случая, когато колата е на празен ход, ниски обороти. Това нормално ли е?
Благодаря още веднъж.
Поздрави



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fabia6300 и 36 госта