Проблем с водна помпа Пасат Б3 - разрешен
Проблем с водна помпа Пасат Б3 - разрешен
Здравейте колеги, снощи ми направи впечатление, че ми прокапва от време на време водната помпа на Пасат Б3, '89, 1,8, моно, РП мотора. Сменявал съм я преди може би около 15 000 - 18 000 км. До колкото си спомням даже е с метална "перка". Чудя се дали, ако сложа от прахетата за запушване на радиатор ше закърпя поожението или нещата отиват на нова? Спомням си, че когато я сменях предният път ми обясниха, че няма само гарнитура да се смени и да работи още. Какво е най-добре да направя? Благодарен съм на всякакви решения. Поздрави.
Последна промяна от dino на Вто 12 юни 2012 23:57, променено общо 1 път.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
Нищо не прави
няма смисъл. Като протече напълно което може да стане след седмица или след година я сменяш. Протича обикновенно покраи оста на турбината а там прахчета не помагат.

- sp_konsulov
- Мнения: 197
- Регистриран на: Сря 14 мар 2012 15:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: село София ;-)
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
Виж да не би ремъка да е много натегнат, може да го поохлабиш стига да не ти свири после хидравликата
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
Ремъка се беше поотхлабил, защото беше сменен, сега е понатегнат и ще видя как се държи. Не протече от оста, а от гарнитурата. Дано пък да "закисне". Довечера ще я движа и ще се види какво се случва.
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
Там сигурно има язви на метала.И да не спре загубата (на антифриз) ще е минимална.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
Притегни ЛЕКО болтчетата.
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
да използвам на колегата темата да попитам.на моята помпа,която смених миналото лято (явно някаква куча марка) има лек луф като я хвана така с 2пръста оста.това значи ли ,че ще хвръкне скоро или е нормално да има минимално движение на оста ?? 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
Леко движение на оста е относително.Принципно като нова няма движение на оста,като поработи вече поизносва и започва да отваря съвсем лек луфт.Моята има съвсем лек луфт от 2-3 години и капе само на точно -10 градуса навън,няколко капки,иначе през останалото време даже не тече
Луфта не е проблем,ако е минимален,защото като стегнеш ремъка,той я напъва малко или много и обира въпросния луфт.Ако се клати и е пред изпадане,вече е кофти
За теча от г-рата - с тази цел при смяна на помпа,се сменя или помпата с все корпуса (цена без корпус на Колбеншмидт е 50-тина лв,с корпус 86лв) или новата помпа се лепи с малко силикон за стария корпус (в комплекта има нова г-ра, ама тя не може да обере язвите по стария корпус и шанса скоро да протече е голям).
Предвид,че заради скапаните хидравлики на VAG ,ремъците на тези помпи се стягат хамалски,лагерите на оста на помпата заминават доста бързо,така че не е хубаво ремъка да се стяга жестоко,защото помпата не е доволна от този факт


Луфта не е проблем,ако е минимален,защото като стегнеш ремъка,той я напъва малко или много и обира въпросния луфт.Ако се клати и е пред изпадане,вече е кофти

За теча от г-рата - с тази цел при смяна на помпа,се сменя или помпата с все корпуса (цена без корпус на Колбеншмидт е 50-тина лв,с корпус 86лв) или новата помпа се лепи с малко силикон за стария корпус (в комплекта има нова г-ра, ама тя не може да обере язвите по стария корпус и шанса скоро да протече е голям).
Предвид,че заради скапаните хидравлики на VAG ,ремъците на тези помпи се стягат хамалски,лагерите на оста на помпата заминават доста бързо,така че не е хубаво ремъка да се стяга жестоко,защото помпата не е доволна от този факт


Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
От толкова много дъждове, не можах да разбера дали е изтекло всичко. Определено има петно под колата, но в никакъв случай не е всичката течност. Раздвижих я около 10 км и не загря. Капачката не съм отварял да видя какво се случва. През почивните дни ще я гледам основно. Ако има сълзене или капане и са сериозни, мисля да започна със сваляне и проверка на състоянието й. Все си мисля, че с гарнитура ще успея да се справя, защото откъм оста не тече ( в интерес на истината предният път беше същото положение). Като се отвори ще се види. Ще дам информациа за резултата.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
Помпата никога не тече от оста, а от дренажното отворче. Да не е от там ,а да си мислиш, че е от гарнитурата?
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
Колега zfa159, при това положение, може ли да се смята, че помпата е все още читава, а просто гарнитурите заминават поради язви и .... годините разбира се? С други думи, ако не тече праз оста и няма луфтове, може ли да се свали помпата, да се купи гарнитура ( ако се прадава такова нещо), да се сложи малко силикон и да се върне обратно същата, пък колкото изкара още. Все пак може да се спести някои и друг лев:). Или свали ли се веднъж, няма връщане обратно? При мен няма хидравлика и помпата се сваля не много сложно, ако разбира се не скъса повечето болтове.
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
Дренажно отворче??? Е това е нещо ново за мен! От него ли тече по принцип или каква му е функцията?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3
Да,колегата е прав,не се изразих много точно.Идеята на това отворче е ,когато замине уплътнението между оста и корпуса,антифриза да се оттича от там.Затова се казва дренажно отворче.
Гарнитурата е метална с гума,не знам дали я има отделно от помпата,но и да я няма,можеш да си сложиш старата + силикон,ако не е крайно изгнила и ако не скъсаш някое от болтчетата,които крепят помпата към корпуса.
Ето го къде е и какво представлява дренажното отворче :
Гарнитурата е метална с гума,не знам дали я има отделно от помпата,но и да я няма,можеш да си сложиш старата + силикон,ако не е крайно изгнила и ако не скъсаш някое от болтчетата,които крепят помпата към корпуса.
Ето го къде е и какво представлява дренажното отворче :
Re: Проблем с водна помпа Пасат Б3 - разрешен
Здравейте колеги, темата малко поостаря, но искам да кажа как разреших проблема, защото може някой да е в подобна ситуация някой ден. Все пак реших да сменя първо гарнитурата. Отидох в един магазин, където ми обясниха, че отделно не се продава гарнитура, след това намериха в компютъра, че има такъв артикул, който обаче е с поръчка и цената му е 19,20 лв с ДДС. Аз отказах, благодарих и тръгнах да търся друго решение. След малко консултация, стигнах до един майстор на ул. "Цар Симеон", който срещу 5.00 лв ми изработи по шаблона на старата ми помпа гарнитура от клингерит с дебелина 1 мм. Свалих старата помпа, като се оказа, че има и един скъсан болт при предното сваляне, който си е останал там и реално не върши работа, а напротив - не може там да притегне достатъчно. С много зор свалихме с един приятел остатъка от болта, сложихме новата гарнитура и засега нещата спят. Докога - немога да кажа. Минах само с една гарнитура за момента. При майстора остана още една с дебелина 0,5 мм, да има както каза той "ако някой закъса като теб да му помогнем".
Благодаря на всички които се отзоваха на проблема. Пожелавам успех:)
Благодаря на всички които се отзоваха на проблема. Пожелавам успех:)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта