Здравейте! Имам следния проблем смоя пасат!!!
При поставяне на нов термостат/два пъти различни и нови /се повишава налягането в охладителната ситема,като скобите на водните съединения започват да изпускат антифриз.Въпрос???
Къде се намира паровъздушния клапан на Пасат и как се отстранява
проблема с високото налягане в ситемата.Нямам изгоряла гарнитура на главата!!!!!!!!
mod edit: vasstop
корекция на заглавието
следващия път няма нужда да го пишеш с главни букви
Високо налягане в охладителната система
Високо налягане в охладителната система
Последна промяна от pavlikvr на Сря 15 ное 2006 18:48, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: Чет 15 юни 2006 11:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
кап
Поддържам колегата handycam защото на един колега купихме две капачки от различни магазини и двете не вършеха работа като ги замерихме с уреда едната отваряше на 0,2 а другата на 0,6
А някой прочете ли какво пита човека?
'Секи си пише к'вото си знае (едно си баба знае, едно си баба . . . бае), какво общо има капачката, охладителната му система се нафуква, връзките му започват да пропускат преди да отвори клапана на капачката, е като си смени капачката с нова от 'оторизиран магазин' или както му се вика, това с какво точно ще му помогне? Просто, ако клапана на старата капачка е 'дал фира', 'ше си му фука през новата, 'ше си губи охладителна течност (щото сигурно това е нормално!), 'ше си му прегрее няколко пъти, той 'ше си сипва антифриз (ако преди това не се разори) и 'ше си кара спокойно, 'ше смени няколко капачки (от оригинална - по - оригинална), след около 3-4 месеца (от опит) 'ше смени гарнитура на главата, некой 'ше му обясни какво е станало, 'ше почне да разбира и така . . .
Някой беше написал много уместно, че е добре да се помисли преди да се дава съвет на някого, а преди да се помисли е добре да се прочете какъв е проблема, така си мисля аз, пък може и да не съм прав.
Та няколко въпроса (иначе боб ли да хвърляме, що ли):
0. Какъв аджеба е 'твоя пасат', например мотор, година на производство;
1. Мерил ли си налягнето на системата и колко е то, ако не си отиди да ти го измерят (системата работи при налягане, по-високо от атмносферното, така че като отвиеш капачката при загрял двигател е нормално да ти изхвърля охладителната течност, което отговаря на един твой въпрос);
2. Какъв беше стрария термостат, характеристки, защо го смени;
3. Какъв е новият термостат, характеристики;
4. Сигурен ли си, че връзките по охладителната ти система са читави и не текат, предвид това в скобите на т.1;
5. Работи ли вентилатора на радиатора;
6. Отоплението на купето наред ли е;
7. Откъде си толкова сигурен, че гарнитурата на главата не е духнала (аз по едно време също бях много сигурен, около месец изкара тая ми сигурност);
Успех.
Някой беше написал много уместно, че е добре да се помисли преди да се дава съвет на някого, а преди да се помисли е добре да се прочете какъв е проблема, така си мисля аз, пък може и да не съм прав.
Та няколко въпроса (иначе боб ли да хвърляме, що ли):
0. Какъв аджеба е 'твоя пасат', например мотор, година на производство;
1. Мерил ли си налягнето на системата и колко е то, ако не си отиди да ти го измерят (системата работи при налягане, по-високо от атмносферното, така че като отвиеш капачката при загрял двигател е нормално да ти изхвърля охладителната течност, което отговаря на един твой въпрос);
2. Какъв беше стрария термостат, характеристки, защо го смени;
3. Какъв е новият термостат, характеристики;
4. Сигурен ли си, че връзките по охладителната ти система са читави и не текат, предвид това в скобите на т.1;
5. Работи ли вентилатора на радиатора;
6. Отоплението на купето наред ли е;
7. Откъде си толкова сигурен, че гарнитурата на главата не е духнала (аз по едно време също бях много сигурен, около месец изкара тая ми сигурност);
Успех.
passi1 написа:И аз предполагам, че може би капачката е причина за този проблем.
Е не, аз май не съм в ред! Как смяташ, че капачката води до налягане на системата над това на нормалната безаварийна работа?
Ще ти бъда изключително признателен, ако обосновеш това свое предположение. Казвам го толкова меко, защото не искам да се конфронтирам, докато всъщност мисля, че си длъжен да го направиш, защото е добре да имаш предвид, че докато пича следва подобни 'предположения' може да си скапе автомобила.
Мога да дам силен житейски пример за ситуацията, но ще се въздържа засега.
Успех, и очаквам аргументите в подкрепа на твоите предположения.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
капачката "регулира" налягането в системата.
Защото когато е по-голямо, тя изпуска и се нормализира.
СИстемата е херметизирана, така че тя, изпуска относително рядко.
По-високо налягане води след себе си по-късно отваряне на термостата..
Немеца именно за това е дал че налягането трябва да е около 1-1.5 бар в охладителната система.
Въобще с две думи, капачката наистина е важен проблем от охладителната система...
Но и мен ме мъчи въпроса, как колега си разбрал, че гарнитурата не е духнала?
Защото когато е по-голямо, тя изпуска и се нормализира.
СИстемата е херметизирана, така че тя, изпуска относително рядко.
По-високо налягане води след себе си по-късно отваряне на термостата..
Немеца именно за това е дал че налягането трябва да е около 1-1.5 бар в охладителната система.
Въобще с две думи, капачката наистина е важен проблем от охладителната система...
Но и мен ме мъчи въпроса, как колега си разбрал, че гарнитурата не е духнала?
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: Чет 15 юни 2006 11:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
охладителна система
Мисля , че тук не е мястото да се заяждаме а да си споделяме неволите и техните решения. wili 98 е обяснил действието на капачката затова продължавам нататък . На едно задръстване перката ми се влючи десет пъти и накрая се пръсна радиатора на парното. Като ми смениха радиатора замериха налягането и се оказа , че клапана на капачката изобщо не отваря . Смениха и капачката и вече не помня колко време карам без проблеми в оладителната система
wili98 написа:капачката "регулира" налягането в системата.
Защото когато е по-голямо, тя изпуска и се нормализира.
СИстемата е херметизирана, така че тя, изпуска относително рядко.
По-високо налягане води след себе си по-късно отваряне на термостата..
Немеца именно за това е дал че налягането трябва да е около 1-1.5 бар в охладителната система.
Въобще с две думи, капачката наистина е важен проблем от охладителната система...
Но и мен ме мъчи въпроса, как колега си разбрал, че гарнитурата не е духнала?
Оххх, тая работа без бира няма да стане:
1. Капачката нищо не регулира, тя е баланс, който предпазва системата от разрушаване (нарушаване на целостта на връзките и елементите на охладителната система) при аварийни режими (ако не се лъжа, според 'книгата' клапана на капачката отваря в границите 1.2 - 1.5 атмносфери). Какво регулират бушоните в една електрическа верига, ако е келява и ти гори бушона, какво ще ти помогне неговата смяна, какво точно ще изрегулираш с него? Как се регулира налягането е много дълга тема, предлагам да се случи поне на бира или друга напитка през некой мрачен следобед.
1.5. При сработване на клапана на капачката се нормализира налягането, докато причината, която е довела до по-високото налягане не предизвика отново покачване на налягането и тогава пак изпуска, и пак, и пак и така докато загуби достатъчно топлоносител, за да може двигателя откровено да прегрее.
1.6. Така е, системата е херметична, 'изпуска относително рядко', има ли случай, в който капачката изпуска и това е 'нормално', ако има ще ми е много интересно да науча какви са обстоятелствата около тая работа, кога става това, редовно ли е, не е ли?
2. Нялягането в системата няма абсолютно никакво отношение към момента на отваряне на термостата. Ако не е така ще ми е много интересно да науча, как това става.
3. Капачката не е 'проблем' на системата, тя не е активен елемент от ситемата, при нормалната работа на двигателя, т.е. изправна система, капачката играе роля единствено и само на най-обикновена тапа и нищо повече. Капачката става проблем, единствено когато баланса и (предпания клапан) сработва при по-ниско налягане в системата от това на нормалната безаварийна работа, тогава се губи системно топлоносител, което е твърде различно от това от което се оплаква човека - най-малко точно обратното.
Ако капачката има нещо общо, имам една чистак нова в жабката, казвате къде и я закарвам веднага, Враца - Враца, няма и 100 км, завиваме я и . . . . . колата се оправя, стискаме ръцете и гуд бай, или завиваме я и . . . . пак старата работа и тогава к'во предлагате?
За протокола: с никого не се заяждам, нито се опитвам да убеждавам когото и да било, в каквото и да било, всеки е свободен да си мисли каквото си иска и е свободен да постъпва както намери за добре. Единственото, което ме 'впряга' е 'съвети', 'размисли' и 'предположения' след които някой може да си спраска автомобила. Ама к'во се впрягам нали не става въпрос за моя авомобил.
Успех на колегата с проблема, дано го реши, вече сигурно е зверски объркан, а и призрака на 'капачката' го преследва нощем, както и да е. Успех.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта