Високо налягане в охладителната система

Техническа и сервизна информация за Passat
pavlikvr
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Високо налягане в охладителната система

Мнениеот pavlikvr » Сря 15 ное 2006 18:45


Здравейте! Имам следния проблем смоя пасат!!!
При поставяне на нов термостат/два пъти различни и нови /се повишава налягането в охладителната ситема,като скобите на водните съединения започват да изпускат антифриз.Въпрос???
Къде се намира паровъздушния клапан на Пасат и как се отстранява
проблема с високото налягане в ситемата.Нямам изгоряла гарнитура на главата!!!!!!!!
mod edit: vasstop
корекция на заглавието
следващия път няма нужда да го пишеш с главни букви

Последна промяна от pavlikvr на Сря 15 ное 2006 18:48, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Мнениеот drago_tr » Сря 15 ное 2006 18:47


В самата капачка на казанчето.Като я разклатиш трябва да дрънка.Сменява се с нова.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Сря 15 ное 2006 19:58


смени си капачката на разширителния съд. вземи си от оторизирам магазин (юнитрейд - софия), защото тези които ги продават в другите магазини не се значт какви са.цената в ауто+ е 7 лева - юнитрейд 20 лева.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Сря 15 ное 2006 20:55


Нова капачка бате това ти е лека :wink:


STOIAN ANDREEV
Мнения: 44
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

кап

Мнениеот STOIAN ANDREEV » Чет 16 ное 2006 0:58


Поддържам колегата handycam защото на един колега купихме две капачки от различни магазини и двете не вършеха работа като ги замерихме с уреда едната отваряше на 0,2 а другата на 0,6


Meister
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 15 окт 2006 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Мнениеот Meister » Чет 16 ное 2006 21:19


провери да не е запушен тънкия маркуч към разширителния съд


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Чет 16 ное 2006 21:21


Meister написа:провери да не е запушен тънкия маркуч към разширителния съд

ако е запушен този маркуч двигателя няма да се обезвъздуши и ще загрява!


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пет 17 ное 2006 9:46


Искам да попитам и аз!
Когато колата работи,ако отвъртя капачката на разширителния съд,почва яко пръскане,пара,и се повишава нивото на течността.
Дали не работи клапанчето на капачката?Не дрънка вътре ,като я разклатя.
И дали е само от това?


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

А някой прочете ли какво пита човека?

Мнениеот Emo » Пет 17 ное 2006 10:28


'Секи си пише к'вото си знае (едно си баба знае, едно си баба . . . бае), какво общо има капачката, охладителната му система се нафуква, връзките му започват да пропускат преди да отвори клапана на капачката, е като си смени капачката с нова от 'оторизиран магазин' или както му се вика, това с какво точно ще му помогне? Просто, ако клапана на старата капачка е 'дал фира', 'ше си му фука през новата, 'ше си губи охладителна течност (щото сигурно това е нормално!), 'ше си му прегрее няколко пъти, той 'ше си сипва антифриз (ако преди това не се разори) и 'ше си кара спокойно, 'ше смени няколко капачки (от оригинална - по - оригинална), след около 3-4 месеца (от опит) 'ше смени гарнитура на главата, некой 'ше му обясни какво е станало, 'ше почне да разбира и така . . .

Някой беше написал много уместно, че е добре да се помисли преди да се дава съвет на някого, а преди да се помисли е добре да се прочете какъв е проблема, така си мисля аз, пък може и да не съм прав.

Та няколко въпроса (иначе боб ли да хвърляме, що ли):
0. Какъв аджеба е 'твоя пасат', например мотор, година на производство;
1. Мерил ли си налягнето на системата и колко е то, ако не си отиди да ти го измерят (системата работи при налягане, по-високо от атмносферното, така че като отвиеш капачката при загрял двигател е нормално да ти изхвърля охладителната течност, което отговаря на един твой въпрос);
2. Какъв беше стрария термостат, характеристки, защо го смени;
3. Какъв е новият термостат, характеристики;
4. Сигурен ли си, че връзките по охладителната ти система са читави и не текат, предвид това в скобите на т.1;
5. Работи ли вентилатора на радиатора;
6. Отоплението на купето наред ли е;
7. Откъде си толкова сигурен, че гарнитурата на главата не е духнала (аз по едно време също бях много сигурен, около месец изкара тая ми сигурност);

Успех.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пет 17 ное 2006 10:54


И аз предполагам, че може би капачката е причина за този проблем.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пет 17 ное 2006 12:42


passi1 написа:И аз предполагам, че може би капачката е причина за този проблем.


Е не, аз май не съм в ред! Как смяташ, че капачката води до налягане на системата над това на нормалната безаварийна работа?

Ще ти бъда изключително признателен, ако обосновеш това свое предположение. Казвам го толкова меко, защото не искам да се конфронтирам, докато всъщност мисля, че си длъжен да го направиш, защото е добре да имаш предвид, че докато пича следва подобни 'предположения' може да си скапе автомобила.

Мога да дам силен житейски пример за ситуацията, но ще се въздържа засега.

Успех, и очаквам аргументите в подкрепа на твоите предположения.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 17 ное 2006 12:47


капачката "регулира" налягането в системата.
Защото когато е по-голямо, тя изпуска и се нормализира.
СИстемата е херметизирана, така че тя, изпуска относително рядко.

По-високо налягане води след себе си по-късно отваряне на термостата..

Немеца именно за това е дал че налягането трябва да е около 1-1.5 бар в охладителната система.

Въобще с две думи, капачката наистина е важен проблем от охладителната система...

Но и мен ме мъчи въпроса, как колега си разбрал, че гарнитурата не е духнала?


STOIAN ANDREEV
Мнения: 44
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

охладителна система

Мнениеот STOIAN ANDREEV » Пет 17 ное 2006 13:30


Мисля , че тук не е мястото да се заяждаме а да си споделяме неволите и техните решения. wili 98 е обяснил действието на капачката затова продължавам нататък . На едно задръстване перката ми се влючи десет пъти и накрая се пръсна радиатора на парното. Като ми смениха радиатора замериха налягането и се оказа , че клапана на капачката изобщо не отваря . Смениха и капачката и вече не помня колко време карам без проблеми в оладителната система


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пет 17 ное 2006 13:33


wili98 написа:капачката "регулира" налягането в системата.
Защото когато е по-голямо, тя изпуска и се нормализира.
СИстемата е херметизирана, така че тя, изпуска относително рядко.

По-високо налягане води след себе си по-късно отваряне на термостата..

Немеца именно за това е дал че налягането трябва да е около 1-1.5 бар в охладителната система.

Въобще с две думи, капачката наистина е важен проблем от охладителната система...

Но и мен ме мъчи въпроса, как колега си разбрал, че гарнитурата не е духнала?


Оххх, тая работа без бира няма да стане:
1. Капачката нищо не регулира, тя е баланс, който предпазва системата от разрушаване (нарушаване на целостта на връзките и елементите на охладителната система) при аварийни режими (ако не се лъжа, според 'книгата' клапана на капачката отваря в границите 1.2 - 1.5 атмносфери). Какво регулират бушоните в една електрическа верига, ако е келява и ти гори бушона, какво ще ти помогне неговата смяна, какво точно ще изрегулираш с него? Как се регулира налягането е много дълга тема, предлагам да се случи поне на бира или друга напитка през некой мрачен следобед.
1.5. При сработване на клапана на капачката се нормализира налягането, докато причината, която е довела до по-високото налягане не предизвика отново покачване на налягането и тогава пак изпуска, и пак, и пак и така докато загуби достатъчно топлоносител, за да може двигателя откровено да прегрее.
1.6. Така е, системата е херметична, 'изпуска относително рядко', има ли случай, в който капачката изпуска и това е 'нормално', ако има ще ми е много интересно да науча какви са обстоятелствата около тая работа, кога става това, редовно ли е, не е ли?
2. Нялягането в системата няма абсолютно никакво отношение към момента на отваряне на термостата. Ако не е така ще ми е много интересно да науча, как това става.
3. Капачката не е 'проблем' на системата, тя не е активен елемент от ситемата, при нормалната работа на двигателя, т.е. изправна система, капачката играе роля единствено и само на най-обикновена тапа и нищо повече. Капачката става проблем, единствено когато баланса и (предпания клапан) сработва при по-ниско налягане в системата от това на нормалната безаварийна работа, тогава се губи системно топлоносител, което е твърде различно от това от което се оплаква човека - най-малко точно обратното.

Ако капачката има нещо общо, имам една чистак нова в жабката, казвате къде и я закарвам веднага, Враца - Враца, няма и 100 км, завиваме я и . . . . . колата се оправя, стискаме ръцете и гуд бай, или завиваме я и . . . . пак старата работа и тогава к'во предлагате?

За протокола: с никого не се заяждам, нито се опитвам да убеждавам когото и да било, в каквото и да било, всеки е свободен да си мисли каквото си иска и е свободен да постъпва както намери за добре. Единственото, което ме 'впряга' е 'съвети', 'размисли' и 'предположения' след които някой може да си спраска автомобила. Ама к'во се впрягам нали не става въпрос за моя авомобил.

Успех на колегата с проблема, дано го реши, вече сигурно е зверски объркан, а и призрака на 'капачката' го преследва нощем, както и да е. Успех.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пет 17 ное 2006 17:07


Iavor написа:Когато колата работи,ако отвъртя капачката на разширителния съд, се повишава нивото на течността.
Дали не работи клапанчето на капачката?Не дрънка вътре ,като я разклатя.
И дали е само от това?

:arrow:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта