Колеги качвам снимките на вече разглобената помпа.
http://alexdimitrov.snimka.bg/experimen ... -b3.691500Турбинката и фланеца за ремъчната шайба са набити плътно на оста. Демонтажа на турбинката на практика е невъзможен тъй като самата тя е пластмасова отливка върху метална втулка. Под турбинката се намира фибъра.
Качил съм и снимка на една нова испанска помпа, ако някой има впечатления от тази марка нега ги сподели. Направи ми впечатление, че производителя дава 3г. гаранция и е сложил в кашончето нещо като гаранционна карта.
Естественно от магазина (няма да споменавам кой ) не дават гаранция особенно ако не е монтирана в сервиз...
Междувпрочем смених помпата нялях нов антифриз от Шел и имах малко ядове с обезвъздушаването (беше се запушило маркучето за обезвъздушаване от към разширителното казанче )и в крайна сметка колата започна да загрява при градско каране както и при изкачване на планински местности вдига 100-110 градуса.
Смея да твърдя, че системата е обезвъздушена добре, перката на радиатора се пуска на първа и втора степен.
Маркучите не са много твърди и при загрят двигател ако изпусна налягането остават след това меки (т.е. не се повишава налягането в системата примерно от гарнитура или глава...)
Преди около месец смених термостата и карах с дестилирана вода до смяната на помпата (тогава си държеше 90 градуса, но пък и не съм го товарил много а и май нямаше големи жеги тогава).
Днес например не беше много горещо и при работа на двигателя на празен ход без да се движи колата си държеше 90-93 градуса.
Старият термостат пък не затваряше и държеше 70-80 градуса с него не ми е прегрявала колата никога.
Та съмненията ми са в новия термостат но все пак искам да чуя и вашите мнения.
Ако някой може да помогне с идей как да разрешим дилемата проблемен термостат ли е или нещо друго и какво ще съм му много благодарен
