Разглобяване на водна помпа Б3 2Е

Техническа и сервизна информация за Passat
alexdimitrov
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 08 юни 2010 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Разглобяване на водна помпа Б3 2Е

Мнениеот alexdimitrov » Чет 28 юни 2012 15:44


Здравейте колеги!
Някой да е разглобявал водната помпа имам в предвид избиването на фланеца и лагерите. :banghead:
Иска ми се да си сменя външният лагер откъм шайбата, че се е разхлопал и тъй като достъпа до помпата е оскъден се допитвам до вас за съвет.
Пък и ме сърбят ръцете да я разглобя на градивни елементи от чисто любопитвто с "научна" цел. За да документираме и фотографираме цялата процедура. :idea:

Или ако някои има стара оригинална и иска да ми я даде за да се пробвам първо на нея.

Благодаря Ви за вниманието ;)

Последна промяна от gr_kanev на Пон 02 юли 2012 13:19, променено общо 2 пъти.
Причина: моделите Пасат - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=38785 - покажи кой е твоят




alexdimitrov
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 08 юни 2010 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разглобяване на водна помпа.

Мнениеот alexdimitrov » Пон 02 юли 2012 12:22


Пасата е В3 а двигателят е двулитровият 2Е с Дигифант система за впръскване.
Вече си взех от една морга стара разбита помпа на която да се доказвам и от която мисля да използвам фланеца за направата на скоба за избиване на другият фланец от оригиналната помпа.
Все още не мога да си изясня обаче как точно е направена сглобката но след като си поиграя малко с флекса maikomila всичко ще се изясни facepalm


Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: Разглобяване на водна помпа Б3 2Е

Мнениеот swir4o » Вто 03 юли 2012 15:48


Лагера е само един и е много "странен", има и фибърче. Преди време си играех да ги правя, но за 30 лв. нова помпа вече нямам такъв ентусиазъм.


alexdimitrov
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 08 юни 2010 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разглобяване на водна помпа Б3 2Е

Мнениеот alexdimitrov » Чет 05 юли 2012 16:40


Да съгласен съм, че занимавката няма да е малко.
Но тези помпи за по 30лв. колко ще изкарат и то ако попаднеш на читава, че някъде пишеше и за вариант да протече веднага след като я сложиш.

А този лагер намира ли се по магазините?


Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: Разглобяване на водна помпа Б3 2Е

Мнениеот swir4o » Чет 05 юли 2012 20:43


Издържат си доволно помпите. Виж тук:
http://bparts-bg.com/product/120/vodna- ... -4cyl.html
Сменил съм дузина такива и няма проблеми. Може да ги намериш и по- евтино някъде...
Иначе на баща ми буса тогава го правих с лагерче от лада, което се продаваше заедно с оста комплект. Само го набиваш в корпуса на старата помпа. Недостатък беше, че оста е малко по- къса и държача на шайбата го захапва наполовина.
Има вероятност да текне и от вече изкривен корпус на старата помпа, ако си я пренатягал преди...


Потребителски аватар
illy1977
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София- Своге

Re: Разглобяване на водна помпа Б3 2Е

Мнениеот illy1977 » Чет 05 юли 2012 21:39


Не се занимавай с "простотии". През 2009г. имах с предния Пасат същия проблем. След като разглобих всичко по надлежтия ред, реших че няма да ремонтирам помпата.Не си струва...............Отидох на 300 метра по улицата и взех за 34 лв. някаква италианска. Не помня фирмата произвом 60дител. Монтирах я...............През 2010г. продадох този Пасат на един колега. Оня ден го мернах в краен квартал на града. Няма никакви проблеми а пробега от тогава до сега е към 60000км.!!!!!!!!!!!!!!


alexdimitrov
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 08 юни 2010 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разглобяване на водна помпа Б3 2Е

Мнениеот alexdimitrov » Пет 06 юли 2012 16:04


Да колеги след като разглобих с не малко усилия въпросната помпа и видях, че освен нестандартния лагер с оста ще ми трябва задължително и нова турбинка която също няма от къде да откия а вероятно и фибър и то стана maikomila
Но поне любопитството ми беше задоволено ;)

Ако има други любопитни мога да кача и снимки :lol:


golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Разглобяване на водна помпа Б3 2Е

Мнениеот golfmk1 » Пет 06 юли 2012 16:08


То е ясно, че няма смисъл да се ремонтира точно тази водна помпа но качи снимки да видят тези които не знаят от какви части е съставена :wink:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Разглобяване на водна помпа Б3 2Е

Мнениеот muns61 » Пет 06 юли 2012 16:16


Изображение

Не е от VW, но е същата конструкция. В ляво е главинката за ремъчната шайба, после двуреден съчмен лагер, упплътнение, а в дясно е набита турбинката.
Помпи се рециклираха, когато бяха дефицитни. Сега няма смисъл.


alexdimitrov
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 08 юни 2010 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разглобяване на водна помпа Б3 2Е

Мнениеот alexdimitrov » Вто 24 юли 2012 0:09


Колеги качвам снимките на вече разглобената помпа.
http://alexdimitrov.snimka.bg/experimen ... -b3.691500
Турбинката и фланеца за ремъчната шайба са набити плътно на оста. Демонтажа на турбинката на практика е невъзможен тъй като самата тя е пластмасова отливка върху метална втулка. Под турбинката се намира фибъра.
Качил съм и снимка на една нова испанска помпа, ако някой има впечатления от тази марка нега ги сподели. Направи ми впечатление, че производителя дава 3г. гаранция и е сложил в кашончето нещо като гаранционна карта.
Естественно от магазина (няма да споменавам кой ) не дават гаранция особенно ако не е монтирана в сервиз...

Междувпрочем смених помпата нялях нов антифриз от Шел и имах малко ядове с обезвъздушаването (беше се запушило маркучето за обезвъздушаване от към разширителното казанче )и в крайна сметка колата започна да загрява при градско каране както и при изкачване на планински местности вдига 100-110 градуса. :shock
Смея да твърдя, че системата е обезвъздушена добре, перката на радиатора се пуска на първа и втора степен.
Маркучите не са много твърди и при загрят двигател ако изпусна налягането остават след това меки (т.е. не се повишава налягането в системата примерно от гарнитура или глава...)
Преди около месец смених термостата и карах с дестилирана вода до смяната на помпата (тогава си държеше 90 градуса, но пък и не съм го товарил много а и май нямаше големи жеги тогава).
Днес например не беше много горещо и при работа на двигателя на празен ход без да се движи колата си държеше 90-93 градуса.
Старият термостат пък не затваряше и държеше 70-80 градуса с него не ми е прегрявала колата никога.
Та съмненията ми са в новия термостат но все пак искам да чуя и вашите мнения.

Ако някой може да помогне с идей как да разрешим дилемата проблемен термостат ли е или нещо друго и какво ще съм му много благодарен :D



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта