Преди месец колата се движи по магистрала около 30мин. Със скорост 120км/ч.Температурата на въздуха е над 35. Климатика работи. Климатика спира и от вентилатора започва да духа топъл въздух(оказва се че това е защита от прегряване). След 10 мин спираме на паркинга – темп. Се е повишила над нормалното и червената лампа за прегряване е светнала. След 2-3 минути след изключване на двигателя радиаторчето на парното се спуква и напълва купето с пара. Купувам тръбичка за байпас и прибирам колата. Сменям радиаторчето, закарвам я на сервиз да промият системата да я пълнят и обезвъздушат.
След месец се явява едно виене като от вентилатора в купето ако не смазан, но не е той. Чува се отвреме навреме само на вкл.двигател с изключен вентилатор.
Днес карам по същата магистрала със същата скорост и на същото място климатика спира и почва да духа горещ въздух. Температурата се е вдигнала от 85 на 100, при което търся място да отбия, вдигам капака – двата вентилатора въртят (Б4, VR6) , нивото в разширителния съд е 2 пръста над максимума (при мин, при студен двигател), двата маркуча на радиатора са горещи – не се пипат. След 20мин паля и тръгвам по магистралата обратно. Температурата от 85 се вдига на 95. Като влизам в града поради спирания и тръгвания на светофари температурата се вдига на 100. На връщане не пуснах климатик , за да не загрява допълнително двигателя.
Чудя се каква е причината сега и преди за прегряването. Какво причини спукването на радиаторчето?
Термостат, датчик на радиатора или водна помпа – кой е причината за прегряване на двигателя.
Б4 VR6 прегряване на двигател
Б4 VR6 прегряване на двигател
Последна промяна от georgi6 на Чет 02 авг 2012 7:38, променено общо 2 пъти.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: прегряване на двигател на Б4
може да са и трите.
понякога се троши импелъра на помпата и няма циркулация-пластмасов е.
ако термостата е заял в някакво средно, странно положение-същия ефект.
като цяло, щом вътрят перките-значи на датчика му е топло и бачка.
имаш нарушена циркулация. много често се задръства и малкото маркуче към разширителния съд. провери, продухай...
и виж помпата.
и термостата.
понякога се троши импелъра на помпата и няма циркулация-пластмасов е.
ако термостата е заял в някакво средно, странно положение-същия ефект.
като цяло, щом вътрят перките-значи на датчика му е топло и бачка.
имаш нарушена циркулация. много често се задръства и малкото маркуче към разширителния съд. провери, продухай...
и виж помпата.
и термостата.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: прегряване на двигател на Б4
Да добавя - ако циркулацията на охл. течност е лоша (спряла помпа или дефектен-затворен термостат вентилаторите на радиатора няма да се въртят и той ще е студен(хладен), особенно при добро обдухване при движение по магистралата. Огледай, промий външно радиаторите и особенно пространството между двата.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: прегряване на двигател на Б4
при частично запекъл термостат се наблюдава... частична циркулация...
при строшен импелър-пак така. оста си се върти, ако има по нея останали парчета-те нещо превъртат, ма далеч не всичко...
капиш?
за радиаторите си много прав-това го пропуснах...
при строшен импелър-пак така. оста си се върти, ако има по нея останали парчета-те нещо превъртат, ма далеч не всичко...
капиш?



за радиаторите си много прав-това го пропуснах...

Re: прегряване на двигател на Б4
Като пуснах двигателя долната тръба беше хладна , горната топла. Разширителният съд е 35 гр течността циркулира нормално.След няколко минути горния маркуч е 65 гр долния 60. При горен 88, долен 75 и в разширителен съд 92 включи перката. После включих климатика и след 2-3 мин вентилатора включи на по-висока скорост. Изглежда че термостата отваря по-рано или както казва vaskoto1 термостата е заял в някакво средно, странно положение Или боклуци между двата радиатора? Как се разглобяват – трябва ли да се източва охладителна течност или да се изпуска фреон?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: прегряване на двигател на Б4
Аз промих моите с макуч от чешмата, много веро и много пръскане:посока отвън и в посока отвътре откъм двигателя. Отпред маската я поразглобих и свалих каквото можах, но радиаторите не съм ги свалял. Просто омазвам с веро и пръскам с маркуча- ту отвън, ту отвътре. Отначало нищо не преминаваше през радиаторите
.
На водострука може би ще стане по-добре, но не знам налягането дали няма да изкриви ламелите.
Имах подобен проблем, първото ми пътуване с колата, когато току-що я купих беше юли месец в жегата Русе-София-Русе . По магистралата сутринта по хладното няма проблем, но в София баш около обяд по жегата, в задръстванията, когато ми бяха обикалянията напред-назад направо се побърках 100-110 градуса
, не знам как ми се размина.
ПП Мисълта ми беше, това че включва вентилаторите при движение на скорост(по магистралата) означава на първо четене че има добра циркулация.

На водострука може би ще стане по-добре, но не знам налягането дали няма да изкриви ламелите.
Имах подобен проблем, първото ми пътуване с колата, когато току-що я купих беше юли месец в жегата Русе-София-Русе . По магистралата сутринта по хладното няма проблем, но в София баш около обяд по жегата, в задръстванията, когато ми бяха обикалянията напред-назад направо се побърках 100-110 градуса

ПП Мисълта ми беше, това че включва вентилаторите при движение на скорост(по магистралата) означава на първо четене че има добра циркулация.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: прегряване на двигател на Б4
първото и най лесно и без разходи-почистваш с маркуч и миещи препарати радиаторите
след това може да направиш проба дали на място на празен ход след загряване си подържа нормална температура
нямаш ли ел помпа за охладителната система?
след това може да направиш проба дали на място на празен ход след загряване си подържа нормална температура
нямаш ли ел помпа за охладителната система?
Re: прегряване на двигател на Б4 VR6
Има една малка ел.помпичка , която качва антифриза в разширителния съд. Имах съмнения, че тя може да прекъсва от време на време, защото имаше някакъв странен звук преди 2 дни, който записах тук http://youtu.be/6RdtJUaTUQg
Re: прегряване на двигател на Б4 VR6
Вчера почистих радиаторите. Не бяха много задръстени - 3-4% от площта.
Ще има забавлевния - смяна на термостат и водна помпа. За термостата трябва ли да се източва антифриза?
Ще има забавлевния - смяна на термостат и водна помпа. За термостата трябва ли да се източва антифриза?
- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: прегряване на двигател на Б4 VR6
И за термостата и за водната помпа,точиш и сменяш.Незнам при теб как са,но при мен на 2Е-то са едно до друго даже май бяха в един корпус. 

Re: прегряване на двигател на Б4 VR6
1.Започнах от най-лесното - смених капачката на разширителния съд. Оказва се че е с някакъв клапан като на капачката на резервоара. В руското ръководство пише да се тества с една отверка като се натисне надолу. При мен клапана се разпадна. Опитайте да натиснете с 2 отверки симетрично. За профилактика дават да се промива на чешмата веднаж в годината.

2. Измиване на радиаторите.
След като изтинаха ги напръсках с вода и след това с препарат за разлагане на насекомите полепнали по решетката. След това измиване с маркуча. Според мен със сапунена вода ше е по-добре щото тоя препарат не направи нищо особено. Радиаторите не бяха много мръсни - 2-3% от площта , което не може да е причина за прегряване.
Как стигнах до тях?
Първо разкачаме акумулатора.
После с плоска отверка освобождаваме решетката.

Отваряме страничните мигачи с плоска отверка.

Само не ме питайте как да монтирате после. Уж щракна , а днес на магистралата излетя на майната си.
После се развива винтче звезда.

В средата е хванато с болт и гайка 11мм - ползвайте лула.

Тази ламарина е готова за махане.

Следват фаровете.

После рамката, която се държи на 4 болта.


Поставяме я отгоре на двигателя.

Време е да разделим радиаторите.

Хванати с по 4 видии от 2-те страни. Ползвайте 10мм тресчотка.

Ето какво имаше на задния радиатор.

Не че някой го е чистил ами щото тая барака е блъскана и радиатора е сменян.
Въпросите ми остават без отговор. Каква беще причината да се спука радиатора преди месец? Спомних си , че в купето се чуваше едно бълбукане за което пуснах тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=314140
Вероятно това е било въздух в модерната немска система за самообезвъздушаване. Ако останалия въздух е причината и сега ли той е причината за прегряване. Сега този бълбукащ звук го няма. Затова отидох на сервиз да съм сигурен за обезвъздушаването. Но нещо кара да се повишава налягането - ако термостата е заседнал в междинно положение или помпата с модерните пластмасови износени перки върти неефективно и не може да насмогне при високи обороти.
Нормално ли е нивото в разширителния съд при изтинала кола да е на минимума, а при загряла (90 гр) да е над максимума?


2. Измиване на радиаторите.
След като изтинаха ги напръсках с вода и след това с препарат за разлагане на насекомите полепнали по решетката. След това измиване с маркуча. Според мен със сапунена вода ше е по-добре щото тоя препарат не направи нищо особено. Радиаторите не бяха много мръсни - 2-3% от площта , което не може да е причина за прегряване.
Как стигнах до тях?
Първо разкачаме акумулатора.
После с плоска отверка освобождаваме решетката.

Отваряме страничните мигачи с плоска отверка.

Само не ме питайте как да монтирате после. Уж щракна , а днес на магистралата излетя на майната си.
После се развива винтче звезда.

В средата е хванато с болт и гайка 11мм - ползвайте лула.

Тази ламарина е готова за махане.

Следват фаровете.

После рамката, която се държи на 4 болта.


Поставяме я отгоре на двигателя.

Време е да разделим радиаторите.

Хванати с по 4 видии от 2-те страни. Ползвайте 10мм тресчотка.

Ето какво имаше на задния радиатор.

Не че някой го е чистил ами щото тая барака е блъскана и радиатора е сменян.
Въпросите ми остават без отговор. Каква беще причината да се спука радиатора преди месец? Спомних си , че в купето се чуваше едно бълбукане за което пуснах тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=314140
Вероятно това е било въздух в модерната немска система за самообезвъздушаване. Ако останалия въздух е причината и сега ли той е причината за прегряване. Сега този бълбукащ звук го няма. Затова отидох на сервиз да съм сигурен за обезвъздушаването. Но нещо кара да се повишава налягането - ако термостата е заседнал в междинно положение или помпата с модерните пластмасови износени перки върти неефективно и не може да насмогне при високи обороти.
Нормално ли е нивото в разширителния съд при изтинала кола да е на минимума, а при загряла (90 гр) да е над максимума?

- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: прегряване на двигател на Б4 VR6
нормално е.
линейно разширение му се вика.
налягането идва от водата в системата. нормалната работна температура на мотора е 80-110 градуса. водата на 100 ври. отделя мехурчета, които в затворена система правят налягане. затова е и клапана на капачката.

линейно разширение му се вика.
налягането идва от водата в системата. нормалната работна температура на мотора е 80-110 градуса. водата на 100 ври. отделя мехурчета, които в затворена система правят налягане. затова е и клапана на капачката.

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: прегряване на двигател на Б4 VR6
На студен двигател отвори капачката на разширителния съд, напълни го (само за пробата) до преливане и запали. Не бива да видиш и едно мехурче! Това е когато си сигурен че всичко е обезвъздушено, не си вадил помпи и термостати наскоро. Ако излизат мехурчета... се започва
!
След пробата извади част от течността, така че да си окло маркировката, особенно лятото не бива да се кара с ниво над допустимото. Трябва да има някакъв обем въздух, който да компенсира температурното разширението на течността без да се достигат критичните за отваряне на въпросния клапан на капачката. Всъщност на капачката има два - предпазен да свръхналягане и за подналягане.

След пробата извади част от течността, така че да си окло маркировката, особенно лятото не бива да се кара с ниво над допустимото. Трябва да има някакъв обем въздух, който да компенсира температурното разширението на течността без да се достигат критичните за отваряне на въпросния клапан на капачката. Всъщност на капачката има два - предпазен да свръхналягане и за подналягане.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: прегряване на двигател на Б4 VR6
водна помпа има с пластмасови перки, има и с метални. Ако не е помпата, се готви за отваряне а мотора. На спекъл темростат няма да ти въртят перките
На 120к/ч да ти прегрее мотора, заеби тия запушени радиатори, освен ако не е вътрешно и той ще грее и на най-малкия зор тогава

На 120к/ч да ти прегрее мотора, заеби тия запушени радиатори, освен ако не е вътрешно и той ще грее и на най-малкия зор тогава
Re: прегряване на двигател на Б4 VR6
От термостата беше. Не отвори изобщо.
Ще се върна много назад. Преди 3 години като купих колата, ми правеше впечатление , че пролетта и есента, когато температурите са около 20°, като паркирам колата, ветилаторите се въртят поне 10мин.Казвам си айде лятото горещо 35-40°- нормално е. След 3 години колата прегря (лампата светна) и радиаторчето в купето се спука. Смених го и колата пак загрява като карам повече от 30мин, или с над 120, или много спирания по светофарите след обед по слънцето.
Според мен термостата не е отварял напълно още преди 3г. Отварял е все по-малко и по-малко. Преди 6 месеца имах един пост – къркорене чувах вътре в купето – това е било въздух в системата, в радиаторчето. Не знам дали това е причина за спукването на радиаторчето и /или термостата. Но след това някои колеги споменаха да се смени капачката – аз я смених. Колата прегря втори път, но този път изхвърли вода от капачката – сигурно ако не я бях сменил щеше пак да спука радиаторчето.
Сега с новия термостат отваря на 70° и при 35-40°, работещ климатик и юркане по магистралата , паркирам колата и след 30сек. вентилаторите спират.
Благодаря на всички включили се с мнения!
По-късно ще кача някоя снимка как се сменя термостат на VR6.
Ще се върна много назад. Преди 3 години като купих колата, ми правеше впечатление , че пролетта и есента, когато температурите са около 20°, като паркирам колата, ветилаторите се въртят поне 10мин.Казвам си айде лятото горещо 35-40°- нормално е. След 3 години колата прегря (лампата светна) и радиаторчето в купето се спука. Смених го и колата пак загрява като карам повече от 30мин, или с над 120, или много спирания по светофарите след обед по слънцето.
Според мен термостата не е отварял напълно още преди 3г. Отварял е все по-малко и по-малко. Преди 6 месеца имах един пост – къркорене чувах вътре в купето – това е било въздух в системата, в радиаторчето. Не знам дали това е причина за спукването на радиаторчето и /или термостата. Но след това някои колеги споменаха да се смени капачката – аз я смених. Колата прегря втори път, но този път изхвърли вода от капачката – сигурно ако не я бях сменил щеше пак да спука радиаторчето.
Сега с новия термостат отваря на 70° и при 35-40°, работещ климатик и юркане по магистралата , паркирам колата и след 30сек. вентилаторите спират.
Благодаря на всички включили се с мнения!
По-късно ще кача някоя снимка как се сменя термостат на VR6.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта