Здравейте колеги,
преди две седмици си взех b6 (2006г) дизелче и съм мн. доволен. Единственият проблем, който ме гложди, е показанията на нивото на горивото. При пълен резервоар, показва малко над 1/4. Ако го покарам стабилно (200-300 км) стига до максимума, но след това пак не отчита правилно. След като напълних до горе и каране само градско, стрелката пак показва малко над 1/4.
Прегледах всички теми свързани с моят проблем (изключване за 10 мин на акумулатора, датчика за нивото на горивото и т.н.), но си признавам, че почти нищичко не разбирам и се чудя какво да правя. Ако сваля клемите на акумулатора, трябва ли да се внимава за нещо? Ако се обадя на VW, дали ще ми свалят кожата?
Поздрави,
Георги
В6 стрелката на горивото не показва вярно
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Стрелката на горивото на В6 не показва вярно
Колега, тъи като твоя въпрос ме заинтригува се порових из нета и с моя анемичен англииски подразбрах, че в резервоара към помпата има сензор за нивото, които вероятно се е разкалибрирал или е дал дефект.Дори и да купиш нов, тои трябва отново да се калибрира. Можеш да потърсиш повече инфо но на англииски и се изписва в търсачката като: FUEL LEVEL SENDER PASSAT B6
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Стрелката на горивото на В6 не показва вярно
Колега,
не знам какъв е сензора при В6, но на старите VW преставлява един поплавък и едно реостатче.
Когато поплавъка отиде нагоре / пълен резервоар / реостата намалява съпротивлението и стрелката на уреда показва пълен резервоар.Обратно,когато поплавъка отиде надолу, съпротивлението на реостата се увеличава и стрелката на уреда показва малко гориво.
Когато има проблем с меренето на нивото, често се прави следната проба: изважда се бусата на бензиновата помпа в багажника. Тя е с четири проводника : два дебели - захранват горивната помпа и два тънки- за мерене нивото в резервоара. С парче проводник се прави "късо" на двата тънки проводника на извадената букса от помпата при включен контактен ключ - стрелката на бензиномера трябва да тръгне надясно и да стигне до "пълен резервоар". За това е нужно малко време/секунди/. Ако пробата е успешна, повредата е в датчика и помпата трябва да се извади от резервоара, да се провери състоянието на реостата, да се замени с друг ако е небходимо. Желателно е манипулациите да се извършват от човек на "ТИ" с електротехниката и измервателни уреди.
Предполагам,че при В6 принципа на мерене на нивото е същият или подобен.Ако има светлинна сигнализация за ниско ниво на горивото, броя на проводниците на буксата може да е по-голям от 4.
Пожелавам ти успех в справянето с проблема.
ПС Относно калиблирането: На датчика им един малък, пластмасов червяк,при завъртането му с малка отверка се променя положението на реостата спрямо вертикалата и в малки граници се променят показанията на нивомера.
не знам какъв е сензора при В6, но на старите VW преставлява един поплавък и едно реостатче.
Когато поплавъка отиде нагоре / пълен резервоар / реостата намалява съпротивлението и стрелката на уреда показва пълен резервоар.Обратно,когато поплавъка отиде надолу, съпротивлението на реостата се увеличава и стрелката на уреда показва малко гориво.
Когато има проблем с меренето на нивото, често се прави следната проба: изважда се бусата на бензиновата помпа в багажника. Тя е с четири проводника : два дебели - захранват горивната помпа и два тънки- за мерене нивото в резервоара. С парче проводник се прави "късо" на двата тънки проводника на извадената букса от помпата при включен контактен ключ - стрелката на бензиномера трябва да тръгне надясно и да стигне до "пълен резервоар". За това е нужно малко време/секунди/. Ако пробата е успешна, повредата е в датчика и помпата трябва да се извади от резервоара, да се провери състоянието на реостата, да се замени с друг ако е небходимо. Желателно е манипулациите да се извършват от човек на "ТИ" с електротехниката и измервателни уреди.
Предполагам,че при В6 принципа на мерене на нивото е същият или подобен.Ако има светлинна сигнализация за ниско ниво на горивото, броя на проводниците на буксата може да е по-голям от 4.
Пожелавам ти успех в справянето с проблема.
ПС Относно калиблирането: На датчика им един малък, пластмасов червяк,при завъртането му с малка отверка се променя положението на реостата спрямо вертикалата и в малки граници се променят показанията на нивомера.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Стрелката на горивото на В6 не показва вярно
Маи на В6 не е като до болка познатите нивомери с реостатчето..... 

-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 29 апр 2013 17:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: В6 стрелката на горивото не показва вярно
Много благодаря за отговорите момчета. С един мой приятел закачихме колата на ваком-а и грешка в уредите няма => или е от поплавъка или е от датчика (не съм мн сигурен, защото би трябвало да излезе като грешка).
Ще събера малко средства и ще я закарам в VW и да видим дали ще си ходя по без гащи :)
П.П.1 Извинявам се за забавянето, но ми се отвори малко повечко работа и нямаше как да пиша.
П.П.2 Като излезе ренгеновата снимка, ще напиша какво е и колко струва.
Поздрави,
Георги
Ще събера малко средства и ще я закарам в VW и да видим дали ще си ходя по без гащи :)
П.П.1 Извинявам се за забавянето, но ми се отвори малко повечко работа и нямаше как да пиша.
П.П.2 Като излезе ренгеновата снимка, ще напиша какво е и колко струва.
Поздрави,
Георги
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234 и 53 госта