допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
- plamen000000
- Мнения: 989
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
Какви са допуските за износване на барабан и накладки на пасат б3-ка, никъде във форума не открих конкретни цифри, въпреки ползването на търсачката, интересува ме понеже съм решил да си правя пълна профилактика на спирачната система на задния мост и на двете коли?
- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Какви са допуските за износване на барабан и накладки
Някъде четох, но не помня къде, че е 1 мм на барабаните. За накладките - задните се опичат преди да са се износили, та ... когато се опекат. 

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Какви са допуските за износване на барабан и накладки
От вътре на Барабана пише максимално допустимия размер.За целта,обаче трябва да ги сваляш!
- plamen000000
- Мнения: 989
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какви са допуските за износване на барабан и накладки
Свалях ги ама като незнае човек не съм погледнал.За това питам ако някой е наясно?
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
Когато е нов барабана, вътрешния му диаметър е 230 мм. Допустимото износване е 231,5 мм. Т.е. 1,5 мм. - но с обикновен шублер няма да ги хванеш тези 1,5 мм. Трябва ти такъв за вътрешно мерене. За накладките ги дават минимална дебелина - 2,5 мм. Накладките мисля, че могат да се измерят и без да се сваля барабана. Имаше някакви оставени отвори за тая цел. Но ако ще издребняваш (което е хубаво нещо) за такива неща, провери и регулирай регулатора на спирачното усилие между предния и задния мост (кантара на спирачките). Най-вероятно отдавна е отказал.
- plamen000000
- Мнения: 989
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
Накладките са ми с дебелина 4,5мм, за барабана незнам ще свалям наново и ще меря, и регулатора ще погледна.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
Това е диаметъра, т.е. износването е 0.750bachest написа:Когато е нов барабана, вътрешния му диаметър е 230 мм. Допустимото износване е 231,5 мм. Т.е. 1,5 мм.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
Да, добро уточнение. Раздела е технически и трябва да сме точни.
Но аз лично като се познавам, ме съмнява да сменя барабана при износване 0.75 mm ...това е друга тема.
Но аз лично като се познавам, ме съмнява да сменя барабана при износване 0.75 mm ...това е друга тема.
- plamen000000
- Мнения: 989
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
Барабани няма да сменявам питам за допуските за да се ориентирам кога един барабан се износва, най-много за сега да ги дам на стругар и да си сложа новите накладки, а станат ли за смяна барабаните по рентабилно ми е намирането на мост с дискове отколкото смяна на барабани един комплект такива вървят от 160 до 300-400лв, а цял мост втора ръка ми е 120 лв
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
При преминаване от барабани към дискове се променя нужното налягане за разпределение на регулатора на спирачното усилие (кантара) между предния и задния мост. При барабани отзад е необходимо да идва едно налягане, при дискове отзад е необходимо друго. Но това е на теория. Като се има предвид колко хора карат с неработещ кантар, практиката показва, че не е толкова от значение.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
A на пасат В4 със абс итт20 като няма въобще кантар 

- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
Пеца, по-точно нямат нищо общо двата АБС-а
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
znainainai написа:A на пасат В4 със абс итт20 като няма въобще кантар
Не е нужно да се изпитваме (изпитването е в училище). Идеята ти за принос към темата, чрез задаване на въпроси на които знаеш отговора, не е много оригинална.

При Teves 20 функциите на механичния "кантар" се поемат от ABS контролера и спирачното налягане към задните колелета се регулира електронно.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
Много се извинявам , че се намесвам в темата на колегата и аз да питам едно нещо към колегата bachest
Колега отдавна преминах на дискове отзад и спирането не е както искам...Примерно регулирам си ръчната да хваща здраво и този път при рязко натискане на педала спират задните колела...Отпускам жилата на ръчната и този път нямам ръчна пак рязкото спиране е нормално
Та въпроса ми е може ли да се регулира ръчно този кантар и евентуално как ?
Колата е Пасат Б3 комби без АБС
Благодаря предварително
Колега отдавна преминах на дискове отзад и спирането не е както искам...Примерно регулирам си ръчната да хваща здраво и този път при рязко натискане на педала спират задните колела...Отпускам жилата на ръчната и този път нямам ръчна пак рязкото спиране е нормално

Та въпроса ми е може ли да се регулира ръчно този кантар и евентуално как ?
Колата е Пасат Б3 комби без АБС
Благодаря предварително

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: допуски за износване на барабан и накладки пасат б3 ?
Да може да се регулира "кантара" на спирачките. Много е лесно - чрез натягане и отпускане на пружината.
Проблема е, че е нужно да се види (с манометри) какво налягане идва на предните колелета и на тази база да се регулира пружината на "кантара", така че да даде нужното налягане за задните колелета. Единия манометър се закачва на предно ляво колело, другия на задно дясно. Обезвъздушава се системата, заради прикачването на манометрите и се натиска педала на спирачките. Извършват се две процедури:
1. При 100 бара налягане на предното колело, чрез пружината се настройват между 56-62 бара за задното колело
2. При 50 бара налягане на предното колело, чрез пружината се настройват между 35-41 бара за задното колело
Чрез регулиране на пружината и многократни опити се търси момент при който двете замервания ще са в стойностите дадени от производителя. Стойностите са за автомобил със дискове на задните колелета. Когато отзаде са барабани стойностите са други - в друга тема във форума съм ги писал. Все се каня да си направя един такъв уред, но 'айде живот и здраве да мине тая 2012 година и догодина ако сме живи
ще си го сложа тоя уред в списъка със задачите. Ако има мераклии да се пробват - 2 манометъра, маркучи, на стругар да направи накрайниците за присъединяване (или пък от магазина) и с електрожена два-три винкела да се парни стойката.
Да не го обяснявам, ето какво представлява уреда - http://vw.snapon.com/SpecialToolsDetail ... d=12880009 ...и цената му е привлекателна.
Описани са сравнително подробно нужните елементи.
Но цялата тая работа с нагласянето на тези налягания е някакъв компромисен вариант, който производителя е сметнал, че е оптимален (най-вероятно е така). Така че колега, ако нямаш уреда да замерваш наляганията, регулираш пружината и тестваш дали ти харесва как се държи автомобила. Ако задните колелета лесно блокирват при спиране, отпускаш малко пружината. Преди да регулираш пружината, провери дали изобщо сработва "кантара" - единия механик горе натиска педала, а ти в канала гледаш дали се опъва пружината. Ако има движение, значи системата работи и пристъпваш към етап регулировка. Единия вариант на регулировката е с манометрите (както препоръчва производителя), другия вариант на регулировката е тест-драйв (поради липса на манометрите).
И един съвет - "кантара" на спирачките не е толкова важен при праволинейно спиране на автомобила. Дали задните гуми ще блокират или няма да блокират - все ще спреш някакси. Големия проблем идва когато по време на завой, натиснеш спирачката и задните колелета блокират - веднага се поднасяш. Мисълта ми е, че засилването на колата в права посока и рязкото натискане на спирачката не е точен показател за настройката на "кантара". По-жизненоважното е какво се случва в същата ситуация по време на завой.

Проблема е, че е нужно да се види (с манометри) какво налягане идва на предните колелета и на тази база да се регулира пружината на "кантара", така че да даде нужното налягане за задните колелета. Единия манометър се закачва на предно ляво колело, другия на задно дясно. Обезвъздушава се системата, заради прикачването на манометрите и се натиска педала на спирачките. Извършват се две процедури:
1. При 100 бара налягане на предното колело, чрез пружината се настройват между 56-62 бара за задното колело
2. При 50 бара налягане на предното колело, чрез пружината се настройват между 35-41 бара за задното колело
Чрез регулиране на пружината и многократни опити се търси момент при който двете замервания ще са в стойностите дадени от производителя. Стойностите са за автомобил със дискове на задните колелета. Когато отзаде са барабани стойностите са други - в друга тема във форума съм ги писал. Все се каня да си направя един такъв уред, но 'айде живот и здраве да мине тая 2012 година и догодина ако сме живи

Да не го обяснявам, ето какво представлява уреда - http://vw.snapon.com/SpecialToolsDetail ... d=12880009 ...и цената му е привлекателна.
Описани са сравнително подробно нужните елементи.
Но цялата тая работа с нагласянето на тези налягания е някакъв компромисен вариант, който производителя е сметнал, че е оптимален (най-вероятно е така). Така че колега, ако нямаш уреда да замерваш наляганията, регулираш пружината и тестваш дали ти харесва как се държи автомобила. Ако задните колелета лесно блокирват при спиране, отпускаш малко пружината. Преди да регулираш пружината, провери дали изобщо сработва "кантара" - единия механик горе натиска педала, а ти в канала гледаш дали се опъва пружината. Ако има движение, значи системата работи и пристъпваш към етап регулировка. Единия вариант на регулировката е с манометрите (както препоръчва производителя), другия вариант на регулировката е тест-драйв (поради липса на манометрите).
И един съвет - "кантара" на спирачките не е толкова важен при праволинейно спиране на автомобила. Дали задните гуми ще блокират или няма да блокират - все ще спреш някакси. Големия проблем идва когато по време на завой, натиснеш спирачката и задните колелета блокират - веднага се поднасяш. Мисълта ми е, че засилването на колата в права посока и рязкото натискане на спирачката не е точен показател за настройката на "кантара". По-жизненоважното е какво се случва в същата ситуация по време на завой.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта