Здравейте,
собственик съм на "B3 Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant Wagon (1992)" и не намерих тема точно за този модел, а той все още се движи по улиците ...
Появи ми се проблем и не мога да си намеря майстор в Шумен, а може би и не търся където трябва.
Появи се "чукане" в G-компресора или както се казвал G-Lader-a. Хората, които до сега ми помагаха по сервизите не се наемат да го отворят. Имам ли някакви шансове и бихте ли ми помогнали със съвет?
Още като го купих преди 4 години не можах да намеря и майстор за климатроника - изпуска фреона и понеже бил конструиран за стария, вече забранен за употреба "Фреон - 12" - не можело да се помогне, защото молекулите на новия били по-малки и съединенията трябвало да се сменят - Бихте ли ми дали съвет и за това, но по-важният за мен проблем си е компресора!
Дано се отзове някой - благодаря предварително!
Извинете ме, ако по някакъв начин не съм спазил приетите правила във форума.
Успех на всички!
Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
malinovn написа:Появи се "чукане" в G-компресора или както се казвал G-Lader-a. Хората, които до сега ми помагаха по сервизите не се наемат да го отворят. Имам ли някакви шансове и бихте ли ми помогнали със съвет?
Спешно търси телефона на 1bar
Волен се казва
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
Благодаря много, но сайта му вече не работи, телефона не отговаря, а той самият не е влизал тук от месец май - отчайваща работа. В нета намирам само стари (2005 - 2008) съобщения и координати ...
Разбира се - благодаря!
Разбира се - благодаря!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
Мда! И аз проверих тези неща и си прав...
Надявам се накой добър човек да му спомене да се свърже с теб или поне да ти даде актуалния му телефон.
Аз, за съжаление, го нямам
Надявам се накой добър човек да му спомене да се свърже с теб или поне да ти даде актуалния му телефон.
Аз, за съжаление, го нямам
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
Последната актуална информация, която намерих е че Волен (1bar) работи в автомобилен клуб DragPower - Казичене (имат сайт), но и тя вече не е актуална. Не работи там от около година и двамата му колеги не дават информация за връзка с него, като предлагат да бъдеш обслужен от тях. Не знам ...
Дано "някой добър човек" ...
Дано "някой добър човек" ...
Последна промяна от malinovn на Съб 18 авг 2012 10:00, променено общо 1 път.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
malinovn написа:Още като го купих преди 4 години не можах да намеря и майстор за климатроника - изпуска фреона и понеже бил конструиран за стария, вече забранен за употреба "Фреон - 12" - не можело да се помогне, защото молекулите на новия били по-малки и съединенията трябвало да се сменят
маркучите за р12 не са предвидени за молекулата на р134а. Губи се, но по малко. Зареждаш едната година, следващата или по следващата ще иска дозареждане.
Имам много направени коли с новия фреон, които оригинално са за стария фееон , без да сменям абсолютно нищо, само вкарвам прилично количество синтетично масло и нагласям необходимото количество с новия фреон, понеже е различно от оригиналното за стария. Работят перфектно, никакви ядове.
Ако трябва да се прави по книга, са маса пари. Няма смисъл. Характеристиките на двата газа са много близки. По-добре да се дозарежда за по 30-40лв всяка година, хем си и обслужваш с-мата, отколкото да дадеш 500-800 лв за ретрофит на системата.
При теб трябва да се отстрани теча в системата, той ти е проблема.
За г-ладера- при мен проблема е решен генерално... с турбо
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
Проблема се реши, а ето го и мръсника
Сега е ред на климатроника ...
Сега е ред на климатроника ...
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
И аз съм със същия климатроник. През пролетта на 2011г. сам си направих т.н. ретрофит, като нищо не съм сменял освен опръстените. Свалих компресора, отворих го, измих го. Впоследствие промих цялата система със спирт за горене, сипах 160 мл. ново синтетично масло. Така вече сглобих всичко по обратния ред- "набих" му 1100 гр. фреон 134А и до момента системата "пее"..............!!!!!!!!!!!!!!!!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
illy1977 написа:И аз съм със същия климатроник. През пролетта на 2011г. сам си направих т.н. ретрофит, като нищо не съм сменял освен опръстените. Свалих компресора, отворих го, измих го. Впоследствие промих цялата система със спирт за горене, сипах 160 мл. ново синтетично масло. Така вече сглобих всичко по обратния ред- "набих" му 1100 гр. фреон 134А и до момента системата "пее"..............!!!!!!!!!!!!!!!!
Ще попее и ще умре,не се притеснявай.
Проблем 1 - в спирта има влага,тя по никакъв начин не трябва да попада в системата,камо ли нарочно. Има специално вещество за промиване на климатични системи,с много ниско съдържание на влага (под 1%) ,само че е скъпичко (качествено е поне 30-40лв литъра). Така или иначе промивката не се и налага - при хубаво масло за 134,не е проблем да се смесва със старото (съвместими са). Точно този момент води до ненужно отварянето на компресора и бърникането по системата. Ако си промил и дехидратора с този спирт, чакай го да му умре коня скоро
Проблем 2 - тази система събира 1200 грама фреон R12 и по неписаното правило за ретрофит,се зарежда с не повече от 1000 грама 134 (принципът е,че на всеки 500 грама от 12,се слагат със 100 по-малко от 134,заради различното налягане на фреона). При 1100 грама фреон в тази система,високото налягане при 35-6 градуса околна температура и 2-ра степен на перките,е около 20 атмосфери (нормално трябва да е около 17-18).При 40 градуса,нещата са по-зле и тези 100 грама доста се усещат като натоварване на системата .Като изключим това,че ТРВ е сметнато за R12 и малко прави мизерия с 134,други проблеми няма при ретрофита (мизерията се състои в по-високо ниско налягане и съответно няколко градуса в + на изхода на системата).Лошото че,преди се предлагаше ТРВ за ретрофит кит от 12 на 134 (пак ТРВ с резби,което точно става на мястото на старото,само че за 134),обаче вече и него не го правят
Иначе за теча на колегата - основните проблеми на тези системи за R12 са уплътненията на компресора - челния осев уплътнител и челната гарнитура.Спряха от производство хубавите части за тях и има само евтини (осев уплътнител за 10-12лв),които обаче ест. карат някой и друг месец и започват да изливат фреон и масло на поразия.Заради това аз също се отказах от ремонти на Sanden 709 (заводски вграждания компресор на VW до юли 92-ра) и при проблем с него, директно предлагам на хората да се замени с друг вариант (същия корпус и резби отзад,но по-нов модел),който е с друго устройство на уплътненията и за него има части (отделно,че си е за новия фреон).
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
zfa159 написа:.... предлагам на хората да се замени с друг вариант ...
Объркахте ме и ме обезкуражихте ...
А как се казва този "друг вариант"?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
Как да се казва - компресор
Принципно на стойката за 709 стават различни компресори.Най-безболезнено застава Sanden SD7H15 ,който го има във вариант с изводи отзад точно,като на 709 т.е. сваляш единия и слагаш другия. Също може да се сложи и Sanden SD7V16,само че там е повече преправянето - трябва да минеш на пистови ремъци или да се мъчиш да гласиш шайба за трапецовидни на този компресор.Също така за 7V16 трябва да преправиш и маркучите накрая,защото твоите са с резбови съединения,а 7V16 е с фланец...има различни варианти,зависи до колко ти се занимава да стане като хората. Най-истинският вариант е,да си намериш Пасат В4 или В3 спед Юли 92-ра, със заводски климатик за 134 и да до прехвърлиш в твоя,хем ще си е заводско,хем ще е за 134,хем ще работи безупречно,само че това ще ти струва една стабилна инвестиция. Всичко опира до две неща - колко при ти се дават и колко истинско искаш да бъде накрая.
Принципно на стойката за 709 стават различни компресори.Най-безболезнено застава Sanden SD7H15 ,който го има във вариант с изводи отзад точно,като на 709 т.е. сваляш единия и слагаш другия. Също може да се сложи и Sanden SD7V16,само че там е повече преправянето - трябва да минеш на пистови ремъци или да се мъчиш да гласиш шайба за трапецовидни на този компресор.Също така за 7V16 трябва да преправиш и маркучите накрая,защото твоите са с резбови съединения,а 7V16 е с фланец...има различни варианти,зависи до колко ти се занимава да стане като хората. Най-истинският вариант е,да си намериш Пасат В4 или В3 спед Юли 92-ра, със заводски климатик за 134 и да до прехвърлиш в твоя,хем ще си е заводско,хем ще е за 134,хем ще работи безупречно,само че това ще ти струва една стабилна инвестиция. Всичко опира до две неща - колко при ти се дават и колко истинско искаш да бъде накрая.
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
zfa159 написа:...Най-безболезнено застава Sanden SD7H15 ,който го има във вариант с изводи отзад точно,като на 709 т.е. сваляш единия и слагаш другия...
Това питах - Благодаря!
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
Случи се ... 65 коня умряха и сега съм тъжен, защото не мога да си намеря G-Lader.
Нямам голяма надежда, но ако някой, някъде знае ... ще черпя!
А на всички притежатели на G60 - това което казват, че трябва профилактика на G-Lader-a на 25-30 000 км - да знаят - Вярно е!
Нямам голяма надежда, но ако някой, някъде знае ... ще черпя!
А на всички притежатели на G60 - това което казват, че трябва профилактика на G-Lader-a на 25-30 000 км - да знаят - Вярно е!
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
Кофти изглежда. Свържи се с колегата ogi.73 - той може и да има
- pushkata11
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
- Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
- Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
- Местоположение: Пловдив
Re: Volkswagen Passat GT G60 Syncro Variant (B3)
Колега, трудно се намират G-lader-и, а и още си държат цена Относно обслужването, ако си с оригиналната шайба (78мм), се обслужва на ок.72 000 км. Прави се пълно обслужване, което излиза доста скъпо, а и няма части в България.(все пак този звяр си иска пари и поддръжка!) G60то е доста скъп за поддръжка, но затова пък е много ефективен
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 234 госта