Здравейте момчета... и момичета, ако не съм сама.
Съпругът ми е в командировка в чужбина и затова ще питам вас. Колата ми е Пасат от 1989 година, знам, че двигателят е 1.8 л. бензинов. До сега съм нямала проблеми, но нещо странно става - когато отпусна колата по инерция по нанадолнище ми светва лампичката дето свети за ръчната. Същото става и при натискането на съединителя понякога, също и при натискане на спирачка... за сега при натискане на газта не съм го виждала. Колата е със газова уредба. Задните накладки са сменявани миналото лято, но предните са си тези с които е купена от Германия.
Кажете ми мога ли да изчакам мъжа ми да се върне (след 2 седмици) и да си я карам? По принцип той поддържа и двете коли, та си нямам идея къде ги води и т.н.
Предварително ви благодаря.
Лампичката на ръчната свети... странно.
Лампичката на ръчната свети... странно.
Последна промяна от lisiche на Пон 08 яну 2007 11:53, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Поздравления за колежката, че се навива да пипа под капака!
Сериозно го казвам!
L&R, дай го малко по-обстойно, братче! Може би й е за първи път!
lisiche, съда за спирачната течност може да не изглежда по точно същия начин, който е на снимката, да не се заблудиш, защото при мен, например е кръгъл, но идеята му е същата и се намира на същото място.
На него има разграфени две нива, където пише min и max. Предполага се, че при теб е паднало нивото под min и сработва датчика за наличие на спирачна течност. Трябва да долееш, така, че нивото да дойде в границите. Спирачна течност би трябвало да има във всяка бензиностанция.
Имай пред вид, обаче, че загубата на спирачна течност може да е признак за сериозна повреда /или износване/ Увери се, че по джантите няма петна от мазна течност, т.е. не ти е протекъл спирачен апарат.
Дано не съм те исплашил излишно, а и дано съм бил полезен
Успех!

Сериозно го казвам!
L&R, дай го малко по-обстойно, братче! Може би й е за първи път!
lisiche, съда за спирачната течност може да не изглежда по точно същия начин, който е на снимката, да не се заблудиш, защото при мен, например е кръгъл, но идеята му е същата и се намира на същото място.
На него има разграфени две нива, където пише min и max. Предполага се, че при теб е паднало нивото под min и сработва датчика за наличие на спирачна течност. Трябва да долееш, така, че нивото да дойде в границите. Спирачна течност би трябвало да има във всяка бензиностанция.
Имай пред вид, обаче, че загубата на спирачна течност може да е признак за сериозна повреда /или износване/ Увери се, че по джантите няма петна от мазна течност, т.е. не ти е протекъл спирачен апарат.
Дано не съм те исплашил излишно, а и дано съм бил полезен
Успех!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Наистина вероятно или спада нивото на течността, или прави проблем датчика на нивото. Но по-вероятно е да спада нивото. Ако е така, явно изтича отнякъде, което е *сериозен* проблем. Може да останеш без спирачки, или без съединител (ако тече оттам)!
Ако нивото е спаднало, долей до "макс." и при първа възможност трябва да се отстрани причината. Може да огледаш джантите както е посъветвал колегата, но лек теч се вижда по-добре от вътрешната страна, а не отвън. Може да опиташ да пипнеш джантата отвътре - ако е мазна - ясно. Може и гумата отвътре да е омаслена. Също може да изтича откъм съединителя, което трудно се вижда (може да тече вътре в кожуха му).
Накратко - ако видиш че течността е спаднала под белега "мин." - долей догоре и търси сервиз, или не карай колата повече, а чакай съпруга да си дойде, че и едни "сервизи" и "майстори" има....
Ако нивото е спаднало, долей до "макс." и при първа възможност трябва да се отстрани причината. Може да огледаш джантите както е посъветвал колегата, но лек теч се вижда по-добре от вътрешната страна, а не отвън. Може да опиташ да пипнеш джантата отвътре - ако е мазна - ясно. Може и гумата отвътре да е омаслена. Също може да изтича откъм съединителя, което трудно се вижда (може да тече вътре в кожуха му).
Накратко - ако видиш че течността е спаднала под белега "мин." - долей догоре и търси сервиз, или не карай колата повече, а чакай съпруга да си дойде, че и едни "сервизи" и "майстори" има....
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
На мен така ми се случи като бях за смяна на предни накладки. Но не се знае колко ще карат твоите, така че е най-сигурно да се видят и ако се налага да се смени. Ако не можеш да се оправиш днес следобяд съм в центъра с приятелката ми ще се шляем и мога да погледна, ако не утре (вторник) по всяко време, където и да кажеш мога да се докарам. За смяната на накладките ти препоръчвам или в Стиви Ауто на Раковска (май бяха Mahle - 45лв) или от Ауто+ си вземи Pagid - 65лв. Аз лично съм сигурен, че са предни накладки и ако долееш течност само ще си направиш беля да не ти отчита кога заминават. В книжката на накладките пише, че ако са по-тънки от 2 мм (за феродото говорим) трябва да се сменят. При мен лампата ми светна чак когато феродото беше........ сигурно 1мм. Така че виж да се проверят накладките, ако не са те, тогава доливай. А колата 2 седмици може и да искара, ама може и да се износят. Зависи как и колко се кара колата.
Късмет!
Опа 0888558064 - Ники
Късмет!
Опа 0888558064 - Ники
Проверих я, кръгло е. Под минимума е. Ще купя още и ще видя какво става, ако тече ще я оставя мъж ми като се върне да я води по доктори. Проверих по калниците, не ми изглежда да има някакви петна.
А иначе карам си я аз... на роботя хода с нея. Правя около 15 км. дневно, събота и неделя не я карам обикновено.
Благодаря на всички.
А иначе карам си я аз... на роботя хода с нея. Правя около 15 км. дневно, събота и неделя не я карам обикновено.
Благодаря на всички.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Добре дошла, lisiche !
Искам само да добавя към предишните мнения, че е възможно след като е спаднало нивото, спирачките да са с намалена ефективност /т.е. колата да не спира !/ - така че МНОГО внимавай ! Дори и да долееш течност, ако имаш теч, или са много износени накладките, проблема не е решен ! Най-добре е колата да се провери от човек който е по-наясно какво и къде да гледа; има много добри клубни майстори като niksi, Vaskoto1 /да не се обидят ако има и други, които не съм споменал !/. Уговори се с някой от тях, и при първа възможност /днес/ я карай там /внимателно !/
Успех !
(само дано няма проблеми от страна на мъжа ти че си ходила при разни непознати майстори докато той е бил командировка - майтап, не се засягай !)
П.П. Имаше доста теми, за това каква спирачна теност да се слага и каква - не, а също и за смесването им. Ако може, помоли там, откъдето ще я купуваш, да погледнат твоята, и да преценят каква да ти дадат. Не че няма шанс да те метнат, защото си жена, и не разбираш ...
Не си сама - има и други дами, но винаги е по-добре да има повече !
Искам само да добавя към предишните мнения, че е възможно след като е спаднало нивото, спирачките да са с намалена ефективност /т.е. колата да не спира !/ - така че МНОГО внимавай ! Дори и да долееш течност, ако имаш теч, или са много износени накладките, проблема не е решен ! Най-добре е колата да се провери от човек който е по-наясно какво и къде да гледа; има много добри клубни майстори като niksi, Vaskoto1 /да не се обидят ако има и други, които не съм споменал !/. Уговори се с някой от тях, и при първа възможност /днес/ я карай там /внимателно !/
Успех !
(само дано няма проблеми от страна на мъжа ти че си ходила при разни непознати майстори докато той е бил командировка - майтап, не се засягай !)
П.П. Имаше доста теми, за това каква спирачна теност да се слага и каква - не, а също и за смесването им. Ако може, помоли там, откъдето ще я купуваш, да погледнат твоята, и да преценят каква да ти дадат. Не че няма шанс да те метнат, защото си жена, и не разбираш ...
Не си сама - има и други дами, но винаги е по-добре да има повече !
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
При износване на накладките действително може да намалее нивото, но износването е бавен процес, а трябва да се износят много за да спадне осезаемо нивото. Малко вероятно ми се вижда, освен ако никой не е поглеждал нивото на течността от месеци.
По-скоро е лек теч от някой спирачен апарат, помпата или съединител според мен.
Може да питаш мъжа си каква течност е слагана, ako имате връзка, че е най-добре да не се смесват различни марки и видове.
По-скоро е лек теч от някой спирачен апарат, помпата или съединител според мен.
Може да питаш мъжа си каква течност е слагана, ako имате връзка, че е най-добре да не се смесват различни марки и видове.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Спирачната течност би следвало да е DOT4 ..
ако ще доливаш се долива с такава.. продават се и на малки разфасовки.
По-добре отиди на някой сервиз, за 5-10 лева ще ти долеят каквото е необходимо..
и да пишеш дали се е оправило.
Опасност голяма няма... можеш да си караш.. но просто имай едно на ум..
все пак задай му въпроса .. каква спирачна течност да сложа дот4, или дот5.. да видиш как ще го хвърлиш в изненада.
марката в твоят случай /ще доливаш/ не е от съществено значение.
ако ще доливаш се долива с такава.. продават се и на малки разфасовки.
По-добре отиди на някой сервиз, за 5-10 лева ще ти долеят каквото е необходимо..
и да пишеш дали се е оправило.
Опасност голяма няма... можеш да си караш.. но просто имай едно на ум..
все пак задай му въпроса .. каква спирачна течност да сложа дот4, или дот5.. да видиш как ще го хвърлиш в изненада.
марката в твоят случай /ще доливаш/ не е от съществено значение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], tyhrh и 48 госта