Лампичката на ръчната свети... странно.

Техническа и сервизна информация за Passat
lisiche
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Лампичката на ръчната свети... странно.

Мнениеот lisiche » Пон 08 яну 2007 11:39


Здравейте момчета... и момичета, ако не съм сама.

Съпругът ми е в командировка в чужбина и затова ще питам вас. Колата ми е Пасат от 1989 година, знам, че двигателят е 1.8 л. бензинов. До сега съм нямала проблеми, но нещо странно става - когато отпусна колата по инерция по нанадолнище ми светва лампичката дето свети за ръчната. Същото става и при натискането на съединителя понякога, също и при натискане на спирачка... за сега при натискане на газта не съм го виждала. Колата е със газова уредба. Задните накладки са сменявани миналото лято, но предните са си тези с които е купена от Германия.

Кажете ми мога ли да изчакам мъжа ми да се върне (след 2 седмици) и да си я карам? По принцип той поддържа и двете коли, та си нямам идея къде ги води и т.н.

Предварително ви благодаря.

Последна промяна от lisiche на Пон 08 яну 2007 11:53, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 08 яну 2007 11:42


Здрасти, виж нивото на спирачната течност.


lisiche
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lisiche » Пон 08 яну 2007 11:54


L&R написа:Здрасти, виж нивото на спирачната течност.


Благодаря за бързия отговор. Това сигурно е проста задача, но не знам как става. Дали ще е възможно най-простичко да кажеш как се прави?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 08 яну 2007 12:07


Изображение :D


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 08 яну 2007 12:19


Поздравления за колежката, че се навива да пипа под капака! :hahhihi:
Сериозно го казвам!
L&R, дай го малко по-обстойно, братче! Може би й е за първи път!
lisiche, съда за спирачната течност може да не изглежда по точно същия начин, който е на снимката, да не се заблудиш, защото при мен, например е кръгъл, но идеята му е същата и се намира на същото място.
На него има разграфени две нива, където пише min и max. Предполага се, че при теб е паднало нивото под min и сработва датчика за наличие на спирачна течност. Трябва да долееш, така, че нивото да дойде в границите. Спирачна течност би трябвало да има във всяка бензиностанция.
Имай пред вид, обаче, че загубата на спирачна течност може да е признак за сериозна повреда /или износване/ Увери се, че по джантите няма петна от мазна течност, т.е. не ти е протекъл спирачен апарат.
Дано не съм те исплашил излишно, а и дано съм бил полезен
Успех!


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 08 яну 2007 12:29


Вместо да обяснявате, що не идете да покажете на момичето-няма ли клубни джентълмени от София :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 08 яну 2007 12:37


Наистина вероятно или спада нивото на течността, или прави проблем датчика на нивото. Но по-вероятно е да спада нивото. Ако е така, явно изтича отнякъде, което е *сериозен* проблем. Може да останеш без спирачки, или без съединител (ако тече оттам)!

Ако нивото е спаднало, долей до "макс." и при първа възможност трябва да се отстрани причината. Може да огледаш джантите както е посъветвал колегата, но лек теч се вижда по-добре от вътрешната страна, а не отвън. Може да опиташ да пипнеш джантата отвътре - ако е мазна - ясно. Може и гумата отвътре да е омаслена. Също може да изтича откъм съединителя, което трудно се вижда (може да тече вътре в кожуха му).

Накратко - ако видиш че течността е спаднала под белега "мин." - долей догоре и търси сервиз, или не карай колата повече, а чакай съпруга да си дойде, че и едни "сервизи" и "майстори" има....


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пон 08 яну 2007 12:50


Ако установиш,че нивото пада,най-вероятно ще трябва да смениш гумичките на помпите на съединителя.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Мнениеот dancing_niki » Пон 08 яну 2007 12:54


На мен така ми се случи като бях за смяна на предни накладки. Но не се знае колко ще карат твоите, така че е най-сигурно да се видят и ако се налага да се смени. Ако не можеш да се оправиш днес следобяд съм в центъра с приятелката ми ще се шляем и мога да погледна, ако не утре (вторник) по всяко време, където и да кажеш мога да се докарам. За смяната на накладките ти препоръчвам или в Стиви Ауто на Раковска (май бяха Mahle - 45лв) или от Ауто+ си вземи Pagid - 65лв. Аз лично съм сигурен, че са предни накладки и ако долееш течност само ще си направиш беля да не ти отчита кога заминават. В книжката на накладките пише, че ако са по-тънки от 2 мм (за феродото говорим) трябва да се сменят. При мен лампата ми светна чак когато феродото беше........ сигурно 1мм. Така че виж да се проверят накладките, ако не са те, тогава доливай. А колата 2 седмици може и да искара, ама може и да се износят. Зависи как и колко се кара колата.

Късмет!

Опа 0888558064 - Ники


lisiche
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lisiche » Пон 08 яну 2007 13:59


Проверих я, кръгло е. Под минимума е. Ще купя още и ще видя какво става, ако тече ще я оставя мъж ми като се върне да я води по доктори. Проверих по калниците, не ми изглежда да има някакви петна.

А иначе карам си я аз... на роботя хода с нея. Правя около 15 км. дневно, събота и неделя не я карам обикновено.

Благодаря на всички.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 08 яну 2007 14:38


Добре дошла, lisiche !
Искам само да добавя към предишните мнения, че е възможно след като е спаднало нивото, спирачките да са с намалена ефективност /т.е. колата да не спира !/ - така че МНОГО внимавай ! Дори и да долееш течност, ако имаш теч, или са много износени накладките, проблема не е решен ! Най-добре е колата да се провери от човек който е по-наясно какво и къде да гледа; има много добри клубни майстори като niksi, Vaskoto1 /да не се обидят ако има и други, които не съм споменал !/. Уговори се с някой от тях, и при първа възможност /днес/ я карай там /внимателно !/
Успех !
(само дано няма проблеми от страна на мъжа ти че си ходила при разни непознати майстори докато той е бил командировка - майтап, не се засягай !)
П.П. Имаше доста теми, за това каква спирачна теност да се слага и каква - не, а също и за смесването им. Ако може, помоли там, откъдето ще я купуваш, да погледнат твоята, и да преценят каква да ти дадат. Не че няма шанс да те метнат, защото си жена, и не разбираш ...
Не си сама - има и други дами, но винаги е по-добре да има повече !


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 08 яну 2007 14:58


При износване на накладките действително може да намалее нивото, но износването е бавен процес, а трябва да се износят много за да спадне осезаемо нивото. Малко вероятно ми се вижда, освен ако никой не е поглеждал нивото на течността от месеци.

По-скоро е лек теч от някой спирачен апарат, помпата или съединител според мен.

Може да питаш мъжа си каква течност е слагана, ako имате връзка, че е най-добре да не се смесват различни марки и видове.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 08 яну 2007 15:30


Спирачната течност би следвало да е DOT4 ..
ако ще доливаш се долива с такава.. продават се и на малки разфасовки.

По-добре отиди на някой сервиз, за 5-10 лева ще ти долеят каквото е необходимо..
и да пишеш дали се е оправило.

Опасност голяма няма... можеш да си караш.. но просто имай едно на ум..

все пак задай му въпроса .. каква спирачна течност да сложа дот4, или дот5.. да видиш как ще го хвърлиш в изненада.
марката в твоят случай /ще доливаш/ не е от съществено значение.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 08 яну 2007 15:48


lisiche написа:... Проверих по калниците, не ми изглежда да има някакви петна.

:079: Не по калницитеееее... По джантите! И евентуално, по гумите!
То нахвърляло ли е чак по калниците, работата става дебела!


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Пон 08 яну 2007 23:21


НЕ ДОЛИВАЙ а закарай колата да и сменят предните накладки сигурно им остават 2-3 мм затова е паднало нивото. в противен случай , ако долееш и после смениш накладките ще се прелее и ще омаже всичко



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], tyhrh и 48 госта