2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот Dead man » Вто 10 яну 2012 23:37


Мисля да причиня следното на колата на мой познат :

Промивка на системата с добавка.Сипване на 5 на 40 Яко.

КОлата няма течове никъде,двигателя мърка и е чист... :bowdown

Операцията ще е тези дни и ще пиша отзиви на 1000,5000,10000 и 15000 км.

Колата е Пасат 4 с 2Е като двигател и само 196 000 км. :012:




Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот miro_hack » Сря 11 яну 2012 2:12


Защо ще го правиш това? Щом с 10 е карала и го е понасяла, то 5 сигорно ще е тънко не мислиш ли? Или целиш нещо? death


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот radotom » Сря 11 яну 2012 7:18


Па Саше, хубаво ще направиш! :да:
Амаааа... съобщаваш, питаш или се хвалиш? mhihi
Щото аз въпрос не видях. :roll:
Когато аз си направих тази интервенция (двигателя е много над 196к) промивка не съм правил


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот DimitarBT » Сря 11 яну 2012 9:13


хм...аз виждам смисъл в тази интервенция,ама немися,че ще е полезно ако се кара няколко хиляди км. с 5 на 40.Аз съм правил промивка на мотора с трнансформаторно масло.През мотора минаха някаде около 15 линтра масло,но не съм карал колата.Работеше на място.Като преди интервенцията с маслото свалих картера и го изчистих.Но искам да ти кажа,че ако целиш след няколко хиляди км. да ти е бистро маслото-няма да стане.Черни го.И аз си мисля,че щом маслото потъмнява то това може да означава само и единствено едно-че си върши работата.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот radotom » Сря 11 яну 2012 9:21


DimitarBT написа:... ако целиш след няколко хиляди км. да ти е бистро маслото-няма да стане.Черни го...

Е мно'о ясно!
Нали част от присадките в качествените масла са именно за това - да мият нагара по двигателя :да:
Целта на подобно мероприятие е по-лек старт в студените зимни сутрини (от което съдя, че е Уеко позакъснял), както и по-стабилен вискозитет при натоварване на мотора.
Аз отскоро имам термометър на маслото - повече от 104* до сега не съм го виждал, макар, че по Коледа катерих Беклемето, но не съм и натоварвал мотора, де ;)


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот kossel » Сря 11 яну 2012 9:22


Аз от две години го карам моя пасат с РП мотор с пълна синтетика. Много съм доволен. Гори на 7-8000 км един литър масло.
А това дето приказват, че било 'тънко', да тънко е когато трябва при минус 15 градуса.


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот DimitarBT » Сря 11 яну 2012 9:24


добре де...съгласен съм с по-лекия старт...ама на дизелите.Бензиновия мотор според мен си му е лек старта.А относно стабилния вискозитет,според мен пряко зависи от марката или по-точно от качеството на маслото.Не,че на мен не ми се е случвало зимата при суден старт леко да потракват повдигачите...ама лекичко...за 1-2 секунди mhihi


golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот golfmk1 » Сря 11 яну 2012 9:30


Имам един колега с опел кадет 1.3 около 90 година на доста километра предполагам и го кара с 5W30 :shock И от смяна до смяна не долива и грам.Сами си правете извода :wink:


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот DimitarBT » Сря 11 яну 2012 9:32


сега...тука опираме до друга тема...разхода на маслото.по мойте скромни наблюдения от моя мотор ще кажа,че маслото не го пипа докато не превиша препоръчителните км. които е дал производителя.След тези 10к или 15к км. малко го похапва де*а...ама според мен е нормално.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот radotom » Сря 11 яну 2012 9:34


DimitarBT написа:...или по-точно от качеството на маслото.

Ам анджък, де!
Която и да е марка масла премиум продуктите им са с по-високо качество.
Друг е въпроса, че при някои премиум продукта може да се окаже, че е с качествата на нормалния продукт на други... то това си е до можене и до технологии.
Относно лекия старт - на 5W40 минах преди 2 или 3 години (не помня), но беше късна есен. Температурите сутрин си бяха доста ниски.
Нямаш идея колко ясно се почувства разликата на следващата сутрин! :shock
И не си го внушавах, защото си спомням, че още спях ( mhihi ) и като усетих как развъртя изведнъж се ококорих и почнах да се чудя защо...
Чак 3-4 сек по-късно се сетих, че смених маслото mhihi


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот miro_hack » Сря 11 яну 2012 9:42


radotom написа:
DimitarBT написа:... ако целиш след няколко хиляди км. да ти е бистро маслото-няма да стане.Черни го...

Е мно'о ясно!
Нали част от присадките в качествените масла са именно за това - да мият нагара по двигателя :да:
Целта на подобно мероприятие е по-лек старт в студените зимни сутрини (от което съдя, че е Уеко позакъснял), както и по-стабилен вискозитет при натоварване на мотора.
Аз отскоро имам термометър на маслото - повече от 104* до сега не съм го виждал, макар, че по Коледа катерих Беклемето, но не съм и натоварвал мотора, де ;)


Първия вискозитет - стартов вискозитет при студен мотор-колкото по-малък толкова по-лесен старт зимата.
Втория вискозитет - вискозитет при работна температура на мотора.

Човека иска по-лесен старт,с тънко масло но мотора докато загрее какви ще ги върши той ще каже.


Потребителски аватар
illy1977
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София- Своге

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот illy1977 » Пет 13 яну 2012 21:34


Що не сложиш -20W 200


Потребителски аватар
illy1977
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София- Своге

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот illy1977 » Пет 13 яну 2012 21:41


Карам и аз два Пасата с двигател 2Е на 197155км. и 166800км. Слагал съм масло от 20W50, до 5W 30. За тия мотори си слагаш минерално масло, лека промивка преди смяната и си ОК!!!!! Излишни инвестиции с тия двигатели според мен е ненежна. В момента карам дори с микс от 10W40, 15W40 и дори 20W50. При -12 градуса влизам в трактора,той си работи предимно на газ, слагам ключа завъртам и след около два оборота на коляновия вал вече съм готов за излитане. С пробег около 9000км. след последната смяна на маслото през месец септември е почти чисто и изгорил към 100грама.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот zfa159 » Съб 14 яну 2012 2:37


а ако си изчистите стартерите и кабелните обувки по дебелите кабели,да видите как палят mhihi
Аз карам моното (1.8 моно) с 15/50,което по гъстота е сходно с дъвка Турбо :D Откакто си оправих кабелните обувки (окисче тук-там) и си разглобих стартера,да го почистя и смажа и смазах и бендикса и втулката в корпуса на кутията,да видите вие как върти както вентилатор (има си компресия,знам какво ще ме питате :) ).При +30 и при -18 (по-студено не съм ходил),върти еднакво добре и пали еднакво лесно (на гейс :D ).Причината да искам такова масло е,че във високите обороти се държи много добре и поддържа доста добро налягане и при по-яки натоварвания и сериозни температури (примерно 40 минути на 6000 оборота с 200км/ч) .Това ако го направя с 5/30,ще си събирам буталата от предното стъкло :D
Отделно един път забравих да сменя маслото и врътнах 21 000км (предимно извънградско каране по гореописания начин) и нито го беше изяла (липсваха 300мл само),нито имаше проблеми с налягането (системата за ранна сигнализация).Преди като карах с 10/40 пак на мотул (6100) ,мина ли повече от 10 000км и я ръчкам стабилно,после започваше да мрънка около 2000 оборота,че му се губи налягането и мерих и да,губеше се доста стабилно... То за 1.8 моно е доста показателно да тества маслата,защото няма маслен охладител и температурите на маслото са по-зловещи от при 2Е-то,особено ако го газиш здраво и продължително :)
:beer


Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: 2Е масло-от 10 на 40,на 5 на 40

Мнениеот swir4o » Съб 14 яну 2012 9:25


Колеги, за нашите каляски на 300 и + хил. км. не е оправдано използването на синтетики. Още повече, че тези мотори- 1.8 моно- и 2Е са производство до 1996г. Това са стари двигатели и като нови производителя им препоръчва визкозитет 15W40 или 15W50. За тези които искат да спорят да си погледнат книжките на колите,ако имат такива или всяко едно ръководство за Пасат 1988-1996г. Качествата на синтетичното масло са безпорни, но и двигателя трябва да е направен за работа с него. Като компромис много фирми предлагат и синтетика 15/50. Не гледайте какво препоръчва по каталог производителя на масло- на него всичко му е за продан. По сериозните фирми препоръчват маслото да се сменя на километри, които е посочил инженера създал двигателя, а не производителя на маслото. И не на последно място, не е важно толкова каква марка е маслото, а дали има сертификата от VW 500.00 или VW 501.01 за бензинови двигатели или VW 505.00 за дизел. Това е за ДВГ производство до 1997г. Аз лично карах и с Кастрол 10/40- така си пристигна колата от Германия. После с Yacoo VX 300 10/40, Yacoo VX 500 10/40. Сега съм с ВР 15/40 - лека разлика има само при палене при темп. под -15 градуса. Поздрави!!!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта