Смятам, че изчетох всичко по темата (силни думи - поне повечето неща). За това ще помоля за съдействие!
При мен проблема е следния:
Стигнах (по показания на таблото) до 110 С, след "сръчкване" да набере по-бързо и да се включа в движението. Колата - натоварена (аз, жената (50 кг), малкия (22кг), багаж - около 150 кг. с горен багажник(кутия)). Качвам се н до.магистралата и си поддържам 130-140 км./ч. Поглеждам показанията на таблото - 110 С!!! Изключвам климатика пада на 105 при скорост около 80 км./ч. Спирам, отварям капачката нормално (не ври, прилично ниво). В движение над 90км./ч. и на климатик 110 С. Спирам, охлажда се , тръгвам пак така. И я карах с около 90-110 с климатик при 105 С между и 14 и 18 ч. В 18ч. външната темп. беше 42 С (не зная колко е била между 2 и 4!!!) . След падането на темп. на въздуха, колата се нормализира.
И от тогава си работи нормално. Месец приблизително мина. Не ми е вдигала над около 95 С, не съм доливал охл. течност.
Пасата е 2Е,94г. с климатроник . Под нормална работа на двигателя имам в предвид: 92-94 извънградско(по показания на уредите), до 98-100 в най-големите задръствания в центъра(София). Карам го на газ от около 2г. Сложих газовата 2 дни след като взех колата. Не съм правил нищо по охладителната до сега (освен смяна на тройнока преди време). Не усещам да има промяна в работата на двигателя, не доливам, маслото също изглежда добре.
Помагайте, моля! Какво трябва сменя, за да не патя другото лято пак? Термостата? (май не) Или водна помпа... Или може би антифриза ( с такъв, с по-висока темп. на кипене?)..
Проблем с температурата при Пасат Б4
- zdrash
- Мнения: 681
- Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
- Автомобил: Touareg 7P
- Двигател: CVWA
- Местоположение: RED village
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Виж дали ти се въртят и двете перки зад радиатора - свързани са една с друга с един тънък ремък,
който като поостарее изпада и остава да се върти само едната перка.
На мен ми беше паднал, но загряваше само в града - по магистралата охлаждаше нормално.
Може и радиторите ти да са набити с боклуци отвън.
Успех!
който като поостарее изпада и остава да се върти само едната перка.
На мен ми беше паднал, но загряваше само в града - по магистралата охлаждаше нормално.
Може и радиторите ти да са набити с боклуци отвън.
Успех!
-
- VW експерт
- Мнения: 13409
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Или таблото лъже с градусите!Моето бега с 10 градуса напред.
- wartime
- Мнения: 97
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
- Автомобил: VW Passat B4 Variant
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: София
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
При мен загряваше само в града,еднократно вдигна 110 градуса.Свалих само водния радиатор,за да не изпразвам климатика,измих климатичния с маркуч,а водния на пароструйка.Няма да повярваш каква гняз се беше събрала между двата радиатора.След тази процедура дори и в най-големите жеги лятото не вдигна над 92-93 градуса(по табло де).Провери и корпуса с перките,при мен ролките за ремъка,който свързва двете се триеше в радиатора леко.
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
И двете перки се въртят. Тези старите климатроници са... гадни: Може да си пуснеш топло да ти духа, щом външната температура е над 00 С (мисля) перките се въртят постоянно. Като спра климатроника, при по-ниска температура, спират и перките. Но при 95-100 се включват.Не разбрах на 1-ва или на 2- скорост.
А таблото не е променило показанията си. След този случай не е вдигала 105-110 С.
Но днес цяла сутрин джиткам из града. Външната температура 25-26 С. Пасата - 95-96.Като го сръгам малко - около 100. Преди не ми качваше над 95 (по табло).Явно нещо е сдухало или е тръгнало.
А тези перки, не са ли идвете електрически? Не виждам ремък..
Не лъже. Просто с вдигна работната температура кочинката.На градско днес стигнах до 100 С. Извънградско държи като преди...
А таблото не е променило показанията си. След този случай не е вдигала 105-110 С.
Но днес цяла сутрин джиткам из града. Външната температура 25-26 С. Пасата - 95-96.Като го сръгам малко - около 100. Преди не ми качваше над 95 (по табло).Явно нещо е сдухало или е тръгнало.
А тези перки, не са ли идвете електрически? Не виждам ремък..
Zdravko Zankov написа:Или таблото лъже с градусите!Моето бега с 10 градуса напред.
Не лъже. Просто с вдигна работната температура кочинката.На градско днес стигнах до 100 С. Извънградско държи като преди...
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Едната перка е директно на вала на ел.мотора, а другата е паразитна, т.е. с малко ремъче
.
Намери проблема, защото не е нормално да караш при 95-100 градуса. При хладно време трябва да си около 85-90, т.е колкото е маркираната на термостата. При горещо време може и да приемеш за нормално 95, но 100 и нагоре е недопустимо.
А термостата как е ? А, видях, не си го сменял ...

Намери проблема, защото не е нормално да караш при 95-100 градуса. При хладно време трябва да си около 85-90, т.е колкото е маркираната на термостата. При горещо време може и да приемеш за нормално 95, но 100 и нагоре е недопустимо.
А термостата как е ? А, видях, не си го сменял ...
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Не съм сменял термостата. По-горе бях описал, че преди въпросното прегряване, държеше постоянно почти еднаква температура. След този случай обаче не е така. Според мен перката включва късно ( или не и работи едната скорост). Но това в случая не е от значение - заради климатроника. И това,че не охлажда достатъчно може да се дължи на:
1. Термостат - не отваря докрай;
2. Перка - въпросния ремък, за който ми говорите (той сменя ли се?);
3. Нещо друго.
Отивам да проверя ремъка, а утре като се прибирам от работа, ще мина на мивка да поизчистя радиатора.
P.S. Вчера до Златните мостове никакъв проблем.
Ремъчето е там - видях го. Като държа едната перка и въртя дръгата с ръка, то(ремъчето) приплъзва. Така ли трябва да е ? Ако не, стяга ли се или директно се подменя ? Как?
1. Термостат - не отваря докрай;
2. Перка - въпросния ремък, за който ми говорите (той сменя ли се?);
3. Нещо друго.
Отивам да проверя ремъка, а утре като се прибирам от работа, ще мина на мивка да поизчистя радиатора.
P.S. Вчера до Златните мостове никакъв проблем.
Ремъчето е там - видях го. Като държа едната перка и въртя дръгата с ръка, то(ремъчето) приплъзва. Така ли трябва да е ? Ако не, стяга ли се или директно се подменя ? Как?
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
1.Проверих си "писанията", сменян ми е термостата преди около 2 год., но не зная с какъв - майстора го беше купил.
2.Доколкото успях да видя, имам достатъчно боклуци в питите на радиатора.
3.Правих замерване с електронен трмометър, потопен в разшириттелния съд. Резултатите са следните:
- до 75 С (по табло) електрониия(допълнителния) изоставаше с градусите - отначало с 2, та до 5С при 75.Не знам при каква температур, но са се разменили - 82-83 в казанчето, 92-94 според уредите на таблото. Горе-долу тогава отвори термостата. Перката включи (предполагам на 1- скорост) при 89 С в казанчето(почти 100 по табло).
Явно трябва да се прочисти радиатора; като се свали и смяна на ремъка на перките.
Термостата и датчика на перките за смяна ли са?
2.Доколкото успях да видя, имам достатъчно боклуци в питите на радиатора.
3.Правих замерване с електронен трмометър, потопен в разшириттелния съд. Резултатите са следните:
- до 75 С (по табло) електрониия(допълнителния) изоставаше с градусите - отначало с 2, та до 5С при 75.Не знам при каква температур, но са се разменили - 82-83 в казанчето, 92-94 според уредите на таблото. Горе-долу тогава отвори термостата. Перката включи (предполагам на 1- скорост) при 89 С в казанчето(почти 100 по табло).
Явно трябва да се прочисти радиатора; като се свали и смяна на ремъка на перките.
Термостата и датчика на перките за смяна ли са?
- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Температура на антифриз не се мери в казанчето. Най-близко до показанията на таблото е мястото, където е разположен датчикът, което му подава инфо-то. Нормално е на казанчето да е малко по-хладка течността, понеже все пак топлината най-голямата е в самия двигател, а както знаеш, течността циркулира и се охлажда, за да отиде обратно към мотора, който я затопля пак и така...
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Мисля,че това с температурата го четох в темата на Милен. Благодаря. Но в такъв случай, термостата отваря късно. И перката късно се включва. Но ще измеря отново температурите утре и ще ги напиша. Отново ти Благодаря! Че взех да се щащкам вече. Обяснявам на моя "майстор" за симптомите на колата - супер си била. Като се скапела, щял да я направи. сега какво да се занимава с нея...
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
явно таблото те лъже,замери си и съпротивлението на датчика дето подава инфо към таблото,той е на тройника.И не забравяй,на 100 градуса ще ти се включи втора степен а на 110 ще ти светне и червената лампа...все пак замери на ново темп. направо на горния маркуч.А термостата отваря на 87 градуса,перката сработва на 92
-
- VW експерт
- Мнения: 13409
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
Zdravko Zankov написа:Или таблото лъже с градусите!Моето бега с 10 градуса напред.

-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg- Deutschland
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
смени си температурният датчик който е на тройника с жълтият пръстен
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
До работата ми е 5 км. и колата не загрява, а тези дни нямах време да се занимавам с нея. Но в събота и неделя съм почивка...
Колега, от къде мога взема данни за съпротивленията на датчиците?
Колега, от къде мога взема данни за съпротивленията на датчиците?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4
ето ориентир и ползвай наистина търсачката
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 33 госта