Проблем с температурата при Пасат Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Проблем с температурата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Нед 23 сеп 2012 19:34


Смятам, че изчетох всичко по темата (силни думи - поне повечето неща). За това ще помоля за съдействие!
При мен проблема е следния:
Стигнах (по показания на таблото) до 110 С, след "сръчкване" да набере по-бързо и да се включа в движението. Колата - натоварена (аз, жената (50 кг), малкия (22кг), багаж - около 150 кг. с горен багажник(кутия)). Качвам се н до.магистралата и си поддържам 130-140 км./ч. Поглеждам показанията на таблото - 110 С!!! Изключвам климатика пада на 105 при скорост около 80 км./ч. Спирам, отварям капачката нормално (не ври, прилично ниво). В движение над 90км./ч. и на климатик 110 С. Спирам, охлажда се , тръгвам пак така. И я карах с около 90-110 с климатик при 105 С между и 14 и 18 ч. В 18ч. външната темп. беше 42 С (не зная колко е била между 2 и 4!!!) . След падането на темп. на въздуха, колата се нормализира.
И от тогава си работи нормално. Месец приблизително мина. Не ми е вдигала над около 95 С, не съм доливал охл. течност.

Пасата е 2Е,94г. с климатроник . Под нормална работа на двигателя имам в предвид: 92-94 извънградско(по показания на уредите), до 98-100 в най-големите задръствания в центъра(София). Карам го на газ от около 2г. Сложих газовата 2 дни след като взех колата. Не съм правил нищо по охладителната до сега (освен смяна на тройнока преди време). Не усещам да има промяна в работата на двигателя, не доливам, маслото също изглежда добре.
Помагайте, моля! Какво трябва сменя, за да не патя другото лято пак? Термостата? (май не) Или водна помпа... Или може би антифриза ( с такъв, с по-висока темп. на кипене?)..




Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот zdrash » Нед 23 сеп 2012 20:05


Виж дали ти се въртят и двете перки зад радиатора - свързани са една с друга с един тънък ремък,
който като поостарее изпада и остава да се върти само едната перка.
На мен ми беше паднал, но загряваше само в града - по магистралата охлаждаше нормално.
Може и радиторите ти да са набити с боклуци отвън.
Успех!


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 23 сеп 2012 21:34


Или таблото лъже с градусите!Моето бега с 10 градуса напред.


Потребителски аватар
wartime
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
Автомобил: VW Passat B4 Variant
Двигател: ABF 1994
Местоположение: София

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот wartime » Пон 24 сеп 2012 8:12


При мен загряваше само в града,еднократно вдигна 110 градуса.Свалих само водния радиатор,за да не изпразвам климатика,измих климатичния с маркуч,а водния на пароструйка.Няма да повярваш каква гняз се беше събрала между двата радиатора.След тази процедура дори и в най-големите жеги лятото не вдигна над 92-93 градуса(по табло де).Провери и корпуса с перките,при мен ролките за ремъка,който свързва двете се триеше в радиатора леко.


iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Пон 24 сеп 2012 14:16


И двете перки се въртят. Тези старите климатроници са... гадни: Може да си пуснеш топло да ти духа, щом външната температура е над 00 С (мисля) перките се въртят постоянно. Като спра климатроника, при по-ниска температура, спират и перките. Но при 95-100 се включват.Не разбрах на 1-ва или на 2- скорост.
А таблото не е променило показанията си. След този случай не е вдигала 105-110 С.
Но днес цяла сутрин джиткам из града. Външната температура 25-26 С. Пасата - 95-96.Като го сръгам малко - около 100. Преди не ми качваше над 95 (по табло).Явно нещо е сдухало или е тръгнало.
А тези перки, не са ли идвете електрически? Не виждам ремък..

Zdravko Zankov написа:Или таблото лъже с градусите!Моето бега с 10 градуса напред.

Не лъже. Просто с вдигна работната температура кочинката.На градско днес стигнах до 100 С. Извънградско държи като преди...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот milmar » Пон 24 сеп 2012 15:06


Едната перка е директно на вала на ел.мотора, а другата е паразитна, т.е. с малко ремъче :) .

Намери проблема, защото не е нормално да караш при 95-100 градуса. При хладно време трябва да си около 85-90, т.е колкото е маркираната на термостата. При горещо време може и да приемеш за нормално 95, но 100 и нагоре е недопустимо.

А термостата как е ? А, видях, не си го сменял ...


iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Пон 24 сеп 2012 16:38


Не съм сменял термостата. По-горе бях описал, че преди въпросното прегряване, държеше постоянно почти еднаква температура. След този случай обаче не е така. Според мен перката включва късно ( или не и работи едната скорост). Но това в случая не е от значение - заради климатроника. И това,че не охлажда достатъчно може да се дължи на:
1. Термостат - не отваря докрай;
2. Перка - въпросния ремък, за който ми говорите (той сменя ли се?);
3. Нещо друго.
Отивам да проверя ремъка, а утре като се прибирам от работа, ще мина на мивка да поизчистя радиатора.
P.S. Вчера до Златните мостове никакъв проблем.

Ремъчето е там - видях го. Като държа едната перка и въртя дръгата с ръка, то(ремъчето) приплъзва. Така ли трябва да е ? Ако не, стяга ли се или директно се подменя ? Как?


iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Вто 25 сеп 2012 19:44


1.Проверих си "писанията", сменян ми е термостата преди около 2 год., но не зная с какъв - майстора го беше купил.
2.Доколкото успях да видя, имам достатъчно боклуци в питите на радиатора.
3.Правих замерване с електронен трмометър, потопен в разшириттелния съд. Резултатите са следните:
- до 75 С (по табло) електрониия(допълнителния) изоставаше с градусите - отначало с 2, та до 5С при 75.Не знам при каква температур, но са се разменили - 82-83 в казанчето, 92-94 според уредите на таблото. Горе-долу тогава отвори термостата. Перката включи (предполагам на 1- скорост) при 89 С в казанчето(почти 100 по табло).
Явно трябва да се прочисти радиатора; като се свали и смяна на ремъка на перките.
Термостата и датчика на перките за смяна ли са?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19328
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот stefan4o » Вто 25 сеп 2012 19:52


Температура на антифриз не се мери в казанчето. Най-близко до показанията на таблото е мястото, където е разположен датчикът, което му подава инфо-то. Нормално е на казанчето да е малко по-хладка течността, понеже все пак топлината най-голямата е в самия двигател, а както знаеш, течността циркулира и се охлажда, за да отиде обратно към мотора, който я затопля пак и така...


iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Вто 25 сеп 2012 21:09


Мисля,че това с температурата го четох в темата на Милен. Благодаря. Но в такъв случай, термостата отваря късно. И перката късно се включва. Но ще измеря отново температурите утре и ще ги напиша. Отново ти Благодаря! Че взех да се щащкам вече. Обяснявам на моя "майстор" за симптомите на колата - супер си била. Като се скапела, щял да я направи. сега какво да се занимава с нея...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот Iezekil » Вто 25 сеп 2012 21:47


явно таблото те лъже,замери си и съпротивлението на датчика дето подава инфо към таблото,той е на тройника.И не забравяй,на 100 градуса ще ти се включи втора степен а на 110 ще ти светне и червената лампа...все пак замери на ново темп. направо на горния маркуч.А термостата отваря на 87 градуса,перката сработва на 92


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 25 сеп 2012 21:52


Zdravko Zankov написа:Или таблото лъже с градусите!Моето бега с 10 градуса напред.



:shockЗа мен е ясно.Малко над 100 гр. по табло включва 1-ва степен.На 110 гр-по табло,тръгва 2-ра степен.За мен таблото лъже,здраво.


denisadsl
Мнения: 70
Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg- Deutschland

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот denisadsl » Чет 27 сеп 2012 19:14


смени си температурният датчик който е на тройника с жълтият пръстен


iwo_ko
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Соофия

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот iwo_ko » Чет 27 сеп 2012 19:59


До работата ми е 5 км. и колата не загрява, а тези дни нямах време да се занимавам с нея. Но в събота и неделя съм почивка...
Колега, от къде мога взема данни за съпротивленията на датчиците?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с температуртата при Пасат Б4

Мнениеот Iezekil » Чет 27 сеп 2012 21:32


ето ориентир и ползвай наистина търсачката
Прикачени файлове
002636228.jpg



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 33 госта