Проблема е следния:
При спиране отдясно се появява вибрация във волана. Тъй като спирачните дискове са нови реших че съм попаднал на менте и се е изкривил, смених го с нов че бях на морето и трябваше да пътувам 600 км. да се прибирам, но вибрацията макар и малка при спиране остана. Днес носих сваления диск на стругар да го проверя, изобщо не е крив.
С пича дето купих дисковете от него приказвах, той поразпитал и му казали, че при спиране вибрация можело да се появи и от вътрешно каре или разбит накрайник. Че ще качвам колата на канал е ясно, но да сондирам мнения на кое да обърна повече внимание. Предни амортисьори, тампони горе на макферсоните, задните тампони на предните носачи, шарнири и накрайници са на 2000км. Амортисьорите са Билщайн, всичко останало е Феби. Дисковете спирачните са Делфи.
Не съм сменял само предните тампони на носачите /селеновите втулки/
Предварително Благодаря за мненията!



Passat B3 1989г - вибрация на волана при спиране
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Passat B3 1989г - вибрация на волана при спиране
Последна промяна от К.Одаджийски на Сря 17 окт 2012 9:07, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: странна вибрация пасат Б3
К.Одаджийски написа:При спиране отдясно се появява...
Ъъъ.... не разбрах!
Как така спиране отдясно?
Иначе според мен може да е и клеасали водачи на супорта на спирачката или евентуално лагер.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: странна вибрация пасат Б3
radotom написа:К.Одаджийски написа:При спиране отдясно се появява...
Ъъъ.... не разбрах!
Как така спиране отдясно?
Иначе според мен може да е и клеасали водачи на супорта на спирачката или евентуално лагер.
Сори!
Имах предвид на дясното колело
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
canyoubounce написа:А баланс на гуми и на предница правил ли си скоро ?
Имах го същия проблем с моя Б3, и беше от дисковете, но щом са сменяни :S
Все пак направи едно балансче на предницата
Предницата я регулирах преди 2000 км., но скоро не съм правил баланс на гумите, но ако е от тях би трябвало и при някаква скорост да има вибрация, а такава няма.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Съжалявам, че толкова късно пиша пак в темата, но още на следващия ден свалих и проверих баланса на гумите, проблеми с тях нямаше никакви, баланс машината закова нула въпреки дупките в града. В Предницата всичко е стегнато, накрайници, шарнири, тампони на носачите, на макферсоните, биалетки, амортисьори, всичко. Едва снощи ми остана време да пробвам новите спирачни дискове. Сложих си старите износени до неузнаваемост дискове и всякакви вибрации изчезнаха, чудо! Взех да слагам на колата 1 по един от трите ми нови диска и не е крив само тоя дето го купих в Несебър, но пък той е посинял толкова сериозно, че си помислих като го свалих да не би да съм го карал на бояджия да му хвърли един металик син да лъщи.
Сега не ми остава нищо друго освен да си сложа пак старите дискове и новите да ходя да ги бия на магазинера във витрината, белким ми ги смени.Абе пропаднала работа
Сега не ми остава нищо друго освен да си сложа пак старите дискове и новите да ходя да ги бия на магазинера във витрината, белким ми ги смени.Абе пропаднала работа

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив

Това май няма да е от магазинера, ако питаш мен!
Направи си една пробичка- открехни маншончето леко с отверка и погледни дали няма ръжда там.
Аз точно по този начин щях да си покривя моите дискове!
Оказа се, че апарата е ръждясал в края, дето на старите дискове не е работил. Като съм го натиснал да отвори за новите, че и с нови накладки, той е влезнал в ръждясалия участък. В резултат след натискане на спирачката буталцето се връщаше много бавно. Достатъчно бавно, за да прегреят дискове и накладки и дори след отпускане на буталцето те двете да успяват да си опират леко едно в друго и да си дозагряват!
Та левая ми диск беше посинял, но за щастие- не се беше искривил все още!
След смяна на апарата с нов (от морга) нещата заспаха

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Радо са ме хвърли в размисъл. Задължително ще го проверя това утре или вдругиден, като си слагам пок старите дискове, но при сглобени спирачки, свалям джантата и апарата го придвижвам на ръка. То с новите дискове и накладки, разстоянието което се движат е до към 2мм най много, но е напълно достатъчно мисля да освободи накладките.
Ще се побъркам вече.
Ще се побъркам вече.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1989г - вибрация на волана при спиране
Та така, взех да си преглеждам темите за които се сещам за да им оправя заглавията по шаблона зададен за техническите раздели и видях, че точно тази е останала без написано решение накрая.
Все пак по добре късно отколкото никога, та така.
Вибрацията във волана при спиране се оказа от леко разбит вътрешен накрайник на кормилната рейка.
Това установих след като рейката ми протече и я смених с друга втора ръка свалена от пасат. Вибрацията тогава изчезна, на старата ми рейка се оказа леко разбит вътрешен накрайник, но си личи само при свален маншон, ако маншона е на място при мърдане на волана разбитото не се усещаше.
Все пак по добре късно отколкото никога, та така.
Вибрацията във волана при спиране се оказа от леко разбит вътрешен накрайник на кормилната рейка.
Това установих след като рейката ми протече и я смених с друга втора ръка свалена от пасат. Вибрацията тогава изчезна, на старата ми рейка се оказа леко разбит вътрешен накрайник, но си личи само при свален маншон, ако маншона е на място при мърдане на волана разбитото не се усещаше.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234 и 36 госта