Здравейте, колеги. На пръв поглед темата може да ви се стори малко странна, но я пускам с конкретно определена цел - за да установя дали е нормално Пасат б5, с мотор 1.8Т, при натискане на педала на газта до долу, без значение на коя предавка, да не иска да вдигне повече от 130-140 км/ч на посочения пътен участък? За да се ориентирате за кой участък говоря, ще приложа актуална негова снимка. Става въпрос за 1-2 километра след изкачването на магистралата, след Долна Диканя и отбивката за Радомир, посока София. Тъй като това е възлова пътна артерия, съм убеден че доста колеги с мотори 1.8Т ежедневно го изкачват, така че ще могат да споделят впечатления. Темата има смисъл, тъй като от една страна ще се съпоставят ускоренията, от друга ще се установи дали имам някакъв проблем и дали само аз изкачвам със 130 км/ч при пълна газ и дали това са максималните възможности на този автомобил.
Накратко, какво точно се случва: Както виждате по снимката, преди да започне изкачването, има леко спускане. На него набирам 130 км/ч на пета скорост, след което натискам газта до долу и докато изкача целия баир, километражът не помръдва от 130 км/ч, въпреки че оборотите са около 3500, където е и най-голямата сила на този мотор. Просто тъпче на едно място. Пробвах и друго упражнение - да изкача същия баир на четвърта скорост - тогава оборотите бяха около и над 4000, но отново успях да изкача с максимум 135 км/ч, а двигателят щеше да се пръсне. Общо-взето каквото и да правя, не мога да вдигна над 130-140 км/ч, докато не изкача баира. След изкачването му, следва равен участък. Там си развива големи скорости без никакви проблеми и си прави 200 за отрицателно време и без драми.
Когато баирите са по-малки, си вдига по-големи скорости и ги изкачвам примерно със 160-170 при пълна газ. Но за баири с такъв наклон, направо е трагедия. Същата максимална скорост постигам и при баирите около тунелите на магистрала Люлин.
Преди карах дизелов автомобил, с мощност 101 конски сили. На същия участък изкачвах със 150 км/ч и като цяло ми се струва че се справяше много по-добре по магистралните баири и най-вече в доускорението над 100 км/ч.
Не знам дали купето на Пасат е много тежко или конете са му малко, но ми се струва ненормално кола 150 коня да не може да вдигне повече от 130 на магистрален баир. По равното и в по-леките баири няма никакви проблеми /например на магистрала Тракия и Хемус/. Но при големи баири като горепосочения, 130 ми е максималната скорост.
От друга страна, колата е в много добро техническо състояние, не показва никакви грешки. На градско направо полудява, усещам я най-силна на първа, втора и трета предавка. Пълни си оборотомера без проблеми и след 3000 оборота откача. На равно също е доста завидно ускорението, дори на четвърта и пета. На трета пълня оборотомера и прави 150 км/ч, залепя за седалката. Проблемът се проявява единствено на четвърта и пета, по стръмни магистрални баири, което ме кара да мисля че толкова си може колата.
Друг пример - предстои магистрален баир и карам със 120 на пета примерно и пред мен има колона от коли. Ако е равно ги издухвам за секунди, но предстои ли баир се почва едно тътрене....... Ако върна четвърта е малко по-добре, но на пета тягата отново е незадоволителна.
Не искам да говоря ако я натоваря с четирима души + климатик какво се случва.... На равно направо лети, но стигне ли стръмен баир, издиша сериозно. Дори да я вкарам в обороти като 5000-5500, само бучи по-силно, но ускорението не е по-добро. Не е като в града например, където колкото повече се качват оборотите, толкова повече залепя за седалката.
Нормално ли е да върви толкова 1.8Т, Б5?
По другите форуми чета как колегите изкачвали баири със 190, със същия мотор, което ми се струва направо нереално. Тъй като нямам възможност да карам друго 1.8Т и да съпоставя, мненията ви ще ми бъдат много полезни.
Да се примиря ли че карам малолитражка, която толкова си може и ли да търся някакъв проблем?
Моля ви за мнения.



Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
- Прикачени файлове
-
- AM-Lulin.jpg (25.16 KиБ) Видяна 6589 пъти
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Каква макс. скорост развивате на този магистрален участък?
Отиваш на диностенд и ще разбереш колко коня тичат под капака!
- ivostefanov
- Мнения: 2464
- Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
- Автомобил: Audi A4
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Каква макс. скорост развивате на този магистрален участък?
Това като гледам е на спускането при Старо село,там колега с Голфа горе мога да съм и с 200 ако го смачкам и няма коли.Но не съм с 1.8Т което също не би трябвало да ти прави този проблем.
Имам едно приятелче с Ауди 1.8Т което ходи по мъките с неговото но не помня какви "забележителности" иаше този мотор.
Това му е ника тук,питай го ако искаш vas4e
Имам едно приятелче с Ауди 1.8Т което ходи по мъките с неговото но не помня какви "забележителности" иаше този мотор.
Това му е ника тук,питай го ако искаш vas4e
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Каква макс. скорост развивате на този магистрален участък?
Някой май скоро ще хвърля турбинка, ако продължи с тия упражнения...
Турбото си иска обороти.
Турбото си иска обороти.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Каква макс. скорост развивате на този магистрален участък?
Диагностика трябва. При всички положения нещо не е наред.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Каква макс. скорост развивате на този магистрален участък?
При закачането на ВАГ грешки не излизат. Уточнявам че ако например още отдолу си я изсиля със 160, догоре си ги поддържа но не вдига повече. Общо-взето с колкото започва да изкачвам баира, с толкова се озовавам и горе, въпреки че съм смачкал цялата газ.
Между другото съм много объркан. Днес ходих да тествам колата на Паничище. Повечето от вас знаят за какъв наклон и завои става въпрос. Колата направо се побърка. Изкачвах на втора и трета, вървеше като луда, особено като мине 3500 оборота, дори превърташе гумите на втора. Направо щеше да изяде баира и асфалта взети заедно, при това на газ. Наистина беше впечатляващо, особено в диапазона 3500-6000 оборота.
След като се върнах оттам, направих едно клипче, демонстриращо ускорението на Пасата. Газта е до долу, колата се движи на газ, не на бензин! Участъкът е почти равен, с много леко изкачване и доста ветровито.
http://dox.abv.bg/files/listtree
Моля за вашите коментари относно ускорението.
Между другото съм много объркан. Днес ходих да тествам колата на Паничище. Повечето от вас знаят за какъв наклон и завои става въпрос. Колата направо се побърка. Изкачвах на втора и трета, вървеше като луда, особено като мине 3500 оборота, дори превърташе гумите на втора. Направо щеше да изяде баира и асфалта взети заедно, при това на газ. Наистина беше впечатляващо, особено в диапазона 3500-6000 оборота.
След като се върнах оттам, направих едно клипче, демонстриращо ускорението на Пасата. Газта е до долу, колата се движи на газ, не на бензин! Участъкът е почти равен, с много леко изкачване и доста ветровито.
http://dox.abv.bg/files/listtree
Моля за вашите коментари относно ускорението.
- STEFFO
- Мнения: 96
- Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 98
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
Колега аз съм с Пасат 1.8Т само бензин. Там на 4-та трябва да вдигнеш доста по-висока скорост. На газ ли си го катерил или на бензин? Да не се окаже, че газовата е за по-маломощен двигател и не може да изхрани 150-те коня.
Re: Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
Колега клапана н75 е голяма гад може и от него да е или омекнала пружина на клапана на гейта.Според мен бяга налягането от турбото и един от тия 2та клапана е виновен.
- Vesislav_E
- Мнения: 154
- Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
Според мен има нещо със колата,провери си дебитомер,н75,блоу офф,също можеш да си земеш един механичен бууст метрър(по 30лв. са)за да видиш дали турбото надува както трябва...И отнсоно това,на трета с пълен оборотомер правиш 150 не е нормално,моята е същата и прави 170..
Re: Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
Мойта съм я закачал на 7 места и няма грешки.Може и на колегата такa да се получи. Cигурно ще трябва да се пробва с здрави части .
Re: Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
аз нещо не разбирам, първо не вървяла, пък после си поддържа скоростта ... и не знам какво очакваш от тоя пасат, на точно този баир, на 5-та предавака (последна предполагам). Първо е байр и е дълъг, второ караш бензинов мотор с не най-лекото купе, трето караш на газ, четвърто 5-та предавка не е за набиране на байр
Re: Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
Абе ти мани тоя мотор като е изправен върви много .Аз имам А4 и него плашат нито баири нито климатик .
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
VWGT написа:аз нещо не разбирам, първо не вървяла, пък после си поддържа скоростта ... и не знам какво очакваш от тоя пасат, на точно този баир, на 5-та предавака (последна предполагам). Първо е байр и е дълъг, второ караш бензинов мотор с не най-лекото купе, трето караш на газ, четвърто 5-та предавка не е за набиране на байр
Не разбираш защото не си чел внимателно.
1) Да, поддържа си скоростта на 130, но дори с пълна газ не набира нито километър повече, докато не свърши изкачването на баира
2) Да, не върви като за 150 коня на баир и на пета
3) Изрично съм написал че и четвърта да върна, ускорението НЕ СЕ променя.
4) очаквам на този баир да набере поне колкото старата ми дизелова кола на ТОЧНО този баир, която беше с цели 50 коня по-слаба
5) И на бензин да карам е почти същото
6) Именно това е идеята на темата - да разбера дали моторът в комбинация с тежкото купе толкова си може, или има проблем
Re: Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
Дебитомер но малко вероятно по вероятно е турбото да ти е заминало или топлата част на турбото ти е напукала и губиш налягане
Re: Пасат Б5, 1997г., АЕВ 1.8Т - липса на мощност при изкачване
Student_pravo написа:
прочетох, прочетох, и мисля че нищо ти няма на колата, щото после пишеш, че ако засилиш до 160 си го катери със 160 без проблем. Старата ти кола е била ДИЗЕЛ и сигурно е имала същият, ако не и по-голям въртящ момент, нищо чудно да е била и няколко-стотин кила по-лека. Както и пак не вярвам да е ускорявала толкова леко точно по този байр. И не говоря на изуст, защото преди 1 седмица минах за последно от там, с по-мощен дизел при 130 км/ч като искам да ускоря автоматика сваля една предавка. Иначе попринцип всеки ще ти каже, че 1.8т бил самолет, ама на равно ли, надолу или колко на горе, ама на а3 или двуврат голф това са все подробности нали, и ще те прати да си преглеждаш колата за глупости. Ако някой с друг пасат и такъв мотор се пробва там и успее да ускори осезаемо по-добре, тогава се притеснявай.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 30 госта