Дано не повтарям тема но намирам за уместно да споделя опит.Пасата B5[1.9 TDI] го карам от 4 години и винаги съм се радвал на чудесните спирачки.Веднъж обаче се качи колега със същия модел и му направи впечатление че има някакво задържане на задните спирачки на което аз естествено казах ,,да бе да''. Да обаче смених два чифта задни накладки срещу едни предни и се позамислих.Отскоро при маневра назад започна да се чува скърцане на спирачки без да е натиснат педала и реших да проверя какво става.Когато вдигнах колата на крик се оказа че задните колела се въртят със усилие след употрeба на ръчна или крачна спирачка и когато чукнеш спирачния апарат отпускат веднага,а не се усещаше някакво особенно загряване.Последва сваляне на апаратите и познайте .Когато започнахме да развиваме буталото се чуваше характерно скърцане на гума и се искаше много голямо усилие за да се развият Накрая като излязоха се оказа че по самите бутала се беше образувал пръстен от спечена гума.И тук е интересното, оказа се че това е гума от най-външния маншон т.н. прашник който се беше свил върху буталото.Канала в който се монтира прашника във апарата просто го нямаше. Беше затлачен със някакъв окис който постепенно е свил маншона върху буталото и това е било достатъчно да не се връща докрай.Изчистих каналите ,буталата , купих ремонтни комплекти от ауто плюс ,обратно всичко на мястото си и колата стана друга просто олекна като се движи по инерция.Хода на спирачния педал стана много по-плавен и по-прецизен.Надявам се да го усетя и в разхода на гориво. Накрая , не се вързвайте на приказките на разбирачите ,,че това било проблем на модела B5 и най-добре било да се сменят целите апарати''.Два комплекта гумички струват 20 лв. Останалото е желание за работа.

